50.000 kom til tro i Algeriet (0644)

Udfordringen skriver i nr 32 den 7. aug. 2003:

50.000 kom til tro i Algeriet

Det hårdtprøvede nordafrikanske land, Algeriet, har i den senere tid oplevet
et glimt af håb for fremtiden.
I over 10 år har islamiske fundamentalister myrdet tusinder af civile
algeriere, uden at myndighederne har været i stand til at forhindre dette.
Nødhjælpsarbejdere er flygtet fra landet på grund af faren for at blive
kidnappet og dræbt af fundamentalisterne.
Pastor David Davis fra Haifa i Israel oplyser ifølge pinsekirkernes blad
KE, at over 50.000 algeriere inden for de seneste par år har taget imod
Jesus. I en enkelt landsby har flere tusinde taget imod Jesus, efter at de i
et syn havde set Jesus som opstanden fra de døde.
- Jeg har disse oplysninger fra tre uafhængige kilder, fortæller David
Davis.
- Et algerisk ægtepar, som jeg mødte forleden, bekræftede, hvad
tv-evangelisten Arun Ibrahim fortalte mig på pinsekirkernes sommerstævne i
Finland sidste år.
Arun er en tidligere muslim fra landsbyen Abu Gosh 20 kilometre vest for
Jerusalem og gift med en finne, og hans udsendelser kan ses i store dele af
Europa.

-hold
--- END of Input ------------------------------------------

... efter at de I ET SYN havde set Jesus.

Input memory from Joel 2,28-29:

"Afterward I will pour out My spirit on everyone:
your sons and daughters will proclaim My message;
your old men will have dreams,
and your young men will see visions.

At that time I will pour out My spirit
even on servants, both men and women."

(DK-version: Joel 3,1-2):

"Og det skal ske derefter, at Jeg vil udgyde Min Ånd over alt kød;
jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal drømme drømme
og jeres unge skue syner;

også over trælle og trælkvinder vil Jeg udgyde min Ånd i de dage."

See also Isa 44,3. Eze39,29. Zec 12,10. Ac 2,16+

Er tiden nu kommet, hvor Du, Himmelske Fader, vil lade denne Din profeti gå
i opfyldelse over ALT kød (modsat Ac 2,16+) ?

I Jesu Kristi velsignede navn, byder vi:

"Stå op af de døde og vidn om LIVETs Herre."

Keyword:
Christ Jesus himself carried our sins in his body to the cross (1.Pet 2,24a)

Kristus Jesus selv bar vore synder på sit legeme op på korsets træ (1.Pet.
2,24a)

Jesus-Break (2003-06-30, CET 07:47):

- "Please - Follow Me."

Jesus-Break (2003-Hebr. 04,12, CET 09:43):
(The GarbageMan)

- "Min fred efterlader Jeg jer."

(means: Peace is what I leave with you; it is my own peace that I give you.)

Guds fred (til alt Hans folk)
Peace-from-God (to all His people)

with love from
Mogens Kall
The servant of Michael

Bible Free Downloads:
From http://www.gospelcom.net/ibs/
From http://www.wbtc.com/default.htm

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Jump-Address:
http://forum.giraffen.dk

Return-Address:
dk.livssyn.kristendom\Ordet (2002-09-30, CET 15:29)

Internal:

File-name:
50.000 kom til tro i Algeriet (0644)

This file has been sent to
dk.livssyn.kristendom

Time for OUTPUT:
2003-08-10, Sunday, CET 12:36

Anders Peter Johnsen

"Kall, Mogens" <mogen...@ikke.til.raadighed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
blad
> KE, at over 50.000 algeriere inden for de seneste par år har taget imod

Gid det var så vel, men jeg er som altid yderst skeptisk, når det kommer med
pinsemissonskes dømmekraft i den slags situationer: De har det med at
overdrive betydeligt, både når det drejer som om "pofetiske" prognoser som
det kendes herhjemmefra og når det drejer sig om antallet af omvendte. Jeg
vil gerne se det bekræftet af en SERIØS kilde at der skulle være omvendt så
mange, hvad jeg desværre ikke umiddelbart tror på. Een fjer bliver som regel
til fem høns i de kredse, og således skulle det desværre ikke undre mig at
der egentlig kun er tale om mellem 50 og 500.

