Tanker om vækkelse

I går kom Herrens Ord til mig:

DADDY-Breal (2004-02-16, CET 14:07):
- " ... (kunne ikke rigtig høre, hvad Gud sagde) ..."

DADDY:
14:08
- "I skal få at se ... Himlen åben ... Tro Mig."

Tak Herre Jesus !

Er dette vækkelse(sbølge) ?

14:09
- "Ja !"

Tak Herre. Dar

14:10
- "Jeg gør et mirakel midt iblandt jer."

Tak herre.

14:11
- "Et guddommeligt indgreb."

Dar !

-

Forud for enhver vækkelse går der muligvis en rensende Ånd.

se ...
1361 news:zPOQb.78932$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Hvorfor ?

Jo - sagen er den, at Gud ønsker at bruge dig og mig (og de andre) i denne
vækkelse, men hvis du og jeg (og de andre) har noget urent i vores forhold
til Gud, vil vi jo smitte de ny-frelste. Og det ønsker Gud jo selvfølgelig
ikke, vel ?

Man kunne billedlig talt sige, at du og jeg (dersom vi er urene) er som et
stykke vådt brænde, der først må tørres over ilden (Luk.3,16), førend det
kan brænde.

Jesus siger:

"Ild er Jeg kommen at kaste ud over
jorden, og hvor ville Jeg ønske, den
allerede havde fænget!"
(Luk.12,49)

I den henseende kan vi godt lære lidt af pyromanerne. De ved nemlig, at en
ildebrand skal igangsættes med noget brandbart, og når ilden først fænger,
da er der ingen grænse for, hvor stor ildebranden kan blive.

Gud ønsker STOR-brand (i ordet overførte betydning, Luk.12,49)

Lad dig derfor forvandle af Guds rensende Ånd !!!

Okay, DAD ?

DADDY:
(2004-02-17, CET 12:37)
- "Ja."

Tak Herre.

The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1396 news:Y%qTb.83160$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1487 news:WR1Wb.87321$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0864=1530

"Kall, Mogens" skrev
(news:K3nYb.91783$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

[ ... ]

> Gud ønsker STOR-brand (i ordet overførte betydning, Luk.12,49)
>
> Lad dig derfor forvandle af Guds rensende Ånd !!!

Ah... nu forstår jeg, Herre, hvorfor Du lod Mellemøsten (inklusiv Jerusalem)
dække af sne her i weekenden. Du taler jo symbolsk i forlængelse af
jordskælvet i Israel 2004-02-11, se ...
1494 news:MymWb.88072$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Sneen symboliserer jo den rensende Ånd:

1452 news:KixUb.85513$jf4.5...@news000.worldonline.dk

[ ... ]
[ ... ]
> Remove my sin, and I will be clean; wash me, and I will be whiter than
> snow.
[ ... ]
> (Psalms [book of David] 51,1-10 in today's english version)

(Psalms [The Book of David] 51,7)

Internal:
Counter 107 (109-2, 2004-02-17, CET 12:37)

With kind regards

Mogens Kall
[...]

0666+0865=1531

> [...]

> Gud ønsker STOR-brand (i ordet overførte betydning, Luk.12,49)
>
> Lad dig derfor forvandle af Guds rensende Ånd !!!

Heaven-Break (2004-02-17, CET 13:17):
- "Det kan du være fuld forvisset om (1*)."

1*:
Tænkte over ordene *Gud ønsker STOR-brand*. Da kom afbrydelsen.

DADDY-Break (2004-02-17, CET 13:18):
- "Jeg vil lade Mig åbenbare - finde (2*)."

2*:
Tænkte over jordskælvet i Israel og symbolet med sneen i relation til
E-mail-adressen. Da kom afbrydelsen. Se endvidere:
1494 news:MymWb.88072$jf4.5...@news000.worldonline.dk
1531 news:SznYb.91791$jf4.5...@news000.worldonline.dk
1528 news:YvmYb.91774$jf4.5...@news000.worldonline.dk

[...]

0666+0866=1532

> [...]

[ ... ]

> Forud for enhver vækkelse går der muligvis en rensende Ånd.

DADDY-Break (2004-02-17, CET 19:27):
- "... (citér skriftstedet, 1*) ..."

1*:
Jeg var til et kristent møde, hvor taleren udelukkende talte udfra ét
skriftsted, og det var dette skriftsted, som jeg skulle citére (i relation
til fil-1361, Den rensende Ånd):

Men I er en udvalgt slægt, et konge-
ligt præsteskab, et helligt folk, et
ejendomsfolk, for at I skal forkynde
Hans guddomskraft, som kaldte jer
fra mørket til Sit underfulde lys,
(1.Pet.2,9)

Muligvis kan man slet ikke forkynde Hans guddomskraft (1.Kor.4,20);
dersom man ikke er helliget Gud (apropos Sl.127,1).

[...]

0666+0867=1533

"Kall, Mogens" skrev
(news:1yuYb.91883$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

> Men I er en udvalgt slægt, et konge-
> ligt præsteskab, et helligt folk, et
> ejendomsfolk, for at I skal forkynde
> Hans guddomskraft, som kaldte jer
> fra mørket til Sit underfulde lys,
> (1.Pet.2,9)

Counter = 110 (112-2, 2004-02-17, CET 21:08
1120 news:7NrJb.66274$jf4.4...@news000.worldonline.dk

[...]

0666+0868=1534

"Kall, Mogens" skrev
> [...]

Counter = 111 (113-2, 2004-02-17, CET 22:14)
Counter = 112 (114-2, 2004-02-17, CET 22:31)
[...]

0666+0871=1537

> [...]

[ ... ]

> Forud for enhver vækkelse går der muligvis en rensende Ånd.

