Hvorfor Livets træ i Paradiset ?

"Jesus-loves-you" skrev

Newsgroups: dk.politik,no.kultur.folklore.ufo
Sent: Saturday, May 12, 2007 CET 11:34, GMT 09:34
Subject: Oppositionella dødade i Pakistan + the iranian nuclear-war
6510 news:HSf1i.62$oq4...@news.get2net.dk

> ET-Break:
> (2007-05-12, Saturday, CET ...
[ ... ]
> 11:29
> - "Follow me."
>
> ET talte her til Jer, I slemme *afgudsdyrkere* (som ofrer MENNESKELIV på
> afgudsoffer-alteret)...
>
> 11:29
> - "Come with me."

FARMAND !...

DADDY-Break:
(2007-05-12, Saturday, CET 11:43:43-6, delay 0, GMT 09:43:43-6)
- "Ja, Mit barn."

Øh ... Jeg har et spørgsmål:

I Paradiset - hvor alt er fryd og gammen - hvordan kan det dér være, at ...

(Den ny verden)

(Det ny Jerusalem)

" ... ingen død være mere,
ej heller sorg.
ej heller skrig,
ej heller pine ... "

... 2304 km ...

(Livets fold og livets træ)

" ... flod ... midt i stadens gade. På begge sider
af floden vokser livets træ, ... og bladene fra
træet er til lægedom for folkene."

(Åb. (Rev.) 21 og 22, Åb.21,4.16; 22.1-2.)

Træet voksede også i Edens Have, se 1.Mos (Gen) 2,2;3,22

For sæt nu hvis for eksempel jeg kom til skade og således havde brug for
*lægedom* men af en-eller-anden grund nægtede at modtage denne.

Ville jeg så dø ?

Men i så fald ville der jo så alligevel være en død i dette Paradis, og
dette strider jo så imod Skriftstedet fra Åb.21,4.

Og hvis jeg nu slet ikke kommer til skade, hvorfor skal der så overhovedet
vokse et træ med lægedom ?

Er der tale om noget *symbolsk* mht. Det ny Jerusalem, apropos Isaiah 2,2...

And then I heard a voice from Heaven (perhaps ET) said:
(2007-05-12, Saturday, CET 12:03, GMT 10:03)
- "Above."

12:03
- " ... the hill."

Did skal folkene strømme og ... deres sværd skal de smede til plovjern ...
folk skal ej løfte sværd mod folk ... (Es. (Is.) 2,2.4)

I think, I found out the "secret" ... :-)...

12:08
- "Love."

12:08
- "One another."

12:08
- "Please."

Og når dette Univers engang er gået til grunde, da vil Jesu løfte fortsat
stå ved magt (John.11,25). Det tror jeg på som kristen, og det er jeg
muligvis...

12:10
- "Amen."

... ikke ene om ... (12:10) ... :-)

Hmm ... (12:10) ... memory on:

6236 news:zqvHh.20$w6...@news.get2net.dk

> [ ... ]

You are indeed a funny, guy, and Your name is ET (as far as I
understand) ... :-)

Hmm ... (the DADDY-Breaks) ...

Memory on:

(Moses' kaldelse ved den brændende tornebusk)

"Da åbenbarede HERRENS *engel* sig
for ham (Moses, red.) i en ildslue, der slog ud af
en tornebusk ...

Men da HERREN så, at han (Moses, red.) gik hen
for at se derpå, råbte *Gud* til ham
fra tornebusken ...

(2.Mos. (Exodus) 3,2.4)

Are You talk'ing (or DADDY), ET ?

I Ånden ...

6391 news:ospTh.33$vo...@news.get2net.dk

> ... der benyttes a connection in the Spirit (Rom 8,15)

... blev jeg da errindret om ...

6500 news:BFL0i.70$925...@news.get2net.dk

> 1 Kor 12,12-31
>
> Legemet
> Menigheden er som et legeme: en krop
> med mange lemmer, der samarbejder.
> Vi kan sammenligne det med et pusle-
> spil, hvor hver enkelt kristen er en brik.
> legemet er Kristi legeme: vi arbejder
> - i kraft af vore nådegaver - som Kristi
> mund, kristi hænder og fødder!
>
> (En tegning illustrerer dette i form af
> et legeme opbygget at mange puslespilsbrikker, red.)

(Einem *profetishëm* ET ?)

Okay. Den reference godta'r jeg ... :-)...

12:24
- "Received."

Friends forever (Højs. 8,10) ... :-)

Jeg tror (således fortsat på), at livets træ er (rent ud sagt) ...

0901 news:m71zb.50430$jf4.2...@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> -
>
> Forestiller vi os, at Menneskeheden om nogle hundrede år har fået mere
> kendskab til præsic, hvordan disse mekanismer fungerer; ja så er springet
> jo heller ikke så langt til spørgsmålet:
>
> Kunne Menneskeheden finde på at forbygge eller hæmme denne
> ældningsprocesse ?
>
> Hertil vil jeg svare et klart "JA!"
>
> -
>
> Derfor bliver spørgsmålet i relation til 2304 hypotesen ligeledes:
>
> Kunne 2304 finde på at forebygge eller hæmme ældningsprocessen ?
>
> Hertil er mit svar ligeledes også et klart "JA!"

