Google 网上论坛不再支持新的 Usenet 帖子或订阅项。历史内容仍可供查看。

Et spændende katalog

已查看 25 次
跳至第一个未读帖子

Palle Jørgensen

未读,
2006年3月13日 17:11:042006/3/13
收件人
Hallo derude.
Jeg surfede rundt på nettet for at finde noget om danske frimærker.
Jeg havnede på denne adresse:

http://stamp.porsgaard-larsen.com/

Det jeg skriver har intet at gøre med denne vores snakkeside; men jeg
synes ideen er så fantastsik, at den skal ud,

Jeg er dybt imponeret over, at et eller flere mennesker er i gang med
et projekt om en dansk specialkatakog med varianter tryk og serier.

Navnet siger mig et eller andet.

Nu ville jeg se noget om bogtrykte bølgelinie og jeg skal love for,
der smæk for skillingen. Blandt andet at de oprindelige 8 serier ved
nærmere studier skal være fremstillet i 10. Så er der noget jeg bedre
kan få til at passe. Varianter i massevis er vist hvor de sidder i
arket i de forskellige tryk.

Men så vidt et hurtigt kig så går kataloget helt op til først i 2000
årene. Gad vide hvem der lægger det store arhejde? Kan man hjælpe?

Jeg er spændt på at se hvordan det vil udvikle sig.

For det ikke skal være lyv, så er der taget en europæiske lande med,

Venlig hilsen og Godnat det er sent (for mig) Palle Moreau

amesh

未读,
2006年3月13日 18:18:252006/3/13
收件人
"Palle Jørgensen (slet G8MQJ)" <pa...@G8MQJpost1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11422881030.3...@dtext.news.tele.dk...

Tak for linket. Jeg kikkede lige indenfor på din anbefaling, men jeg kan
ikke læse hvad der står!! Mine øjne gik simpelthen i strejke over den
mørkeblå skrift på gråblå baggrund, og så med så små bogstaver. Jeg kan
ganske enkelt ikke læse noget som helst.

Selv om farvekombinationen umiddelbart ser smart ud, forekommer den mig ikke
særlig brugervenlig. Jeg foretrækker langt noget der er skrevet "sort på
hvidt". Men måske er det bare mig der er noget i vejen med. Hvad mener
andre?

mvh
Mette

Jan Vestergaard

未读,
2006年3月14日 11:54:482006/3/14
收件人
amesh wrote:
> [...]
> er
> skrevet "sort på hvidt". Men måske er det bare mig der er noget

Jeg er enig - det er ikke den bedste farvekombination -man skal
ansrengw aig lidt - måske de "unge" med friskere syn klarer det
bedre ;-)

Nu sidder jeg på en engelsk Explorer lige nu - men hvis man går i
"Edit" menuen og trykker "Select all" - så markeres hele siden og
skriften bliver hvid på blå.

Jeg vil gætte på at det hedder "Rediger" menuen og "Vælg alt# i
den danske ?

jan

amesh

未读,
2006年3月14日 16:09:292006/3/14
收件人
"Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> menuen og trykker "Select all" - så markeres hele siden og skriften bliver

Hej Jan,

Selv om jeg ikke nævnte det igår, har jeg faktisk prøvet det også, men det
hjælper mig ikke meget på grund af den super lillebitte font. Jeg har
faktisk svært ved at læse de små fonte (10 og derunder), der er blevet så
moderne i de senere år. Een ting er at jeg bruger briller, men jeg nægter
altså at sætte også en lup foran skærmen for at kunne læse budskabet ;-)

mvh
Mette

Palle Jørgensen

未读,
2006年3月14日 16:18:462006/3/14
收件人
Hallo igen
Er det mig der ser syner? Jeg synes opsætningen af farver er ændret,
så det er lettere at læse. Bravo.
Venlig hilsen fra Palle

amesh <nob...@mail.dk> skrev:

>"Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid>
>skrev i en meddelelse

Niels W.

