Fælde til Klæg - nogen som har prøvet den ?

myicq

Jeg har en del problemer med de trælse klæg, bidende og
nærgående fluer.

Jeg har fundet: http://bitingflies.com/
HorsePal.. men 250 USD + transport er en kende dyrt.

Nogen som har prøvet den ?

Eller evt ideer til en Gør-Det-Selv løsning ?

Mvh

Ole Thomsen

"myicq" <myi...@3gmx.net4> wrote in message

> Jeg har en del problemer med de trælse klæg, bidende og
> nærgående fluer.
>
> Eller evt ideer til en Gør-Det-Selv løsning ?

Vi har temmelig mange klæg (eller hestebremser, som de lokale stædigt
påstår) i området.

Det eneste middel jeg har fundet er at holde sig indendøre når de begynder
at husere - jeg finder dem meget mere generende end myg og hvepse.

Ole Thomsen

Peter Lykkegaard

Ole Thomsen wrote:

> Vi har temmelig mange klæg (eller hestebremser, som de lokale stædigt
> påstår) i området.

Klæg er noget fanden har opfundet i vrede :(

> Det eneste middel jeg har fundet er at holde sig indendøre når de
> begynder at husere

Svært når man skal klippe hæk og ordne hegn

> jeg finder dem meget mere generende end myg og
> hvepse.

Meget - de efterlader nogle meget betændte bylder der har en tendens til at
gå over i noget der kan resultere i en decideret blodforgiftning
Det kan være at jeg bare er ekstremt overfølsom for klægens "gift" ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Tove Krieger

In news:f806ml$l75$1...@news.net.uni-c.dk,
Ole Thomsen <o...@networks.dk> typed:

Jeg er myggemagnet så det vil noget, men hellere dem end klægerne
(og jo de kaldes også hestebremser).

Min ældste datter (hun er voksen) blev bidt af sådan en på
skinnebenet for et par år siden. Jeg har aldrig set noget lignende.
Hun måtte på skadestuen. Benet svulmede op og bidstedet blev større
og større og betændt. Det lignede et skinnebenssår. Puha, det var en
væmmelig omgang. :-(

--
Venlig hilsen Tove :-)
Beware of people who dislike cats

Ole Thomsen

"Tove Krieger" <minimiv...@privat.dk> wrote in message

> Jeg er myggemagnet så det vil noget, men hellere dem end klægerne (og jo
> de kaldes også hestebremser).

Begynder du nu osse?

Nej, de kaldes ikke hestebremser - det gør kun hestebremserne :-)

> [...]
> skadestuen. Benet svulmede op og bidstedet blev større og større og
> betændt. Det lignede et skinnebenssår. Puha, det var en væmmelig omgang.

Det er åbenbart temmeligt almindeligt at være følsom overfor de små pus.

Ole Thomsen

Ole Thomsen

"Peter Lykkegaard" <plykk...@gmail.com> wrote in message

> Svært når man skal klippe hæk og ordne hegn

Det skal "man" ikke her i huset når der er klæg :-)

Ole Thomsen

Tove Krieger

In news:f80bo6$lko$1...@news.net.uni-c.dk,
Ole Thomsen <o...@networks.dk> typed:

> "Tove Krieger" <minimiv...@privat.dk> wrote in message

> Begynder du nu osse?

LOL Undskyld du har ret (googlede lidt)

> Nej, de kaldes ikke hestebremser - det gør kun hestebremserne :-)

Lars Peter Larsen

Regnklæg hvis du slår op i den danske fauna... Og de bider noget så
nederdrægtigt og det gør pi.... ondt og klør forbandet bagefter og ja,
det giver nogen gange betændelse.

/Lars

Armand

"Peter Lykkegaard" <plykk...@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Meget - de efterlader nogle meget betændte bylder der har en tendens til
> at gå over i noget der kan resultere i en decideret blodforgiftning
> Det kan være at jeg bare er ekstremt overfølsom for klægens "gift" ...

Det gamle trick med at bruge en sukkerknald som "trækpapir" oven på et
bi/hvepse -stik burde være effektivt overfor dé stik/bid også :-/

--
Armand.

Peter Lykkegaard

Armand wrote:

> Det gamle trick med at bruge en sukkerknald som "trækpapir" oven på et
> bi/hvepse -stik burde være effektivt overfor dé stik/bid også :-/

Ahh den kendte jeg godt nok ikke
Skal efterprøves næste gang jeg bliver bidt
Jeg har blevet ramt en 7-8 gange i år - jeg nægter at tro at der er myg der
kan give de gener :(

Armand

> Ahh den kendte jeg godt nok ikke
> Skal efterprøves næste gang jeg bliver bidt

Husker at Poul Thomsen lagde arm til for en succesfuld test på TV :-o
Hæft knalden fast med et eller to plastre og bær den et stykke tid - Ved
fjernelse skulle der gerne være en tydelig gullig plet fra det opsugede!

--
Armand.