Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

pegeut 206 vs 207

1 view
Skip to first unread message

Filip

unread,
Feb 1, 2008, 5:28:26 PM2/1/08
to
Hvad er forskellen på disse to modeller?

Filip


Jesper Laursen

unread,
Feb 2, 2008, 4:00:12 AM2/2/08
to

"Filip" <fili...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47a39d0b$0$90266$1472...@news.sunsite.dk...

> Hvad er forskellen på disse to modeller?
>
> Filip

http://peugeot.mainspot.net/news/20060115.shtml

Hans Mouridsen

unread,
Feb 2, 2008, 5:12:06 AM2/2/08
to
Hej

> Hvad er forskellen på disse to modeller?

Godt nok har jeg ikke prøvet en 206'er, men har selv en 207 HDi, og det er
faktisk et godt bekendtskab. Jeg har hørt at der er store forbedringer, i
forhold til 206. Det gælder både komfort, sikkerhed, plads mm.

Smut ud og prøv dem begge, og du kender sikkert svaret :)

Ellers spørg på:
http://www.hi-speed.dk/

Mvh
Hans

Klaus D. Mikkelsen

unread,
Feb 2, 2008, 7:10:33 AM2/2/08
to
Filip skriver:

>
> Hvad er forskellen på disse to modeller?

206'eren er en gammel bil man forsøger at hente de sidste penge ud af.

Se evt lidt på udviklingen:
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Thybo Jørgensen

unread,
Feb 4, 2008, 6:13:06 AM2/4/08
to
On 2 Feb., 13:10, "Klaus D. Mikkelsen"

<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Filip skriver:
>
>
>
> > Hvad er forskellen på disse to modeller?
>
> 206'eren er en gammel bil man forsøger at hente de sidste penge ud af.

Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
kedelig negativ klang synes jeg.

Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
sælges i 2008. F.eks:

1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard

Jeg vil vædde om, at der er sket andre forbedringer også. Så din
sammenligning af de rå tests er noget misvisende, IMHO.

Når det er sagt, så _er_ 207'eren formentlig en mere sikker bil end
206'erens relativ gamle konstruktion (1998) giver mulighed for.

Mvh
Michael

Klaus D. Mikkelsen

unread,
Feb 4, 2008, 10:42:14 AM2/4/08
to
Michael Thybo Jørgensen skriver:

>
> Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
> kedelig negativ klang synes jeg.

Så prøv om du kan omformulere det.....



> Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
> fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
> sælges i 2008. F.eks:
>
> 1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag

Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
forsæderne.

> 2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard

Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....


Kalus

Michael Jørgensen

unread,
Feb 5, 2008, 12:23:48 PM2/5/08
to
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> wrote in message
news:47A73256...@du.kan.finde.den...

> Michael Thybo Jørgensen skriver:
>>
>> Det er sådan set ikke forkert det du skriver, men det har sådan en
>> kedelig negativ klang synes jeg.
>
> Så prøv om du kan omformulere det.....

"206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og dermed
ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion med deaf
følgende børnesygdomme".

Capice?

>
>> Selvfølgelig er der sket en udvikling i løbet af de 6 år. Så en 206'er
>> fra 2000 (hvor NCAP-testen blev lavet) er jo ikke samme bil som de der
>> sælges i 2008. F.eks:
>>
>> 1) Siden testen er der kommet 3 stk 3-punktseler i bag
>
> Hvilken indvirkning har det på de 2 dukker der repræsenterer personer på
> forsæderne.

At man i forstolene ikke får midterste bagsædepassager i nakken?

Seriøst: Det betyder at bilen er mere sikker nu end da. Det er vel ikke helt
svært at regne ud...

>
>> 2) Siden testen er der kommet sideairbags i som standard
>
> Hvilket hjælper på sidekollision - ikke frontal.....

Men det er ikke desto mindre en af de ting der fremhæves i teksten som en
mangel. Hvis man altså læser den og ikke bare kigger på antal stjerner...

Uden at vide det med sikkerhed mener jeg da at side-airbags giver point i
NCAP. Er det ikke rigtigt?

Mvh
Michael


Hans Mouridsen

unread,
Feb 5, 2008, 1:22:40 PM2/5/08
to
> "206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og
> dermed ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion
> med deaf følgende børnesygdomme".

Hvilke børnesygdomme?