Brænd, o Gud, al det bort i mig, som hindrer Dig.

DADDY-Break (2004-02-20, CET 13:47)
- "Det må du gerne (citere skriftsted, *2)."

*2:
Skulle lige til at sende dette indlæg, da mine øjne fangede et Skriftsted.
Da kom afbrydelsen. Skriftstedet lyder således (og er muligvis Herrens Ord
til et menneske, som læser disse linier):

Jesus siger:

"Jeg fordømmer dig heller ikke,
gå bort, synd fra nu af ikke mere."
(John. 8,11)

The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0895=1561

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Brænd, o Gud, al det bort i mig, som hindrer Dig.

En ældstebroder og menighedsleder kom hen til mig i dag og fortalte mig om
en sjov opblevelse:

Han havde tænkt over en konflikt med en anden kristen. Mange misforståelser
var opstået, og på grund af alt dette, havde de ikke talt sammen i henved 4
år, og det var han jo selvfølgelig ked af.
Da lagde Gud Helligånd ham det på sinde at velsigne denne broder i
tilgivelsens ånd, og det gjorde han så, og samme aften ringede telefonen. I
røret var broderen, som han ikke havde talt med i 4 år, og de fik løst deres
uoverensstemmelser.

Da min kære broder i Herren fortalte mig dette, kunne jeg ikke lade være med
at tænke på, at forud for enhver vækkelse går der muligvis en rensende Ånd
(indeholdende tilgivelsens kraft).

Brænd, o Gud, al det bort i os, som hindrer Dit værk. Gør Dine menigheder
til brugbare redskaber i Din hånd.

The servant of Michael

Bible Free Downloads:

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> [...]
> (indeholdende tilgivelsens kraft).
>
> Brænd, o Gud, al det bort i os, som hindrer Dit værk. Gør Dine menigheder

DADDY/Jesus-Break (2004-03-07, CET 15:10):
- "Berus jer i kærlighed ..."

15:12
- "Min kærlighed ... Mit folk ... Jeg har jer inderlig kær ... Min ejendom
... I skal glæde jer i Mig ... For Jeg er med jer ... alle dage."

Kom, Du o Kærlighedens Ånd, med Din fred og glæde.

Må Gud velsigne jer alle i rigt mål.

Kærlig hilsen jeres broder i Kristus Jesus

Mogens Kall
The servant of Michael

> [...]

> med
> at tænke på, at forud for enhver vækkelse går der muligvis en rensende Ånd

Watchman Nee skriver:
(Bog: Den kristnes frigørelse)

Evangeliernes fundamentale lære er, at Gud bor i et
menneske, mens Brevene taler om, at Gud bor i en menig-
hed. Måtte vore øjne åbnes for den vidunderlige sandhed:
Gud boede engang i mennesket Jesus Kristus, men nu bor
Gud kun i en menighed og ikke i nogen organisation.

Når dette lys går op for os, vil vi uvilkårligt løfte vore
øjne mod himlen og sige: "O, Gud! hvor har vi dog været
en hindring for dig." I Kristus var den almægtige Gud
ikke undergivet nogen som helst begrænsning eller ensret-
ning. Hvad Gud forventer i dag er, at dette også må være
tilfældet i dag, hvor han bor i sin menighed, så han lige
så frit kan udfolde sig i menigheden, som han kunne det i
Jesus Kristus, mens han var her på jorden. Enhver begræns-
ning eller svaghed i menigheden vil uvilkårligt begrænse
Gud. Dette er en alvorlig sag, som vi ikke kan tale overfla-
disk om. Begrænsningen og hindringerne i os vil være en
begrænsning og hindring for Gud.

(citat slut)

Jesus siger:

Ikke alene for disse beder Jeg, men
også for dem, som ved deres ord
(own: disciplenes ord)
kommer til tro på Mig,
at de alle må være ét, ligesom Du,
Fader! i Mig, og Jeg i Dig, at også de
må være ét i os, SÅ VERDEN MÅ TRO,
AT DU HAR SENDT MIG.
(John.17,20-21)

> Brænd, o Gud, al det bort i os, som hindrer Dit værk. Gør Dine menigheder
> til brugbare redskaber i Din hånd.

Med kærlig hilsen jeres broder i Kristus Jesus

> [...]

> tilgivelsens ånd, og det gjorde han så, og samme aften ringede telefonen.
> røret var broderen, som han ikke havde talt med i 4 år, og de fik løst

Denne min elskede broder i Herren fortsatte vandringen-i-Ånden:

Han sendte en kristen bog om tilgivelse til nogle forhenværende medlemmer af
en lokal Kirke, og straks da de modtog budskabet kontaktede de ham i
forsoningens-Ånd.
I dag under nadveren så jeg, at 2 nadver-bæger ikke var blevet brugt, og
da tænkte jeg "Mon ikke de 2 nadver-bærer (af Gud) var tiltænkt dem".

Music:
THIS IS LOVE

This is (the Spirit of) love

Send, o Gud, FORSONINGENS Ånd, så vi alle må være ét i troen på Dig. Opblød;
ja smelt Du vore sårede (og til tider hårde) hjerter med Dit
Kærlighedsvæsen, for vi kan INTET uden Dig, Herre (John.15,5). Udgyd påny i
stadig rigere mål Din Ånd i vore hjerter (Rom.5,5), Jesus!

Jesus-Break (2004-03-21, CET 16:23):
- "Det skal Jeg nok ... det lover Jeg."

Tak Herre - Komme Dit rige med al dens VIDUNDERLIGE renhed. Så funklende
klart ...

Din Fred (John.14,27) skænker Du os; trods denne verdens bøvl og larm.

Tak for Din dyrebar Fred.

The servant of Michael

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number: