Hej -- Ib
> Arbejdsmandsforbundet blev jo til SID, som igen
> blev til 3F for en halv snes år siden.
Jeg kan ikke huske det helt præcise årstal, men jeg mener nu kun at det er
5-6 år siden vi stemte om sammenlægningen i SiD.
> Den gang
> fortolket som: "Fadbamser, Frikadeller og Fjams".
> Nu hørte jeg lige i radioens P1, at fortolkningen var
> ændret til: "Friværdi, Fladskærm og Firehjulstrækker"!
Jeg har ikke hørt nogle af de to fortolkninger, men sjove er de da. I hvert
fald den første.
Den anden giver et fejlagtigt indtryk af hvad en ufaglært tjener.
Bil har jeg som ufaglært arbejder dog ikke råd til. Og hvad skulle jeg da
også med dét i en by hvor der går busser og tog hele tiden?
Fladskærm... Ja der har jeg da en enkelt på 21" til min computer. Men ikke
fladskærms-tv.
Friværdi? Det hører fortiden til. Så nu er det ene F røget sig en tur.
/Johansen
Hvilket i og for sig ligger meget pænt i forlængelse af tankerne om at
arbejderklassens tavshed er købt med tomme værdier, hvorfor en
solidarisering med verdens fattige ikke kan forventes, hvilket uundgåeligt
vil føre til en voldelig konfrontation.
Men mon ikke et børskrak eller to kan revitalisere vokabulariet.
<quote-fucking>
> Men mon ikke et børskrak eller to kan revitalisere
> vokabulariet.
</quote-fucking>
Jeg ville hellere kalde det at føre til et anderledes
ordvalg.
Men min bemærkning er politisk, og har ikke noget med sprog
at gøre.
/Bo.
Åh ja - og min ikke mindre -