/Hans

Michael Jørgensen

unread,
Feb 5, 2008, 4:02:11 PM2/5/08
to
"Hans Mouridsen" <h...@fjernmigfoerstpc.dk> wrote in message
news:47a8a973$0$2106$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

De der vil blive diskuteret når modellen har fået et par år på bagen... Jeg
gætter på primært elektriske problemer fordi Peugeot har skåret lige hårdt
nok til benet i sparerunden, men også andre ting.

Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
børnesygdomme ;-)

Mvh
Michael


Leonard

unread,
Feb 5, 2008, 4:15:57 PM2/5/08
to
On Tue, 5 Feb 2008 22:02:11 +0100, Michael Jørgensen wrote:

> Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det kaldes
> børnesygdomme ;-)

Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
intet med børn at gøre.

--
Leonard

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 10:10:17 AM2/6/08
to
Leonard wrote:

>> Alle bilmærker har børnesygdome i alle modeller. Det er derfor det
>> kaldes børnesygdomme ;-)
>
> Det er da ulogisk, det burde vel så hedde bilsygdomme, for det har da
> intet med børn at gøre.

Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
og derfor kan betragtes som et barn :-)

/Brian


Klaus D. Mikkelsen

unread,
Feb 6, 2008, 10:22:04 AM2/6/08
to
"Michael Jørgensen" skriver:

>
> "206'erens grundkonstruktion er en generation ældre end 207'eren, og dermed
> ikke helt tidssvarende. Til gengæld er 207'eren en ny konstruktion med deaf
> følgende børnesygdomme".
>
> Capice?

Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
"tidssvarende" ?


Klaus

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 11:11:29 AM2/6/08
to
Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
> "tidssvarende" ?

Simpelt - fordi man kan :-)

/Brian


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 11:22:52 AM2/6/08
to
In article <47a9dc31$0$90268$1472...@news.sunsite.dk>,
"Brian" <n...@tak.du> wrote:

Jep - den sælger vist endda ret godt?

Leonard

unread,
Feb 6, 2008, 11:35:36 AM2/6/08
to
On Wed, 6 Feb 2008 16:10:17 +0100, Brian wrote:

> Jow jow, du kan nok forst¨å at der går et par år, før bilen er fuldvoksen,
> og derfor kan betragtes som et barn :-)

OK, så forstår jeg bare ikke at min Lupo ikke er vokset endnu. Er det
fordi jeg giver den for lidt at spise?

--
Leonard

Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 11:48:14 AM2/6/08
to
In article <1fc8r142ki2aa.1y0eot6xajzap$.d...@40tude.net>,
Leonard <pipe...@gmail.invalid> wrote:

Ja.. den får simpelthen for lidt, at lave af :)

Michael Jørgensen

unread,
Feb 6, 2008, 11:49:20 AM2/6/08
to
[snip]

> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
> "tidssvarende" ?

Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!

Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)

Mvh
Michael


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 11:54:23 AM2/6/08
to
> Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
> børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!

Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

> Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)

Kan jeg også - tøserne er vilde med den :o)

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 11:58:52 AM2/6/08
to

Dværgvækst findes åbenbart også inden for biler.

/Brian


Brian

unread,
Feb 6, 2008, 12:03:28 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:

>>> Hvorfor fortsætter man så med at sælge 206, når den ikke er
>>> "tidssvarende" ?
>>
>> Simpelt - fordi man kan :-)
>
> Jep - den sælger vist endda ret godt?

Det må man sige - 203 i December '07 og hele 434 stk. måneden før.

http://www.biltrend.dk/salgstal/modeller/T-MO-T50.asp

/Brian


Brian

unread,
Feb 6, 2008, 12:06:09 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:
>> Fordi det er en pissegod bil til næsten ingen penge, nu hvor alle
>> børnesygdomme (næsten) er ryddet af vejen...!
>
> Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
helvede til i den.

/Brian


Michael Jørgensen

unread,
Feb 6, 2008, 12:44:36 PM2/6/08
to
> Er det ikke lidt en bedaget tøsebil?

Joe...

>
>> Jeg kan godt forstå der stadig sælges mange af den :-)
>
> Kan jeg også - tøserne er vilde med den :o)

Nem'li ja ;-)

Behøver jeg sige mere?

Michael


Michael Jørgensen

unread,
Feb 6, 2008, 12:46:22 PM2/6/08
to
[snip]

> Personligt har jeg aldrig brudt mig om den - jeg sidder simpelthen af
> helvede til i den.

Hvad betyder det - bare de der skal køre i dem sidder godt :-)

Mvh
Michael


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 1:03:58 PM2/6/08
to
> > Kan jeg også - tøserne er vilde med den :o)
>
> Nem'li ja ;-)
>
> Behøver jeg sige mere?

