Osama bin Laden fanget

"Kall, Mogens" skrev
news:xT90c.101113$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> [ ... ]
>
> 1591 news:cm_%b.100035$jf4.6...@news000.worldonline.dk
>
> Hva', føler du dig truffet ?
>

> TV2 TTV s153 Søn 29 Feb (2004, CET) 00:30:11
>
> Iran advarer Israel mod angreb

Skulle til at læse andagtstekst fra Salme 111 men kom til at slå op på ...

"Herre, det er på tide Du griber ind!
For disse onde mennesker har klart
overtrådt Dine bud"
(Sl.119,126)

Og tænkte selvfølgelig mit.

Da afbrød Jesus mig med ordene:

(2004-02-29, CET 03:05)
- "Enig."

The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
1596

This file has been sent to
dk.politik
dk.livssyn.kristendom

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> "Herre, det er på tide Du griber ind!
> [...]

Jesus-Break (2004-02-29, CET 03:21):
- "Det gør Jeg også ... snart."

03:22
- "Stol på Mig - count on Me."

Halleluja !

The servant of Michael

Last-Informationfile:
1575 news:llb_b.95801$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
1597

Harald Mossige

> Skulle til at læse andagtstekst fra Salme 111 men kom til at slå op på ...

> [...]

Ingen tvil lenger.
Det er ein dansk "Terje henriksen".

HM

Anders Peter Johnsen

Nå, Terje? Ja, ham kan jeg da huske at have diskuteret med i nærværende
forum for et par år siden.

For enhver ateist må det selvfølgelig virke skingrende sindssygt at påkalde
sig Herren på denne måde, ligesom der i kristne cirkler er en velbegrundet
angst for en evt. apokalyptisk "løgneprofet".

På den anden side er det - set fra kristen side - en sørgeligt oplagt
fejltagelse totalt at benægte at andre medkristne kan være "i kontakt med
Helligånden" uden dog ligefrem at være "forjættede talsmænd".

Desværre er det altså som regel de allerværste og - teknisk set - mindst
kristne, der har travlt med at påberåbe sig Gud i een eller anden selvglad
sekterisk fortolkning.

Jesus advarede da også i Matthæus 24: "v23 Hvis nogen da siger til jer: Se,
her er Kristus! eller: Her er han! så tro det ikke; v24 for der skal
fremstå falske kristus'er og falske profeter, og de skal gøre store tegn og
undere for om muligt at føre selv de udvalgte vild. v25 Nu har jeg sagt jer
det forud. v26 Siger de derfor til jer: Se, han er i ørkenen! så gå ikke
derud. Eller: Se, han er i kamrene! så tro det ikke. v27 For som lynet
kommer fra øst og lyser helt om i vest, sådan skal også Menneskesønnens
komme være."

Jeg har selv engang befundet mig i dette pseudo-"profetiske" vanvid, og
derfor smerter det mig så meget desto mere at se andre selvoverbeviste
"profeter" tro sig i stand til at agere rollen.

Eet eller andet sted er det nemlig et alarmerende tegn på manglende tro på
Kristi - ifølge Kristendommen - aktuelle og faktuelle virksomhed, hvis man
forsøger at lege "stand-in". Det er der ikke brug for, hvis man virkelig
tror at Han er der, og Han skal nok frelse Verden uden eens misforståede
"hjælp" i form af "bekræftende budskaber".

Det nærmer sig akut, satanisk højforrædderi, når folk tiltror sig selv
Kristi guddommelige åndsbegavelse og domsmagt: Den er Hans, og Hans alene.

Vi har slet ikke brug for "vikarer" eller vicesheriffer...Vi har kun brug
for Kristus og troen på Ham. Intet andet.

Anders Peter Johnsen

"Anders Peter Johnsen" skrev

Hej Anders,

Tak for denne din meget konstruktive kritik (apropos 1.John.4,1-).

Hav' en god søndag.

Med kærlig broder-hilsen

Mogens Kall