On Tue, 29 May 2012 21:48:14 +0200, "Per H. Kristensen"
<
phkf...@klikpost.dk> wrote:
>Jeg har "nederst" på denne side:
>
>
http://campingogbil.dk/mine-koretojer.html
>
>lagt min seneste statistik for brændstofforbrug på min VW Golf IV GTI TDI
>150HK 1,9L
>
>Bemærk det er inklusiv kørsel med campingvogn og trailer :)
Tjooh, det ser da ganske nydeligt ud.
Men jeg har vist kun en gang måttet tanke Puntoen under 20 km/l - det
var noget med en eksprestur til Nordjylland og baglæns samme dag. Lidt
presset tidsmæssigt begge veje, så lovens bogstav + "den gode vilje"
blev vist udnyttet. Så gik den 18,5.
Men jeg har nu siddet et hav af timer i den - 207000 km - og den går
altså ca. 23 i snit. Bedste periode er 25 km/l. Jeg har prøvet at
tanke op langt hjemmefra og så køre ekstremt økonomisk hjemad, så kan
den fint nå over 28. Men...............i praksis er 25 nok max. (for
mig med Køge Bugt og M3 som daglig plage ;-))