Lån ikke ut tunga til Djevelen :-)

L.Kristi

Hei;-)
Her er det en artikkel som jeg har lagt ut, - og den heter " Ikke Lån ut
tunga di til Djevelen!"
En liten "oppkvikker", - kanskje først og fremst for de troende, - da det
ligger en liten "formning" i den..

www.evigliv.com/Artikler%20Tekster%2005%20Ikke%20lan%20ut%20tunga%20til%20dj
evelen.htm

Innledning til artikkelen er:
Er du klar over hvor viktig det er at vi kristne ikke låner ut tunga vår til
Djevelen? Kristne må slutte med å kritisere, som det å baktale og dømme
andre kristne. Dette er et alvorlig problem, - som det forkynnes og skrives
alt for lite om.....

Velsignet dag!
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Krysspostet no.samfunn.religion

Vidal

"L.Kristi" <gudsor...@NOSPAMyahoo.no> skrev i en meddelelse news:7LNDb.6683$Y06.1...@news4.e.nsc.no...

> Kristne må slutte med å kritisere, som det å baktale og dømme
> andre kristne. Dette er et alvorlig problem, - som det forkynnes og skrives
> alt for lite om.....

Det er meget svært at diskutere kristendommen uden
at være uenge, var man ikke uenige, var der jo intet at
diskutere.

Alle, der diskuterer i en nyhedsgruppe, kender vikårene,
så vil man ikke kritiseres, må man holde sig væk.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

"Vidal" skrev (news:3fe07754$0$69981$edfa...@dread12.news.tele.dk...)

> [...]
> diskutere.
>
> Alle, der diskuterer i en nyhedsgruppe, kender vikårene,
> så vil man ikke kritiseres, må man holde sig væk.

Jo, men der er måden at gøre det på, Vidal. Der er forskel på at være uenig
og så dét at "bagtale", "dømme (læs: fordømme"). Matt.5,22

Uenighed er faktisk smuk, forstået på den måde, at mangfoldigheden kommer
til syne (apropos hvis alle blomsterne på marken er røde, ville det være ret
kedeligt).

Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael.

0666+0391=1057

Internal:
Du er kedelig, al-Qaeda, snæversynet, ensidig.

Erik.D

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uenig
> og så dét at "bagtale", "dømme (læs: fordømme"). Matt.5,22

En kraftløs kirke sætter ikke tydeligt skel mellem sig selv og diverse
efterligninger. Derfor er denne konfliktsky holdning til løgnen omkring
sand evangelisk kristendom, kun gavnlig for dem der ønsker at udjævne
fremfor at fastholde. Hvis nu det lys, der er i dig, er mørke, hvor stort
bliver så ikke mørket! Matt.6,23. Bagtagelser og dømmesyge har intet med at
"dømme" i Bibelsk forstand, for uden evnen til at bedømme falske
retninger/personer der søger at misbruge kristendommen og modet til at
fastholde sund lære, tjenes kun fjender af Jesu Legeme på jord. Det vers du
henviser til (matt 5,22) fastslår blot at vi alle er skyldige og langtfra
lever op til Guds standard, åbenbaret i Jesus Kristus.

> [...]
> til syne (apropos hvis alle blomsterne på marken er røde, ville det være

Men jeg formaner jer, brødre, ved vor Herres Jesu Kristi navn, at I alle
skal være enige indbyrdes, og at der ikke må findes splittelser iblandt jer,
men at I skal være fuldt ud forenede i samme sind og samme overbevisning. 1
Kor 1,10.

MAO, findes der en vej i dette spørgsmål !!......??

--

E.Dalgas

"Erik.D" skrev (news:3fe21510$0$29311$edfa...@dread15.news.tele.dk...):

> En kraftløs kirke sætter ikke tydeligt skel mellem sig selv og diverse

> efterligninger. ...

Amen (har du fundet kætteren, så vi kan brænde ham på bålet ?)

> ... Derfor er denne konfliktsky holdning til løgnen omkring

> sand evangelisk kristendom, kun gavnlig for dem der ønsker at udjævne

> fremfor at fastholde. ...

Se, det var et nyt begreb, du indførte Erik.D. (konfliktsky holdning til
LØGNEN). L.Kristi talte oprindelig om de indbyrdes relationen mellem kristne
(underforstået dem, som tror på Jesus Kristus).

> ... Hvis nu det lys, der er i dig, er mørke, hvor stort
> bliver så ikke mørket! Matt.6,23. ...

Et smukt Jesu-Ord. Verset må jeg endelig huske næste gang jeg skal dunke
en-eller-anden oven i hovedet med min Bibel.

> ... Bagtagelser og dømmesyge har intet med at
> "dømme" i Bibelsk forstand,...

3.Mos 19,16
"Du må IKKE gå rundt og BAGVASKE din landsmand ..."

> ... for uden evnen til at bedømme falske

> retninger/personer der søger at misbruge kristendommen og modet til at
> fastholde sund lære, tjenes kun fjender af Jesu Legeme på jord.

Se, dét er jo en anden snak (fx. 5.Mos.13. Åb.2,14).

> ... Det vers du

> henviser til (matt 5,22) fastslår blot at vi alle er skyldige og langtfra
> lever op til Guds standard, åbenbaret i Jesus Kristus.

Jesu-Ordet er OGSÅ en formaning til kristne (heriblandt dig og mig).

> [...]
> jer,
> men at I skal være fuldt ud forenede i samme sind og samme overbevisning.

Det Paulinske forbillede (ApG 15,39) ?

Eller Jesu forbillede (John 17,20-23) ?

At være ét er IKKE det samme som at være ens.

Og så fik "Paven" jo ALTID ret (apropos: ***brænd kætterne på bålet***) !!!

DADDY-Break (2003-12-18, CET 22:26):
- "Let Me handle it (*** http://www.icj-cij.org/ ***)."

Thank You, DAD!

22:27
- "Det var så lidt."

En afsluttende bemærkning (opsumering):
Men pas nu på du ikke tranper al hveden ned i din jagt på rajgræs (apropos
friendly fire)!

Glædelig Jul (dersom "vi" kan finde Tidsmaskinen, Jesus og Josefine)

Kærlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0399=1065

Erik.D

> Amen (har du fundet kætteren, så vi kan brænde ham på bålet ?)

................................/cut

Jeg skal gøre det kort !

Hvis bedømmelse af falske budskaber/personer, samt fasthed i ens personlig
tro overfor anslag imod denne, skal gøres til,,,,dømmesyge og
bagvaskelse,,,,,tjenes ikke længere Jesus. Den påståede manglende kærlighed,
kristne imellem, må ikke blive til en konfliktsky agenda, der underminere en
vigtig opgave i opbyggelsen af Kristi Legeme.

--

E.Dalgas

"Erik.D" skrev (news:3fe335f6$0$29353$edfa...@dread15.news.tele.dk...):

> [...]
> kristne imellem, må ikke blive til en konfliktsky agenda, der underminere
> en vigtig opgave i opbyggelsen af Kristi Legeme.

... hvorefter Galileo blev dømt til at tilbagekalde sine meninger. Han
adlød, men skal have mumlet "Men den (Jorden) bevæger sig alligevel".
Derefter fik han husarrest, der varede til hans død.

Hope you got the point !

Okay ?

Kærlig hilsen
Mogens Kall