Alle tjener to herrer, trods Lukas16 TAVSHEDSPLIGT

Bo Warming

Evangeliet siger at man ikke må tjene to herrer. Hele verden siger det
modsatte. Verden siger "til en vis grad" - hvilket er det modsatte" Søren
Kierkegaard

Et EKSEMPEL

Tavshedspligt-brud. Berettiget? Ofte?

Min tidligere læge havde fortalt sladder om mig til min nuværende, viste det
sig - hvilket er fyringsgrund - i princippet.

Negativ omtale er ikke problemet, men at oplysninger givet under klar
forudsætning af tavshedspligt bliver brugt til underholdning hos
uvedkommende(den gamle læge vidste ikke at jeg havde kontakt med den ny) er
svært at undskylde.

Hvis man kan afværge et mord ved at bryde tavshedspligt har man moralsk
pligt til at bryde den, i de fleste tilfælde, hælder jeg mod at mene.

Psykoterapeut-formanden foredrager p.t. på DK4 TV og insisterer at der
ALDRIG er undskyldning for at bryde tavshedspligt.

Jeg tror at brud sker dagligt og at ikke et eneste brud har været
berettiget, fx hindret et mord.

"Giver man et løfte, gør man sig til slave" mente Voltaire. Hvis man
højtideligt lover en tavshed, uden forbehold, så hænger man på den -
mordrisiko excl. Når folk binder sig, så er det ofte med det underforståede
forbehold, at tingene ikke ændrer sig fundamentalt. Dvs de har elastik i
løftet.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

"Bo Warming" skrev (news:bTdBb.16322$9M3.4936@fe01...):

Hvorfor reklamerer du for Glistrup. Manden er jo narcissistisk forstyrret
(ligesom "visse" andre). Har du ikke indset det ?

Kærlig hilsen og God Jul
Mogens Kall
The servant of Michael

Husk også (hvis interesse haves)...
TV2 Kl 20:00 indtil Jul, Jesus og Josefine.
fly no > 625 ( + 6 = 631 )

Last Information-file:
0957 news:o%BAb.54596$jf4.3...@news000.worldonline.dk...

File-name:
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2...@news010.worldonline.dk...
DADDY-responce, Luke 19,40 (2003-11-27, CET 23:29:52, Thursday)
0858 news:cPZxb.48762$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0953 news:kmiAb.53606$jf4.2...@news000.worldonline.dk...
0666+0323=0989

Bo Warming

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> "Bo Warming" skrev (news:bTdBb.16322$9M3.4936@fe01...):
>
> Hvorfor reklamerer du for Glistrup. Manden er jo narcissistisk forstyrret
> (ligesom "visse" andre). Har du ikke indset det ?

Glistrup har fremmet YTRINGSFRIHEDEN mere end nogen anden i DK siden
Grundtvig

Internet-forhånelser kan ikke straffes.

Det har vist sig, at man kan skrive på internettet, så politiet ikke har
chance for at spore, hvem er afsender.
Det betyder, at de racisme- og injurie- paragraffer er sat ud af kraft, hvis
man tænker sig om.
Ytringsfriheden er genoprettet, og man skal ikke veje sine ord på en
guldvægt, når man debatterer om problemerne med indvandringen.
Jeg havde besøg af to betjente, der mente , at jeg kunne straffes for
udtalelser, som de medbragte et internet-udprint af.

Jeg insisterede, at det må være skrevet af en anden i mit navn, og man
droppede sagen.
Den mundkurv på fri debat, som Straffelovens §266b betød, er man altså
lykkelig fri for idag, hvis blot man undlader at bruge papir eller
talerstol.

Fordi jeg allerede tre gange er bødestraffet for efter denne "racisme-§",
risikerer jeg nu fængselsstraf og evt Thorsen-voldsskæbne, så det ny smuthul
er særlig værdifuldt for mig.

Alle bør bruge smuthullet, og indvandrerne bør møde dansk frisprog og
hærdes ved selv at svare, hvis de finder vor kritik af deres statistisk
beviste overkriminalitet urimelig.

Det er et gode for alle, at ytringsfriheden gøres total , med internettet
som udgangspunkt .

Ord kan jo ikke såre fysisk.

Der er intet lovstridigt i brug af ny internationale servere til at "slette
sporene bag dig" .

Det har i årevis været brugt problemfrit over hele verden, og myndighederne
accepterer det.

Det gælder ikke kun i fodbold, at man bør "gå efter bolden og ikke efter
manden".
Selvfølgelig er i den demokratiske debat BUDSKABET det vigtige .

Hvem afsender er, behøver ingen vide, når der ikke er forbindelse til
voldelig kriminalitet.

Birthe Rønn Hornbeck(V) har i sine to seneste bøger anbefalet
racisme-paragraffen helt fjernet - ovenstående er en god start.

"Bo Warming" skrev
(news:iapBb.29797$5V4....@fe01-2.private.usenetserver.com...):

> Glistrup har fremmet YTRINGSFRIHEDEN mere end nogen anden i DK siden
> Grundtvig

For mig er ytringsfriheden en GRUNDLOVSSIKRET rettighed (§ 77) - det behøver
Glistrup ikke fortælle mig (jeg kan godt selv læse)

> Internet-forhånelser kan ikke straffes.
>
> Det har vist sig, at man kan skrive på internettet, så politiet ikke har
> chance for at spore, hvem er afsender.

Her i landet kan de vel spores via. Internet-udbyderen

> [...]
> Ytringsfriheden er genoprettet, og man skal ikke veje sine ord på en
> guldvægt, når man debatterer om problemerne med indvandringen.

Du frygter de fremmede, og det er der mange mennesker, de gør.

Jeg kan også frygte, men jeg er mig bevidst om, at frygten kan tage
overhånd.

Apostlen Johannes skriver:

"Frygt er ikke i kærlighed,
men den fuldkomne kærlighed driver frygten ud;
thi frygt har med straf at gøre,
og den, der frygter, er ikke blevet fuldkommen i kærlighed."
(1.John 4,18)

Dersom du tror på Jesus, Bo,
at Han døde for dig,
da har du INTET af frygte.

Om de så myrder os, Bo, har du INTET at frygte.

En dag skal vi jo dø - no matter what!

Det er blot et spørgsmål om tid.

Paulus skriver:

"... når vi lever, lever vi for Herren,
og når vi dør, dør vi for Herren;
vi hører altså Herren til,
hvad enten vi lever eller dør."
(Rom 14,8)

Du har INTET at frygte, Bo.

Derimod giver du dine "fjender"
-i deres værst tænkelige udgave, fx. Al-Qaeda -
vind i sejlene, dersom du frygter.

Giv dem IKKE denne glæde.

Vær mandig og stærk!

> Jeg havde besøg af to betjente, der mente , at jeg kunne straffes for
> udtalelser, som de medbragte et internet-udprint af.

Uha - har du rodet dig ud i noget dumt ?

> Jeg insisterede, at det må være skrevet af en anden i mit navn, og man
> droppede sagen.

Din Internet-udbyder vil kunne af- eller bekræfte dit udsagn.

> [...]
>
> Fordi jeg allerede tre gange er bødestraffet for efter denne "racisme-§",
> risikerer jeg nu fængselsstraf og evt Thorsen-voldsskæbne, så det ny

Altså har du vitterlig overtrådt landets love.

Kunne du ikke formulere dig på en lidt mere diplomatisk facon ?

Der findes faktisk et andet våben, som er stærkere end had.

Ved had blev verden skabt - nej det tror jeg ikke på!

Hvad mon det kan være for et våben som er stærkere end had ?

> Alle bør bruge smuthullet, og indvandrerne bør møde dansk frisprog og
> hærdes ved selv at svare, hvis de finder vor kritik af deres statistisk
> beviste overkriminalitet urimelig.

Dog bør du være klar over, at netop her er problemets kerne. Mange
indvandere fra Mellemøsten har ikke fået udviklet evnen til at udtrykke sig
verbalt.
Nogle mener - heriblandt mig selv - at det er den egentlig årsag til
"Pestens" hærgen (terrorismen).

