Verdens største transportfly, Antonov 225, kommer til Skrydstrup

Herluf Holdt, 3140

Iføkge nedenstående link, kommer verdens største
transportfly, Antonov 225, til Skrydstrup i denne weekend.

<
http://forsvaret.dk/FTK/Nyt+og+Presse/Bes%C3%B8g+af+verdens+st%C3%B8rste+transportfly.htm

Antonov AN-225 (Mriya) er bygget i 1988, i Ukraine.
Flyet er højvinget, har 2 sideror, 6 motorer, og (ekstra)plads
til 70 passagerer.

MTOW (max.-take-off weight) er 600.000 kg
Længden er 84,00 meter
Spændvidden er 88,4 meter
Højden er over 18 meter
Lasteevnen er 250.000 kg

--
Herluf :·)
- bare man var i Skrydstrup med et kamera

Herluf Holdt, 3140

Kim Voss Schrader

Hej!

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Flyet landede i dag lørdag kl. 15.54.
> http://www.pilots.dk/

Det er godt nok et stort skrummel. Det får en Beluga til at blegne i
sammenligning, og den er ellers ikke lille :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Herluf Holdt, 3140

Kim Voss Schrader skrev:

> Det er godt nok et stort skrummel. Det får en Beluga til
> at blegne i sammenligning, og den er ellers ikke lille :)

Nå ja, den der A300-600ST, som Airbus bruger til at flytte
flydele med. :-)

Nu er det nok A380 der kommer på andenpladsen, hvad
størrelse og vægt angår. (MTOW = 540.000 kg,
lgth. 70.80, span 79.00).

P.s. Der er en video af AN-225-landingen på:
http://www.spotters.dk/portal/

http://www.horndrup.com/visvideo.asp?file=30&Cat=Antonov+225++-+Skrydstrup

P.p.s. Skulle den ikke være lettet igen her søndag morgen?
--
Herluf :·)

Herluf Holdt, 3140

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [AN-225 landet i Skrydstrup lørdag, 2007 11 24 1554]

Var der slet ingen som så AN-225 lette igen søndag morgen?

--
Herluf :·)

Kim

"Herluf Holdt, 3140" <herlufho...@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Var der slet ingen som så AN-225 lette igen søndag morgen?

Det kan ikke have været mange - efter hvad jeg har hørt
skulle den lette lige omkring klokken 7 om morgenen.
Klokken 7 om morgenen er det mørkt på denne årstid.
Så der har ikke været meget at se :-) ud over diverse
lys på maskinen.

Mvh
Kim

Awul Dasfilshabeda

Kim wrote:
> Det kan ikke have været mange - efter hvad jeg har hørt

Den var ca en time+ 20 min forsinket med at lette
http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Haderslev/2007/11/25/095512.htm?rss=true&regional
--
ad

Herluf Holdt, 3140

Awul Dasfilshabeda skrev:
> Kim wrote:

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Haderslev/2007/11/25/095512.htm?rss=true&regional

Tak.
Det ser ud til at ingen på nedenstående link har haft tålmodighed
til at overvære starten søndag morgen. Jeg ville ellers betragte
starten, med fuld last, som en betydeligt større udfordring end den
yderst veldokumenterede landing af et tomt fragtfly om lørdagen.

http://www.pilots.dk/
og
http://www.spotters.dk/

--
Herluf :·)

Awul Dasfilshabeda

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> yderst veldokumenterede landing af et tomt fragtfly om lørdagen.

Ja også her ;-) Havde forvendtet TV syd , gjorde et indslag , men nej , de
kunne også kun landingen :-(
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=396498&r=1
--
ad