Evangelisk Alliance afviser FN-rapport om islam

"Jesus-loves-you" skrev
6866 news:CgYti.34$o73...@news.get2net.dk
6870 news:3Cfui.12$Fv...@news.get2net.dk

> Trist at høre ... :-(

Udfordringen skriver:

(Onsdag den 26. sep. 2007, side 12)

=== citat start ===

Evangelisk Alliance afviser FN-rapport om islam

verden - Årsagen til den stigende muslimske ekstremisme skal findes hos
islamiske diktatorer, mener Evangelisk Alliance.

Afdelingen for religionsfrihed under organisationen World Evangelical
Alliance (WEA) vil ikke acceptere konklusionerne i en FN-rapport om islam,
der kom i slutningen af august, skriver The Christian Post.

Her fremgår det blandt andet, at den stigende muslimske ekstremisme
skyldes andre religioners krænkelser af islam.

- Problemets kerne er ikke 'krænkelser' af islam eller en 'grundløs'
islamofobi, siger Elizabeth Kendal fra WEA's kommission for
religionsfrihed. - Men det skyldes det faktum, at islamiske diktatorer i
dag, som altid, er drevet af en frygt for, at muslimer forlader religionen.

WEA håber med denne skarpe kritik at kunne overbevise beslutningstagere i
FN-organisationen om, at rapporten ikke skal danne grundlag for FN's
holdning i sager om diskrimination af muslimer.

=== citat slut ====

Hmm ...

Memory on:

6977 news:4HoIi.5$NT...@news.get2net.dk

> FN afviser Taiwan for 15. gang
[ ... ]
> Taiwan er en *demokratisk* nation, i modsætning til Cannibal-istan
> (China).
>
> Uretfærdige jordboere...
[ ... ]
> Ikke værd at regne med, heller ej når det gælder IAEA, fordi FN nu
> *fuldstændig* har mistet sin troværdighed.

Du/I skal nok IKKE forvente Jer for meget af den store skøge "Babylon" (=
UN) !

Og mht. *tabernes* religion:

En såkaldt guddom bliver jo ikke mere levende af et massemord på
uskyldige, apropos WTC 2001-09-11, raceudryddelse af jøder osv.

Gosch hvor jeg fryder mig over, at det IKKE er dem, som har *copyrighten*,
apropos ...