Variant tofarvet øreudg

Paul Palludan

Min lillebror sidder lige for tiden og roder med sine frimærker. Hvem
gør forresten det i denne varme sommertid ud over folk i ødemarken
(han bor på Lofoten). Han fandt det samme rammebrud på en 8 øres og en
20 øres udgave af de tofarvede øreudgaver fra 1870-1905. Øverste ramme
over N i DANMARK har et lille knæk på begge mærker. Trykningen tror
jeg er fra 4. hovedgruppe og fra trykningen 1878-80. Men det kan
såmænd godt være helt forkert og jeg må vist opfordre Niels til at
finde ud af mere omkring mærkerne. Link til billede.
http://papahjerting.dk/aktuel/foto86/sider/06frimerke.htm
Er der nogen som kender til denne variant i øverste ramme?
Hilsen
Paul

Svend

Hej Paul.

Jeg slog den op i Lasse Nielsen vidunderlige 5-binds værk. Den rammefejl
findes på 4 øre 18. tryk, 5øre 3. tryk, 20 øre 6. tryk og 8 øre 20. tryk som
alle er en del af Perlefejlserien, der ganske rigtigt begynder i januar
1880. Rammen sidder på position 18 i B-arket i den sidste del af serien.
Settings mæssigt taler vi om 23B2 og B3. Din søn kan derfor nu gå på jagt
efter samme rammefejl på 4 øren og 5 øren. Måske jeg har en af dem. Finder
jeg den vil jeg vise den her.

Med venlig hilsen
Svend.

Svend

Undskyld det var jo din bror der sidder i Lofoten og ikke din søn. Du kan
hilse ham fra Cypern hvor jeg sidder og kikker på de tofarvede i 36 graders
varme. Jeg synes det er for varmt at være udenfor hele dagen. Svend

"Svend" <bico...@hotmail.com> wrote in message

Jim B.

Hej Svend,

De ses som B-arket position "" 19 "" ?? ;-))

Hilsen fra nordlig New York,

Jim B. - fiddlerstrings

On Fri, 6 Jun 2008 23:07:50 +0300, "Svend" <bico...@hotmail.com>

Svend

Du har ret Jim. Position "19". På med brillerne Svend.
mvh
Svend

"Jim B." <stri...@lnycap.rr.com> wrote in message

Paul Palludan

Hej Svend og Jim B
Tusind tak for hjælpen, jeg er sikker på min lillebror er glad for at
blive oplyst, og sender hilsenen videre. Det er lidt hyggeligt at vi
næsten har været jorden rundt (Cypern, New York, Lofoten og Esbjerg).
Jeg selv har ikke rodet med mine frimærker i flere år, men jeg får
helt lyst igen. Det er da også lidt fantastisk at der findes små
papirlapper over 120 år gamle som almindelige mennesker kan "forske"
lidt i.
MAnge hilsener ud til den store verden.
Paul

On Fri, 06 Jun 2008 19:04:24 +0200, Paul Palludan <pa...@esenet.dk>