Platin-193 indiciet

"Jesus-loves-you" skrev
7593 news:g45mcu$232v$1...@newsbin.cybercity.dk

(Repetition nummer 117)

Sent: Friday, September 21, 2007, CET 21:33, GMT 19:33
Subject: Jubelåret (78-Pt-193, ½life = 50 y) -
Was: The main-program (message from ET, Aliens)
6981 news:D0VIi.41$1x3...@news.get2net.dk

=== citat start (file 6981) ===

Ultra kort resumé:

Der er blevet fundet et stjernekort i Bibelen. Dets opmåling er foretaget
udfra galaksen (Mælkevejen), og i kraft af den kendsgerning, at man
dengang (for henved 2000-3000 år siden) IKKE havde kendskab til disse
forhold, kan oplysningerne kun stamme ét sted fra: En *udenjordisk*
civilisation (ET).

Læs evt. mere detaljeret i informationsfilerne ...
Info: 6813 news:VfEri.24$hD...@news.get2net.dk

Use perhaps translation through http://translation2.paralink.com/

-

Baggrundsviden:

Indenfor videnskab findes der nogle grundstoffer. Mange af dem kender vi fra
hverdagen, fx. jern, ilt, kulstof osv.

Disse grundstoffer er opbygget af protoner og neutroner. Antallet af
protoner bestemmer, hvilket grundstof vi har med at gøre.

Neutron-indholdet kan derimod variere fra atom til atom. Disse kaldes
isotoper.

Nogle isotoper er stabile, mens andre - af endnu ukendte grunde for
videnskaben - henfalder.

Nogle gør det meget hurtigt; indenfor få sekunder, mens andre bruger mange,
mange år.

Det sjove er nu, at i kraft af dette henfald, som er meget præcist, kan man
bruge disse isotoper indenfor videnskab til for ekempelvis datering af
indlandsisen på Grønland, gamle arkæologiske oldtidsskrifter skrevet på
dyrehud, indirekte datering af granitsten, osv.

Da henfaldet ikke lader sig ændre af ydre påvirkninger, såsom varme, tryk
osv, er disse isotoper også velegnede som *tidsmålere* ved interstellar
kommunikation ... :-)

Se evt. mere herom i en test-forsøg ...

Sent: Tuesday, July 03, 2007 CET 19:09, GMT 17:09
Subject: SETI-test-program (New Drake-version 1.03), Dusør 10.000 D.kr.
(around 1.800 US $)
6712 news:ipvii.35$FP1...@news.get2net.dk
6743 news:EJLki.15$XL...@news.get2net.dk

> Tids-definitionen.

Af mulige isotoper kunne man fx. udvælge (i tidsintervallet 10-99 år) ...

(NB! *Samtlige* isotoper medtaget i tidsintervallet)

Isotop_________ ½ life (years)
056-Ba-133____ 1,0510 e+01
036-Kr-085____ 1,0772 e+01
001-H-003_____ 1,2330 e+01
098-Cf-250_____ 1,3080 e+01
063-Eu-152_____ 1,3537 e+01
094-Pu-241_____ 1,4350 e+01
061-Pm-145____ 1,7700 e+01
096-Cm-244____ 1,8100 e+01
089-Ac-227_____ 2,1773 e+01
082-Pb-210_____ 2,2300 e+01
038-Sr-090______2,8780 e+01
096-Cm-243____ 2,9100 e+01
055-Cs-137_____ 3,0070 e+01
083-Bi-207______3,1550 e+01
018-Ar-042_____ 3,2900 e+01
063-Eu-150_____ 3,6900 e+01
022-Ti-044______4,9000 e+01
078-Pt-193______5,0000 e+01 .......... Focus
092-U-232_____ 6,8900 e+01
064-Gd-148____ 7,4600 e+01
094-Pu-238_____ 8,7700 e+01
062-Sm-151____ 9,0000 e+01
065-Tb-157_____ 9,9000 e+01

END-of-baggrundviden

-

The good news:

"Jesus-loves-you" skrev
7594 news:g45o46$23q2$1...@newsbin.cybercity.dk

[ ... ]

Dernæst kom Thomas endvidere også med en interessant kritisk indvending:

7596 news:g46jn6$2ea7$1...@newsbin.cybercity.dk

> "Thomas Hejl Pilgaard" skrev
[ ... ]
> [...]

Og dette (andet henfald på 4,33 dage) har manden ret i ... :-)

Dette del-emne er tidligere blevet drøftet, se evt. ...

Sent: Wednesday, September 05, 2007, CET 12:50, GMT 10:50

6945 news:mSvDi.20$Xj...@news.get2net.dk
6951 news:mmtEi.4$BK...@news.get2net.dk

6956 news:S8uFi.35$rU...@news.get2net.dk

Men hvis vi anskuer de 4,33 dage udfra ovenfor stående tabel (i
tidsintervallet 10-99 år), ændrer det INTET. Platin-193 vil således fortsat
være det *eneste* isotop, der kan relateres til noget-omkring-50-år!

Last OUTPUT: 7605 news:g48e9t$2pk$1...@newsbin.cybercity.dk (new info-file)
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/5b001b21207d4ab4?
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 7606