Ord til ugen (0515)

Den kristne ugeavis Udfordringen skriver 10. april 2003:

Uge nr. 15-16

Monday

"Som hjorten skriger ved det udtørrede vandløb, sådan skriger min sjæl efter
dig, Gud" (Salme 42,2)
Midt i verdens stress og al den tomme underholdning skriger dit hjerte
efter noget mere. Noget højere. Hvad er det, dit hjerte længes efter? Lyt
til dit hjerte i den stille uge. Og lad skriget slippe frem til Gud. Han
vil lytte til dig, et almindeligt menneske.

Tuesday

Men jeg vil ikke opgive jer! Jeg vil gå i rette med jer igen og igen i håb
om, at I vil vende om til mig - om jeg så skal blive ved fra generation til
generation! (Jer. 2, 9)
Gud kan ikke holde ud at se på, at vi ødelægger livet for os selv og
hinanden. Derfor forsøger han igen og igen at nå os. Han forsøgte med dine
bedsteforældre, dine forældre - og nu dig. Vil du lytte? Må han bryde
syndens magt i din generation? Det er synden, der ødelægger dit liv. Du må
omvende dig.

Wednesday

Jesus svarede: "Hvis du vidste, hvad Gud kan give dig, og hvis du anede,
hvem jeg er, så var det dig der ville bede mig om noget at drikke; for jeg
ville give dig levende vand." (Joh. 4,10)
Gud ønsker ikke, at du skal blive ved med at tørste, som hjorten, der
ikke kan finde vand. Han vil give dig "det levende vand". Dette vand er
Helligånden! (Joh. 7,38-39)
Jesus siger i vers 13: "Men det vand, jeg giver dig, er som en kilde, der
bliver ved med at springe inden i dig og stadig vælder frem med evigt liv."
Giv plads til Helligånden i dit liv.

Maundy Thursday

"Jeg beder ikke kun for disse, men også for dem, som i fremtiden kommer til
tro på mig på grund af deres vidnesbyrd: At de alle må være ét, ligesom du,
Far, og jeg er ét - at de må leve deres liv i os..." (Joh. 17,20-21)
Skærtorsdag aften ligger Jesus alene på knæ i angst for den korsfæstelse,
som venter, og beder - ikke for sig selv, men for os... "Jeg har givet dem
den herlighed, du gav mig: At være ét, som vi er det, at have den samme
fuldkomne enhed som vi, jeg i dem, og du i mig!" - Dét-er hemmeligheden -
Jesus i os.

Good Friday

Da Jesus havde smagt på den, sagde han: "Det er fuldbragt!" og han bøjede
hovedet og udåndede. (Joh. 19,30)
Efter at have udstået de værste lidelser, man kan tænke sig, og oveni alt
dette hån og spot, beder han om at få noget at drikke. Og de giver ham sur
vin eller edike... Der er ingen ende på verdens ondskab. Men Jesus véd nu,
at alle profetier er gået i opfyldelse. Han har gennemført sin mission.
Det er fuldbragt!
Alt dette gjorde han for os: For mig. Tak Jesus.

Easter eve.

Josef fra Arimatæa var en af Jesu disciple, men ikke åbenlyst; for han var
bange for de jødiske ledere. (Joh. 19,38)
De fleste svigtede Jesus, da det så ud som om han havde tabt. Også i dag
holder frygt mange borte fra Jesus. De tror, han har tabt. For verden er
slet ikke kristen. Josef kunne først vise sin hengivenhed for Jesus, da han
var død. Hans Gud var nu en død gud. Hvilken misforståelse. Nøjes du også
med at sørge ... ?

Easter Sunday

Tidligt søndag morgen, mens det endnu var mørkt, kom Maria Magdalene ud til
graven. (Joh. 20,1)
Maria var den første, der så den tomme grav. De ville ikke tro hende,
men Jesus selv overbeviste dem og nyheden nåede snart ud til hele verden.
Vi tror ikke kun på en død Jesus, men på en opstanden Herre. For hans navn
flygter både djævel og dæmoner. Intet kan modstå den autoritet, han gav
sine diciple.

Easter Monday

Peter blev bedrøvet over, at Jesus stillede spørgsmålet for tredje gang.
"Herre, du kender mit hjerte," sagde han, "du ved, at jeg holder af dig."
"Så vogt mine får," sagde Jesus.
Du har måske også svigtet Jesus. Men du holder af ham og du ønsker at
leve dit liv sammen med ham. Jesus elsker også dig. Han vil også bruge dig
i sin plan. Stil dig til rådighed for ham nu. Lad påsken 2003 være
vendepunktet i dit liv.

--- END of citat ------------------------------------

Hav en rigtig glædelig Påske.

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
Ord til ugen (00515)

This file has been send to