Når vi mennesker kommer til kort, tager de mere primitive instinkter over.
Og naturloven er hård, barsk og brutal. Det ender ALTID med vold, død og
ødelæggelse.

Måske hælder du blot MERE vand på den mølle, Bo - er det tilfældet ?

> Det er et gode for alle, at ytringsfriheden gøres total , med internettet
> som udgangspunkt .
>
> Ord kan jo ikke såre fysisk.

I Bibelen står der:

"... Se, hvor den mindste ild kan sætte den største skov i brand!
Også tungen er en ild ... den besmitter hele legemet, ja, sætter
tilværelsens hjul i brand og er selv sat i brand af Helvede."
(Jak 3,5-6)

Ord kan - ikke alene såre fysisk - men også skabe STOR ildebrand.
Ihukom fx. Cuba-krisen 1962.

Med venlig hilsen og God Jul

Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0334=1000

Bo Warming

> For mig er ytringsfriheden en GRUNDLOVSSIKRET rettighed (§ 77) - det
behøver
> Glistrup ikke fortælle mig (jeg kan godt selv læse)

Z-heroisme viste, at staten bryder grundloven. Vi fik startet vigtig debat
om ophævelse af censur-overgreb.

> Her i landet kan de vel spores via. Internet-udbyderen

Nej

> Din Internet-udbyder vil kunne af- eller bekræfte dit udsagn.

Ligeom Glistrup afslørede skattesmuthuller, der var PINLIGE FOR SYSTEMET,
har jeg afsløret at usenetsever.com gør ytringsfriheden perfekt på nettet -
åbner tiltrængt smuthul - censurterroristerne(staten) kan intet gøre.

> Hvad mon det kan være for et våben som er stærkere end had ?

Der er ikke had hos os indvandringsmodstandere. Vi elsker kommende
generationerne af danskere og vil overlade dem et ikkeborgerkrigshærget
land.

> [...]

> (Jak 3,5-6)
>
> Ord kan - ikke alene såre fysisk - men også skabe STOR ildebrand.

Hvis nogen ikke tåler kritik, er det fordi de har et selvskabt problem.

"Bo Warming" skrev
(news:PxBBb.34771$6I2....@fe08.private.usenetserver.com...):

> Der er ikke had hos os indvandringsmodstandere. Vi elsker kommende
> generationerne af danskere og vil overlade dem et ikkeborgerkrigshærget
> land.

Den tanke kan jeg godt følge dig i, men Verdenshistorien har lært os, at det
som hovedregel går galt (Holocaust). I Atmoalderen vil det gå RIGTIG galt.

Med hensyn til troen på Jesus, skal jeg gøre dig opmærksom på, at dersom du
IKKE elsker dine fjender (Matt.5,44), da har du også fraskrevet dig
kristendommen (1.John.4,8; 3,15). Har du tænkt over det ?
Bevares! Det kan være svært, MEGET svært at elske sine fjender, men ikke
desto mindre er det Guds miniumskrav til os mennesker (PS. Der findes en
"smutvej")

> Hvis nogen ikke tåler kritik, er det fordi de har et selvskabt problem.

Heri vil jeg IKKE give dig ret.

Vi kristne er vant til at ...

"... vor brødres anklager (Iblîs, djævelen), som
anklagede dem for vor Gud dag og nat ...
(blev sparket ud af Himlen) ..."
(Åb 12,10)

Vi kristne er vant til at blive anklaget, også úberettiget dag og nat.

Ukontrolleret kritik er IKKE nødvendigvis af det gode. Det kan faktisk godt
være Iblîs' forlængede arm (gad i grunden vide, om der OVERHOVEDET ér en
"nødbremse" i dette Express-tog ?)

