Quadro

Kall, Mogens. Hvad går det ud på meget af det uforståelige lort du poster???

Er du bare en Troll eller...?

"Quadro" skrev (news:btu607$1ri5$1...@news.cybercity.dk...):

> Kall, Mogens. Hvad går det ud på meget af det uforståelige lort du
poster???

> Er du bare en Troll eller...?

Ich bin nich einem Troll.

Kan du præcisere dit ordvalg lidt bedre "uforståelige lort" ?

The servant of Michael

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-number:
0666+0551=1217

Karsten Krambs

On Mon, 12 Jan 2004 14:36:50 +0100, "Kall, Mogens"
<mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote:

>poster???

>Ich bin nich einem Troll.
>
>Kan du præcisere dit ordvalg lidt bedre "uforståelige lort" ?

Jeg vil nu ikke bruge ord som "lort" om det du skriver (som Quadro)
men dele af dine post forstår jeg ikke.
Hvem er Daddy ?
Hvad er memory ON ?
Har du en extremt avanceret newsposter jeg ikke kender ?
File-number ?!?

følgende giver ingen mening for mig :

Memory ON (searchstring Copyright no 7):
0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5...@news010.worldonline.dk...
0105 news:soFt9.170883$Qk5.5...@news010.worldonline.dk...

Are You making "new things", DADDY ?

DADDY-Break (2004-01-12, CET 10:57):
- "Yep!"

DADDY-Break (2004-01-12, CET 11:23):
- "Glæd jer ..."

File-number:
0666+0541=120

Counter-error. The number should have been 1207.

But why this miss ?

Memory ON (searchstring 12:08):
1139 news:36XJb.66659$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

"Karsten Krambs" skrev (news:es9500d7u0mdu2aq2...@4ax.com...):

> Jeg vil nu ikke bruge ord som "lort" om det du skriver (som Quadro)
> men dele af dine post forstår jeg ikke.
> Hvem er Daddy ?

DADDY betyder Far (gerne i et intimt forhold mellem datter/søn i relation
til deres far). Jesus har lært os at kalde Gud (Skaberen) for vor Himmelske
Fader (Matt 23,9), men i grunden er betegnelsen allerede til stede i
jødedommen (5.Mos.1,31; 32,6. Sl.103,13. Mal.2,10).

> Hvad er memory ON ?

memory=hukommelse,
memory ON= hukommelse koblet på ("visse" folk har det med at glemme).

> Har du en extremt avanceret newsposter jeg ikke kender ?

Ej forstået.

> File-number ?!?

Jeg tæller mine indlæg for at kunne holde dem adskilt fra hinanden. Herved
er det lettere senere hen, at finde et gammel indlæg frem (som muligvis har
fået en ny aktuel betydning i en konkret situation).

> følgende giver ingen mening for mig :
>
> Memory ON (searchstring Copyright no 7):
> 0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5...@news010.worldonline.dk...
> 0105 news:soFt9.170883$Qk5.5...@news010.worldonline.dk...

Et såkaldt gammelt indlæg genopfriskes (uden at det citeres igen).

Idet indlæg forældes på newsgrupperne, kan de ikke umiddelbart læses. Dette
kan dog muliggøres vha. fx. en google-søgemaskine.

For at lette alt dette, har jeg lavet nogle Informationsfiler. Denne er lige
blevet opdateret ...
1218 news:JGyMb.73339$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

> Are You making "new things", DADDY ?

Jeg stiller Gud et spørgsmål i relation til indhold fra filerne 0095/0105.

> DADDY-Break (2004-01-12, CET 10:57):
> - "Yep!"

Jeg modtager et svar fra Gud (NB! Her kan selvbedrag forekomme, 1.John.4,1-)

> DADDY-Break (2004-01-12, CET 11:23):
> - "Glæd jer ..."

Igen modtager jeg nyheder fra Gud.

> File-number:
> 0666+0541=120

Se ovenfor.

> Counter-error. The number should have been 1207.

Jeg begik en fejl i indlægget og gør læseren opmærksom på dette
(NB! dk.livssyn.kristendom kan læses over næsten HELE kloden)

> But why this miss ?

Jeg stiller spørgsmålstegn ved fejltagelsen mhp. at åbne nye muligheder op.

> Memory ON (searchstring 12:08):
> 1139 news:36XJb.66659$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Se overfor mht. memory osv.

The servant of Michael

Earthquake-Alarm:
1143 news:lDAKb.67894$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Last-Informationfile:
1218 news:JGyMb.73339$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

File-number:
0666+0553=1219

Quadro

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> poster???

> Ich bin nich einem Troll.
>
> Kan du præcisere dit ordvalg lidt bedre "uforståelige lort" ?

Ej...jeg skulle ikke have brugt ordet "lort". Det er lidt voldsomt det kan
jeg godt se nu. Undskyld. Men jeg fatter absolut intet af f.eks.
nedenstående.

Er det kun mig, der ikke forstår hvad det har med noget at gøre? Har det
noget med kristendom at gøre?

"Dear members,

Put them (Ali Khamenei and his men) on trial.

Reason:
Crimes against humanity !!!
(see report from fx. Amnesty International, Human Right Watch).

Call:

International Court of Justice
Peace Palace
2517 KJ The Hague
The Netherlands.

Find the E-mail address here:
http://www.icj-cij.org/

With kind regards,

Mogens Kall
The servant of Michael

Ordre-Output:

DADDY-Break (2004-01-12, CET 12:19):

- "Det skal du (Output message)."

Last Information-file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-number:
0666+0547=1213

This file has been sent to:
dk.livssyn.kristendom
dk.politik
International Court of Justice
Members of the Parliament of Iran
President Khatami
Embassy of Iran (to Denmark)"

Andreas Falck

I news:btv8q9$1c7$1...@news.cybercity.dk skrev
Quadro følgende:

[ ... ]

> Er det kun mig, der ikke forstår hvad det har med noget at gøre?
> Har det noget med kristendom at gøre?

Nej, det har absolut intet med kristendom at gøre!

Af hvad grund det så måtte være sender han altså en masse totalt
uforståelige indlæg, ud over at han sandelig også kan skrive rigtig
gode og absolut relevante indlæg med læseværdigt indhold af meget høj
kvalitet.

http://sda-net.dk/ - *Helt ny udgave - helt nyt indhold*
http://bibel-skole.dk/ - Helt nyt design og indhold
*** *Begge med debatforum* ***

"Quadro" skrev (news:btv8q9$1c7$1...@news.cybercity.dk...):

> Ej...jeg skulle ikke have brugt ordet "lort". ...

Og jeg skulle åbenbart heller ej have citeret det, well no-one is perfect!

> ... Det er lidt voldsomt det kan
> jeg godt se nu. Undskyld. ...

Det gør ikke noget (du har vel dine grunde hertil).

> ...Men jeg fatter absolut intet af f.eks.
> nedenstående.

Ja, det er jo en ærlig sag.

> Er det kun mig, der ikke forstår hvad det har med noget at gøre? Har det
> noget med kristendom at gøre?

Udemærket spørgsmål. Jeg skal forsøge at gøre mit bedste mht. svar:

> "Dear members,

Teksten er hentet fra mit indlæg som hed:

(1213 news:BrvMb.73282$jf4.4...@news000.worldonline.dk...)
"To the parliament of Iran", hvilket betyder "Til Parlamentet i Iran"

(jeg har skrevet en hel del indlæg i relation til landet Iran)

For så vidt er indlæget politisk, og burde derfor kun være postet til
dk.politik, men umiddelbart inden jeg ville "gå i trykken", blev jeg afbrudt
af en indre stemme. Denne person identificerer jeg med Gud (men jeg kan jo
have taget fejl, apropos religiæs galskab).
Derefter blev ordene mine ikke blot et politisk budskab men endvidere
(for mig at se) OGSÅ et budskab fra Gud, hvorfor jeg X-postede indlæget til
dk.livssyn.kristendom.

> Put them (Ali Khamenei and his men) on trial.

Betyder:
Smid dem (Ayatollah i Iran og hans men) for retten.

> Reason:

Betyder:
Årsag:

> Crimes against humanity !!!

Betyder:
Forbrydelse imod menneskeheden !!!

> (see report from fx. Amnesty International, Human Right Watch).

Betyder:
(se rapport fra fx. nogle menneskerettighedsgrupper)

> Call:

Betyder:
Kald (eller kontakt)

> International Court of Justice
> Peace Palace
> 2517 KJ The Hague
> The Netherlands.

Betyder:
Den Internationale Domstol i Haag

> Find the E-mail address here:
> http://www.icj-cij.org/

> With kind regards,
> Mogens Kall
> The servant of Michael
>
> Ordre-Output:
> DADDY-Break (2004-01-12, CET 12:19):
> - "Det skal du (Output message)."

Se ovenfor vedr. religiæs galskab.

