De palæstinensiske lærebøger

Kristeligt Dagblad skriver her mandag (22/12-03)

Læserbrev af Geoffrey Cain:

De palæstinensiske lærebøger

Stud.mag. Noura Akhat benægter at de palæstinesiske lærebøger opfordrer til
vold i Kristeligt Dagbald den 3. december. Hun bør klikke på
www.edume.org. Her vil hun læse om de disse lærebøger, at:
1. Kortene over Israel hedder kort over Palæstina. Israel eksisterer
ikke.
2. Jødiske hellige steder omtales ikke, kun muslimske og kristne hellige
steder.
3. Jøder omtales negativt i historisk sammenhæng.
4. Jerusalem fremstilles som en arabisk by, hovedstaden i Palæstina.
5. Israel omtales som en aggressiv stat? Der anbefales tolerance mod
andre religioner, men ikke mod jøden
6. Fred med Israel omtales ikke, omend der tales om fred som begreb.
7. Palæstinas "frigørelse" omtales tre gange, hvoraf to antyder, at
Palæstina er det nuværende Israel.
8. Jihad (hellig krig, red.) roses og anbefales. Martyrium - der også
indbefatter selvmordsbomber mod civile - fremstilles positivt.
Disse lærebøger trykkes med penge fra fra bl a EU

(citat slut)

EU er dermed MEDANSVARLIG i antisemitismen, heil Hitler!

Med venlig hilsen og God Jul
Mogens Kall
The servant of Michael

Last Information-file:
1016 news:f9UBb.57114$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
De palæstinensiske lærebøger
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0433=1099

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

Arne H.Wilstrup

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Disse lærebøger trykkes med penge fra fra bl a EU
>
> (citat slut)
>

> EU er dermed MEDANSVARLIG i antisemitismen, heil Hitler!

det er det rene vås - at man naturligvis må forvente at palæstinenserne, der
undertrykkes af Israel, naturligvis gør hvad de kan for at imødegå denne
undertrykkelse, finder jeg forståelig. At gøre det til en sag om
antisemitisme er dermiod noget sludder: i så fald ville palæstinenserne være
imod sig selv (semitter).

Enhver kan -hvis man anstrenger sig en smule - udlægge al kritik af Israel
som værende antisemitisk, og det er blevet gjort tilstrækkeligt i denne
gruppe.

"Hvi ser du splinten i din broders øjne, men ikke bjælken i dit eget"

--
endnu et pop-up-program fra ahw

"Arne H.Wilstrup" skrev
(news:3fe6e5c8$0$30070$edfa...@dtext01.news.tele.dk...):

> [...]
> undertrykkes af Israel, naturligvis gør hvad de kan for at imødegå denne

> undertrykkelse, finder jeg forståelig....

Ikke desto mindre var-/-er det et brud på Oslo-fredsaftalen. De
tillidsskabende foranstaltninger kan kun etableres, dersom fjendlighederne
indstilles.

> ... At gøre det til en sag om

> antisemitisme er dermiod noget sludder: i så fald ville palæstinenserne
> være
> imod sig selv (semitter).

Fuldstændig korrekt. Men idet Europa har en UHYGGELIG fortid hvad angår
antisemitisme, kan "hadet" hurtigt også blive rettet mod indvandrene (i
Europa) fra mellemøsten. Le Pen er her blot et af mange eksempler.
En kraftig terror-bombe fra al-Qaeda fx. vil kunne få hoben til at gå
amok - Gud forbyde det!

> Enhver kan -hvis man anstrenger sig en smule - udlægge al kritik af Israel
> som værende antisemitisk, og det er blevet gjort tilstrækkeligt i denne
> gruppe.

Hvad andre har skrevet, står for egen regning, UDEN undtagelser!

Vi mennesker og nationer (inklusiv Israel), skal bedømmes udfra vores
handlinger (ikke udfra hvem vi er).

Alle skal være lige for Loven ( http://www.icj-cij.org/ )

> "Hvi ser du splinten i din broders øjne, men ikke bjælken i dit eget"

Ja - et smukt Jesus-citat (Matt.7,3).

Der findes også et andet:

"Gør mod andre mennesker sådan, som I vil, at de skal gøre mod jer!"
(Lukas 6,31)

Og gid hele Mellemøsten ville indrette sig efter disse Ord.

Så ville verden se bedre ud!

Hear me, Mideast !

This is the Voice-of-Heaven-speaking:

Jesus:
(2003-12-22, CET 14:30)
- "Følg Mig."

means:
Follow Me.

With love from

Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0436=1102

Arne H.Wilstrup

> [...]
>
> Ikke desto mindre var-/-er det et brud på Oslo-fredsaftalen. De
> tillidsskabende foranstaltninger kan kun etableres, dersom fjendlighederne

Og da det er min opfattelse at det er Israel, der er agressoren, så...