Men det var da forsøget værd, Bo
(du er dyrebar, uerstattelig i Guds øjne)

Venlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0337=1003

Bo Warming

> Bevares! Det kan være svært, MEGET svært at elske sine fjender, men
ikke
> desto mindre er det Guds miniumskrav til os mennesker

Jeg finder det ikke svært at elske muslimerne, og det er ikke fordi biblen
siger at "den man elsker tugter man" at jeg ønsker alle herboende fra
Mellemøsten sendt hjem

Det er fordi de ikke passer ind her og det vil betyde ulykke også for dem,
at de bliver hvor de er uintegrable. De har noget at give deres hjemlande,
og bør hjemsendes, for deres eget bedste.

> Heri vil jeg IKKE give dig ret.

Vi er næsten alle smækfulde af selvbedrag.

Det er en gavnlig udfordring når nogen sårer dig med ord.

Så er det fordi din forfængelighed og indre selvmodsigelser gør fornærmeren
til syndebuk, og din indre splittelse retter aggresionerne mod ham

Da ord ikke kan såre fysisk, bør vi værdsætte debat der kradser i
selvtilliden og bruge den til at KENDE OS SELV

"Bo Warming" skrev
(news:zSFBb.49447$5V4....@fe01-2.private.usenetserver.com...):

> Jeg finder det ikke svært at elske muslimerne, og det er ikke fordi biblen
> siger at "den man elsker tugter man" at jeg ønsker alle herboende fra
> Mellemøsten sendt hjem

Ja hjem til henrettelsen, blot fordi de troede på Jesus fremfor Muhammed
(den falske profet)

Jesus siger:
"Hvad I ikke har gjort mod en af Mine mindste dér, har I heller ikke gjort
mod Mig ... Gå bort til den evige straf."
(Matt. 25,31-46)

DADDY-Break (2003-12-10, CET 16:29):
- "Hold op med det (at skrive og svare på indlæg fra Bo) - han vil ikke høre
efter - ikke en af Mine."

Jeg ihukom herefter Jesu Ord:

"Mine får hører Min røst,
og Jeg kender dem, og de FØLGER Mig."
(John 10,27)

Og vil måske aldrig blive det ???

16:31
- "Tidsspilde."

"Program" END

Venlig hilsen
Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0347=1013

Bo Warming

> Ja hjem til henrettelsen, blot fordi de troede på Jesus fremfor Muhammed
> (den falske profet)

Der er ikke stærke indicer der peger imod at de påståede henrettelser har
med virkeligheden at gøre. Under alle omstændigheder behøves i såfald oprør
imod tyrrani I DE LANDE, og vi skader landene ved at modtage de oprørske, så
der ikke gøres noget ved problemerne.DE BØR BLIVE I EGNE LANDE OG ARBEJDE
MED PROBLEMERNE DER, og ikke være dovne og feje og flygte til os
Der er sikkert berufsverbot og urimelighed - som her - men hvis de virkelig
har brug for flugt til andet land, så bør de finde et MUSLIMSK naboland,
hvor deres kultur passer ind.

> DADDY-Break (2003-12-10, CET 16:29):
> - "Hold op med det (at skrive og svare på indlæg fra Bo) - han vil ikke
høre
> efter - ikke en af Mine."

Hvem har mailet dig om at du ikke bør svare mig?

Vidal

"Bo Warming" <ELTZNX...@spammotel.com> wrote in message news:<JRHBb.11560$9c5....@fe02.private.usenetserver.com>...

> "Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> wrote in message

> høre

> Hvem har mailet dig om at du ikke bør svare mig?

Daddy har nok set, du ikke tror på Gud, og du beviseligt
hader folkekirken, så den er vist god nok.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

"Vidal" skrev (news:23604b74.03121...@posting.google.com...):

> Daddy har nok set, du ikke tror på Gud, og du beviseligt
> hader folkekirken, så den er vist god nok.

Amen.

Guds fred til alt Hans folk.

Kærlig hilsen

Mogens Kall
The servant of Michael

0666+0362=1028

Bo Warming

"Vidal" <vi...@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

Vidal og andre dk.livssyn.kristendom fundamentalister har i årevis evnet at
læse mellem linierne at kristne Bo Warming er en fupmager og OT.

Ren inkvisition.