> Last Information-file:
> 1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

Betyder:
Sidste Informationsfil

> File-number:
> 0666+0547=1213

Jeg tæller mine indlæg for at kunne hitte rede i dem.
(nogengange skal de bruges igen ved en senere lejlighed)

> This file has been sent to:
> dk.livssyn.kristendom
> dk.politik
> International Court of Justice
> Members of the Parliament of Iran
> President Khatami
> Embassy of Iran (to Denmark)"

(dem, som har fået tilsendt dette indlæg)

-

Hertil kunne et menneske, muligvis dig, Quadro, så sige, at den slags post
er úønsket her på dk.livssyn.kristendom. Men for mig at se er kristendom
MERE end blot et spørgsmål at forstå religionen rationelt.
Jeg ønsker - med andre ord - ikke blot at tale om kristendom, men også at
praktisere den ude i det virkelige liv. Her benytter jeg mig af mine indlæg
til at dokumentere, at der er noget om snakken: Gud lever!

[...]

0666+0554=1220

"Andreas Falck" skrev (news:XSFMb.6978$qQ5....@news.get2net.dk...):

> Nej, det har absolut intet med kristendom at gøre!

Og heri er Andreas og jeg uenige.

(0959 news:5eGAb.54752$jf4.3...@news000.worldonline.dk...)

For mig at se, er Gud ikke blot en Gud, Som har skabt verden, men er også en
Gud, Som følger med; en Gud, Som interesserer Sig for os mennesker (sjovt
nok OGSÅ mennesker i Iran).

Dersom Gud IKKE fulgte med, ville jeg dels føle mig ret alene men også
svigtet af Ham. Jeg vil leve med Gud som Adam gjorde ...

Heaven-Break (2004-01-13, CET 00:39):
- "Amen!"

... som Adam gjorde i Edens Have; et INTIMT fællesskab (Rom.1,14a).

> Af hvad grund det så måtte være sender han altså en masse totalt

> uforståelige indlæg, ...

(Andreas kan muligvis kun tænke rationelt.)

> ...ud over at han sandelig også kan skrive rigtig

> gode og absolut relevante indlæg med læseværdigt indhold af meget høj
> kvalitet.

Tak for dine pæne ord; i lige måde.

Kærlig hilsen

[...]

0666+0555=1221

Andreas Falck

I news:xsGMb.73514$jf4.4...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

> [...]
>
> Dersom Gud IKKE fulgte med, ville jeg dels føle mig ret alene men
> også svigtet af Ham. Jeg vil leve med Gud som Adam gjorde ...

Nu er det jo altså sådan at det danske hieraki er opdelt i forskellige
meneområder, således at vi har en gruppe til politi, en til kristendom
(den vi er i her), samt grupper til en lang række andre ting.

Iran og Iransk politik hører *ikke* til i denne gruppe, men i den om
politik dersom indlæget har en politisk tilgang, eller også hvis det
drejer sig om Iransk religion har vi enten livssynsgruppe dk.livssyn
eller dk.videnskab.religion.

Dette er i meget korte træk den måde det danske hieraki er bygget op
på, og det ville være en rigtig god ting om vi alle sammen gjorde en
indsats for at efterleve denne opdeling, som brugerne jo selv, via
dk.admin, har været med til at bestemme og beslutte.

[ ... ]

> Tak for dine pæne ord; i lige måde.

Selv tak, og ingen årsag. Du har jo tydeligt, og masser af gange,
bevist at du virkelig kan skrive indlæg der efterlever alle
intentionerne i gruppeopdelingen, og som der ud over yderligere har et
virkeligt spændende, interessant og yderst relevant indhold for denne
gruppe. Indlæg med virkelig dybe tanker der vækker til stor eftertanke
og fordybelse i tingene.

Selv om vi kan uenige om visse holdninger og opfattelser, hindrer
dette ikke at jeg føler mig overbevist om din ægthed, ærlighed og
oprigtighed i din tro på vor Frelser, Herren Jesus. Det skinner jo så
tydeligt igennem i dine indlæg.

Jeg ønsker dig fortsat Guds rige velsignelse

Med kærlig broderhilsen
Andreas

"Andreas Falck" skrev (news:fnHMb.7843$8A7....@news.get2net.dk...):

> [...]
> politik dersom indlæget har en politisk tilgang, eller også hvis det
> drejer sig om Iransk religion har vi enten livssynsgruppe dk.livssyn

Men bemærk venligst at mit indlægs tilgang OGSÅ inkluderer ...
1213 news:BrvMb.73282$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Ordre-Output:
DADDY-Break (2004-01-12, CET 12:19):
- "Det skal du (Output message)."

..., hvorfor indlæget skal postes i dk.livssyn.kristendom.

(og sådan kan vi jo blive ved).

> Jeg ønsker dig fortsat Guds rige velsignelse

I lige måde, Andreas

Sov godt!

