Bilferie i Tyskland. Børnepas + dannebrogsflag?

aksh...@gmail.com

Hej.

Her er lige et par totalt amatør spørgsmål fra en der ikke før har
kørt i tyskland.

Jeg er blevet inviteret på akut vinterferie i nordtyskland. Så ville
jeg bare høre om man skal have et dannebrogsklistermærke på bilen og
om det er nødvendigt med pas til børn under 2 år?

På forhånd tak.

Thomas

Leonard

On Wed, 23 Jan 2008 12:33:49 -0800 (PST), aksh...@gmail.com wrote:

> Jeg er blevet inviteret på akut vinterferie i nordtyskland. Så ville
> jeg bare høre om man skal have et dannebrogsklistermærke på bilen og
> om det er nødvendigt med pas til børn under 2 år?

Du skal ikke have et flag, men et DK-skilt. Det skal være et hvidt ovalt
mærke uden andet end DK, der må ikke være reklame for en forhandler
eller anden tekst på. Det skal have en bestemt størrelse, som jeg ikke
lige kan finde, men de små mærker til MCer er ikke store nok.

Børn ved jeg ikke noget om.

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Klaus D. Mikkelsen

aksh...@gmail.com skriver:

> Jeg er blevet inviteret på akut vinterferie i nordtyskland. Så ville
> jeg bare høre om man skal have et dannebrogsklistermærke på bilen

Nej, et DK skilt (de er store og ovele og hvide med sort skrift - ikke
andet duer, så kan du lige så godt undlade).

Alternativt undlader du - jeg kender ingen der er blevet stoppet for den
forseelse

> om det er nødvendigt med pas til børn under 2 år?

Pas, det er konen der har styr på den slags sager....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Frandsen

<aksh...@gmail.com> skrev i meddelelsen

DK-skiltet har de andre fotalt dig om, så jeg nupper den med børnene.
Det korte svar er JA, børnene skal have deres eget pas.
Du kan læse mere her:
<http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=168&query=b%C3%B8rnepas&hiword=b%C3%B8rnepas%20http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/pas_boern/>
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Lars Frandsen

"Lars Frandsen" <nyh...@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen
fotalt=fortalt ;-)

aksh...@gmail.com

On 23 Jan., 22:20, "Lars Frandsen" <nyhe...@nordholm-frandsen.dk>
wrote:

> fotalt=fortalt ;-)
> --
> Mvh.
> Lars Frandsen, Bramminghttp://nordholm-frandsen.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Mange tak for alle de gode hurtige svar. Det er som altid en
fornøjelse at kikke forbi denne gruppe!

Så må jeg knipse nogle pasfotos af tvillingerne på 17
måneder.....troede vi var ude over alt det med pas i
Schengenaftalen ....:(

Hilsen Thomas

Møller

aksh...@gmail.com skrev:

Dem kan du jo passende tage i et pas i alperne så passer de nok ind i passene, men pas lige på, at
hvis du selv knipser, så skal du opfylde følgende krav:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/8E37DFDF-9B14-48E9-A9E2-5F1D171393EC/0/1058_pasplakat_A4_web.pdf

;-)

Møller

Lars Frandsen

wrote:

> [...]
>fornøjelse at kikke forbi denne gruppe!
>
>Så må jeg knipse nogle pasfotos af tvillingerne på 17
>måneder.....troede vi var ude over alt det med pas i

Velbekomme.
I kommer sikkert heller ikke til at tage jeres pas op af tasken, men I skal
have det med alligevel... :-)
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/hvornaarskalduhavepasmed/

Ebbe Kristensen

aksh...@gmail.com wrote:

> Så må jeg knipse nogle pasfotos af tvillingerne på 17
> måneder.....troede vi var ude over alt det med pas i
> Schengenaftalen ....:(

Schengenaftalen siger at man skal medbringe billedlegitimation når man er i
et fremmed land. Så sygesikringsbeviset duer ikke og da kørekort dels er for
nemt at forfalske og dels ikke er noget alle kan få, duer det heller ikke.

I andre lande, f.eks. Frankrig, har man et identitetskort med billede men da
det eneste generelle billedlegitimation, der udstedes i DK-land, er vores
pas, er det dem man skal have med.

Forskellen fra gamle dage er at du ikke skal vise det til nogen når du kører
over en landegrænse.

Ebbe