Bisp Jan Lindhardt har ved Bogmessen i Forum med Pedro(EB) som vidne
erklæret det OK, at jeg er både medlem af katolsk og luthersk kirke. Jeg
handler også i både Aldi og Netto.
--------------
Det er velkendt at Bertel Lund Hansen og en række andre netbetjente i årevis
har mailet til dem der svarer Bo Warming, at de risikerer sortlistning,
kontoophør og at alle killfiltrer.

Så jeg spørger ydmygt om detaljer vedr seneste jødestjerning af mig.

Andreas Falck

I news:2qXBb.54727$9c5....@fe02.private.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Vidal og andre dk.livssyn.kristendom fundamentalister har i årevis
> evnet at læse mellem linierne at kristne Bo Warming er en fupmager
> og OT.

Vidal er da på ingen måde fundamentalist, tvært imod så er han langt
mere ude i liberalfilosofien end Rasmus.

Og ja, du er da tit off-topic, men du formår sandelig også af og til
at komme med nogle rigtig gode tanker, der bare lige rammer plet. Og
sådanne indlæg glædes og frydes jeg over!

> Ren inkvisition.

Udokumenteret sludder!

http://sdanet.dk/ - portal for evangelisk adventisme
http://bibeltro.dk/ - bibeltro forkyndelse og undervisning
*** *Helt ny og revideret udgave* ***

Bo Warming

> Amen.
>
> Guds fred til alt Hans folk.

Hvem er IKKE hans folk, og er det noget som dødelige skal afgøre?

At man jødestjerner dvs udstøder nogen man er uenig i, det hører Kejserens
domæne til og er ikke kristeligt eller sympatisk

"Bo Warming" skrev
(news:Tb0Cb.42458$PN5....@fe03.private.usenetserver.com...):

DADDY-Break (2003-12-11, CET 16:51):
- "Så lad gå for sidste gang (svar Bo - ?)."

> Hvem er IKKE hans folk, og er det noget som dødelige skal afgøre?
>
> At man jødestjerner dvs udstøder nogen man er uenig i, det hører Kejserens
> domæne til og er ikke kristeligt eller sympatisk

Bo - kun Gud har kompetance til at dømme (Matt 25,31-46)...

Men du er kommet bort fra troen - så vidt jeg kan skønne.

Omvend dig derfor (for din egen skyld).

Disse ord er talt i kærlighed (skønt de ikke lyder sådan).

Kærlighed er nogengange som et rivejern i haven. Det gør *Av* (nu-og-her),
men ikke desto mindre fjernes ukrudtsplanterne, der ellers helt vil overtage
havens smukke og nyttige planter.

Du ér som en have i Guds øjne (ligesom jeg).

Tillad Gud at fjerne ukrudtsplanterne, og du vil høste noget dyrebart,
nemlig fred og glæde. Det har du - i mine øjne - savnet længe.

Gud elsker dig - derfor kalder Han på dig.

Jesus-Break:
16:58
- "Det må du gerne."

Tænkte på om Gud mon kunne finde på at sige:

"Kom hjem, Mit ...

Jesus-Break
16:59
- "...DYREBARE ..."

... barn.

Med ønsket om alt godt, Bo.

Held og lykke på din vandring

Mogens Kall
The servant of Michael.

0666+0375=1041

Bo Warming

Kejserens

> Bo - kun Gud har kompetance til at dømme (Matt 25,31-46)...
>
> Men du er kommet bort fra troen - så vidt jeg kan skønne.

DE SIDSTE FEM ORD ER EN ALTAFGØRENDE TILFØJELSE

DADDY-Break (2003-12-12, CET 14:35-45, Voice 3 gange):
- "Det må du gerne (rivejern-simulering)."

14:50
- "Jeg interesserer Mig for sagen, nu !"

Thank You, DAD:

"Bo Warming" skrev
(news:P35Cb.1342$iz....@fe14.private.usenetserver.com...):

> DE SIDSTE FEM ORD ER EN ALTAFGØRENDE TILFØJELSE

"Rivejernet" (simulering):
- "Du genvandt din selv-respekt, men blev du også lykkelig ?"

The servant of Michael.

0666+0381=1047