Retsopgør fortsat nødvendigt ang. de katolske pædofile krænkelser (Luk. 12,2-3)

"Jesus-loves-you" skrev ...

Sent: Monday, October 02, 2006, CET 12:15, GMT 10:15
Subject: Re: Resign Pope Benedikt XVI
5759 <news:vF5Ug.20$Qa...@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/d56f7e59acf23545>

samt ...

Sent: Thursday, March 12, 2009, CET 09:04, GMT 08:04
Subject: Re: Katolikkernes "ukrænkelige" liv...
8560 <news:49b8c22c$0$90269$1472...@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/7e9f3bf0880e829e>

> FEJ FØRST FOR EGEN DØR, ...

samt ...

Sent: Wednesday, October 30, 2002, CET 14:18, GMT 13:18
Subject: Sv: To the Vatican
0118 <news:YZQv9.196501$Qk5.6...@news010.worldonline.dk>
destroyed
Backup inside file 0738 :
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/ec93c8d779236c4a>

> For those of You, who has done crime upon boy-children (and so on):
>
> 1.
> You MUST ask for forgiveness to ALL the victims (not only the Lord Jesus
> Christ).
>
> 2.
> You MUST inform the local police, what You had done. Then they will take
> over the case (Rom 13).

News:

=== citat start ===

DR1 s136 lør 14 mar (2009, CET) 09:25:16

03:40

Sexskandale koster kirke milliarder

den katolske kirke i USA bruger
milliarder på at betale erstatninger og
psykologbehandlinger til ofre for
sexmisbrug, der er blevet begået af
kirkens præster.

[ ... ]
Ifølge den nye rapport er knap 800 ofre
blev[et] sexmisbrugt af kirkens præster.

=== citat slut ====

and ...

=== citat start ===

SVT Text 133 lør 14 mar (2009, CET) 09:28:54

USA: Præstøvergrepp dyrt før kyrkan

[ ... ]

Enligt rapporten kom 803 nya anklagel-
ser om øvergrepp in 2008. Hælften ska
anmælningarna rørde barn. Hælften ska
ha intræffat mellan 1960 och 1974.

Rapporten får kritik från offren som
menar att den inte lyfter fram de
biskopar som undanhåller avgørande
information om kyrkans pedofiler,
vilket skulle kunna førhindra
framtida barndomstrauman.

=== citat slut ====

Det ér altså at feje (i nogen grad) skidtet ind under gulvtæppet, når Kirken
bruges til at dække over syndernes identitet m.m.

Det ér en del af straffen, at de bliver krævet til *ansvar* for deres onde
(egocentriske, egenkærlige) handlinger offentligt (Matt. 5,25 Luk. 12,2-3).

Det er meget, meget *ydmygende*, men hvordan tror du så ikke, at OFRENE har
det ?...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2009-03-14, Saturday, day no 73, CET 11:21, GMT 10:21)
- "Skulle jeg hilse og sige."

Kirken skal nemlig IKKE bruges som et skalkeskjul for den slags synd(
fremover)...

CET 09:55
- "Aldrig."

CET 09:55
- "Mere."

Dette er mit (og andre) arbejde for Guds Åsyn, at der kommer orden i
"regnskabet"...

CET 11:34
- "Venner."

... så vi kan være vores Herre *bekendt*, når Han vender hjem (Matt.
24,44-47)...

CET 11:46
- "Amen."

Last OUTPUT: 8571 <news:49bb8d38$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>
8570 <news:49bb8d48$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8572

Vidal

Jesus-loves-you skrev:

> USA: Præstøvergrepp dyrt før kyrkan

> [...]

Jeg troede de enkelte katolske kirker i USA, der
bliver ramt, simpelthen erklærer sig konkurs for
at spare penge.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

"Vidal" skrev

[ ... file 8572 ... ]

Hmm ...

Nu ér jeg ikke katolik, men "blot" kristen, apropos 1.Kor. 3,4-7 ... :-)

Men havde jeg været katolik, da ville jeg synes, at det er underligt, at
*jeg* skal give erstatning (gennem mit økonomiske bidrag til Kirken).

*Jeg* har jo ikke gjort noget forkert!

Jeg synes derfor, at man lagt mere burde gøre retsopgøret *personligt*.

Det vil nemlig måske også forhåbentlig skræmme andre fra at gentage det, og
dermed opnår vi en præventiv effekt.

Men bevares! Havde jeg været medlem af Kirken, da ville jeg - af
samvittighedsmæssige grunde - give mit økonomiske bidrag til erstatning, for
herigennem forsøge - om ikke at gøre alt godt igen, så da i hvert fald det
mindste - at hjælpe ofrene lidt på vej.

Når blot ét lem lider, lider alle lemmerne (1.Kor. 12,26a) jo, ikke sandt ?

Last OUTPUT: 8574 <news:49bb9779$0$90265$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8575

Arne H. Wilstrup

"Jesus-loves-you" <John...@1.John4.8.Heaven> skrev i meddelelsen

> Nu ér jeg ikke katolik, men "blot" kristen, apropos 1.Kor. 3,4-7 ...
> :-)

En katolik er også en kristen.

"Arne H. Wilstrup" skrev

[ ... file 8575 ... ]

> En katolik er også en kristen.

Har jeg da modsagt dette ?

Nej! Overhovedet ikke. Blot indirekte påpeget, at man godt kan være kristen,
*uden* SAMTIDIG at være medlem af den Katolske Kirke!

Last OUTPUT: 8576 <news:49bbaa67$0$90267$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8577

Arne H. Wilstrup

> [...]
> kristen,
> *uden* SAMTIDIG at være medlem af den Katolske Kirke!

Det er ikke det du skrev. Du skrev:

Nu ER jeg ikke katolik, men "blot" kristen - her sætter du altså det op
som en modsætning mellem at være katolik og kristen.
Hvis det ikke er det du mener, så burde du have gjort det tydeligere.

"Arne H. Wilstrup" skrev

[ ... file 8577 ... ]

> Det er ikke det du skrev. Du skrev:
>
> Nu ER jeg ikke katolik, men "blot" kristen - her sætter du altså det op
> som en modsætning mellem at være katolik og kristen.

Sådan *kan* det læses (og forstås), men ikke nødvendigvis sådan *skal* det
læses (og forstås).

Det danske sprog rummer disse muligheder!

> Hvis det ikke er det du mener, så burde du have gjort det tydeligere.

*Læs* henvisningen (1.Kor. 3,4-7), som jeg oprindelig nævnte (og du vil
sikkert fatte betydningen) !

Hmm ...

Vi er kommet bort fra selve emnet, og da jeg ikke har den store interesse
for at studere dansk som sprog, er vi (vist nok) kommet til et EOD herfra
desangående. Håber du forstår.

Last OUTPUT: 8579 <news:49bcc465$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8580