> [...]
> Europa) fra mellemøsten. Le Pen er her blot et af mange eksempler.
> En kraftig terror-bombe fra al-Qaeda fx. vil kunne få hoben til at gå

hvem som helst forbyde det - hvis det trøster dig at også Gud (som imho ikke
findes) skal have en finger med i spillet, så for mig gerne - men uanset
hvilken gud man har bedt til, så er det jo endt som det er endt.

Israel

> Hvad andre har skrevet, står for egen regning, UDEN undtagelser!

javist.

> Vi mennesker og nationer (inklusiv Israel), skal bedømmes udfra vores
> handlinger (ikke udfra hvem vi er).
>
> Alle skal være lige for Loven ( http://www.icj-cij.org/ )

> Ja - et smukt Jesus-citat (Matt.7,3).

udmærket citat.

> Der findes også et andet:
>
> "Gør mod andre mennesker sådan, som I vil, at de skal gøre mod jer!"
> (Lukas 6,31)
>
> Og gid hele Mellemøsten ville indrette sig efter disse Ord.

ja, håb er godt - fromme ønsker ligeså, men der skal andre ting end fromme
ønsker og besværgelser til.

--
ahw

Joakim

"Arne H.Wilstrup" <ka...@megetsmart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Nej det er ikke det rene vås, det er den faktuelle virkelighed. Som
sædvanlig snakker du uden om, prøv for engangs skyld at forholde dig til de
angivne punkter, og stil dig selv spørgsmålet hvorvidt PA ønsker en to stats
løsning, eller i virkeligheden EEN stat på bekostning af en anden.
--
Joakim, der nyder godt af diverse kulturberigede kulinariske
fortræffeligheder

"Joakim" skrev (news:bs6tna$je8$1...@sunsite.dk...):

> [...]
> stats
> løsning, eller i virkeligheden EEN stat på bekostning af en anden.

Folk som Arne H.Wilstrup fatter nok først budskabet, når det er for sent!

Input memory ...
1082 news:1vdFb.63000$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

> Det afgørende er IKKE, hvad folk her på dk.politik tænker, mener og siger.
> Det afgørende er, hvad der sker ude i verden.
>
> Måske en dag når bl.a. disse mennesker herinde går rundt på en
> atomsønderskud atomruinhob planet - Gud forbyde det - kommer på bedre
> tanker!

Ha' en go' dag, Joakim og glædelig Jul.

The servant of Michael

Last Information file:
1103 news:h9DFb.63540$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

0666+0440=1106

Arne H. Wilstrup

Kall, Mogens wrote:

Som

> Folk som Arne H.Wilstrup fatter nok først budskabet, når det er
for
> sent!

Nu kører rouletten så: fordi jeg er kritisk over for Israel, så er
jeg pr. automatik jødehader, ikke sandt? Er det sådan du ønsker at
debattere?

--
ahw

"Arne H. Wilstrup" skrev
(news:3fe72101$0$30069$edfa...@dtext01.news.tele.dk...):

> Nu kører rouletten så: fordi jeg er kritisk over for Israel, så er
> jeg pr. automatik jødehader, ikke sandt? Er det sådan du ønsker at
> debattere?

Om du er en jødehader eller ej, bliver - når alt kommer til alt - dit eget
ansvar.

Input memory ...
(date 3. maj 2003 10:26 )
0591 news:MYLsa.45277$y3.32...@news010.worldonline.dk...>

> [...]
> sapiens.
>
> Uddød art ? - Input Matt 24,22.
>
> The servant of Michael.
>
> -------- end of letter Fridag, 30. Maj 1997 --------------------------
>
> Input memory:
> From Mogens Kall Mandag den 6. Maj 1996
> ******** DK-time 9:22:55
>
> ... (klip 13/5-98)
>
> ---- Tilføjelse Tuesday 7. Mai 1996:
>
> Udskrift fra logbog:
>
> ... (klip 13/5-98)
>
> Kaptajn til resten af besætningen:
>
> "Gør klar til evakuering af skibet. Benyt Noa's Ark!"

Min primære intention er ikke debatten-for-debattens-skyld. Dét, jeg primært
søger, er HOLDBARE løsninger (til fred og glæde for de involverede
partnere).

Skønt mange har droppet Oslo-fredsprocessen og nu også Køreplanen-for-fred,
er der ingen vej udenom, dersom Menneskeheden skal overleve (hvilket snart
ikke længere er nogen selvfølge under henvisning til Irans
atomvåbenprogram).

Hver dag - uden fred - koster menneskeliv; menneskeliv, som ikke kan
erstattes (modsat jordisk gods og ejendom).

Men midt i mørket, omtrent 5 minutter før "midnat", lyder råbet fra Himlen:

Jesus:
(2003-12-22, CET 14:30)
- "Følg Mig."

means: