Israel

Børge Højlund Jensen

kære venner
Har du mulighed derfor, så giv udtryk for din støtte til
Israel ved at være med på søndag den 1. december på
Israels Plads i København kl. 17.00 - 18.00, hvor
Johny Noer taler over og proklamerer Jerusalem som
Israels hovedstad
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

Børge Højlund Jensen

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

ps. det har intet med Moses Hansen at gøre.

Odd-Arild Knutsen

Hvorfor skulle vi støtte en rasiststat?
Hva har det med kristendommen å gjøre?
Annet enn at noen såkalte kristne misbruker Guds Navn
for å rettferdigjøre sitt forkvaklede menneskesyn.

P.N.

"Odd-Arild Knutsen" <oakn...@online.no> wrote in message

Jamen jeg er helt enig FN har på en kongres defineret zionisme som rascisme,
det er der ingen grund til at støtte.
P.N.

Børge Højlund Jensen

"P.N." <pip...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Odd-Arild Knutsen" <oakn...@online.no> wrote in message

Er FN støre autoritet end Gud , Når Gud har sagt velsign Jerusalem , mener
Han så kun vis FN tillader der? Prøv at sætte dig mere ind i problematikken
omkring Israel set ud fra Bibeltro holdning. du kan jo begynde her
http://www.ordetogisrael.dk/ ordet og Israel.

--

http://www.into.dk/to/to.php Troens ord i Brande.
http://www.evangelist.dk/ Evangelist.
http://www.kbc.dk/ KBC.

Børge Højlund Jensen

"Odd-Arild Knutsen" <oakn...@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]

For di Gu taler der om , hvid du lige sætter dig ind i hvad gud siger om
Israel.
Du kan begynde med siden Ordet og Israel http://www.ordetogisrael.dk/

Henton

> [...]
problematikken
> omkring Israel set ud fra Bibeltro holdning. du kan jo begynde her

Kære Børge
har du lagt mærke til hvor lidt Gud blander sig ?

Hilsen
Henton

Børge Højlund Jensen

erik larsen

> [...]
> Israels Plads i København kl. 17.00 - 18.00, hvor
> Johny Noer taler over og proklamerer Jerusalem som

Hvad siger Mogens Lykketoft til det ???

Erik L

erik larsen

> "Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> ps. det har intet med Moses Hansen at gøre.

Det var MH der startede hele optoget

Erik L

erik larsen

> [...]
problematikken
> omkring Israel set ud fra Bibeltro holdning. du kan jo begynde her

Var det ikke bedre at finde Guds mening med Jerusalem, Israel, Judas osv, i
stedet at figurere på noget politisk ævl, jeg spørger bare.

Erik L

erik larsen

> "Henton" <sn...@adresse.dk> skrev i en meddelelse

Det ved vi godt, men prøv at finde i bibelen hvor Gud har velsignet eller
lovet velsignelser til de kødelige omskårende, som vil leve i GT-regi i
NT-regi.

(Rom 3)

Erik L

"erik larsen" skrev:

> Det ved vi godt, men prøv at finde i bibelen hvor Gud har velsignet eller
> lovet velsignelser til de kødelige omskårende, som vil leve i GT-regi i
> [...]

I Romerbrevet kap. 11 vers 28-29 står der ...

"Ses der hen til evangeliet, er de (jøderne) fjender for jeres skyld (os
kristne), men ses der hen til UDVÆLGELSEN, er de ELSKEDE for fædrenes skyld;
thi Sine nådegaver og Sit kald fortryder Gud ikke."

Mht. Børges indlæg vedr. Jerusalem står der følgende i Lukas 21,24:

"(Jesus siger:) ... og Jerusalem skal nedtrædes af hedninger, INDTIL
hedningernes tider er til ende."

Men først (inden udløbet af hedninge-tiden) er der visse profetier i GT som
mangler at gå i opfyldelse. Det gælder navnlig profetierne vedr. Ismaels
afkom:

Isaiah ....... 42,11-16
Isaiah ....... 45,14-15
Isaiah ....... 21,10-14
Habakkuk ..... 03,02-08
Isaiah ....... 60,06-08
Isaiah ....... 60,09-10
Isaiah ....... 59,19-20
Isaiah ....... 19
Jeremiah ..... 48,47
Jeremiah ..... 49,06
Jeremiah ..... 49,39
Psalms ....... 72,09-10
Psalms ....... 72,15
Solomon's Song 03,06

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-11-30, Saturday, CET 15:39

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Israel
0206

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-11-30, Saturday, CET 16:31

Anders Peter Johnsen

> "P.N." <pip...@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er FN støre autoritet end Gud , Når Gud har sagt velsign Jerusalem , mener
> Han så kun vis FN tillader der?