Anders Peter Johnsen

jørgen

"Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overdrive betydeligt, både når det drejer som om "pofetiske" prognoser som
> det kendes herhjemmefra og når det drejer sig om antallet af omvendte.

Kan du dokumentere din påstand?
Har du eksempler på at pinsekirken har overdrevet vildt?

>Jeg
> vil gerne se det bekræftet af en SERIØS kilde at der skulle være omvendt

> mange, hvad jeg desværre ikke umiddelbart tror på.

Nu var der vist i det konkrete tilfælde tale om 3 uafhængige kilder. Jeg ved
ikke hvad du forstår med en seriøs kilde. Det kan da næppe være den
Algeriske regering eller lign.

>Een fjer bliver som regel
> til fem høns i de kredse, og således skulle det desværre ikke undre mig at
> der egentlig kun er tale om mellem 50 og 500.

Hvad bygger du de tal på?

jørgen.

Grond

"jørgen" <au_...@lite.dk> skrev i melding

> Kan du dokumentere din påstand?
> Har du eksempler på at pinsekirken har overdrevet vildt?

Russland er et utmerket eksempel på pinsebevegelsens (og andres) måte å
bedrive statistisk løgn. Der ble nærmest ethvert menneske som deltok på
massemøter, tok imot litteratur ect regnet som "frelst". Etter grundigere
undersøkelser har bare et fåtall av de såkalte "frelste" virkelig omvendt
seg til den protestaniske tro.

(Kilde. Norsk misjon i Øst)

> Nu var der vist i det konkrete tilfælde tale om 3 uafhængige kilder. Jeg
ved
> ikke hvad du forstår med en seriøs kilde. Det kan da næppe være den
> Algeriske regering eller lign.

Men de uavhengige kildene er ikke navngitt.
Ei heller landsbyen nevnt som eksempel....

> Hvad bygger du de tal på?

En formodning bygget på tidligere erfaringer fra det hold,
skulle jeg tro.

mvh

Anders Peter Johnsen

"jørgen" <au_...@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <ande...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> med
>
> Kan du dokumentere din påstand?
> Har du eksempler på at pinsekirken har overdrevet vildt?

Har du da ikke hørt disse "profetiske" udsagn om vækkelser forud for
forskellige bønnemøder, også her i gruppen?

"Vi regner med at omvende HELE dèn og dèn større provinsby i Jylland!"

Det sker så desværre bare ikke. Allerhøjst dukker der et par hundrede
søgende op, men kun for "snuse". Det er glemt igen en uge efter...

> så
>
> Nu var der vist i det konkrete tilfælde tale om 3 uafhængige kilder.

...Som ikke nævnes ved navn, vel?

Så er det altså "hörensagen". Eller på godt dansk: Uunderbygget sladder.

Det minder om journalister, der pludselig får informationer "fra pålidelige
kilder" som aldrig nævnes ved navn. Og disse informationer holder også
sjældent stik.

Eller som man siger, når man sladrer: "Jeg kender een som har set/hørt (eet
eller andet...)"

> Jeg ved
> ikke hvad du forstår med en seriøs kilde. Det kan da næppe være den
> Algeriske regering eller lign.

Det kan næppe heller være dèn pinsemissionske organisation, som har
interesse i at reklamere for sin egen effektivitet, vel?

> Hvad bygger du de tal på?

På at jeg tidligere har observeret helt vilde overdrivelser fra
Pinsemissionen. Jeg har desværre ikke ret stor tiltro til deres
reklametricks. Jeg mistænker det for at være en del af selvlegitmeringen,
der oprindeligt bygger på overbevisningen om at Helligånden direkte bistår
dem. Hvis det så ikke går så godt, så kan man jo bare bilde folk ind at det
alligevel gør, ikke? For ellers kunne det jo for stakkels ukyndige se ud som
om Gud ikke direkte støtter dem aktivt? Og så har man da et problem indadtil
med selvforståelsen og udadtil med markedsføringen?