Ord til ugen (0316)

Ord til ugen

Kilde: Udfordringen, Uge 8, 20. februar 2003

Fridag 21. februar: Sov lidt mere!
"For den, Herren elsker, får det, mens han sover." Salme 127:2
John Ortberg skriver: "Jeg opdagede, at når jeg forsøgte at give mere
kærlighed til min næste, var jeg nødt til at sove lidt mere. Det kræver en
utrolig mængde energi!"
Søvn er en tillidserklæring. Når du lægger dig til at sove, er verden ikke
længere i dine hænder, men i Guds. Har du nogensinde forsøgt at bede, når du
var træt? Det er hårdt! Før Elias var i stand til at bruge lang tid sammen
med Gud, sendte Han sin engel for at få ham til at sove, ikke bare én gang,
men to. Søvn er en gave fra Gud. Måske er det mest åndelige, du kan gøre
lige nu, at lægge avisen fra dig - og tage dig en lur!

Saturday 22. februar: Ord, ord, ord!
"Gud Herren har givet mig disciplenes tunge" Esajas 50:4
Dine ord er son nitroglycerin. De kan enten sprænge broer eller helbrede
hjerter. Du ved mere om en person ud fra, hvad han siger om andre, end ud
fra hvad andre siger om ham.
Nogle mennesker taler ud fra erfaring, andre taler af erfaring ikke! Det
er fordi, de ved bedre. Jesus sagde, at dine ord bestemte din skæbne: "På
dine ord skal du frikendes, og på dine ord skal du fordømmes." (MaTT 12:37)
Når du ikke ved, hvad du skal sige - så sig intet! Bare lyt, observér og
lad Gud lede dig.

Sunday 23. februar: Læs prædiken s. 6
(DK-text: Mark 4,1-20 - Lignelsen om sædemanden, The Word-of-God)

Monday 24. februar: Gammel med ynde
"De ældre mænd skal være ædruelige, agtværdige, besindige, sunde i
troen..." Titus 2,2-3
Dale Evans deler denne bøn med os i et amerikansk dameblad: "Herre, du ved
bedre end nogen anden, at jeg bliver ældre, og en dag vil jeg være gammel.
Spar mig for at blive snakkesaglig, fra den frygtelige vane, at jeg har
noget at skulle have sagt til ethvert emne og ved enhver lejlighed. Frigør
mig fra at skulle rede trådene ud i andres forhold. Hold mit sind fri fra
uendelige detaljer, og lær mig at holde mig til sagens kerne.
(Own: Herre! Fri mig fra at være en sur, gammel stodder! - en gnavpot!)

Tuesday 25. februar: Behovet for at se
"Jeg må hen og se" 2.Mosebog 3,3
En dag gik Moses fordi en busk, som han sikkert havde set hundrede gange
før, men denne gang brændte den på grund af Guds nærvær. "Og han tænkte: Jeg
må hen og se nøjere på dette mærkelige syn."
Alt afhang af hans villighed til at gå hen og se efter - at afbryde sin
daglige gøremål og give Gud opmærksomhed. Han behøvede ikke at gøre det. Han
kunne bare gå den anden vej og være ligeglad. Men så var han gået glip af
sit kald...

Wednesday 26. februar: Positive folk
"Men hans hjerte er ikke med ham..." Ordsp 23,7
Er du en positiv person? Før du svarer, så læs lige disse kendetegn ved
positive mennesker:
1. De har selvtillid
2. De leder efter det bedste i andre, og finder det ofte.
3. De ser muligheder alle vegne.
4. De fokuserer på løsninger.
5. De leder efter måder, hvorpå de kan give tilbage.
6. De ved vedholdende.
7. De tager ansvar for deres eget liv.

Thursday 27. februar: Lav selvtillid?
"Den [tilgivelse] gav Han os i rigt mål med al visdom og indsigt ved at
lade os kende Sin viljes hemmelighed". Ef. 1,9
Først når Gud fortæller dig. hvem du er, vil du vide, hvad du er værd, og
hvad dit mål i livet er.
Hvis du kæmper med lavt selvværd, er her en bøn, der kan hjælpe dig. "Far,
ind imellem synes jeg ikke, jeg kan bruges. Så husker jeg, at når Du ser på
mig, så ser Du Jesus! Og Han er god nok! Det er godt nok, at Han gav Sit
dyrebare blod for at dække min uværdighed. Det er godt nok, at Han betalte
prisen for hver synd, jeg kommer til at begå.

Andagterne stammer fra hæftet "...et ord til Dagen", som kan rekrireres i
sin fulde ordlyd fra UCB Radio, tlf. 70 211 311

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (0316)

This file has been send to