Dan Gayman (Church of Israel) - Kender nogen noget til ham ?

Hjælp !

Kender nogen noget til ...

Dan Gayman
Church of Israel
Route 1
Box 218E
Schell City
Missouri 64783-9545
U.S.A.

... ?

Baggrund:
Jeg har en ven, som jeg holder rigtig meget af. Han blev i sin tid
kristen i Sydafrika under Apartheid-regimet. Kirken dernede var (vist nok)
noget racistisk. Han rejste hjem til DK og kontakten med sydafrikanerne
glippede.

Men nu er han begyndt igen at interessere sig for denne kirkes særlige
læresætninger.

Min ven oversatte bl.a. et skrift af Dan Gayman ...
0506 news:lLOka.8312$y3.9...@news010.worldonline.dk
... og jeg fandt ikke noget umiddelbart i strid med evangeliet (The Good
News).

Nu har han oversat et nyt skrift af samme forfatter, og jeg begynder at
blive mer' og mer' betænkelig, jo mere jeg læser af dette. Skriftet hedder:
"FOR ISRAEL - BOGENS FOLK"

Det er som om, der står - mellem linierne - at frelsen kun gælder Israels 12
(genetiske) stammer.

Helt konkret tales der bl.a. om ...

1.
Ingen raceblandede ægteskaber

2.
Ingen evangelisering af "æres-kristne"
Gud Ordet forbyder evangelisering og dåb af "æres-kristne" til den
levende kirke. Han giver kun mandat til, at israelitter, kaldet ud af Adam
ved prædiken af Ordet og levendegørelsen af Helligånden, kan døbes. Skriften
forbyder at give det, som er helligt, til hundene og svinene.

The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1296 news:AUDPb.76975$jf4.4...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1290 news:S1wPb.76779$jf4.4...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0733=1399

Henrik Vestergaard

Hej Mogens

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> Hjælp !
> Kender nogen noget til ...
> Dan Gayman
> Church of Israel
> Route 1
> Box 218E
> Schell City
> Missouri 64783-9545
> U.S.A.

Du kan finde flere informationer på disse steder:

http://www.gaymangate.com/

http://www.church-of-israel.com/

http://www.rickross.com/groups/israel.html

http://www.cultnews.com/archives/000610.html

http://home.earthlink.net/~dangayman/articles.html

Det var umiddelbart hvad jeg kunne finde på Google. Rick Ross-linket vil nok
være ganske interessant. Benytter hans kildehenvisninger ofte i forbindelse
med sekter.

Et andet godt sted at hente oplysninger om sekter er på
http://www.etsectera.dk

God fornøjelse med læsningen.

;-) Henrik, Slagelse

"Henrik Vestergaard" skrev
(news:401e5b11$0$23934$ba62...@nntp01.dk.telia.net):

[ ... ]

[ ... ]

> [...]
> forbindelse
> med sekter.
>
> Et andet godt sted at hente oplysninger om sekter er på

Hej Henrik,

Desværre er jeg ikke så god til at læse engelsk, men tak alligevel.

I kraft af at Rick Ross-linket indeholder informationerne...
*This page contains information The Ross Institute has gathered about The
Church of Israel. *
... må de vel anse ham og Church-of-Israel som værende sekteriske.

(min ven kan heldigvis læse engelsk)

The servant of Michael.

Earthquake-Alarm:
1396 news:Y%qTb.83160$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Last-Informationfile:
1400 news:TktTb.83213$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0735=1401

Henrik Vestergaard

> Desværre er jeg ikke så god til at læse engelsk, men tak alligevel.

Velbekomme. ;-)

Det er ofte et problem det med at sektinformationer ikke er ret godt
tilgængelige på dansk og/eller skandinavisk. HVIS der opstod et reelt
marked, er jeg sikker på jeg og andre gerne ville lave parallele sider
oversat til dansk og for andres vedkommende måske svensk og norsk... En idé,
at HVIS der kommer et betalende marked, skal jeg gerne gøre brug af
oversætterevnerne... ;-)

> [...]
> Church of Israel. *
> ... må de vel anse ham og Church-of-Israel som værende sekteriske.

