Læsning af søkort.

Anni og Søren

Jeg er nybegynder udi den ædle kunst at læse og ikke mindst forstå et søkort
og jeg har brug for at nogle i denne fine gruppe fortæller mig hvad det
betyder når der på mit søkort over Horsens, Vejle og Kolding fjorde, er
angivet at målestoksforholdet er M 1 : 80.000

--
Venlig hilsen
Søren

elq...@ofir.dk

Det betyder at 1cm på kortet er 80.000cm i virkeligheden.

Eller at 1cm på kortet er 800meter i virkeligheden - håber jeg regner
rigtigt nu :-)

Harding Larsen

Hej Søren,

Prøv at læse:

ftp://ftp2.kms.dk/download/soekortret/publikationer/kort1.pdf

og

http://www2.kms.dk/C1256EF200255077/
(AllDocsByDocId)/F30AA8935C48867EC1256EF20033D32A

Her er megen information at hente.

Mvh/Harding