Respekt for andres svagheder

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> mælte sligt:

>Jeg vil bare sige, at hvis Erik D og Erik L får lov fortsat at nedgøre,
>anklage, og træde på mig som person, så forlader jeg dette forum og finder
>et andet.

"Får lov"? Der er ingen der kan stoppe dem, så det ville ikke være et klogt
kriterium at sætte for din videre deltagelse. Uden at jeg i øvrigt kender
noget til, hvad du måtte have af udestående med Erik og Erik.

>Der er mange andre fora hvor folk respektere hinanden og hvor de som er
>ærlige omkring deres følelser og såretheder bliver behandlet pænt.

Giraffen har vist et sted, har jeg forstået.

>At behandle mig som en B-kristen fordi jeg ikke går i menighed er ikke en
>pæn behandling.

Nej. Men man kan nu engang ikke forvente, at folk opfører sig "pænt" - der
findes allehånde bizarre mennesker på usenet. Derfor er det ikke just noget
godt sted at udstille sine følelser.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"When are people going to learn? - Democracy doesn't work!"
- Homer J. Simpson

Ernst Pedersen

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> pæn behandling.
> At nedgøre mig fordi jeg er såret, er endnu mere ondskabsfuldt.

Alt andet lige, så svinger du da også selv "sværdet" når du er
oven på. Det gør jeg såmænd også - desværre.
Må vi alle ihukomme Mattæus 7, v1 "Døm ikke, for at I ikke selv skal
dømmes. v2 For den dom, I dømmer med, skal I selv dømmes med,
og det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med. v3 Hvorfor ser du
splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget
øje? v4 Eller hvordan kan du sige til din broder: Lad mig tage splinten
ud af dit øje! og så er der en bjælke i dit eget øje? v5 Hykler, tag
først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage
splinten ud af din broders øje."

Jeg tror vi alle af og til har brug for at se "bjælken" i vort eget øje,
før vi roder efter "splinter" i andres. For hvad nytter det alt sammen
hvis ikke
1. Kor. 13 v1 "Om jeg så taler med menneskers og engles tunger,
men ikke har kærlighed, er jeg et rungende malm og en klingende
bjælde. v2 Og om jeg så har profetisk gave og kender alle
hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte
bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet. v3 Og om jeg så uddeler
alt, hvad jeg ejer, og giver mit legeme hen til at brændes, men ikke
har kærlighed, gavner det mig intet."
er en del af vores kristne liv.

Gud velsigne os alle og bede om et bedre dk.livssyn.kristendom
Ernst

Børge Højlund Jensen

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Kære bror i Jesus Kristus . Jeg er ked af at du føler det på den måde.
Jeg kan sige at selv om vi har diskuteret brav er jeg glad for at kende dig
her i Gruppen, du er nemlig så ærligt. Det varmer selvom vi er uenige om
magt og meget , jeg Håber vi får mange ode diskussioner i fremtiden.
Jeg kender god din følelse.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Live4Him

"Andreas Falck" <Andrea...@get2net.dk> wrote in message
> Kære Jørgen, - jeg er meget sikker på, at vi er mange her i gruppen
> der sætter dig meget højt som en kær bror i Kristus som vi holder
> meget af. Jeg har dig altid med i mine bønner.
>
> Og jeg sætter ligeledes megen pris på de mange gode indlæg du gennem
> den tid gruppen har eksisteret har postet her.
>
> Du vil også altid være velkommen til at skrive til mig på min private
> mailadresse, hvis du har lyst eller føler behov derfor.
>
> Må Jesu Kristi velsignelse møde dig i rigeligt mål

Tak Andreas.
Din og andres varme og kærlighed er med til at opveje det had jeg er
genstand for fra nogle få her i gruppen.
Var det ikke for dig, Anders peter johnsen, Bodil, Kenn, Ernst, Rasmus,
Vidal, Børge, Niels, Lyrik, Ole, Palle og et par stykker til, havde jeg
forladt dette forum for længst.

Ja, og så er der iøvrigt også nogen nordmænd som har deltaget som jeg
savner, og nogen der deltager nu som jeg sætter stor pris på.

Jeg vil ikke lade 2 menneskers had ødelægge det hele.

jørgen.

