Det bedste og værste ved dit hus

Finn Christiansen

Hej
Sidder og tegner lidt skitser over mit og konens drømmehus.
Efter at have boet i flere forskellige huse, har vi selvfølgelig oplevet
gode og dårlige sider ved forskellige indretninger, hvilket jeg gerne vil
tage forbehold for, når jeg skal designe huset.
Jeg vil derfor blive glad for at høre jer alle, hvad der er godt og skidt
ved de huse, som i bor i lige nu (eller også gamle erfaringer fra tidligere
huse.)

Som eksempel fra vores egne erfaringer:

Konen elsker vores store køkken, hvor vi har en stor Ø i midten, hvor hun
kan bage med børnene og lave mad mens de læser lektier. Gæster kan sidde på
barstole og få en velkomstdrink osv. Så det skal selvfølgelig med i det nye
hus.

Omvendt hader vi alle vores indgang, hvor der ikke er plads til noget, og
som resultat flyder det med sko og overtøj.

På forhånd tak for hjælpen
MVH
Finn

Maria Frederiksen

> [...]
> på
> barstole og få en velkomstdrink osv. Så det skal selvfølgelig med i det

Jeg vil under ingen omstændigheder have sådan en rodebutik i mit køkken, så
skal jeg have køkken, skal det være uden ø. Med det siger jeg så også, at
hvad der er rigtigt for min familie ikke nødvendigvis er rigtigt for andre.
En entre skal have en stor solid knage til tøj og god plads til sko under.
Der skal være 3 høje skabe til alt skramlet - det ene med spejl.
Børneværelserne skal være på første sal, når ungerne er mere end 7 år. Stuen
skal ikke være så stor, at man bare ender med at gøre rent i den mens man
egentlig kun benytter den ene ende. Badeværelset skal være 8 kvm og med et
rigtigt vindue i. Ingen boblebad, badekar eller andre skidtsamlere.
Børneværelser på under 12 kvm burde forbydes ved lov og soveværelser større
end 12 kvm samme vej (man bruger det trods alt kun til at sove i, måske
klæde om og så det obligatoriske far-mor hygge). Mindst en væg i stuen uden
vinduer.

Det var sådan lige mine idéer ud fra min behov, men som sagt kan dine være
ganske anderledes.

Mvh Maria

Dal

Jeg ville ønske mig murede gavle eller "valmet" tag (hvis det hedder så'en)
/Henrik

"Finn Christiansen" <finn.chr...@fjernesmail.dk> skrev i en meddelelse

Max

Hej Finn

Hvis du laver noget med flere etager, så skal der være mindst
1 toilet på hver etager, helst bad også. Ingen træværk udvendig
ud over det træ der er i døre og vindure. Gulvafløb under køkken-
vask og opvaskemaskine og naturligvis også i det rum hvor
vaskemaskinen står. Vandhaner og strøm på alle udvendige
sider. Bare lige for at nævne et par småting.

Mvh Max

Annika Pedersen

"Finn Christiansen" <finn.chr...@fjernesmail.dk> skrev i

Jeg ville klart vælge børne-afdeling i den ene ende - evt. med mulighed
for at lave tekøkken (senere udlejning eller hvis børn/andet fam. ofte er
på besøg i længere tid).

God stor entre - gerne med plads til både overtøj, konserves/storindkøb,
vask/tørring, grovvask mm. (dette er jo så ofte lavet i forb. med
børneafl. - og kan så give prob.)
Skabene sådan et sted i fuld højde og skyde.

Gerne soveværelser og tøj-opbevaring hver sit sted (evt. mellem bad og
værelser).

--
Annika Pedersen

Mads Lie Jensen

On Mon, 5 Dec 2005 20:01:36 +0100, "Finn Christiansen"
<finn.chr...@fjernesmail.dk> wrote:

> [...]
>ved de huse, som i bor i lige nu (eller også gamle erfaringer fra tidligere

Jeg er rigtig glad for udsigten over markerne og ned til skoven, som jeg
har fra mit køkkenvindue (og samme udsigt fra badeværelset, det er nu så
hyggeligt at kunne se rådyr, fasaner og ræve mens man sidder og laver
bummelum :-)

Men det er jo ikke sikkert du har en spændende udsigt som kan bruges til
noget .....