未读,
2006年3月14日 17:29:582006/3/14
收件人
Hej Mette!
Jeg prøvede at kopiere et stykke tekst over i WORD, så er der frit valg med
fonte.
mvh
Niels W.

amesh

未读,
2006年3月14日 17:48:592006/3/14
收件人
"Niels W." <n...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Niels,

Joh tak -- men hvor besværligt skal det være at læse et website online !?
:-) Det går altså over min forstand, at det er moderne at bruge så små
fonte, så man dårligt kan læse det. Jeg har det på samme måde når jeg møder
et website skrevet med lysegråt på hvid baggrund, og så i fontstørrelse 6
!!!

mvh
Mette

amesh

未读,
2006年3月14日 17:53:342006/3/14
收件人
"Palle Jørgensen" <pa...@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hallo igen
> Er det mig der ser syner? Jeg synes opsætningen af farver er ændret,
> så det er lettere at læse. Bravo.
> Venlig hilsen fra Palle

Nej du ser ikke syner, baggrundsfarven er heldigvis ændret til det bedre. Så
nu er det bare fontstørrelsen jeg "jamrer" over :-) Der er meget stor
forskel på størrelsen i overskrifterne i de mørke felter, og så brødteksten.
Efter min mening kan det gøres nemmere læseligt med en lidt større font, og
samtidig bibeholde æstetikken. Men det er dejligt at baggrunden er blevet
lysere :-)

mvh
Mette

Jørn Hansen

未读,
2006年3月15日 04:19:082006/3/15
收件人
Hej Mette,

> [...]
>et website skrevet med lysegråt på hvid baggrund, og så i fontstørrelse 6

I skrivende stund er der ikke adgang til den omtalte side, så jeg ved
ikke om følgende forslag virker på lige den.

På en del hjemmesider kan man ret enkelt ændre skriftstørrelsen ved at
holde Ctrl-tasten nede og så dreje på scroll-knappen på musen, hvis
man vil have en større eller mindre font.

Mvh
Jørn

Toke Nørby

未读,
2006年3月15日 04:47:112006/3/15
收件人
Jørn Hansen <tphe...@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>holde Ctrl-tasten nede og så dreje på scroll-knappen på musen, hvis
>man vil have en større eller mindre font.

Det er sikkert en genvej for dette: I MSIE Tryk på Vis/Tekststørrelse/
og vælg mellem fem fontstørrelser (men jeg ved ikke om det virker,
hvis hjemmesiden anvender stylesheet eller hvad det nu hedder).

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Palle Jørgensen

未读,
2006年3月15日 10:54:312006/3/15
收件人
Gad vide hvor det udemærkede katalog er blevet af mon?
Venlig hilsen fra Palle

Toke Nørby <Toke....@Norbyhus.dk> skrev:

Toke Nørby

未读,
2006年3月15日 11:37:552006/3/15
收件人
Palle Jørgensen <pa...@post1.tele.dk> wrote:

>Gad vide hvor det udemærkede katalog er blevet af mon?
>Venlig hilsen fra Palle

Det kan jeg fortælle! Han er ved at skifte udbyder, så siden kommer
snart op igen. Den er ikke blevet fjernet bare fordi vi taler om den
:-)

Palle Jørgensen

未读,
2006年3月15日 12:25:552006/3/15
收件人
Det var dejligt at høre Toke, for jeg synes, det er fint katalog. Jeg
er begyndt at dyrke de bogtrykte
bølgelinier og her var der jo en masse varianter m.m.
Jeg har selv lig anskaffet Olsens bog; men der skal man faktisk have
gode øjne
Venlig hilsen Palle Moreau

Toke Nørby <Toke....@Norbyhus.dk> skrev:

Peter Porsgaard-Larsen

未读,
2006年3月15日 13:57:472006/3/15
收件人
Tak for anmeldelsen, forslag til forbedringer og den aktuelle bekymring
omkring webstedets tilstand!

Jeg er ved at skifte udbyder og det går desværre ikke så nemt som man kunne
håbe, men formoder meget snart igen at kunne tage imod besøg - med nye farve
hvor kontrasten skulle lette læsningen og
fontstørrelsen vil jeg også se på.

MVH: Peter Porsgaard-Larsen

Palle Jørgensen

未读,
2006年3月23日 12:13:222006/3/23
收件人
Jeg har lige fundet ud af at det spændende katalog er oppe og køre
igen på adressen
http://stamp.porsgaard-larsen.com/
Nu synes jeg det er meget nemmere at læse med mit begyndende grå stær.
Jeg tro amesh også vil være tilfreds. Jeg siger tak til Porsgaard
Larsen
Venlig hilsen fra Palle Moreau

amesh

未读,
2006年3月23日 15:58:502006/3/23
收件人
"Palle Jørgensen" <pa...@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Palle,

Det var godt, at du fandt det igen. Og du har helt ret, det er betydeligt
nemmere at læse nu :-) Selv amesh er tilfreds :-)) Også tak til Porsgaard.
Jeg har bogmærket sitet til nærmere studium.
mvh
Mette

Ann Mette Heindorff
http://www.heindorffhus.dk