Live4Him

Børge Højlund Jensen

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Live4Him" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

PS. Jeg mener Gode diskussioner.
Din bror.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

http://www.nydheder.subnet.dk/
eller se ind på.
http://www.into.dk/to/to.php Troens ord i Brande.
http://www.evangelist.dk/ Evangelist.
http://www.kbc.dk/ KBC.

Andreas Falck

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> [...]

mailadresse, hvis du har lyst eller føler behov derfor.

Må Jesu Kristi velsignelse møde dig i rigeligt mål

Mange venlige hilsner
Andreas

Andreas Falck

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Jeg vil ikke lade 2 menneskers had ødelægge det hele.

Denne mail gjorde rigtig godt at læse, - jeg blev helt varm om
hjertet.

Og det jeg skrev om at du til enhver tid kunne skrive på min private
mail, det står jeg altså også ved.

Guds velsignelse til dig
Andreas

larsen

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> wrote in message

> Jeg vil bare sige, at hvis Erik D og Erik L får lov fortsat at nedgøre,
> anklage, og træde på mig som person, så forlader jeg dette forum og finder
> et andet.

Kære Jørgen

Det er en grov anklage du kommer med;

Jeg har prøvet at forklare dig hvorfor vi bliver syge ud fra bibelens 1 Kor
11 og at der er helbredelse at finde i lydighed til Guds bude, anordninger
og befalinger (ikke moseloven), hvad du altid flyver op over og skælder mig
ud for. Men en opfordring til at få afligge alt det som plager og gør ondt
i sjælen, behøver vel ikke være et personligt angreb for at opfordre dig til
at ransage dit liv og aflægge det der ikke er fra Gud 1 Kol 6 v 12-20.

> [...]
> pæn behandling.
> At nedgøre mig fordi jeg er såret, er endnu mere ondskabsfuldt.

Jeg ringeagter eller nedgør ingen, heller ikke dig, Jørgen. Derimod har jeg
stor medlidenhed med dig fordi du står i en kamp hvor du har brug for både
Helligåndens rådgivning og Guds hjælp og ikke vil se hvad vej Gud vil havd
du skal gå

Men at samligne mig med ondskab fordi du har personlige problemer er vel
ikke en holdning der skal accepteres her på dk.livssyn.kristendom

Erik L

Anders Peter Johnsen

"larsen" <erikl...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Men at samligne mig med ondskab fordi du har personlige problemer er vel
> ikke en holdning der skal accepteres her på dk.livssyn.kristendom

Bind bare et tungere læs på Jørgens skuldre, ikke? Virkeligt
Helligåndsinspireret, hva'?

Anders Peter Johnsen

larsen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

Er jeg både ond og læsser tunge læs på Jørgens skulder. ??

Man har vel lov til at tro på bibelen 1 kor 11 v27- Den, der spiser
Herrens brød eller drikker hans bæger på en uværdig måde, forsynder sig
derfor imod Herrens legeme og blod. v28 Enhver skal prøve sig selv, og så
spise af brødet og drikke af bægeret. v29 For den, der spiser og drikker
uden at agte på legemet, spiser og drikker sig en dom til. v30 Derfor er
der mange syge og svage hos jer, og ikke så få sover hen. v31 Hvis vi
agtede på os selv, ville vi ikke blive dømt. v32 Men når vi dømmes af
Herren, opdrages vi, for at vi ikke skal blive fordømt sammen med verden.

Og forkynde for ander at der er hjælp at finde i Herren hvis man er villig
til at opgive sit gamle liv; 1 Kor 6 v9 Ved I ikke, at uretfærdige ikke
skal arve Guds rige? Far ikke vild! Hverken utugtige eller afgudsdyrkere
eller ægteskabsbrydere eller mænd, der ligger i med mænd, v10 eller tyve
eller griske mennesker, ingen drukkenbolte, ingen spottere, ingen røvere
skal arve Guds rige. v11 Sådan var nogle af jer engang, men I blev vasket
rene, I blev helliget, I blev gjort retfærdige ved Herren Jesu Kristi navn
og ved vor Guds ånd.