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå den sætning, så jeg fletter
bare næbet inden jeg kommer ud hvor jeg ikke kan svømme.. :o))

Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 1:04:43 PM2/6/08
to
In article <47a9e902$0$90276$1472...@news.sunsite.dk>,
"Brian" <n...@tak.du> wrote:

Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.

Synes også forsædet virker for kort i det..

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 1:18:58 PM2/6/08
to

Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
imponerer tøspigbørn ;-)

/Brian


Brian

unread,
Feb 6, 2008, 1:19:51 PM2/6/08
to

Jojo, jeg nævner bare én grund til, at jeg aldrig kommer til at eje sådan en
potte.

/Brian


Brian

unread,
Feb 6, 2008, 1:22:25 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:

> Sidst jeg prøvede en var det sommer og forruderne var nedrullede aht.
> varmen.. for helvede en turbulens der var selv ved bykørsel.
>
> Synes også forsædet virker for kort i det..

Nemlig, det virker som om man sidder på en lille pude.

Eneste nyere bil jeg har prøvet der havde et ringere forsæde, var en Suzuki
Alto. Dét er ren jammer...

/Brian


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 2:16:48 PM2/6/08
to
In article <47a9fae5$0$90271$1472...@news.sunsite.dk>,
"Brian" <n...@tak.du> wrote:

Den er jo også som en hård kort bænk.. lol en møgpotte.

Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 2:17:15 PM2/6/08
to
In article <47a9fa13$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>,
"Brian" <n...@tak.du> wrote:

Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning... :o))

Møller

unread,
Feb 6, 2008, 2:20:02 PM2/6/08
to
Leonard skrev:

Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.

Møller

Leonard

unread,
Feb 6, 2008, 2:38:34 PM2/6/08
to
On Wed, 06 Feb 2008 20:20:02 +0100, Møller wrote:

> Du skal komme noget Norditropin i benzinen, det skulle stadig være noget tilbage i visse kredse
> efter et indbrud for nogen tid siden hos NovoNordisk.

Det er længe siden jeg havde kontakt til de kredse og desuden har jeg
vænnet min Lupo af med det der med benzin :-)

--
Leonard

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 2:47:40 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg var ved at komme ud i noget om Michaels kønsretning... :o))

Kønsretning ? Tillykke, du har lige opfundet et nyt ord :-)

Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed ;-)

/Brian


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 2:52:41 PM2/6/08
to
> Kønsretning ? Tillykke, du har lige opfundet et nyt ord :-)

Har jeg? :)

> Måske det er bedre at køre en bil der udtrykker ét eller andet, fremfor en
> kønsløs (nu vi er i det kropslige) Ceed ;-)

Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå :-)

Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
du jo ret.. den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med hjertet
end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som virkelig
tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 3:03:17 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:

> Du mangler altså, at prøve en Exclusive kan jeg forstå :-)

Jada, det vil ændre alt!

> Nej.. jeg ved godt du driller mig lige nu, men et eller andet sted har
> du jo ret..

Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!

> den 207'er vi havde bestilt først var købt mere med
> hjertet end forstanden. Der var bare noget over den lille løve som
> virkelig tiltalte mig - og som stadig tiltaler mig.

Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.

/Brian


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 3:09:14 PM2/6/08
to
> Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!

Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan ikke
bruges andre steder :-)

> Den er ihvertfald mindre "Trunte" end sin forgænger.

Helt enig.

Brian

unread,
Feb 6, 2008, 3:27:05 PM2/6/08
to
Martin Johansen [6000] wrote:
>> Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!
>
> Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan
> ikke bruges andre steder :-)

Nęijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
lejlighed!

/Brian


Martin Johansen [6000]

unread,
Feb 6, 2008, 3:32:23 PM2/6/08
to
In article <47aa1819$0$90262$1472...@news.sunsite.dk>,
"Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
> >> Noteret og gemt til evig genbrug hver gang lejligheden byder sig!
> >
> > Noter lige, at det kun er her jeg giver dig lidt ret... så den kan
> > ikke bruges andre steder :-)
>

> Næijjsshh - det lille stykke tekst skal skamrides og hives frem ved enhver
> lejlighed!

Uden tvivl du gør det :o)

Michael Jørgensen

unread,
Feb 7, 2008, 12:55:16 PM2/7/08
to
[snip]

> Det skal selvfølgelig forståes sådan at Michael cruiser rundt i sin 206 og
> imponerer tøspigbørn ;-)

Ikke helt. Men man har vel lov at drømme ;-)

Michael


0 new messages