Så er den gal igen

Jens Vestergaard

Hejsa,

Så har jeg fået pakket min D-maskine ud! (Rolig nu: Jeg skal nok
lade være med at skrive, hver gang jeg finder en ny maskine frem fra
nedpakningen...)

Men altså: Den er gal med lyden. Den virkede fint, indtil jeg omdøbte
decoder-adressen fra 3 til 46.

Nu er symptomerne:
- lyden kan kun slås til/fra, når maskinen holder stille
- der kommer ingen dampslag efter igangsætning, kun en vedvarende høj
hvæsen (som cylinderudblæsning) - lader man maskinen holde stille med
lyden slået til, virker det fint med kulskovling m.v.

Jeg HAR prøvet en reset denne gang (CV8=8, som der står i manualen), men
det hjælper ikke på lyden.

Ideer?

--
mvh
Jens Vestergaard

Jørgen Røn

"Jens Vestergaard" <j...@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

Hvad har du gang i? - er der sprunget en atombombe i nærheden eller?

Har maskinen adresse 03 igen? - hvad står din IB på (lok indstilling)? -
prøv evt. en af de andre indstillinger - fx "motorola ny".

Eller er det vist en opgave for forhandleren (eller Hobbytrade) - der må da
være garanti på dyret endnu?

--
Venlig hilsen
Jørgen Røn

Klaus D. Mikkelsen

Jens Vestergaard skriver:

> Jeg HAR prøvet en reset denne gang (CV8=8, som der står i manualen), men
> det hjælper ikke på lyden.

Jeg tror sku at din IB er syg.....

Gav reset af dekoder adresse 03 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens Vestergaard

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev den 02 jan
2009 i news:495E657A...@du.kan.finde.den:

> Jens Vestergaard skriver:
>
> Jeg tror sku at din IB er syg.....

Ja, den tanke ku' man få - måske som følge af den atombombesprængning,
som Jørgen nævner i sin post...

> Gav reset af dekoder adresse 03 ?

Jep! Men andre af de default-værdier, som manualen oplyser, blev ikke
sat. Nu regner jeg ikke manualer af den slags for det papir værd, som de
er skrevet på, så det tog jeg ikke så tungt.

--
mvh
Jens Vestergaard

Jens Vestergaard

Jens Vestergaard <j...@railsoft.dk> skrev den 02 jan 2009 i

> [...]

> sat. Nu regner jeg ikke manualer af den slags for det papir værd, som
> de er skrevet på, så det tog jeg ikke så tungt.

Det er sjovt som bare det at spørge her, får en selv til at grave lidt
dybere...

I "den rigige" manual til LokSound V3.5. på nettet ser man f.eks. at
CV57 kontrollerer dampslagene (overhovedet ikke omtalt i D-maskinens
egen manual) og den var af en eller anden grund blevet 0 på min maskine.

...så nu har jeg dampslag igen. Og læsestof til en times tid!

:-))

Og nu kommer jeg først igen efter næste atombombesprængning, Jørgen!

--
mvh
Jens Vestergaard

Klaus D. Mikkelsen

Jens Vestergaard skriver:

> [...]
> egen manual) og den var af en eller anden grund blevet 0 på min maskine.
>
> ...så nu har jeg dampslag igen. Og læsestof til en times tid!

Hvordan er det, den skal være omkring 20?

Defaultværdien passer ikke.
CV 58 skal så sænkes.

Jens Vestergaard

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev den 02 jan
2009 i news:495E7A4A...@du.kan.finde.den:
> Jens Vestergaard skriver:

> Hvordan er det, den skal være omkring 20?
>
> Defaultværdien passer ikke.

Nej, dampslagene er for hurtige ved lav hastighed, men skal man nok
bruge en hel del tid på at justere sig frem til. Den tid, den glæde!

--
mvh
Jens Vestergaard

Lars Lindhard

"Jens Vestergaard" <j...@railsoft.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Utroligt, at du ikke kan lade være med at "pille".

Hvorfor lader du ikke bare tingene være som de er, så kunne du åbne en
flaske rødvin og holde fredag/fejre nytår med fruen i stedet for at sidde
med hovedet i manualerne :-)

--
mvh
Lars

Jens Vestergaard

"Lars Lindhard" <lind...@duerikke.dk> skrev den 02 jan 2009 i

> [...]
>
> Hvorfor lader du ikke bare tingene være som de er, så kunne du åbne en
> flaske rødvin og holde fredag/fejre nytår med fruen i stedet for at

Nu KUNNE det jo forholde sig sådan, at mit "pilleri" tiltager med
antallet af glas rødvin... uden i øvrigt at nævne om det så er i
relation til fruen eller D-maskinen! :-)

--
mvh
Jens Vestergaard

Lars Lindhard

"Jens Vestergaard" <j...@railsoft.dk> skrev i meddelelsen

Har du så en manual til begge?

Jens Vestergaard

> "Jens Vestergaard" <j...@railsoft.dk> skrev i meddelelsen

> Har du så en manual til begge?

Den, der skriver en - brugbar - manual til kvinder (med alle
CV-værdier!) bliver vist rigere end selv en advokat kan drømme om...!

--
mvh
Jens Vestergaard

Erik Olsen

Jens Vestergaard wrote:

> Det er sjovt som bare det at spørge her, får en selv til at grave lidt
> dybere...

Det kalder man synergieffekten. Den er en af de mest værdsatte effekter
af menneskelig interaktion der findes :-)

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Jørgen Lehnemann

Jens Vestergaard <j...@railsoft.dk> skrev:

>"Lars Lindhard"
><lind...@duerikke.dk> skrev den 02 jan 2009 i

Hejsa.

Når dine justeringer er slut, kunne jeg da godt tænke mig at
høre om, hvorledes du oplever trækkraften på D-maskinen.
Den korte historie er, at jeg igen afleverede min indkøbte D-
maskine pga for lidt trækkraft på selv små stigninger (som alle
andre af mine loks kan klare).
Maskinen vejer jo også meget lidt og har ingen ballast som andre
loks.

Hilsen

Jørgen L.