1) Een eller anden idiot udråber Jerusalem som Israels hovedstad.
Flot for ham at han kan sin bibelske geografi og fornægter at det vist nok
er Tel-Aviv der officielt er hovedstad.

2) Der var engang en skøge....
Tag lige og læs Ezekiel 16 og forhold det til "Skøgeridtet" i Johannes'
Åbenbaring, please?

3) I den anledning påpegede Jesus at der ikke skulle lades sten på sten
tilbage.

Hvorfor skulle jeg som kristen interessere mig det fjerneste for Jerusalem
idag?

Jo, det var byen hvor passionen historisk udspillede sig i Påsken år 30, men
idag forekommer den mig temmeligt ligegyldig. Lad araberne og jøderne
skændes om Tempelbjerget og deres bygninger, jeg mener bare ikke at Gud - og
Jesus - nødvendigvis er "mere tilstedeværende" dèr end nogen andre steder!
Hvad er det for en ukristelig fascination af geografiske helligsteder, vi er
ude i? Det handler primært om personen Jesus, ikke byen Jerusalem! Herren
bor - som Han Selv siger - ikke i huse gjort af menneskehænder, og det
forekommer mig faktisk hedensk, når Jerusalem fremhæves som "Guds By". Det
er jo nærmest en babylonsk fejltagelse? "Babel" betyder vist egentlig
"Gudernes Port"?

I Åbenbaringen siger Skøgen i sit hjerte: "Kun mig, og ingen anden" og det
er vist sakset fra Ezekiel....Og det er tydeligvis Jerusalems hovmod, der
omtales.

Husk lige Jesus samt alle profeterne inkl. Johannes og deres respektive
beskrivelser af Herrens vrede imod selvsamme by! Derfor vil jeg ikke dyrke
den, men satser snarere på det allestedsnærværende, globale kirkesamfund,
hvor bare to kristne er sammen.

Det vil til enhver en tid være langt bedre end "blodbyen"...Jesus havde Selv
et par veråb over den by, der skulle koste Ham livet....

Anders Peter Johnsen

Jens Bruun

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> wrote in message

> Johny Noer taler over og proklamerer Jerusalem som
> Israels hovedstad

Det må jeg nok sige. Har han andre spændende "proklamationer", nu han er i
gang?

--
-Jens B.

erik larsen

"Kall, Mogens" <mogen...@12move.dk> skrev i en meddelelse
> "erik larsen" skrev:

du holder ikke dit løfte om at lade mig være i fred i din killér-fill

erik l

"erik larsen" <erikl...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> du holder ikke dit løfte om at lade mig være i fred i din killér-fill
>
> erik l

Hej Erik,

Du må have misforstået mig. Jeg har på intet tidspunkt haft dig blokeret.

For øvrigt har jeg heller ikke - på noget tidspunkt - géneret dig. Føler du
dette, da fremlæg venligst bevis. For dersom jeg vitterlig har krænket din
på en eller anden måde, da vil jeg meget gerne bringe dette ud af verden - i
hvert fald give dig en undskyldning.

Jeg mindes vores sidste indlæg-udveksling således:

Input 0022 - The Truth, 2002-10-05, CET 11:15:
...(klip 2002-12-02)
Gud (El) er én, God is óne.
Han har åbenbaret sig via Sin tolk (the Ambassador), som - stik mod al
jordisk logik - er Ham Selv (John 10,30; 14,8-9). Talsmanden (Helligånden)

NON-Maskable-Interrupt (DADDY-break, 2002-10-05, CET 11:03)

Over-and-out.
--- END of 0022-input -----------------------------------------------

Denne úventede afbrydelse (NMI-Break) fik Anders og Andreas også.
Årsagen hertil var enkel: Der var kommet News på Hacker-fronten
(se 0023 - Updating 2, 2002-10-05, CET 11:15).