Til gængæld er jeg knap så glad for yderdørenes placering, eller måske
nærmere huset placering i forhold til omgivelserne - det er meget svært
at få haven hegnet ind på en måde, så jeg bare kan åbne døren og lukke
hunden ud i indhegningen, uden at det samtidig bliver for kompakt med
låger eller hegn i forhold til husets indgangsdør. Jeg kan dog rette op
på dette ved at få sat en dør i på nordsiden.

--
Mads Lie Jensen - ma...@gartneriet.dk - ICQ #25478403
-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Heino Strauss

Hvis man er til type-huse, så synes jeg nu dette er lækkert, ( tager lidt
tid at downloade ) værd at vente på.

Mvh. Heino

Heino Strauss

ups. skulle måske lige huske link :
http://eyecadchertest.inforce.dk/vr/vrlaunch.asp?model=bnclassic

"Heino Strauss" <strauss(slet)@tv.dk> skrev i en meddelelse

Erik Ginnerskov

Dal wrote:
> Jeg ville ønske mig murede gavle eller "valmet" tag (hvis det hedder
> så'en)

Det er to helt forskellige ting.

Muret gavl går lodret op (evt. helt til kip).

Valmet tag er skrå tagflade også over gavlen.

Halvvalmet tag er muret gavl til 1.ste-salens loft og skrå
tagflade resten af vejen

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Maria Frederiksen

> Vandhaner og strøm på alle udvendige sider.

Ingen udvendig strøm. Det giver alt for let adgang for tyve, der pludselig
også har strøm til rådighed for deres indgang.

Ingen udvendige vandhaner medmindre de kan blæses om vinteren, så de ikke
fryser til. Og drikkevand skal ikke bruges til hverken bilvask eller
havevanding.

Mvh Maria

Leonard

"Heino Strauss" <strauss(slet)@tv.dk> wrote:

Skod site:
Der skete en fejl.

Serveren kan være ude af drift. Prøv venligst igen senere.

En anden mulighed er, at sikkerhedsindstillingerne i Internet Explorer
er sat til at deaktivere download og/eller afvikling af signerede
ActiveX komponenter.

Jeg er da fuldkommen ligeglad med hvordan sikkerhedsindstillingerne er
i IE, jeg bruger Firefox.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

SGA

... og naturligvis et stort køligt spisekammer med adgang fra
køkkenet

Søren

Erik Olsen

Finn Christiansen wrote:

> Omvendt hader vi alle vores indgang, hvor der ikke er plads til
> noget, og som resultat flyder det med sko og overtøj.

Det har vist mere med indretning og beboernes dårlige vaner at gøre. Jeg
har oplevet indgange med god plads hvor det flyder det med sko og
overtøj.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Mads Lie Jensen

On Mon, 5 Dec 2005 23:57:09 +0100, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk>
wrote:

>Ingen udvendige vandhaner medmindre de kan blæses om vinteren, så de ikke
>fryser til. Og drikkevand skal ikke bruges til hverken bilvask eller
>havevanding.

Hvad skulle man så vande med udenfor?
Jeg har ikke de 25-50000 det koster at få lavet egen boring og jeg har
slet ikke mulighed for at samle de mængder vand sammen som skal bruges
til vanding her.

Anders Majland

> Ingen udvendig strøm. Det giver alt for let adgang for tyve, der pludselig
> også har strøm til rådighed for deres indgang.

Med det udvalg der er i akkumaskiner er det vist ikke en issue mere....

Men apropos el så vil jeg vælge noget "smart" som IHC Control, SmartHouse
eller lign (har IHC) Så er det heller ikke noget problem at kunne slukke for
udvendie kontakter centralt (og lade der være timer styret strøm på her i
december til lidt julebelysning :-)

Mette Svangren Guttesen

> [...]

> Jeg vil derfor blive glad for at høre jer alle, hvad der er godt og skidt
> ved de huse, som i bor i lige nu (eller også gamle erfaringer fra

De gode ting ved vores hus:

Brændeovnen: selv hvis vi ikke brugte den som primær opvarmning, har den en
uovertruffen mentalhygiejnisk effekt.
Stor stue, hvor der er plads til at børnene kan lege på gulvet (vi har tre i
alderen 2-4 år), uden vi andre føler os forvist - og stuen har plads til at
være vores allesammens rum. Desuden skal der ikke møbleres om for at få
plads til juletræ helt til loftet *S*.
To plan - et rigtigt hus er bare i to plan ;-)
Rigtigt spisekammer ifm. køkkenet, -og med tør viktualiekælder under.
Et fint lille kontor, hvor døren kan stå åben, så man kan følge med i
familiens liv, eller lukkes så man kan få arbejdsro (jeg arbejder
hjemmefra).
En stor spisestue i delvis åben forbindelse med køkken og med fransk
dobbeltdør til stuen - skønt sted med langbord, når familien er samlet.

