Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Økonomisk og sproglig udvikling går hånd i hånd...

0 views
Skip to first unread message

Ib Baagøe

unread,
Sep 17, 2008, 10:57:42 PM9/17/08
to
Arbejdsmandsforbundet blev jo til SID, som igen
blev til 3F for en halv snes år siden. Den gang
fortolket som: "Fadbamser, Frikadeller og Fjams".
Nu hørte jeg lige i radioens P1, at fortolkningen var
ændret til: "Friværdi, Fladskærm og Firehjulstrækker"!

Hej -- Ib


Philip Nunnegaard

unread,
Sep 18, 2008, 1:13:53 AM9/18/08
to
"Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev

> Arbejdsmandsforbundet blev jo til SID, som igen
> blev til 3F for en halv snes år siden.

Jeg kan ikke huske det helt præcise årstal, men jeg mener nu kun at det er
5-6 år siden vi stemte om sammenlægningen i SiD.

> Den gang
> fortolket som: "Fadbamser, Frikadeller og Fjams".
> Nu hørte jeg lige i radioens P1, at fortolkningen var
> ændret til: "Friværdi, Fladskærm og Firehjulstrækker"!

Jeg har ikke hørt nogle af de to fortolkninger, men sjove er de da. I hvert
fald den første.
Den anden giver et fejlagtigt indtryk af hvad en ufaglært tjener.

Bil har jeg som ufaglært arbejder dog ikke råd til. Og hvad skulle jeg da
også med dét i en by hvor der går busser og tog hele tiden?
Fladskærm... Ja der har jeg da en enkelt på 21" til min computer. Men ikke
fladskærms-tv.

Johansen

unread,
Sep 18, 2008, 3:35:04 AM9/18/08
to
Ib Baagøe wrote:
> Nu hørte jeg lige i radioens P1, at fortolkningen var
> ændret til: "Friværdi,

Friværdi? Det hører fortiden til. Så nu er det ene F røget sig en tur.

/Johansen


none

unread,
Sep 18, 2008, 5:12:48 PM9/18/08
to
> Nu hørte jeg lige i radioens P1, at fortolkningen var
> ændret til: "Friværdi, Fladskærm og Firehjulstrækker"!

Hvilket i og for sig ligger meget pænt i forlængelse af tankerne om at
arbejderklassens tavshed er købt med tomme værdier, hvorfor en
solidarisering med verdens fattige ikke kan forventes, hvilket uundgåeligt
vil føre til en voldelig konfrontation.
Men mon ikke et børskrak eller to kan revitalisere vokabulariet.


Bo Braendstrup

unread,
Sep 18, 2008, 8:01:33 PM9/18/08
to

<none> wrote in message
news:48d2c496$0$15878$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

<quote-fucking>


> Men mon ikke et børskrak eller to kan revitalisere
> vokabulariet.

</quote-fucking>

Jeg ville hellere kalde det at føre til et anderledes
ordvalg.
Men min bemærkning er politisk, og har ikke noget med sprog
at gøre.

/Bo.


none

unread,
Sep 18, 2008, 8:19:57 PM9/18/08
to
> Men min bemærkning er politisk, og har ikke noget med sprog at gøre.

Åh ja - og min ikke mindre -


0 new messages