Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Import af bil.

0 views
Skip to first unread message

Uffe Bærentsen

unread,
May 22, 2008, 1:41:33 PM5/22/08
to
Hej rødder og røddinder

En tænkt situation:
Jeg henter en Mondeo V6 i tyskland, intet problem der :-)

Så finder jeg ud af at karossen på min egen er i meget bedre stand end den
jeg hentede.

Kan jeg gøre følgende:
Flytte alle relevante dele over på min bil.
Fremstiller min bil til toldsyn.
Betale afgift af min ombyggede/opgraderede bil.

Hvor hopper kæden af?

Jeg kan se et punkt som ikke er helt ok.
Stelnummeret på min bil vil jo ikke refere til en Mondeo 1,8i mere.
Men er det det eneste, altså at jeg har det gamle stelnummer.
Eller skal der et nyt stelnummer til (det tyske?)

Hvad siger Skat mon til dette?
Nogen gode bud?


:-)


--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i


Unknown

unread,
May 22, 2008, 1:50:10 PM5/22/08
to

Du fortæller Skvat! at du har ombygget din limousine til en V6'er. Så
kører du til syn og hvis din bil iøvrigt har bremser,
karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
årgang kunne du ende med at få den godkendt. Så kommer den der med at
fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
afgift af, som om de aldrig havde set den før. At betale ved kasse 1
og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.
I gamle dage, hvor biler ikke skulle til syn så tit var det nemmere.
Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er
;-) Og samme nummerplader.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Uffe Bærentsen

unread,
May 22, 2008, 2:48:06 PM5/22/08
to

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:a6cb3456k9eescuq1...@4ax.com...

> On Thu, 22 May 2008 19:41:33 +0200, "Uffe Bærentsen"
> <leitiF...@hotmail.com> wrote:
>
>>Hej rødder og røddinder
>>
>>En tænkt situation:
>>Jeg henter en Mondeo V6 i tyskland, intet problem der :-)
>>
>>Så finder jeg ud af at karossen på min egen er i meget bedre stand end den
>>jeg hentede.
>>
>>Kan jeg gøre følgende:
>>Flytte alle relevante dele over på min bil.
>>Fremstiller min bil til toldsyn.
>>Betale afgift af min ombyggede/opgraderede bil.
>>
>>Hvor hopper kæden af?
>>
>>Jeg kan se et punkt som ikke er helt ok.
>>Stelnummeret på min bil vil jo ikke refere til en Mondeo 1,8i mere.
>>Men er det det eneste, altså at jeg har det gamle stelnummer.
>>Eller skal der et nyt stelnummer til (det tyske?)
>>
>>Hvad siger Skat mon til dette?
>>Nogen gode bud?
>>
>>
>>:-)
>
> Du fortæller Skvat! at du har ombygget din limousine til en V6'er. Så
> kører du til syn og hvis din bil iøvrigt har bremser,
> karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
> årgang kunne du ende med at få den godkendt.

So far, so good :-)

> Så kommer den der med at
> fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
> afgift af, som om de aldrig havde set den før.

Er det så mon afgiften svarende til en importeret 'deo V6?
Eller er det afgiften som der skulle være betalt af en V6 dengang min var
ny?


> At betale ved kasse 1

Endelig noget konkret :-)


> og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
> Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.

Hvad dækker de 2 begreber over, min kæde øhhhhh, tandrem er hoppet af ;-)


> I gamle dage, hvor biler ikke skulle til syn så tit var det nemmere.
> Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
> med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er
> ;-) Og samme nummerplader.

Dét findes der mange eksempler på.
Men det er jo ulovligt og er derfor ikke hvad jeg efterspørger ;-)


--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i


Unknown

unread,
May 22, 2008, 4:50:01 PM5/22/08
to
On Thu, 22 May 2008 20:48:06 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IK...@hotmail.com> wrote:
<...>

>> Du fortæller Skvat! at du har ombygget din limousine til en V6'er. Så
>> kører du til syn og hvis din bil iøvrigt har bremser,
>> karosseriforstærkninger og meget andet svarende til en V6'er af samme
>> årgang kunne du ende med at få den godkendt.
>
>So far, so good :-)
>
>> Så kommer den der med at
>> fortælle "Skvat!" at du nu har en V6'er- Mondeo, som de så vil have
>> afgift af, som om de aldrig havde set den før.
>
>Er det så mon afgiften svarende til en importeret 'deo V6?
>Eller er det afgiften som der skulle være betalt af en V6 dengang min var
>ny?

Det er afgiften svarende til en årgang xx Mondeo V6, årgangen findes
på din eks. reg. attest. Prisen må du finde på www.skat.dk under
importbiler - der findes formodentlig eksempler.