Helt rigtigt set... ;-)

> (min ven kan heldigvis læse engelsk)

Så opnåede vi da alligevel målet. Så kan han drage nytte af emnet... ;-)

@heaven.dk Lyrik

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> Hjælp !
>
> Kender nogen noget til ...
>
> Dan Gayman
> Church of Israel
> Route 1
> Box 218E
> Schell City
> Missouri 64783-9545
++++++++++++++++++++++++++++++

<http://www.adl.org/learn/Ext_US/gayman.asp?xpicked=2&item=gayman<

Tilhører den kristne identitetsbevægelse hvis omdrejningspunkt er, at
israelitterne var hvide og at de jøder som kaldte sig israelitter var afkom
efter Satan og Eva, hvis førstefødte var Kain!
Israelitterne er ifølge dem, idag de protestantiske kristne hvide mennesker
i den nordlige hemisfære.
Alle farvede er såkaldte "mudpeople", muddermennesker, undermennesker.
Disse kan blive "æreskristne" men aldrig komme til at tilhøre Guds Israel.
Jesus var hvid ifølge dem, vi er hvide og derfor Guds Israel de sande
israelitter, Israels forsvundne 10 stammer.;-)
Dan Gayman selv har offentligt fornægtet vold som et middel, idet han altid
har bakket tilbage når jorden brændte under ham.
Selvom han fornægter vold som middel, har hans "mudpeople" -lære inspireret
højreekstreme grupper og personer som bl.a. Timothy Mc. Veigh der sprængte
Oklahomas regeringsbygninger i luften samt Erik Rudolph som var Atlanta
Olympiske lege-bombemanden samt terrorist overfor abortklinikker og
lesbiske.
Den højrebevægelse som startede som en overlevelsesbevægelse for hvide, blev
efter at være inspireret af Gaymans prædikener forandret til en ultraradikal
topbevæbnet terrorenhed.

Hilsen
Jens Erik

"Lyrik" skrev (news:bvme4g$1gpd$1...@news.cybercity.dk):

[ ... ]

> [...]

[ ... ]

> [...]
> Den højrebevægelse som startede som en overlevelsesbevægelse for hvide,
> blev efter at være inspireret af Gaymans prædikener forandret til en

Hej Lyrik,

Hyggeligt at høre fra dig, og tak for svaret.

Pga. Gaymans ord er altså uskyldige mennesker blevet myrdet
(ulven i fåreklæder, Matt.7,13-20).

(Den må vores ven lige have et kopi af)

-

Noget helt andet:
Ved du forresten, hvordan man får mennesker til at holde op med at tilbede
afguden "bæ-på-dåse" ?
1415 news:RKyTb.84195$jf4.5...@news000.worldonline.dk

Hav' en rigtig god aften.

Kærlig broder-hilsen

Mogens Kall
[...]

0666+0752=1418

"Kall, Mogens" skrev
(news:YtsTb.83184$jf4.5...@news000.worldonline.dk):

Min ven skrev tilbage forleden dag. Hvortil jeg nu svarer:

Hej ***,

Du skriver bl.a.:

> Da jeg ville finde ud af, om Jehovas Vidner var Guds sande kirke,
> som de selv påstod, bad jeg ikke alle mulige andre præster og kirker
> fortælle mig om JV, men søgte derimod selv JV, og brugte rigtig mange
> studietimer og tid med læsning, før jeg erkendte, at de ikke var Guds
> kirke.
> Da jeg ville høre det samme om Mormonerne, søgte jeg Mormonerne,
> ikke meninger fra Dialogcentret, Folkekirken eller Apostolsk Kirke eller
> nogle helt fjerde.

Og det er jo også fint nok, ***. Alle må vi jo gøre os vores erfaringer
personligt.

Jeg kan huske, at jeg engang selv kontaktede JV og "åd" alle deres
læresætninger rådt, indtil jeg "brækkede" mig.

Men på et eller andet tidspunkt opdager man, at alle disse efterligninger
på en måde minder lidt om falske pengesedler. Enter mangler de vandmærket
eller også er serienummeret forkert og så fremdeles.