Efter afbrydelsen vender jeg tilbage til Anders (se 0024 - Undskyld
afbrydelsen, 2002-10-05, CET 14:06).

Men da jeg kommer til dig, ser jeg at du allerede har lagt en besked ca. 20
min. efter CET 11:15. Heri står der følgende:

Du mener Over-and-fareout ?

Erik L
--- END of 0022-re -----------------------------------------------------

Siden da har jeg godt nok skrevet nogle indlæg, som du har reageret på.
Selvfølgelig har du i fulde demokratiske ret hertil, både hvad angår positiv
og negativ kritik. Jeg fandt det bare ikke nødvendigt at besvare dine
indlæg, fordi ... (you know)!

Derimod har jeg blokeret Rasmus. Men det er en helt anden historie.

Jeg kommer nu lige i tanke om, at jeg har benyttet en af dine sætninger
(Hold dog op med at svare ham. Erik l). Sætningen var så god, at jeg ikke
kunne finde på noget bedre (tag det som et positivt kompliment, Erik).

Jeg ved ikke, om du kan klare at høre det, Erik, men dette indlæg er
skrevet, fordi DADDY gav mig besked på det (jeg glemte bare at nedskrive
tidspunktet)

Tror du Gud, gennem dette, forsøger at fortælle dig, at Han ELSKER dig,
Erik?

Ja - det tror jeg vitterlig!

Tilbage til det, det hele drejer sig om:

"erik larsen" skrev:

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-12-02, Monday, CET 20:04

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Israel
0212

This file has been send to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2002-12-02, Monday, CET 21:09

Odd-Arild Knutsen

"Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i melding

> Er FN støre autoritet end Gud , Når Gud har sagt velsign Jerusalem , mener
> Han så kun vis FN tillader der?

Det er ikke Guds autoritet jeg tviler på, men din.

mvh
OAK

Børge Højlund Jensen

> "Børge Højlund Jensen" <b-...@oncable.dk> skrev i melding
Min er gemt i Jesus eller på en anden måde min autoritet er i Jesus .

erik larsen

> "erik larsen" <erikl...@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Erik,
>
> Du må have misforstået mig. Jeg har på intet tidspunkt haft dig blokeret.

Du kan sagtens påstå jeg har misforstået dig og det håber jeg da også jeg
har gjort, men hvad er det så jeg skal forstå ???

Du har et eller andet sted skrevet du vil killér-fill mig, hvor til jeg
takkede.

> [...]
> på en eller anden måde, da vil jeg meget gerne bringe dette ud af verden -

Hmm, du genere mig skam ikke på nogen måder, men dk.livssyn.kristendom er
for at debatere kristendom eller lignende.

Hvormed er det nu dine "Input og DADDY-break" kan bidrager til debatten ??

Erik L

Odd-Arild Knutsen

> Min er gemt i Jesus eller på en anden måde min autoritet er i Jesus .

Bare Kirken gjennom Helligånden har den autoritet som du har gitt deg selv.

> Du har et eller andet sted skrevet du vil killér-fill mig, hvor til jeg
> takkede.

Hvor og hvornår ?

> ... dk.livssyn.kristendom er (til)

> for at debatere kristendom eller lignende.

Det giver jeg dig ret i. Men derudover fungerer Newsgrupper også som
Nyheds-stationer (hver gruppe med deres speciale). Der er úlemper og fordele
ved denne type kommunikation:

Fordele:
Enhver kan komme til orde (informationsstrømmen er ikke censureret).
Delay på nyhedsinformationen er på under 1 minut (Bl.a. AFP benytter sig af
dette. Se fx.clari.world.mideast.iran).

Ulemper:
offtopic indlæg

> Hvormed er det nu dine "Input og DADDY-break" kan bidrager til debatten ??
>
> Erik L

Det var et seriøst spørgsmål, som jeg nok ikke kan besvare kortfattet - men
jeg skal forsøge at gøre mit bedste:

I dine - og mange andres øjne - er der helt klart tale om offtopic indlæg.
Og jeg forstår jer godt!

I bedste fald - hvis jeg som udenforstående skulle vurdere "fænomenet" -
ville jeg betragte vedkommende, der sender sådanne meddelelser, som værende
sindsforvirret. Navnlig "DADDY-Break"-ene med de efterfølgende citater
bestyrker mistanken, idet man - psykiatrisk set - har ret mange erfaringer
med sådanne sekundære symptomer indenfor diagnosen skizofreni. Man kalder
det "at høre stemmer" (en høre-hallucination).

