Dyb taler til dyb (Sl.42,8)

Herre, Dit Ord taler til mig ( www.ucb.dk ):
(Dyb til til dyb, Psalm 42,8)

"Mit indre jubler, når dine (Dine) læber taler retskaffent."
(Ordsp. 23,16)

"I will be proud when I hear you (You) speaking words of wisdom."
(proverbs 23,16)

STOR - Du gør store undere, Gud,
INGEN anden er som Du.

GREATH - You ... (Luke.5,24), God

INT 07:07 (Luke 8,55)

No-one is like You (DAD)

Break 07:01
(2004-03-23)

The LORD controls the mind of a king ...
(Proverbs 21,1)

With love from Your brother in Jesus Christ
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Last-Informationfile:
1662 news:sbX3c.108512$jf4.6...@news000.worldonline.dk

File-number:

"Kall, Mogens" skrev

[ ... ]

> GREATH - You ... (Luke.5,24), God
>
> INT 07:07 (Luke 8,55)
>
> No-one is like You (DAD)

Who can stop You, DAD ?

No-one (Nobody) !!!

Vi vil gi' Dig ære
og tilbede
Vi vil løfte op Dit navn (He.12,12)
Vi vil ophøje Dig, Gud
(Vi lovprise Dit navn)

(for Du er)

STOR - Du gør store undere, Gud,
INGEN anden er som Du.

NO-ONE CAN STOP YOU, DAD !!!

> ... (He.12,12)

(I Your love,
Geoff Bullock)

I Din kærlighed

Herre, hør min bøn
rens mit hjerte, gør mig ren
Din store kærlighed
strømmer nu - mod mig
Herre, jeg har set
at svagheden som er i mig
vil Du rense bort - ved Din kærlighed

Hold mig fast
skjul mig i Din kærlighed
Løft mig op, drag mig ind til Dig
Og ved Din Ånd svæver jeg som ørnen
og jeg bli'r båret frem
ved styrken som jeg fandt - i Din Kærlighed

Herre, lad mig se
vis Du mig ...

The Spirit-of-Love Break:
(2004-03-23, CET 07:49)
- "Det kommer."

... Din herlighed
den kraft Du virker med (1.Cor.4,20)
Du som bor - i mig
Gud, forny mit sind
rens mig så Din vilje sker
led mig hver en dag - ved Din kærlighed

Hold mig fast ...

Music:
Halleluja

[...]

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

DADDY-Break:
(2004-03-23, CET 07:57)
- "Det skal du få [artilleri-støtte] (*1)."

*1:
Tænkte på Guds "ammunitionsdepot" i Himlen.

THANK YOU, DAD !!!

Herliggør Din Søn (John.14,9), Jesus

08:01
- "Det vil Jeg."

Tak, Herre !!!

Music:
Halleluja

[...]

[ ... ]

> DADDY-Break:
> (2004-03-23, CET 07:57)
> - "Det skal du få [artilleri-støtte] (*1)."
>
> *1:
> Tænkte på Guds "ammunitionsdepot" i Himlen.

I command you, in the name of Jesus Christ, people from Bam:

Raise up from the death.

Music:
Halleluja

[...]

[ ... ]

> I command you, in the name of Jesus Christ, people from Bam:
>
> Raise up from the death.

Tru says the LORD (JHVH):

Jeg rejser Min trone i Elam (Iran, Jeremias 49,38a)

[I will] set up My throne there.
(Jer.49,38b)

Music:
Halleluja

[...]

[ ... ]

> Tru says the LORD (JHVH):
>
> Jeg rejser Min trone i Elam (Iran, Jeremias 49,38a)
>
> [I will] set up My throne there.
> (Jer.49,38b)
>

> Music:
> Halleluja

DADDY-Break (2004-03-23, CET 08:21:52)
- "... (classifyed) ... (*1)."

*1:
"ujyÅlfJaøKirYNøerPlyEH;æuBwqyWlgQæ;qoJmaQMikuer"

Music:
Halleluja

[...]

1726

Rasmus Underbjerg Pinnerup

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> berigede gruppen med:

>"ujyĹlfJařKirYNřerPlyEH;ćuBwqyWlgQć;qoJmaQMikuer"
>
>Music:
>Halleluja

Det mĺ du nok sige, Mogens ;)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"But it comes with a free Froghurt!"

Anders Peter Johnsen

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:
> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> berigede gruppen
> med:

> Det må du nok sige, Mogens ;)

Er der mon tale om "håndsskrivning" som en slags IT-pendant til tungetale
her? ;-)

Eller skal det mon forestille en form for transskription?