Jeg fandt ud af, at det tog en farlig masse tid at lære alle disse falske
sedler at kende, og der kom jo altid nye forfalskninger på markedet .

Da indså jeg, at den ægte pengeseddel har visse fordele: Hvis man bare
lærer den at kende, går man aldrig fejl i byen; idet enhver efterligning
(læs: vranglære) ALTID vil kunne afsløres.

Underforstået: Hvis du og jeg blot lærer Guds Ord (Bibelen) at kende, vil
Helligånden (John.14,26) til enhver tid kunne minde os om Vejen (John.14,6),
vi skal gå (John.15,5).

Tager vi udgangspunkt heri, kan vi fx. tage Dan Gayman og Church-of-Israel
og bedømme dem.

1.
Er læren i overensstemmelse med Guds Ord (Bibelen) ?

Du skriver:

> Nogle af dem, som Dan Gayman og mig selv, mener, at kun israelitter -
> d.v.s. de nordisk-germanske nationer, deres slægtninge og de rene jøder -
> kan opnå frelse.

Sammenligner vi dette udsagn med Ap.G.10 (hvor dem hedenske høvedsmand
bliver døbt af Peter), afsløres det jo, at der er tale om vranglære. Navnlig
vers 15 skærer det ud i pap for os. Læs endvidere med hensyn til bl.a.
tolkningen af Peters syn i Ap.G. 11,1-26, hvor der bl.a. står:

Da de (Jesu disciple) havde hørt dette (Peter forsvarer hedningers dåb),
blev de stille, og de priste Gud og sagde: "Så har Gud altså også givet
hedningerne omvendelse til liv."
(ApG.11,18)

Er dette i overensstemmelse med dit citat fra Matt.15,24:
> "Jeg er ikke sendt til andre end til de fortabte får af Israels hus."

Ja, det er det; fordi Jesu Ord skal forstås under ét. Man må ikke flå et
enkelt bibelvers ud af dets helhed (således som Gayman gør).
Fortsættelsen lyser jo således:
"...Kvinde, din tro er stor, det ske dig, som du vil!" (Matt.15,21-28),
hvilket jo netop BEKRÆFTER, at Jesus OGSÅ bønhører hedningers bøn.

Dette er endvidere i overensstemmelse med Jesu Ord, som lyder således:

"Og Jeg har andre får, som ikke hører
til denne fold *; også dem bør Jeg
lede, og de skal høre Min røst; og der
skal blive én hjord, én hyrde.
(John 10,16)

*: Jøderne (se vers 19).

2.
Hvad kommer der ud af deres læresætninger ? - Hvad er frugten (Matt.7,15-20)
?

Jens Erik skrev i denne forbindelse noget meget interessant (som jeg
kommenterede):

Newsgroups: dk.livssyn.kristendom
Subject: Re: Dan Gayman (Church of Israel) - Kender nogen noget til ham ?
Date: 2. februar 2004 CET 22:18
1418 news:abzTb.84207$jf4.5...@news000.worldonline.dk

[ ... ]

> Pga. Gaymans ord er altså uskyldige mennesker blevet myrdet
> (ulven i fåreklæder, Matt.7,13-20).

Og så skulle ALARM-klokken gerne gå igang !!!

Hvorfor ?

Fordi frugten er rådden (vold, mord, død og ødelæggelse; sammenlign fx. med
John 15,13).

> Jeg har skrevet alt dette i kærlighed til Ordet og til dig, Mogens.

Det véd jeg.

> Jeg håber ikke, at mine alvorlige ord laver ridser i vort venskab. ...

Nej, på ingen måde, kære ven.

> Når du har tænkt godt over mit svar her, og evt. har kigget på disse
> web-sites, ...

Kan desværre ikke læse engelsk

> ... ville jeg sætte pris på din reaktion.

Som du hermed har fået.

Må Gud velsigne dig i rigt mål.

Håber vi snart ses igen.

Kærlig hilsen din broder i Kristus Jesus

1487 news:WR1Wb.87321$jf4.5...@news000.worldonline.dk

File-number:
0666+0860=1526