DET VIL SIGE; ud fra min tro skal man bare forlade sit gamle liv med dets
problemer, synd og sygdomme, ved at dø med Herren på Korset og derved iklæde
sig det nye liv i Jesus Kristus.

Og der er vel ikke ud fra det standpunkt noget ondt i at sige til "Hr/Fru
hvemsomhelst", Giv dit gamle liv til Jesus og Han vil give dig Helbredelse i
bytte for dine sygdomme, synd mm. Og hvis "Hr/Fru hvemsomhelst" ikke vil det
Herren vil er der ingen byttehandel og probelmerne, synden og sygdommene
forbliver.

Erik L

Boerge Rahbech Jensen

d. 31/10/02 16:30 skrev larsen på erikl...@oncable.dk i artiklen
3dc14c74$0$28798$edfa...@dspool01.news.tele.dk:

> DET VIL SIGE; ud fra min tro skal man bare forlade sit gamle liv med dets
> problemer, synd og sygdomme, ved at dø med Herren på Korset og derved iklæde
> sig det nye liv i Jesus Kristus.

Tja, men hvordan var det nu, Jesus behandlede syndere?

> [...]
> Herren vil er der ingen byttehandel og probelmerne, synden og sygdommene

Respekterer du så, at det er en sag mellem "hvemsomhelst" og Jesus - eller
tager du det personligt for at gøre dig selv til dommer over forholdet
mellem disse parter?

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

larsen

"Live4Him" <brothe...@hotmail.com> wrote in message

Hvad er det lige nøjagtigt Erik D og Erik L har ødelagt for dig, for jeg kan
ikke engang finde den sidste gang vi endte i en diskution eller hvad den
handlede om.

Og dine beskyldninger om had er meget ubegrundet og har ingen relation til
virkligheden.

Erik L

> jørgen.

larsen

"Boerge Rahbech Jensen" <brah...@post8.tele.dk> wrote in message

Du har da forstået meget lidt af bibelen tilbud; " du skal dø før du kan
leve "

Erik L

Peter

> [...]

> hjertet.
>
> Og det jeg skrev om at du til enhver tid kunne skrive på min private

Se, hvis bare alle i verden var som folk her i gruppen....

--
:-) - Peter http://neglesaks.dk

Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet
uden at holde fast. - Dean Martin

Boerge Rahbech Jensen

d. 31/10/02 16:58 skrev larsen på erikl...@oncable.dk i artiklen
3dc1532a$0$28802$edfa...@dspool01.news.tele.dk:

> Du har da forstået meget lidt af bibelen tilbud; " du skal dø før du kan
> leve "

Så hvad er det præcis, jeg ikke har forstået? Hvad ligger du i begreberne
liv og død? Min holdning bygger på observationer i den praktiske hverdag: Vi
er alle mennesker, som alle har et antal stærke og svage sider, og som alle
gør både gode og dårlige ting - forudsat vi overhovedet laver noget. Dét er
realiteterne.

Det store spørgsmål er så, om du ser realiteterne i øjnene.

I den fysiske verden på jorden vil Guds rige først opstå senere, hvis det
overhovedet opstår. Vi kristne tror selvfølgelig, det sker, men vi kan ikke
vide det med sikkerhed.

Alligevel kan vi mentalt opleve både Himmelen og Helvede, mens vi lever i
den fysiske verden på jorden, uden jeg helt kan definere begreberne præcist.
Desværre tror jeg kun, man kan finde noget, der ligner frelse, ved at finde
den indre ro i sig selv, vælge sine venner med omhu og om nødvendigt afbryde
kontakten med familie og bekendtskaber, som gør mere skade end gavn for ens
sjæleliv. Som kristen kan man yderligere bede Jesus om at overtage ens liv
samt støtte og beskytte en. Problemet er, at man er nødt til at give køb på
Jesu kærlighedsbud for selv at overleve, idet man er nødt til at overholde
levereglen om at undlade at kaste perler for svin, d.v.s. undgå at spilde
for meget kærlighed på dem, der groft sagt ikke ønsker den, men måske tager
den som udtryk for svaghed. I øvrigt overrasker det mig noget at betragte de
hjemløse, som ofte også er misbrugere, men alligevel synes at have fundet en
indre ro og gode venner, og dermed kan siges at have fundet frelsen.