Anders Peter Johnsen

"Kall, Mogens" skrev

> Herre, Dit Ord taler til mig ( www.ucb.dk ):

> (Dyb til til dyb, Psalm 42,8)
>
> "Mit indre jubler, når dine (Dine) læber taler retskaffent."
> (Ordsp. 23,16)

DADDY-Break (2004-03-23, CET 11:54:3x):
- "Den skal med (hele andagtsteksten)."

Yes, my Lord:

TIRSDAG.23. Marts HÅNDTERING AF KRITIK.
Mit indre jubler, når dine læber taler retskaffent."
Ordsprogene 23:16

Bliver du kritiseret? Så prøv følgende:
Kend forskel på konstruktiv og ødelæggende kritik. Lær at tolke
kritikken ved at spørge: I hvilken ånd gives den? Er kritikerens holdning
imødekommende, kan du være sikker på, at det er konstruktiv kritik. Hvornår
kommer kritikken? Når du bliver kritiseret offentligt, er det ikke udfra de
bedste intentioner. Hvorfor kommer kritikken? Salomon siger: "Gode råd i
mandens hjerte er dybt vand, den forstandige øser deraf." (Ord 20:5) Er
kritikken til min fordel, eller er den
på grund af andres smerte?
Tag ikke dig selv for højtideligt. Indse det: nogle gange gør vi dumme
ting. Velsignet er de, der kan le af sig selv og lære af deres fejl.
Se forbi kritikken og se kritikeren. Er det en person, du respekterer?
Kritiserer personen altid? Læg ikke for meget i det, hvis personen altid er
negativ. De fører nok bare deres frustrationer over på dig. Som den 12-årige
dreng, der aldrig havde talt et ord. Efter et par uger i træk, hvor han fik
havregrød hver morgen, råbte han pludselig: "Arh! Jeg hader det stads!"
Hans mor sprang op, gav ham et kæmpe kys og sagde, "Jamen, du kan jo tale.
Hvorfor har du ikke sagt et ord før?" Drengen svarede ærligt: "Indtil nu har
der ikke været noget galt." Nogle mennesker åbner først munden, når der er
noget et brokke sig over. Spørgsmålet til dig er: Vil din kritiker virkelig
gerne hjælpe dig?

(citat slut)

Memory:
1730 news:qeU7c.126680$jf4.6...@news000.worldonline.dk

With kind regards

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

"Anders Peter Johnsen" skrev

Nej, nej (der er bare sat *hængelås* på ordene, datering nødvendig).

Jeg har skrevet til dig, Anders, se...
1718 news:97Q7c.126631$jf4.6...@news000.worldonline.dk

Med kærlig broder-hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1732

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:
> "Anders Peter Johnsen" skrev

> Nej, nej (der er bare sat *hængelås* på ordene, datering nødvendig).

Javel, men tillæger du virkelig selv det ret usammenghængende
"ujyÅlfJaøKirYNøerPlyEH;æuBwqyWlgQæ;qoJmaQMikuer" een eller anden dybere
mening?

I så fald hvilken? Har du en een eller anden "kryperingsnøgle", eller ER det
bare noget sludder, der egentlig ikke betyder noget som helst?

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

> [...]
det
> bare noget sludder, der egentlig ikke betyder noget som helst?

Ordene er skam meningsfulde:

1726 news:dQR7c.126645$jf4.6...@news000.worldonline.dk

> DADDY-Break (2004-03-23, CET 08:21:52)
> - "... (classifyed) ... (*1)."

De er blot blevet krypteret a la Rev.10,4b.
(fordi jeg skønnede det nødvendigt, på nuværende tidspunkt)

Det er ikke første gang, jeg har benyttet denne teknik, se ...
0791 news:n_vwb.46372$jf4.2...@news000.worldonline.dk
(og bliver formentlig heller ej den sidste gang)

Hav en god aften.

Med kærlig broder-hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1751

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:
> "Anders Peter Johnsen" skrev
>
> [ ... ]

> Ordene er skam meningsfulde:
>
> 1726 news:dQR7c.126645$jf4.6...@news000.worldonline.dk

Du henviser altså til dig selv?

> De er blot blevet krypteret a la Rev.10,4b.
> (fordi jeg skønnede det nødvendigt, på nuværende tidspunkt)

Jeg har det måske lidt anderledes efter at have rodet mig rigtigt langt ud i
samme Åbenbaring, herunder samme skriftsted: Jeg mener at det netop er min
kristne pligt at formidle Kristus så godt jeg nu engang måtte kunne.

Jesus siger selv - i direkte forbindelse med alskens ophøjede åndsgaver - i
Matthæusevangeliet k.10 v, 7-8 "Gå ud og prædik: Himmeriget er kommet
nær!Helbred syge, opvæk døde, gør spedalske rene, driv dæmoner ud. I har
fået det for intet, giv det for intet. "

Netop sidste del finder jeg afsindigt vigtigt som central kristen doktrin:
"I har fået det for intet, giv det for intet!"

Jeg mener helt oprigtigt - uanset at jeg måske sikkert kan lyde som en "ond
frister" der opfordrer til "indiskretion" - ikke at det overhovedet kan røre
Jesu Kristi Rige, Magt og Ære det fjerneste at vi netop prøver at videregive
Frelsen for samme "pris", vi har modtaget den for: Vi har som kristne helt
ufortjent ved vor tro alene fået del i Gudsriget. Og vi derfor har pligt til
at give "medlemsskabet" videre uden nogen eventuel personlig "fortjeneste".

Tværtimod er det netop eens pligt at sørge for at sprede budskabet uden at
spekulere i "hemmelige aktier" i samme budskab. Der er ingen grund til
"kryptering", men derimod stærkt behov for direkte ærlighed.

Den direkte ærlighed er i hvert fald, hvad jeg altid har beundret Jesus for:
Han skulle da NETOP være den sidste, som skulle gøre sig til fortaler for
"hemmelighedskræmmeri", da Han jo ifølge vor fælles overbevisning netop er
Sandheden, Vejen og Livet og dèrtil gennem Faderen også Lyset, man bør komme
til og gøre sine gerninger i?

"Anders Peter Johnsen" skrev

[ ... ]

I al dette må jeg give dig ret, og de-krypteringen vil også komme (når tid
er inde), således at ordene vil blive forståelige for enhver (ellers havde
der jo heller ikke været noget formål med at kryptere meddelelsen. Så skulle
den slet ikke nævnes offentligt).

Spørgsmålet er derfor: Hvorfor denne kryptering ?

Indtil de-krypteringen betragter jeg ordene ligesom en art pengepung, som
jeg har i lommen (min private ejendom).

Med broder-kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

[...]

1755

Anders Peter Johnsen

Kall, Mogens wrote:

> Spørgsmålet er derfor: Hvorfor denne kryptering ?
>
> Indtil de-krypteringen betragter jeg ordene ligesom en art pengepung,
> som jeg har i lommen (min private ejendom).

Lige præcis dèt tror jeg altså, man skal passe på med!

Det er jo NETOP ord, som du - så vidt jeg ellers forstår - selv hævder at
være blevet givet? Hvordan kan det så være "dine"?

Og hvorfor så overhovedet offentliggøre dine krypteringer, hvis du står i et
sådant ejekært forhold til det påståede indhold af de beskeder, du poster?

Jeg har altså ret svært ved at finde logikken.

Nu kan pågældende engel i Åb. 10 jo sikkert tolkes på mange forskellige
måder, men mener du da at du selv er denne engel, som overrækker Johannes
bogrullen?
(Parallelt med Ezekiel kap. 2, i øvrigt...)

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Lige præcis dèt tror jeg altså, man skal passe på med!

Sikkert (men muligvis nødvendigt i dette tilfælde)

> [...]
> et
> sådant ejekært forhold til det påståede indhold af de beskeder, du poster?

På grund af datering.

> [...]
> bogrullen?
> (Parallelt med Ezekiel kap. 2, i øvrigt...)

Nej, nej - overhovedet ikke (ellers var der jo tale om STORhedsvanvid). Jeg
nævnte blot bibelhenvisningen for at dokumentere, at i Guds Rige ér der
nogengange hemmeligheder

Et eksempel:
En kendt bibelsmugler berettede i en bog om en hændelse bag Jerntæppet:

Han var blevet anholdt, og myndighederne spurgte ham, hvorfor han havde gemt
bibler i hans bil. Og dertil svarede han, at han da også gemte sin pung
(således at den ikke blev stjålet).

Jeg er IKKE bibelsmugler, men jeg gemmer da min pung, Anders. På tilsvarende
vis med hensyn til krypteringen (ordene er skjult som en lukket bog (dog med
datering) indtil de-krypteringen).

Mere er der ikke at sige om den sag.

Hav' det godt, Anders.

Med kærlig broder-hilsen The Fool of Christ
Mogens Kall
The servant of Michael.