Dårlige ting:

Køkkenet er for stort, forstået sådan at der skal tages for mange skridt fra
fx vask til komfur.
Kun en entre, intet bryggers. På landet med tre børn savner jeg et stort
bryggers med indgang, hvor flyverdragter, beskidte støvler etc. kan smides -
mens man stadig har en "pæn" indgang til gæster.
Stuen ligger mod gaden og køkkenet mod haven.
For få værelser, to børneværelser og et (for) stort forældresoveværelse: vi
planlagde to børn, men var ikke forberedt på, at nr. 2 kom i en pakkeløsning
med nr. 3 med i købet.
Sydvendt badeværelse, spild af sollys.
Vestvendt køkken med arbejdsplads ved vinduet - ofte må jeg trække
gardinerne for for at kunne se, når jeg laver aftensmad.

Det var, hvad jeg lige kunne komme på

MVH Mette

Jesper Hansen

> Jeg vil derfor blive glad for at høre jer alle, hvad der er godt og skidt
> ved de huse, som i bor i lige nu (eller også gamle erfaringer fra tidligere
> huse.)

Jeg ville have fået mit nybyggede hus lavet uden al det sjusk jeg
efterfølgende har skullet bikse med!
*Husk det når I skal til at bygge.*

Jo, forresten, en fyrkælder kunne have været lækkert, med pilledepot
lige udenfor til mine træpiller, så de bare kan dumpe ned i fyret.
Selvfølgelig cat-5 netværk trukket overalt - også til telefoni :-)
Ikke plankegulv og gulvvarme, :-(

Mvh

Jesper.

Torben

"Jesper Hansen" <no...@nowhere.com> skrev i en meddelelse

Hvorfor ikke trække fiber, nu du er igang :-)

Hvad er der galt med plankegulvet og gulvvarme, jeg skal lige til at lave
det samme `?? Jeg tror dog jeg vælger lamelplnker 3 lags fra
wiking-gulve.dk

Mvh. Torben

Smed & Mikaelsen

Hejsa

Hvis I påtænker at bygge i et ny kvarter, er en alarm en rigtig god idé!
Vi er i gang med at bygge og jeg får en stor halvø, som jeg glæder mig
rigtig meget til!
Vi får også lavet et ekstra værelse som vi skal bruge som
kontor/gæsteværelse, samt et isoleret loftrum, som vi kan bruge til
opbevaring og racerbaner.

MVH
Bente

Anders Majland

> Brændeovnen: selv hvis vi ikke brugte den som primær opvarmning, har den
> en uovertruffen mentalhygiejnisk effekt.

Yep - og selv det at save og flække brænde kan være hyggeligt :-)

> To plan - et rigtigt hus er bare i to plan ;-)
> Rigtigt spisekammer ifm. køkkenet, -og med tør viktualiekælder under.

Ihvertfald er det vigtigt med "sekundære" tørre m2. Tænk f.eks på hvor al
julepynten skal opbevares 11 måneder om året.

Jeg ved ikke hvor dyrt det er at bygge med kælder men jeg ville kraftigt
overveje det. Måske en del også kan være beboelse (ihvertfald på en skånende
grund) men fyrrum, vaske/tørreum og hobby rum skal man ikke undervurdere.
Vi tørrer om vinteren tøj i badeværelset og det er ikke optimalt - da det
fylder og roder.... Om sommeren savner jeg også en kølig kælder at sove i.

En isoleret garage/hobbyrum vil også være rar -og gerne med mulighed for at
gå i tørvejr fra garage til hus. Vi har garage i udhuset og der er så lige
en stor gårdsplads at krydse i regnvejr

Vi har et alm. muremesterhus uden kælder - da vi renoverede førstesal har vi
lavet en hems i hver ende over denne på samlet 30m2 gulv. Det er primært til
tør opbevaring, men der er da højt nok til loftete til at man kan smide et
par madrasser op til eksta sovepladser.

> Et fint lille kontor, hvor døren kan stå åben, så man kan følge med i
> familiens liv, eller lukkes så man kan få arbejdsro (jeg arbejder
> hjemmefra).

Værelser til det forventede antal børn og kontorer til de voksne samt
soveværelse.