Helvede på jorden findes i mange afskygninger og er efter min mening ofte
kendetegnet ved, at man netop ikke kan finde ro i sig selv, men altid har
travlt og altid stræber efter nye mål. Dertil kommer selvfølgelig den
smerte, som kan følge med både misbrug og kroniske fysiske og psykiske
lidelser. Man lever vel også i et Helvede, hvis man ikke kan rumme andre
menneskers smerte, som man jo møder overalt, ikke mindst i nyhederne, på
gaderne i store byer og i kirkerne, hvor nogle forpinte sjæle kan søge
trøst, mens andre søger fordømmelse for deres udsvævende liv udfra tanken
"Hvad har vi dog gjort, siden vi skal have det så godt". Ja, det er
underligt, man kan have dårlig samvittighed over at have det for godt, men
det er ikke desto mindre realiteterne for mange mennesker.

Bertel Benito

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Du milde himmel...............

Bertel Benito

> [...]
> handlede om.
>
> Og dine beskyldninger om had er meget ubegrundet og har ingen relation til

Sikke da en fed gang sladder - hønsegård

Anders Peter Johnsen

> "Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> wrote in message

> Er jeg både ond og læsser tunge læs på Jørgens skulder. ??

Ja, det mener jeg. Foklaring følger nedenfor:

> DET VIL SIGE; ud fra min tro skal man bare forlade sit gamle liv med dets
> problemer, synd og sygdomme, ved at dø med Herren på Korset og derved
iklæde
> sig det nye liv i Jesus Kristus.

Kristne mennesker får også sygdomme. Det er et faktum.

> [...]
det
> Herren vil er der ingen byttehandel og probelmerne, synden og sygdommene

Hvor i NT ser du et løfte om at man "automatisk" bliver helbredt ved at
omvende sig til Kristendommen? Jeg mener at det er herlighedsteologi af
værste skuffe du repræsenterer ud fra devicen:"Alle dine problemer skyldes
at du ikke tror nok eller at du tror forkert". Der er nu engang visse
vilkår, mennesket er undergivet, som det ikke selv er herre over. Sygdomme
er ikke bare noget man kan bede sig fra og mirakler er ikke noget man har
krav på. Desværre.

Jeg finder dit synspunkt gennemført naivt og ubibelsk, men det er tilmed
decideret afskyeligt at se dig på denne ukristelige måde trampe på en mand,
der ligger ned, ved at fortælle ham at det er hans egen skyld, at han har
sine problemer. Du føjer spot til skade og skaber skyldfølelse hos en mand,
der er i forvejen har rigeligt af den slags bekymringer.

Således er du ikke et hak bedre end alle de selvretfærdige tempelpræster i
Lignelsen om Den Barmhjertige Samaritaner. Velbekomme!

--
Anders Peter Johnsen

larsen

> [...]
alle
> gør både gode og dårlige ting - forudsat vi overhovedet laver noget. Dét

Der kan du selv se, du aner ikke engang hvad det vil sige - Men det er
naturligt fordi mange af de ting der står skrevet i Bibelen f.eks Åndsdåben,
helbredelser og de Åndelige nådegaver skal opleves/erfares før man forstår
dem.

Her er lige nøjagtigt et eksempel; alt det humane plader du skriver ovenover
er alt hvad du skal slippe (dø bort fra)(omvende dig fra) før du kan leve
med kristus. Der kan nemlig ikke være dig og kristus, men kun kristus i dig.

Erik L

Boerge Rahbech Jensen

d. 01/11/02 0:08 skrev larsen på erikl...@oncable.dk i artiklen
3dc1b7e4$0$97633$edfa...@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> helbredelser og de Åndelige nådegaver skal opleves/erfares før man forstår

Hvad er det præcis, jeg ikke forstår? Hvad forstår du af virkeligheden? For
mig ser det ud til, at du lukker dig ude fra den virkelige, fysiske verden,
som omgiver os alle, og har trukket dig ind i dig selv med disse såkaldte
nådegaver og idéen om, at du er frelst og derfor er noget særligt.