Og du (og andre) er da velkommen til at betragte mig under den kategori (det
overlever jeg jo nok).

Men for mig at se er "virkeligheden" ikke så simpel. Og tillad mig at
forklare dig hvorfor:

Et eksempel
Jørgen (Live4Him) kommer med et indlæg Søndag den 2. december 2001.
Det lyder således:

Hvad er dyrets mærke som der tales om i Åb 13,16-18 ?
jørgen.

Jeg reagerer på indlæget om eftermiddagen ovre hos Lyrik og skriver:

Min gode ven Mogens vil gerne skrive dette:

Hej Jørgen,
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har lyst til at skrive:
Jesus døde år 30 e.Kr.
Muslimer begyndte at opføre en moske på Tempelbjerget i år 696 e.Kr.
696-30= 666
Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.
Mvh.
Mogens

Samme dag, klokken 17.30, opstår der en mand fra de døde i Nigeria.
(kilde: Udfordringen 2002, 4. April)

Umiddelbart er der ingen sammenhæng (udover datoen).

Undersøger vi sagen nærmere, konstaterer vi, at tallet 666*2 (=1332) peger
på LANGFREDAG (1998, 10. April). Alle kristne er enige om, at langfredag og
opstandelsen hører uløseligt sammen.

I vers 11 (Åb 13) står der, at dyret har 2 horn.

Jørgen har - for mig at se - på-en-eller-anden-måde hacket sig ind på
Gudsrigets hemmeligheder! Han vidste det sikkert ikke. Det var blot en
tilfældighed.

Men hvorfor valgte han netop lige dén dag?

Fordi Gud brugte ham som et redskab!

Gud ønsker at fortælle os noget - vil jeg våge at påstå.

Dato'en langfredag er for mig IKKE úbekendt (se 0103 - 5-Copyright, DADDY
LIVES 1998-04-10, sendt til dk.livssyn.kristendom 2002-10-24, CET 00:27).

Dokumentet jeg henviser til er - for jer - úgyldigt som bevis-materiale,
idet I først den 24. Okt. 02 har fået adgang til at læse dokumentet.
--- END of eksempel --------------------------------------------------------

Og det er heri hele min pointe ligger:

Dersom jeg IKKE benytter disse "Input og DADDY-break", kan jeg - úbegribelig
vis - ikke henvise til dem ved en senere lejlighed!

Det er vigtigt (for mig) at fastslå, hvornår talte DADDY og hvad sagde Han.

Når sådanne ting er nedskrevet, kan oplysningerne bruges som et
arbejds-redskab!

Jeg benytter dem som bevis-materiale, skør-i-bolden eller ej!

Overfor Jer kan jeg (på nuværende tidspunkt) INTET gyldigt bevis-materiale
fremlægge udover Etna - det er sandheden i en nøddeskal!

Og det gør ikke noget (for mig), fordi dét, jeg ønsker, har jeg allerede
opnået (Copyright 1-7). Jeg behøver ikke overfor Jer at bevise
noget-som-helst, fordi I allerede tror på Sandheden (John 14,6).
Hedningerne, derimod, de behøver tegn og undere.

På dette felt må vi kristne ikke gå i for små sko (Mark 16:20).

Internal-Break:
Skal den citeres, Far?
2002-12-04, CET 02:53
- "Ja!"
Internal-Break over-and-out

Mark 16,20

Men de gik ud og prædikede alle vegne.
Og Herren VIRKEDE MED og
STADFÆSTEDE ordet ved de TEGN, som fulgte med.

Jeg er fanatiker, Erik, i ordets positive forstand:

Jeg ELSKER, når Gud for lov at spille med på "fodbold-holdet".
Jeg ELSKER at se Ham sparke bolden i mål:

1-0
2-0
3-0
4-0
5-0
6-0
7-0
Etna

It's a team-work, this one (1.Kor 1,25+26-31).

"erik larsen" skrev:

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Internal:

Deadline (News-input-from-dk.livssyn.kristendom):
2002-12-04, Wednesday, CET xx:xx

Filters (Blokerede Interrupts / Boycott's):
Rasmus Underbjerg Pinnerup, pinn...@privat.dk

File-name:
Re: Israel
0214