Vi har 2 hjemmekontorer hvoraf mit på førstesalen ikke er ret stort, mens
min kones i stuen er på 20m2 og også rummer alles tøj.

> En stor spisestue i delvis åben forbindelse med køkken og med fransk
> dobbeltdør til stuen - skønt sted med langbord, når familien er samlet.

Vi har et køkken/alrum på 40m2 og der er god plads til 12 - til daglig står
bordet med plads til 6 selvom vi kun er 3 - så er det god plads også at have
maden på bordet og der skal ikke flyttes rundt for et par gæster. Vores
køkken er lidt uhensigtmæssigt indrettet med for stor afstand fra køleskab
til vask og komfur. Indretningen var meget bestemt af huset lave vinduer
(der kan ikke gå en bordplade forbi i en ordenlig højde) og lagt fast af de
forrige ejere. Der er lagt gulvvarme udenom skabene. Vi mangler også et
komfur der kan tage 3 store gryder. 4 plus er nok, men afstanden mellem på
en 60cm plade er for lille og vi har motor i emhætten. Den larmer så vi tit
åbner vinduet istedet. En ordenlig loftsventilator må endeligt ikke spares
væk i et nyt hus ....(evt noget genvex)

> Kun en entre, intet bryggers. På landet med tre børn savner jeg et stort
> bryggers med indgang, hvor flyverdragter, beskidte støvler etc. kan
> smides - mens man stadig har en "pæn" indgang til gæster.

Vi har også kun en indgang og den ser nok ligeså rodet ud som din til
uventede gæster (vi har også en udgang fra køkkenet i den anden ende men den
bruger vi ikke) Men en pæn forgang er ofte spild af plads. Som bryggers har
vi så dels et stort uopvarmet udhus men også vaskemaskine og tørretumbler i
badeværelset (sammen med kurve til snavsetøj)

> For få værelser, to børneværelser og et (for) stort forældresoveværelse:
> vi planlagde to børn, men var ikke forberedt på, at nr. 2 kom i en
> pakkeløsning med nr. 3 med i købet.

:-) Vi har en søn på snart 5 og håber da på en mere ... Men skulle det blive
en pakkeløsning finder vi nok også ud af det. Vi havde i stuenplan kun et
(sovr)værelse men den nye førstesal gav så yderligere 4 værelser, stue og
badeværelse (der dog ikke er færdigt endnu)

http://majland.mariendalvej.dk/ Er ikke opdateret fornyligt men lidt køkken
billeder er der da....

Anders Majland

> Hvad er der galt med plankegulvet og gulvvarme, jeg skal lige til at lave
> det samme `?? Jeg tror dog jeg vælger lamelplnker 3 lags fra
> wiking-gulve.dk

Vi har lagt samme gulv på førstesalen og selvom det er skruet og limet
knager konstruktionen nogle steder - men det nok hele den oprindelige
konstruktioner under der knager... Sørg ihvertfald for at være omhyggelig
med at få tørret konstruktionstræet ordenligt og limet/skruet det
tilstrækkeligt ....

Maria Frederiksen

> Hvad skulle man så vande med udenfor?

Det var sådan set pointen :-)
Man skal ikke vande. Kun nyplantninger skal have det første år, og roserne
kan sagtens nøjes med tagvandet (medmindre man selvfølgelig har bjerge af
dem og det er tør sommer).

> slet ikke mulighed for at samle de mængder vand sammen som skal bruges
> til vanding her.

Jeg prioriterer så bare at min have kan klare sig uden vand, hvilket i
øvrigt går fint - pånær altså lige roserne.

Mvh Maria

Maria Frederiksen

> Kun en entre, intet bryggers. På landet med tre børn savner jeg et stort
> bryggers med indgang, hvor flyverdragter, beskidte støvler etc. kan
> smides -

Mine forældre havde den optimale indgang. En hoveddør ind, et lille vindfang
på 1,5*1,5 m med plads til overtøj, dør til bryggers og dør til større entre
og videre til stue. Man bruger alligevel kun en dør, og denne løsning giver
mulighed for at få alt det våde videre ind i bryggerset.

Mvh Maria

JS

Nej for det er nemlig rigtig godt at vaske bil i regnvand med smågrus i :-)
Det er vel underordnet om det er vaskehallens vand eller vandhanens vand der
vasker bilen. Så vidt jeg ved er det kun én vaskehal i DK der genanvender
vandet.