[...]

0666+0559=1225

Andreas Falck

I news:hwHMb.73526$jf4.4...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

[ ... ]

> Men bemærk venligst at mit indlægs tilgang OGSÅ inkluderer ...
> 1213 news:BrvMb.73282$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Jamen jeg finder da ikke noget om kristendom ved at klikke på
ovenstående?

Men lad nu det ligge :-) - for nu vil jeg i seng i håbet om at få et
par timers søvn uden al for megen forstyrrelse.

Sov godt min ven :-)

Broderhilsen
Andreas

"Andreas Falck" skrev (news:YAHMb.7958$jF7...@news.get2net.dk...):

> [ ... ]
>
> Jamen jeg finder da ikke noget om kristendom ved at klikke på
> ovenstående?

Nej for du klippede jo lige indholdet af. Jeg gengiver det her (igen):

> Ordre-Output:
> DADDY-Break (2004-01-12, CET 12:19):
> - "Det skal du (Output message)."

Okay, der er godt nok ikke tale om "meget at koge suppe på", men ikke desto
mindre er det der.

Spørgsmålet kunne så være:
"Jamen, er det nu også nødvendigt at inddrage kristne i dette."

Nej, kunne jeg så svare. Ikke direkte. Men INDIREKTE er der: Engang skrev
jeg følgende til et menneske her på dk.l.k:

0247 news:04BK9.65708$HU.50...@news010.worldonline.dk...

> ... idet bedømmelsen jo skal foretages af
> kristne med åndelig indsigt. Og HVORLEDES kan de det, dersom du har
> censureret ...

Et praktisk eksempel på dette, finder vi i L.Kristi's konstruktive kritik,
som var ...

0967 news:qNLAb.55106$jf4.3...@news000.worldonline.dk...
(subject: Putin - You are an asshole !!!, date: 2003-12-04, Thursday, CET
12:39)

> Jeg er ikke fuldkommen, L.Kristi.
> (du vil kunne finde masser af fejl hos mig)
>
> "Kunden" forstår bedre alvoren i ordene, når der tales på denne måde.
> (det er ved at være sidste udkald inden afgrunden)
>
> Døm nu selv. Hvad er bedst:
>
> At jeg "undtagelsesvis" bander, men synderen redder måske livet
>
> eller ...
>
> synderen fortsætter sin synd og dør.
>
> -
>
> I begge tilfælde ved jeg, at Gud nok skal tilgive mig for denne min
> [...]

-

Et andet eksempel på denne problematik finder vi fx. i Plets indlæg, som jeg
besvarer i fil ...

1135 news:yiUJb.66601$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Manden vil IKKE have, at jeg poster i dk.politik.

Ved samme lejlighed ytrer du dig om, at du heller IKKE vil have, at jeg
poster i dk.l.k

Mit indlæg var oprindelig...
1134 news:DOTJb.66590$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Her-ud-af kan så konkluderes, at jeg HVERKEN må skrive mit indlæg (1134) i
dk.politik ELLER i dk.livssyn.kristendom, ...

(hm)

.. og det er jo FORMYNDERISK for slet ikke at tale om dicideret censur!

Det var vel ikke dét, der var hensigten med nyhedsgrupperne
(græsrods-demokratiet).

Faktum ér jo, at der gives mulighed for X-posting på Internettet, og bør
benyttes for at undgå UNØDVENDIGE gentagelser (som jo er trættende). Dog bør
man anføre, at man X-poster. Ligeledes bør X-postningen højest ske til 2-3
grupper.

-

Sandheder er måske nok den, Andreas, at vi to er nogle stædige æsler, som
hårdnakket forlanger vores såkaldte rettigheder tilgodeset (jeg vedstår i
hvert fald, at jeg godt kan være et stædigt æsel, apropos
John.21,18-syntax - jeg har meget at lære af min Herre endnu).

[...]

0666+0560=1226

Andreas Falck

I news:iwSMb.73664$jf4.4...@news000.worldonline.dk skrev
Kall, Mogens følgende:

[ ... ]

> Sandheder er måske nok den, Andreas, at vi to er nogle stædige
> æsler,

hi hi, ja det er vi nok, men ikke desto mindre ...

Guds velsignelse til dig

Broderhilsen
Andreas

"Andreas Falck" skrev (news:%DSMb.4492$XH....@news.get2net.dk...):

> hi hi, ja det er vi nok, men ikke desto mindre ...

... (heri er jeg ikke enig, fordi Paw sagde i hans indlæg at ...).

> Guds velsignelse til dig

Tak i lige måde, broder.

Ha' en god dag.

[...]

0666+0565=1231