Filip
> Hvad er forskellen på disse to modeller?
Godt nok har jeg ikke prøvet en 206'er, men har selv en 207 HDi, og det er
faktisk et godt bekendtskab. Jeg har hørt at der er store forbedringer, i
forhold til 206. Det gælder både komfort, sikkerhed, plads mm.
Smut ud og prøv dem begge, og du kender sikkert svaret :)
Ellers spørg på:
http://www.hi-speed.dk/
Mvh
Hans
206'eren er en gammel bil man forsøger at hente de sidste penge ud af.
Se evt lidt på udviklingen:
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
kedelig negativ klang synes jeg.
>
> Se evt lidt på udviklingen:http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspxhttp://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx
Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
sælges i 2008. F.eks:
1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard
Jeg vil vædde om, at der er sket andre forbedringer også. Så din
sammenligning af de rå tests er noget misvisende, IMHO.
Når det er sagt, så _er_ 207'eren formentlig en mere sikker bil end
206'erens relativ gamle konstruktion (1998) giver mulighed for.
Mvh
Michael
Så prøv om du kan omformulere det.....
> Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
> fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
> sælges i 2008. F.eks:
>
> 1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
forsæderne.
> 2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard
Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....
Kalus
"206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og dermed
ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion med deaf
følgende børnesygdomme".
Capice?
>
>> Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
>> fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
>> sælges i 2008. F.eks:
>>
>> 1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
>
> Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
> forsæderne.
At man i forstolene ikke får midterste bagsædepassager i nakken?
Seriøst: Det betyder at bilen er mere sikker nu end da. Det er vel ikke helt
svært at regne ud...
>
>> 2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard
>
> Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....
Men det er ikke desto mindre en af de ting der fremhæves i teksten som en
mangel. Hvis man altså læser den og ikke bare kigger på antal stjerner...
Uden at vide det med sikkerhed mener jeg da at side-airbags giver point i
NCAP. Er det ikke rigtigt?
Mvh
Michael
Hvilke børnesygdomme?
/Hans
De der vil blive diskuteret når modellen har fået et par år på bagen... Jeg
gætter på primært elektriske problemer fordi Peugeot har skåret lige hårdt
nok til benet i sparerunden, men også andre ting.
Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
børnesygdomme ;-)
Mvh
Michael
> Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
> børnesygdomme ;-)
Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
intet med børn at gøre.
--
Leonard
>> Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det
>> kaldes børnesygdomme ;-)
>
> Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
> intet med børn at gøre.
Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
og derfor kan betragtes som et barn :-)
/Brian
Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
"tidssvarende" ?
Klaus
> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
> "tidssvarende" ?
Simpelt - fordi man kan :-)
/Brian
Jep - den sælger vist endda ret godt?
> Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
> og derfor kan betragtes som et barn :-)
OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
fordi jeg giver den for lidt at spise?
--
Leonard
Ja.. den får simpelthen for lidt, at lave af :)
Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!
Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)
Mvh
Michael
Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?
> Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)
Kan jeg også - tøserne er vilde med den :o)
Dværgvækst findes åbenbart også inden for biler.
/Brian
>>> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
>>> "tidssvarende" ?
>>
>> Simpelt - fordi man kan :-)
>
> Jep - den sælger vist endda ret godt?
Det må man sige - 203 i December '07 og hele 434 stk. måneden før.
http://www.biltrend.dk/salgstal/modeller/T-MO-T50.asp
/Brian
Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
helvede til i den.
/Brian
Joe...
>
>> Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)
>
> Kan jeg også - tøserne er vilde med den :o)
Nem'li ja ;-)
Behøver jeg sige mere?
Michael
Hvad betyder det - bare de der skal køre i dem sidder godt :-)
Mvh
Michael
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå den sætning, så jeg fletter
bare næbet inden jeg kommer ud hvor jeg ikke kan svømme.. :o))
Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.
Synes også forsædet virker for kort i det..
Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
imponerer tøspigbørn ;-)
/Brian
Jojo, jeg nævner bare én grund til, at jeg aldrig kommer til at eje sådan en
potte.
/Brian
> Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
> varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.
>
> Synes også forsædet virker for kort i det..
Nemlig, det virker som om man sidder på en lille pude.
Eneste nyere bil jeg har prøvet der havde et ringere forsæde, var en Suzuki
Alto. Dét er ren jammer...
/Brian
Den er jo også som en hård kort bænk.. lol en møgpotte.
Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning... :o))
Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.
Møller
> Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
> efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.
Det er længe siden jeg havde kontakt til de kredse og desuden har jeg
vænnet min Lupo af med det der med benzin :-)
--
Leonard
> Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning... :o))
Kønsretning ? Tillykke, du har lige opfundet et nyt ord :-)
Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed ;-)
/Brian
Har jeg? :)
> Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
> kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed ;-)
Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå :-)
Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
du jo ret.. den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med hjertet
end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som virkelig
tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.
> Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå :-)
Jada, det vil ændre alt!
> Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
> du jo ret..
Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!
> den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med
> hjertet end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som
> virkelig tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.
Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.
/Brian
Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan ikke
bruges andre steder :-)
> Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.
Helt enig.
Nęijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
lejlighed!
/Brian
> Martin Johansen [6000] wrote:
> >> Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!
> >
> > Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan
> > ikke bruges andre steder :-)
>
> Næijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
> lejlighed!
Uden tvivl du gør det :o)
Ikke helt. Men man har vel lov at drømme ;-)
Michael