Leonard

"JS" <js_...@hotmail.com> wrote:

>Så vidt jeg ved er det kun én vaskehal i DK der genanvender
>vandet.

svjv så genanvender alle vaskehaller vandet, besøg du en tilfældig
vaskehal en tidlig morgen hvor den har stået stille hele natten, der
lugter vandet ikke godt.
--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Maria Frederiksen

> Nej for det er nemlig rigtig godt at vaske bil i regnvand med smågrus i
> :-)

Vaskehal er meget bedre.

> Det er vel underordnet om det er vaskehallens vand eller vandhanens vand
> der vasker bilen. Så vidt jeg ved er det kun én vaskehal i DK der
> genanvender vandet.

De skal genbruge vandet, så det gør det. I øvrigt er det forbudt i rigtig
mange kommuner at vaske bilen på hjemadressen bl.a. pga manglende
olieudskiller i brønden - og at hælde sæbevand ud på jorden er heller ikke
tilladt.
Måske hænger min holdning sammen med at jeg for nogle år siden beskæftigede
mig med drikkevandssituationen i Danmark, og der lærte jeg at passe ekstra
godt på de kostbare dråber - og jeg mener ikke kostbar i betydningen penge,
men at vi har så rent vand i undergrunden, at vi kan drikke det stort set
uden tilsætningsstoffer. Derfor skal det ikke anvendes til havevanding og
bilvask.

Mvh Maria

Mads Lie Jensen

On Tue, 6 Dec 2005 18:37:20 +0100, "Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk>
wrote:

> [...]
>kan sagtens nøjes med tagvandet (medmindre man selvfølgelig har bjerge af

Tro mig - mine 5-7000 planter i 11 centimeters potter kan ikke klare sig
uden at blive vandet .....

Mht. havevanding er jeg så dog mere eller mindre enig - jeg vander
nærmest aldrig planter som står i haven, medmindre jeg har flyttet om på
noget, eller de rhodo'er som står under træet.

>Jeg prioriterer så bare at min have kan klare sig uden vand, hvilket i
>øvrigt går fint - pånær altså lige roserne.

Planter i potter eller i krukker kan bare ikke klare sig uden at blive
vandet tit.

Holst

Leonard wrote:

> Jeg er da fuldkommen ligeglad med hvordan sikkerhedsindstillingerne er
> i IE, jeg bruger Firefox.

Det skal du ikke være ked af. Jeg prøvede at hoppe over i IE, da Firefox
ikke virkede, men det hjalp ikke alverdens. Okay, den nåede meget
længere, men så påstod den noget i stil med "kan ikke åbne filen - du er
muligvis offline". Nej, jeg er online.

JS

Leonard wrote:

> svjv så genanvender alle vaskehaller vandet, besøg du en tilfældig
> vaskehal en tidlig morgen hvor den har stået stille hele natten, der
> lugter vandet ikke godt.

Jeg kan bare huske at der var et indslag på et tidspunkt med en
tankstationindehaver i Viborg (tror jeg det var) der eksperimenterede med
genanvendelse af vandet bha et genialt renseanlæg. Han sagde at han pt var
den eneste i dk der benyttede sig af det. Men jeg tager jo tilsyneladende
fejl...

Max

Hej

> Jeg kan bare huske at der var et indslag på et tidspunkt med en
> tankstationindehaver i Viborg (tror jeg det var) der eksperimenterede med
> genanvendelse af vandet bha et genialt renseanlæg. Han sagde at han pt var

Jeg tror nu også at de er meget interesseret i genbrug da de ikke kan få
lov til at kalde vandet processvand, dermed kan de ikke få refunderet
den afgift der gør drikkevand temlig dyr.

Mvh Max

"Finn Christiansen" skrev d. 05-12-05 20:02 dette indlæg :
> Uha, jeg æææælsker teknik, så derfor:

Jeg kan absolut ikke bo i et hus udem mekanisk ventilationsanlæg. I min
verden laves den slags med passiv varmegenvinding i form af en
modstrømsveksler. Varmepumpe vil jeg ikke have indbygget der.

Ligeledes kunne jeg forledes til at installere LG's super flotte
luft/luft varmepumpe i mit hus. Den ligner et B&O anlæg og må siges at
være temmelig konevenligt. Skidtet fungerer desuden som klimaanlæg om
sommeren.

Centralstøvsuger er et must, og er nemmest at installere i nye huse.