Der er tre problemer i det. For det første ligger en sådan adfærd milevidt
fra Jesu adfærd, for det andet harmonerer det dårligt med Jesu kærlighedsbud
og for det tredie viser de svagheder, der hører til kødet, sig altid på en
eller anden måde, selvom man prøver at fortrænge dem.

> [...]
> med kristus. Der kan nemlig ikke være dig og kristus, men kun kristus i dig.

Det er efter min mening en klar misforståelse. Uden det, du kalder humant
pladder, lever jeg ikke i den virkelige, fysiske verden sammen med mine
medmennesker, og jeg opfylder ikke Jesu kærlighedsbud. Da jeg ikke er Jesus,
vil der altid være forskel på Jesus og jeg. At antyde andet er efter min
mening et udtryk for storhedsvanvid. Det betyder dog ikke, at jeg kan bede
Jesus lede mig - i hvert fald i det omfang, mine evner rækker. En bieffekt
er selvfølgelig, at jeg tager ansvaret for mine handlinger fremfor blot at
påstå, det er Jesus, er udfører dem. Jesus virker jo via Helligånden - og
jeg er heller ikke Helligånden, lige så lidt som jeg er Jesus.

Til slut vil jeg lige minde om, at hvis vi lever med Jesus, lever vi groft
sagt for vore medmennesker og for Gud. Vi må altså glemme vores stolthed,
ligesom Jesus gjorde. Han førte sig netop ikke frem som konge, men mere som
tigger. Hvis han mødte en person som Jørgen, ville han givetvist besøge ham
som gæst og spise sammen med ham.

erik larsen

> Kristne mennesker får også sygdomme. Det er et faktum.

Jeg tror ikke på at kristne ikke kan blive syge det har jag aldrig skrevet
eller sagt, men jeg skriver om grunden til sygdommenes optræden ud fra
Pauluses brev til 1 Korint 11 og en reaktion på Pauluses begrundelse til
folks sygdomme vil i modsat retning vil bringe helbredelse. Prøv at
gennemlæse 1 kor 11 om indtagelse af nadveren

Og er blevet beskyldt for ondskab derfor.

Helbredelse
> det
>
> Hvor i NT ser du et løfte om at man "automatisk" bliver helbredt ved at
> omvende sig til Kristendommen?

Nej det har jeg ikke skrevet, Jeg har mange gange påpeget ApG 2v38 som et
godt sted at begynde sin lydighedshandling og derefter starte arbejde på sin
frelse Filip 2 v 12.

Det som jeg har skrevet er på Grov dansk, man kan ikke side på sin store
dovne fede røv og forvente man skal få alle Guds velsignelser og
helbredelser. Det er bibelsk og det er godt for dem der gør således

> [...]
> er ikke bare noget man kan bede sig fra og mirakler er ikke noget man har

Du ved da ingen ting om Gud eller herlighedslæren hvis du kan samligne det
og få det til det samme.

> [...]
mand,
> der er i forvejen har rigeligt af den slags bekymringer.

Ubibelsk, prøv du at gå du til Jørgen og sig at Gud ikke vil helbrede ham,
for det vil du ikke engang kunne overbevise Jørgen om,

> Således er du ikke et hak bedre end alle de selvretfærdige tempelpræster i
> Lignelsen om Den Barmhjertige Samaritaner. Velbekomme!

Så du ved merer om Herlighedslæren end du ved om Gud, for den undskyldning
med den barmhjertige samaritaner, er den samme som Herlighedsforkynderne
slynger i hovedet på deres medlemmer for at tæske dem på plads og tillæge
den psykiske problemer, spørg selv en der har været i kløerne på
herlighedenfolkene og har mistet snøvsen derved.

OBS, jeg er vældig god til at få sådanne folk på ret køl igen, og har
således også fået en del erfaring med de udstøte fra den bevægelse. Kan du
hjælpe dem eller kan du bare kritisere folk der kan hjælpe ??

Erik L

Vidal

"Bertel Benito" <bertel.ben@i2> skrev i en meddelelse

> Sikke da en fed gang sladder - hønsegård

Nå, er du her endnu, Bæ Mosegård? Jeg troede, du og din
kammerat, Kim Ram2gil, havde fundet andre jagtmarker.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Vidal

"larsen" <erikl...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at forklare dig hvorfor vi bliver syge ud fra bibelens 1
> Kor 11 og at der er helbredelse at finde

Hør Erik, hvis man har mistet et ben, får man det ikke igen, fordi
du henviser til 1 kor 11. Det er hjerteløst af dig at påstå, at når
benet ikke vokser ud igen, er det pga manglende tro.