>
>
>> At betale ved kasse 1
>
>Endelig noget konkret :-)
>

Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder ;-))

>
>> og pludselig kan du være den lykkelige ejer af en ny reg. attest på en
>> Mondeo V6 med T. ATT. i stedet for CERT et eller andet sted.
>
>Hvad dækker de 2 begreber over, min kæde øhhhhh, tandrem er hoppet af ;-)
>

I gamle dage var toldpapiret oftest CERT pga. det var en typegodkendt
bil, der blev importeret af en dertil autoriseret importør, som
betalte reg. afgiften. T. ATT. xx/xx dækkede over en importbil eller
en gammel politiøse ;-) (importerede fik iøvrigt reg. dato 31/12 xx,
hvilket kunne gøre dem mange år nyere ;-))

>
>> I gamle dage, hvor biler ikke skulle til syn så tit var det nemmere.
>> Hente en schweizer og pludselig var den gamle Audi 100 5S en 100 5E
>> med aut. gear - mærkeligt nok med samme stelnummer som den der 5S'er
>> ;-) Og samme nummerplader.
>
>Dét findes der mange eksempler på.
>Men det er jo ulovligt og er derfor ikke hvad jeg efterspørger ;-)

Jeg tror ikke der findes så mange kørende eksempler i dag, men i gamle
dage? ;-)

Klaus D. Mikkelsen

unread,
May 22, 2008, 4:49:28 PM5/22/08
to
Ivan Madsen skriver:

>
> Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder ;-))

Kan du sige blå Mercedes Vito af nyeste aftapning ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Unknown

unread,
May 22, 2008, 4:53:41 PM5/22/08
to
On Thu, 22 May 2008 22:49:28 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.s...@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:
>>
>> Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder ;-))
>
>Kan du sige blå Mercedes Vito af nyeste aftapning ?
>

Den der holdt over for Sjælsmark kaserne i morges var nu en ganske
grim VW Transporter på hvide skilte. ;-)

Unknown

unread,
May 22, 2008, 4:56:25 PM5/22/08
to
On Thu, 22 May 2008 22:53:41 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Thu, 22 May 2008 22:49:28 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
><er.du.s...@du.kan.finde.den> wrote:
>
>>Ivan Madsen skriver:
>>>
>>> Det er ligesom de der grønne kassebiler der tager billeder ;-))
>>
>>Kan du sige blå Mercedes Vito af nyeste aftapning ?
>>
>Den der holdt over for Sjælsmark kaserne i morges var nu en ganske
>grim VW Transporter på hvide skilte. ;-)

og ganske grøn - ikke militærgrøn - helt almindelig grøn.
Men kan da godt sige blå Mercedes Vito, hvis det skal være ;-)

Klaus D. Mikkelsen

unread,
May 22, 2008, 5:15:56 PM5/22/08
to
Ivan Madsen skriver:

>
> Men kan da godt sige blå Mercedes Vito, hvis det skal være ;-)

Det var det i Horsens i går.....

Uffe Bærentsen

unread,
May 22, 2008, 5:21:51 PM5/22/08
to

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4835E28C...@du.kan.finde.den...

> Ivan Madsen skriver:
>>
>> Men kan da godt sige blå Mercedes Vito, hvis det skal være ;-)
>
> Det var det i Horsens i går.....

Var Hr. Mikkelsen ved fotografen i går?

Klaus D. Mikkelsen

unread,
May 22, 2008, 5:22:59 PM5/22/08
to
"Uffe Bærentsen" skriver:

>
> Var Hr. Mikkelsen ved fotografen i går?

Nope.

Uffe Bærentsen

unread,
May 22, 2008, 5:37:02 PM5/22/08
to

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.s...@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4835E433...@du.kan.finde.den...

> "Uffe Bærentsen" skriver:
>>
>> Var Hr. Mikkelsen ved fotografen i går?
>
> Nope.

:-)

De der portrætter er da også alt for dyre.

Klaus D. Mikkelsen

unread,
May 22, 2008, 5:39:57 PM5/22/08
to
"Uffe Bærentsen" skriver:

>
> De der portrætter er da også alt for dyre.

Tjah. 7-9-13 (banke banke) er jeg ikke blevet blitzet i
firmaslæden...måske fordi jeg næsten altid kører pænt?

Fra Nørre Snede ind mod Horsens kommer man gennem en snotklat af en 60
km/t begrænsning (nogen mener vidst at der er en "by" der). Her blev
klaphatten der drønede forbi mig lige inden 60 km/t zone blitzet. Jeg
havde set HiAcen på hvide plader......

Unknown

unread,
May 23, 2008, 4:48:31 PM5/23/08
to
On Thu, 22 May 2008 23:39:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.s...@du.kan.finde.den> wrote:

>"Uffe Bærentsen" skriver:
>>
>> De der portrætter er da også alt for dyre.
>
>Tjah. 7-9-13 (banke banke) er jeg ikke blevet blitzet i
>firmaslæden...måske fordi jeg næsten altid kører pænt?

De der fart-måle tingester er der næsten altid, når man
undtagelsesvist bevæger sig over grænserne. Been there, done that,
payed the bill ;-) (måtte sponsere Køge lokalpoliti med 1500 til
julefrokosten, bare fordi Saxoen havde lyst til at "lege")

>
>Fra Nørre Snede ind mod Horsens kommer man gennem en snotklat af en 60
>km/t begrænsning (nogen mener vidst at der er en "by" der). Her blev
>klaphatten der drønede forbi mig lige inden 60 km/t zone blitzet. Jeg
>havde set HiAcen på hvide plader......
>
>

Jeg havde også spottet den grønne i vejsiden - kiggede ned, nå 64
svarende til 60 ægte, vi kører videre ;-)) Nu var jeg jo advaret, de
havde holdt på den vej 2 gange tidligere i ugen ;-)) De andre gange
holdt de bare på steder, hvor fartbøder burde ganges med 5 pga.
vejarbejde og snæver plads. Men ikke skiltet ned fra 60 til 50, nope!!

0 new messages