Iran - Was würde Jesu dazu sagen ?

"Kall, Mogens" skrev
news:riiZb.94032$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Hvad ville jeg gøre, hvis jeg boede i Iran ?

Jeg tror nok (idet der jo ikke længere er noget at leve for i et sådant
diktatur) jeg ville skrive min mening om Khamenei på et banner, og
så gå ud i byen og demonstrere med Ikke-Vold (vel vidende at jeg
vil få tæsk af "politiet" og muligvis arresteret og tortureret og
henrettet).

Et enkelt menneske er som en dråbe i havet, men når mange dråber samler
sig (30-46.000.000 stk.), bliver de til en mægtig flod.

Der vil ikke længere være plads til os alle i fængslet og på gravstederne
!!!

Men det er jo nemt nok at sidde her trygt i Danmark og gøre sig klog.

Und was würde Jesu dazu sagen ?

(og hvad vil Jesus sige hertil, at jeg herved opfordrer det iranske folk til
civil ulydighed, vel videne at de kommer til at dø)

Apostlen Peter skriver:

"I tjenestefolk skal i al frygt under-
ordne jer under jeres herrer, ikke
blot de gode og milde, men OGSÅ DE
URIMELIGE."
(1.Pet.2,18)

Men Jesus ! Kan ikke leve i dette fængsel.
(tror på Martin Luther King's Ikke-Volds)

Jesus-Break (2004-02-20, CET 12:46):
- "Andre ... (har måttet gennemleve noget tilsvarende) ...
( følg / lær af ) dem."

Jeg errindrer bl.a. Polykarps martyrium (0340)
0340 news:mclaa.115120$Hl6.10...@news010.worldonline.dk

12:47
- "Jeg skal nok klare resten - Stol på Mig."

12:48
- "Jeg herliggør Mig midt ibland dem."

Tak Herre - Komme Dit rige.

The servant of Michael.

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0892=1558

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom
dk.politik

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> Und was würde Jesu dazu sagen ?

Jesus-Break (2004-02-20, 13:03):
- "Jeg sætter Min kæp ... "

13:04
- "... foran og TVINGER dem til lydighed ..."

13:04
- "Hærskarers HERRE har talt !"

The servant of Michael.

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0893=1559

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]
> Jesus-Break (2004-02-20, 13:03):
[ ... ]

> 13:04
> - "Hærskarers HERRE har talt !"

Jesus-Break (2004-02-20, 13:20):
- "I am the Father (*1) ! "

Betyder:
Jeg er Faderen.

*1:
Tænkte over, at Jesus brugte ordvalget *Hærskarers HERRE*.

Jesus må vel hermed mene, at Han og Faderen er ét.
(John.14,9)

The servant of Michael.

Last-Informationfile:
1547 news:3G_Yb.93563$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0894=1560

> [...]

> (tror på Martin Luther King's Ikke-Volds)
>
> Jesus-Break (2004-02-20, CET 12:46):
> - "Andre ... (har måttet gennemleve noget tilsvarende) ...

Kristeligt Dagblad skrev torsdag d. 26. februar 2004 (Bagsiden):

(vedr. moral)

Kritikerne mente ikke, at gejstlige burde blande sig i jordiske problemer.
Til det svarede ( [Michael] Martin Luther ) King, som mente, at
borgerrettighedskampen var en del af hans præsteforpligtelse: "Det kristne
evangelium har to spor. På den ene side søger det at ændre menneskets sjæle
for dermed at forene dem med Gud; på den anden side søger det at ændre
menneskets livsbetingelser, så sjælen får en chance, efter den er ændret".

(citat slut)

The servant of Michael

Bible Free Downloads:

Last-Informationfile: