Også Kierkegaard afskyede mand-ej-bold

Bo Warming

"Kærligheden, den sande kristelige kærlighed er blind overfor alle forskelle
i verden. Et billede fra teatrets verden, der illustrerer, er følgende. I et
teaterstykke kan den ene skuespiller være konge og den anden tigger, men når
tæppet går ned, er de alle det samme - nemlig skuespillere. Og sådan er det
jo også i vor almindelige tilværelse, dér har vi hver især højst forskellige
roller at spille, den ene er højt agtet, den anden er foragtet og udstødt -
den ene direktør og den anden en fattig tigger, men når tæppet går ned, den
dag vi dør, og står overfor vor Herre, er alle de forskelle væk, som dug
forsvinder for solen, da er vi, det vi væsentligst er, nemlig mennesker -
mennesker, der alle er lige for Gud. Søren Kierkegaard i "Kærlighedens
gerninger"

Der kan være fornuft i at rådgive med-debatører om hvorfor en debatørs
skriverier er ulogiske, usandfærdige, hvis man sagligt går efter emnet,
ikke personen.

Men debat bør aldrig være personfixeret - diagnoseuddelende o lign.

MANGE VISE MÆND DELER DENNE GRUNDHOLDNING MED JESUS

" For digteren og vismanden er alle ting som
"venner og indviede" -
alle oplevelser er nyttige
alle dage er hellige, alle mennesker er guddommelige
sådan skrev den amerikanske filosof Ralph Waldo Emerson

"God puts something good and something loveable in every man His hands
create.MarkTwain

"Guddommelige skal alle væsener være mig - alle dage skal være mig hellige.
Grundtvig

"Hvis blot vi var frugtbare marker, ville vi på bunden ikke lade noget ligge
ubenyttet hen og se en velkommen gødning i hver eneste begivenhed og ting og
i hvert menneske. Nietzsche

"If we meet no gods, it is because we harbor none. If there is grandeur in
you, you will find grandeur in porters and sweeps. Emerson

"True success is overcoming the fear of being unsuccessful. Paul
Sweeney

"At gøre sig til dommer over andre, burde stride mod god smag. Nietzsche

"Livsklogskab: at være vennesæl. Nietzsche

>Sådan talte i en god stund min renhed til mig engang: " Guddommelig skal
alle væsener være mig."< Nietzsche

"En intelligent kvinde er en kvinde, i hvis selskab man kan være så dum man
vil. Stendhal

"Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche

" For guden er alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod anser
noget for uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

"Bo Warming" skrev (news:goTPb.121$a16...@fe16.usenetserver.com):

[ ... ]

> MANGE VISE MÆND DELER DENNE GRUNDHOLDNING MED JESUS

[ ... ]

Ja! Men hvorfor klamrer du dig til Jesus, når du ikke tror på Ham (som
Bibelen beretter) ?

Kan det tænkes, at du misbruger Ham til at styrke og befæste dit psykiske
forsvar ?

Og i så fald; hvorfor er det så nødvendigt ?

Kan det tænkes at du har et omnipotent behov for at kontrollere og konsumere
Jesus ?

Og i så fald; mon Jesus ønsk...

Jesus-Break (2004-01-22, CET 18:24):
- "Nej!"

... Mon Jesus ønsker dette ?

Jesus:
18:25
- "Kom tilbage, Mit barn - for Jeg elsker dig."

Med venlige og medfølelende hilsner
Mogens Kall
The servant of Michael

Earthquake-Alarm: