Brugerid & password til manualer

Jan Selchau-Hansen

Ha´ en god jul og et godt nytår

--
Allan
Aprilia SL1000

frølårsraketten

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev

> Har lige fået nyt password til:
> http://www.motorosok.hu/szervizkonyvek/index_eng.htm

Øv - bimmerne stopper lige før min R1200RT 2005 :o\ ...ellers en ret
fyldig samling.

°/¥\°
«=(Ô)=»
[] Pierre

Tommy

Takker

Fed jule gave

Tommy

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote in message

HKN

Jeg er sgu egentlig lidt forarget.......

I sidder med MC'er til flere hundrede tusinde, og så har I ikke råd
til en manual til nogle få hundrede kroner??

Men i er naturligvis ligeglade med at forfatterne har brugt
hundredevis af timer på at beskrive i detaljer hvorledes i som brugere
kan afhjælpe, servicere og reparere jeres motorcykler, og derved spare
jer for dyre værkstedsregninger?

Tsk tsk.....

-Henrik

Jes Vestervang

HKN <Henr...@gmail.com> writes:

> [...]
> brugere kan afhjælpe, servicere og reparere jeres motorcykler, og
> derved spare jer for dyre værkstedsregninger?

De originale servicemanualer udgivet af producenten er ikke sådan lige
at få fat på for os dødelige så vidt jeg ved. Nogen der kan uddybe?
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Michael Dahlberg

"HKN" <Henr...@gmail.com> skrev i en meddelelse

Tsk tsk.....

-Henrik

Hov! Han har da kun oversat en gang, ikke sandt?
Så kan det vel også kun være et (det første) eksemplar, der er dyrt! ;o)

Glædelig (Bagh)jul

Michael D

HKN

> De originale servicemanualer udgivet af producenten er ikke sådan lige
> at få fat på for os dødelige så vidt jeg ved. Nogen der kan uddybe?
> --
> mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Óg det retfærdiggør så at man blot tiltusker sig en kopi?

-Henrik

(prøv f.eks på eBay, eller din lokale MC Shop - de vil hellere end
gerne skaffe den til dig)

"J.C.Kløve"

Jes Vestervang skrev:
> [...]

Forfattere?? til service manualer?? Det er teknisk dokumentation, og
burde retteligen medfølge det købte produkt, således at produktet kunne
serviceres og vedligeholdes efter forskrifterne af ejeren.

Hvad angår Heyns o.l. er det en ganske anden sag.

> De originale servicemanualer udgivet af producenten er ikke sådan lige
> at få fat på for os dødelige så vidt jeg ved. Nogen der kan uddybe?

IMO

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

HKN

> [...]
> serviceres og vedligeholdes efter forskrifterne af ejeren.
>
> Hvad angår Heyns o.l. er det en ganske anden sag.

Læs nu tråden ordentligt igennem, inden du farer i blækhuset.......

Havde du gjort det, så havde du vidst at der her er tale om manualer,
der beskriver hvorledes du selv kan servicere/reparere/adskille/samle
din MC - og de kommer ikke fra MC producenterne, men fra folk/firmaer
som har brugt mange timer på research osv, for at du kan få større
glæde af din MC. At de så kaldes servicemanualer hører til en anden
diskussion.

-Henrik

Jan Selchau-Hansen

"HKN" <Henr...@gmail.com> skrev i meddelelsen

Tsk tsk.....

-Henrik

Fint nok, - lad en helt ren samvittighed kaste den 1. sten ... så skal jeg
nok bøje nakken i skam

Så jeg går ud fra at du:
aldrig har lånt og kopieret CD'ere, DVD'ere spil eller lignende
aldrig har fotokopieret uretmæssigt
aldrig har skrevet bare lidt for store fradrag på din selvangivelse
aldrig har taget lidt for meget med igennem tolden
aldrig har købt via nettet uden for EU, uden at betale moms & skat
aldrig har snydt dig ind til koncert, cirkus eller andet

i det hele taget har du ALDRIG brudt loven (heller ikke færdelsloven).

Jeg tager hatten af og bøjer mig i støvet i ærbødighed og beundring

Jan Selchau-Hansen

"J.C.Kløve"

HKN skrev:
Nu fulgte jeg rent faktisk det link der var givet og fandt den service
manual Suzuki har udgivet og som min mekaniker anvender, det anser jeg
for værende teknisk dokumentation - jeg _har_ undtaget Heyns m.v. men
dem så jeg ikke lige ved at kikke hurtigt i linket, kun servicemanualer... !

HKN

> Jeg tager hatten af og bøjer mig i støvet i ærbødighed og beundring
>
> Jan Selchau-Hansen

Du er HELT OT her..........

Men du føler dig tilsyneladende ramt?

-Henrik

HKN

> Jeg tager hatten af og bøjer mig i støvet i ærbødighed og beundring
>
> Jan Selchau-Hansen

Det jeg ville have skrevet var naturligvis, at selvfølgelig har jeg
det - og jeg har også betalt mine bøder.....

Men hvis du ikke kan se det forkerte i at reklamere for det, så kan du
nok heller ikke se konsekvenserne.

Jeg har gladeligt betalt for min Clymer (jeg tror den kostede omkring
kr. 100,-), men opfordringen til at hente den gratis kopi er med til
at gøre min næste manual dyrere - ikke kun for mig, men også for dig.

Ville du syntes det var fedt hvis du havde lavet et produkt, som andre
blot kopierede og reklamerede med?

-Henrik

Jes Vestervang

HKN <Henr...@gmail.com> writes:

> Óg det retfærdiggør så at man blot tiltusker sig en kopi?

Fangede du at jeg omtaler manualerne udgivet af af mc-producenten, og
ikke Haynes, Clymer etc.?

> (prøv f.eks på eBay, eller din lokale MC Shop - de vil hellere end
> gerne skaffe den til dig)

De originale manualer sælges godt nok på ebay, men jeg tror ikke at de
hjemmebrændte cd'er, der findes der er specielt legitime.