Ved nybyg ville jeg vælge IVT's jordvarmeanlæg til opvarmningskilde, og
gulvvarme over hele hytten.

Mht indretning foretrækker jeg åbne rum og højt til loftet. Køkken og
stue skal hænge sammen a'la samtalekøkken. Værelser skal ikke være for
små.

http://www.kandu.dk/

Torben

"Anders Majland" <anders.majland...@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4395bff3$0$8838$edfa...@dread14.news.tele.dk...

God ide, takker....

Jesper Hansen

> Hvorfor ikke trække fiber, nu du er igang :-)

Ja og en switch + en håndfuld NIC'er - jeg ved godt svaret på dit
spørgsmål:$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Jeg tror nu heller ikke jeg har behovet :-)

> Hvad er der galt med plankegulvet og gulvvarme, jeg skal lige til at lave
> det samme `??

Massiv planke arbejder jo med fugten i luften. Når der er gulvvarme,
tørrer det op, og skaber svind-revner, og vrider sig hvis man ikke
holder igen med varmen. Men ok om sommeren uden gulvvarme er det pænt igen.

Jeg tror dog jeg vælger lamelplnker 3 lags fra
> wiking-gulve.dk

De vil heller ikke arbejde, hvis de er limet med x-finer på undersiden -
jeg går ud fra det er sådan de er opbygget.

Mvh

Jesper

Anders Majland

> De vil heller ikke arbejde, hvis de er limet med x-finer på undersiden -
> jeg går ud fra det er sådan de er opbygget.

Nej det er afair 3 lag alm. træ - men mon ikke det står på
http://www.wiking-gulve.dk/

Ebbe Kristensen

Finn Christiansen wrote:

> Jeg vil derfor blive glad for at høre jer alle, hvad der er godt og skidt
> ved de huse, som i bor i lige nu (eller også gamle erfaringer fra tidligere
> huse.)

Det synes vi er fedt:
- Stor sydvendt overdækket terrasse med glas for. Den forlænger
"ude-sæsonen" med cirka en måned i hver ende af sommeren.
- Fuld kælder, der er opvarmet. Her har vi alt rodet (værksted,
kontor inkl. PC'er, bogreolerne osv. osv.) så det ikke fylder ovenpå.
- Kvalitetshvidevarer. Brug hvidevarepriser.dk og/eller peterspris.dk
og få en bedre pris.
- 1 meter brede skuffer i køkkenet overalt hvor det kan lade sig
gøre. Du aner ikke hvor glad man bliver for dem.
- Ovn i en ordentlig højde.
- Stor stue hvor der er plads til at inivitere en flok mennesker uden
at man falder over hinanden hele tiden.

Det synes vi ikke er fedt:
- Alt lille badeværelse.
- For få almindelige værelser. Det kan gå for os da vi ikke har
børn men en børnefamilie ville have problemer.

Ebbe

Kate

Nu sidder jeg i mit første hus, ellers har jeg boet i lejlighed.
Generelt er jeg godt tilfreds med mit hus, men synes det er totalt
spildt med både en bryggersindgang og en hovedindgang. Hos mig er
hovedindgangen så lille at der kun kan stå et menneske og ikke være
noget som helst derude. Jeg bruger den aldrig for bryggerset ligger ud
mod carporten. Også gæster bliver ledt denne vej ind, så nu har jeg
taget konsekvensen og indrettet mellemgangen til opbevaring.
Jeg ville ikke undvære mit vindue i badeværelset. Nogle gange savner
jeg et badekar, men ikke ofte. Dog havde jeg råd ville jeg nok vælge et
hus med både brus og kar. Mit køkken er noget småt i det, der er ikke
plads til at installere en opvaskemaskine. Men altså hos mig er det
indgangene som er fjollet lavet :-)

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Torben

> [...]

> Omvendt hader vi alle vores indgang, hvor der ikke er plads til noget, og
> som resultat flyder det med sko og overtøj.

Jeg tror jeg ville pille tøjskabene ud af soveværelset, med mindre det lå op
til "hoved" badeværelset. Jeg går nemlig om morgenen i bad i stuen, og er
irriteret over at skulle tilbage op i soveværelet for at finde mit tøj - så
jeg flytter tøjskabet ned i stuen ved siden af badeværelset, nogle
kommentarer til det ? NB! Jeg vil også bygge et badeværelse ved siden af
soveværelset, men det bliver et lille et, så jeg vil helst bruge det store
nye :-)

-Torben