(apropos science fiction filmen, som hed noget i retning af 'cocoon'.)

and ...

0906 news:gx6zb.50593$jf4.2...@news000.worldonline.dk

> 2304-Break (2003-12-02, CET 20:09):
> - "Ja sådan er vores træer altså bare!"

ET bist einem pilfinger (luskebuks, sneak, Sneaky Pete) ... :-)

CET 13:03
- "Hope you got the point."

Yea ... :-)

-

Last file-OUTPUT:
6510 news:HSf1i.62$oq4...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6511

"Jesus-loves-you" skrev
6511 news:_ch1i.67$1j5...@news.get2net.dk
Or/And ...
6512 news:4uh1i.68$TD5...@news.get2net.dk

[ ... ]

ET-Break:
(2007-05-12, Saturday, CET 13:12:1x-6, delay 0, GMT 11:12:1x-6)
- "Det er en kendsgerning!"

ET mener hermed, at tilblivelsen af vores Univers IKKE kan ...

CET 13:14
- "Fatte den ... (som fatte kan) ... "

... IKKE kan forklares udfra naturvidenskaben.

Selve vor eksistens (hele Universet) er således fortsat en gåde!

-

Last file-OUTPUT:
[...]

File-number: 6513

"Jesus-loves-you" skrev
6511 news:_ch1i.67$1j5...@news.get2net.dk

[ ... ]

> [ ... ]

[ ... ]

[ ... ]

> Og når dette Univers engang er gået til grunde, da vil Jesu løfte fortsat

> stå ved magt (John.11,25). Det tror jeg på som kristen, ...

I mine tanker kom jeg til at tænke på - inspireret af prædikenen on-air fra
DR P1 - at jeg stod ved Perleporten foran "dørvogteren" Sankt Peter ... :-)

Denne siger da til mig:
(2007-05-13, Sunday, CET 10:31:32, delay 0, GMT 08:31:32)
- "Passér!"

Det er gjordt at have *frelsesvished* (Ef. 6,17a), Jesus, apropos
samvittighedens Pagt° (1.Pet.3,21) ... :-)

Hmm ...

Dine *rovmord* kan IKKE legitimeres, religiøse galning, og du mangler derfor
frelsesvished.

Omvend dig derfor nu, at denne må blive dig givet...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2007-05-13, Sunday, CET 10:51, GMT 08:51)
- "Amen."

-

Last file-OUTPUT:
6520 news:HnA1i.13$tL...@news.get2net.dk

Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6...@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).

File-number: 6521

"Jesus-loves-you" skrev
6511 news:_ch1i.67$1j5...@news.get2net.dk

[NB! Tekst ombyttet af praktiske grunde ]

> Og når dette Univers engang er gået til grunde, da vil Jesu løfte fortsat

> stå ved magt (John.11,25). Det tror jeg på som kristen, ...
[ Men ]
> [...]

> vokse et træ med lægedom ?
>
> Er der tale om noget *symbolsk* mht. Det ny Jerusalem, apropos

Og noget kunne faktisk godt tyde på dette, idet ...

Input andagtstekst fra www.blr.dk

=== citat start ===

Tirsdag 16. (december 2008)

Es 65,17-25

=== citat slut ====

I Bibelen på hverdagsdansk står der følgende:

En ny himmel og en ny jord

Se, jeg skaber nye himle og en ny jord -
et mesterstykke, som får jer til at glemme alt om de gamle!
(Esajas 65,17)

Compare with ...

En ny himmel og en ny jord

Og jeg så en ny himmel og en ny jord,
for den første himmel og den første jord
var forsvundet, og havet fandtes ikke mere
(Åbenbaringen 21,1)

Ligheden er fór påfaldende!

(Også mht. de næste vers i begge tekster som kommer ind på det ny genskabte
Jerusalem.)

Dét, vi skal bemærke, er nu, hvad der står i den første (og ældste) version:

Da skal spædbørn ikke længere dø,
gamle skal ikke gå bort før tiden;
og dør nogen utidigt før de 100,
er det udelukkende, fordi han er en synder!
(Esajas 65,20)

Compare with ...

> " ... ingen død være mere,

[ ... ]
> ( ... Åb.21,4 ...)

Hva' ? ...

Tallet 100 bliver *nævnt* !!!

Nyt indicium found ... :-)

Interrupt RETURN to ...

Re: Chandrasekhars_grænsemasse_på_1,44_solmasser indiciet -
Was: The main-program (message from ET, Aliens)
7660 news:487c9b54$0$90266$1472...@news.sunsite.dk

Last OUTPUT: 8230 news:gi6j1g$1tm1$1...@newsbin.cybercity.dk
http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/4dd821ad2099d41b
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8231