Dit problem er en manglende forståelse for Jørgens tilstand.

Du har jo mange gange fremført dine påstande, hvad får du
egentligt ud af det? Får det dig til at føle dig bedre? Det er
ikke nogen konkurrence at være kristen.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Kære Jørgen,

I dag klokken CET 11:37:52 (2002-11-01) kom Gud ord til mig:

- "Det skal du (skriv til Jørgen)."

Jeg har ikke haft tid til at læse og deltage i debatten på
dk.livssyn.kristendom, men i går så jeg dit indlæg.
Det gør mig ondt at høre.

Umiddelbart kom jeg til at tænke på er fra 1.Kor.1,25-29

"... men det, der var dårskab (tåberne heriblandt mig selv) for verden,
udvalgte Gud for at gøre de vise til skamme, og det, der var svagt for
verden, udvalgte Gud for at gøre det stærke til skamme; ..."

Dú er dyrebar, Jørgen, i Guds øjne, og om hele verden vender sig imod dig,
da frygt ej; thi...

I mine (inklusiv dig og mig, Jørgen) fjenders påsyn dækker Du bord for mig,
Du salver mit hoved med olie, mit bæger flyder over.
Salme 23,5

11:58:4x

- "Sådan skal det være (dette indlæg)."

Thank You, DAD!

Kærlig hilsen og Guds fred
Mogens

Anders Peter Johnsen

"erik larsen" <erikl...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Sygdomme

> Du ved da ingen ting om Gud eller herlighedslæren hvis du kan samligne det
> og få det til det samme.

Hvilken forskel?

> mand,
> mand,
>
> Ubibelsk, prøv du at gå du til Jørgen og sig at Gud ikke vil helbrede ham,
> for det vil du ikke engang kunne overbevise Jørgen om,

Jeg udelukker ikke at Gud kan helbrede Jørgen og det er ikke mit mål at
skulle overbevise ham om det. Tværtimod prøver jeg at forklare ham at han
nok desværre ikke kan forvente guddommelig indgriben eller mirakuløs
helbredelse, og at udeblivelsen af et mirakel ikke nødvendigvis betyder at
"Gud straffer ham".

Du taler om at "sidde på sin fede røv" og deri antyder du altså at Jørgen
forholder sig passivt. Dèt er lodret løgn og noget af det mest primitive
gerningsretfærdighed jeg har hørt om på denne side af Reformationen.
Har du ikke læst hvordan Jørgen har prøvet at opsøge kristne menigheder, men
netop er blevet misbrugt af f.eks. Faderhuset, som han selv beskriver
ovenfor?

> [...]
>
> OBS, jeg er vældig god til at få sådanne folk på ret køl igen, og har
> således også fået en del erfaring med de udstøte fra den bevægelse.

Hvem har du hjulpet?

> Kan du
> hjælpe dem eller kan du bare kritisere folk der kan hjælpe ??

Jeg kan simpelt hen ikke se forskel på din teologi og Herlighedsteologi.

Såvidt jeg kan se, er det NETOP Herlighedsteologi, du anvender over for
Jørgen, når du skriver at hans ("manglende") tro er skyld i hans problemer.

--
Anders Peter Johnsen

Kenn L. Schjødt

> [...]

> Var det ikke for dig, Anders peter johnsen, Bodil, Kenn, Ernst, Rasmus,

> Vidal, Børge, Niels, Lyrik, Ole, Palle og et par stykker til, havde jeg

Jeg takker for komplimenten :-) Må indrømme at jeg nærmest har forladt dette
forum (hænger i en tynd tråd), da der er så mange andre interessante ting at
lave/læse, istedet for at se på det rod der er herinde for øjeblikket.

Måske begynder jeg at skrive herinde mere fast, når der bliver rydtet op
eller moderet. Ellers har jeg det fint med min familie, mine hobbyer og jeg
rejser til USA på fredag.

mvh Kenn