Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Børnenes Mor flytter så....

18 views
Skip to first unread message

Henrik

unread,
May 27, 2012, 4:23:37 AM5/27/12
to
Børnenes Mor flytter tilbage hvor hun kom fra, det betyder i praksis at
der skal køres en del fremover....

Så mit spørgsmål er: Hvilken bil til max 35.000 kr er den mest
økonomiske når det kommer til brændstof? Er mest til Diesel.

Har pt en Golf 2 fra ´85, men den er 27 år, og holder nok ikke evigt.

Det er en Turbo Diesel der går lidt over 20 km/l, så det er
selvfølgelig minimum for den næste bil som så godt må være billigere i
Grøn afgift / Vægtafgift

Nogle ideer?


H.

Ivan Madsen

unread,
May 27, 2012, 7:25:37 AM5/27/12
to
Jeg er meget glad for min Punto JTD fra 2002 - kører i praksis 22-25
km/l. Men de der er til salg har gået lige så langt som min, nemlig
300+, og så er det altså lidt af en lodseddel.
Jeg så fornylig en årgang 2000 der kunne erhverves for 20000 nysynet.
Hvis tandremmen er skiftet og koblingen i orden skulle den vel kunne
køre 2 år uden de store problemer. Bare den får en pot olie for hver
20000 og en tandrem for hver 100000.
Og med den alder er det ikke en racerbil ;-)

Andre bud er at finde noget med Citroen/Peugeots 90/110 HK 2.0 HDi.
Den er ikke rigtig til at slå ihjel - til gengæld er resten af bilerne
ofte problematisk.

TDI fra VW kan være interessant, men det bliver nogle gamle potter til
35000.

Kan du finde en lille benziner indenfor budgettet der ikke har gået
for langt kan det være en løsning. Men glem alt om kraftoverskud.

Ralph Køster

unread,
May 27, 2012, 8:57:07 AM5/27/12
to



>Børnenes Mor flytter tilbage hvor hun kom fra, det betyder i praksis at
>der skal køres en del fremover....

Bare husk at du kun er forpligtet til at transportere dem den ene vej...ikke
som i gamle dage (begge veje). ;-)

Henrik

unread,
May 27, 2012, 10:13:20 AM5/27/12
to
Det er jeg 100% bevist om (;

Det er en del af Forældreansvarsloven som trådte i kraft 30/11-07.

Men tak for Info, for det er faktisk vigtigt! (;

H.

jan_stevns

unread,
May 27, 2012, 11:42:35 AM5/27/12
to
Henrik, Silkeborg <henrik.s...@gmail.com> skrev :

>Nogle ideer?

Nyere G3 diesel ? de er til at komme i nærheden af i den ønskede
prisgruppe.

(og selvom min første G3 åbenbart var en misser, er den nye af en
anden og bedre kaliber)

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/groups/biltosserne/

Life sucks !! - pass the beernut's

Lars Peter Larsen

unread,
May 28, 2012, 9:54:06 AM5/28/12
to Henrik, Silkeborg
Henrik wrote:
> Børnenes Mor flytter tilbage hvor hun kom fra, det betyder i praksis at
> der skal køres en del fremover....
>
> Så mit spørgsmål er: Hvilken bil til max 35.000 kr er den mest
> økonomiske når det kommer til brændstof? Er mest til Diesel.

Hvor langt skal der køres og hvor meget skal der transporteres ud over
et par børn?

Jeg vil klart anbefale en Lupo 3L TDI hvis den opfylder jeres krav til
rummelighed. De går rask væk 25km literen.

Hvis du er på Sjælland, så kast et blik på dem der er under Sælges..
http://www.3liter.dk/

/Lars

Lars Peter Larsen

unread,
May 28, 2012, 9:55:42 AM5/28/12
to
Henrik wrote:
> Børnenes Mor flytter tilbage hvor hun kom fra, det betyder i praksis at
> der skal køres en del fremover....
>
> Så mit spørgsmål er: Hvilken bil til max 35.000 kr er den mest
> økonomiske når det kommer til brændstof? Er mest til Diesel.

Hvor langt skal der køres og hvor meget skal der transporteres ud over
et par børn?

Jeg vil klart anbefale en Lupo 3L TDI hvis den opfylder jeres krav til
rummelighed og strækningen hver vej iøvrigt er fra 30km og opefter. De

Per H. Kristensen

unread,
Jun 4, 2012, 11:31:47 AM6/4/12
to
"Henrik"; "Silkeborg" skrev i meddelelsen
news:4fc1e489$0$286$1472...@news.sunsite.dk...
==
Studer www.campingogbil.dk - og bliv inspireret dér ;)

--
Per
www.campingogbil.dk


Lars Peter Larsen

unread,
Jun 4, 2012, 3:06:51 PM6/4/12
to
Per H. Kristensen wrote:
> "Henrik"; "Silkeborg" skrev i meddelelsen
> news:4fc1e489$0$286$1472...@news.sunsite.dk...
>
> Børnenes Mor flytter tilbage hvor hun kom fra, det betyder i praksis at
> der skal køres en del fremover....
>
> Så mit spørgsmål er: Hvilken bil til max 35.000 kr er den mest
> økonomiske når det kommer til brændstof? Er mest til Diesel.
>
> Har pt en Golf 2 fra ´85, men den er 27 år, og holder nok ikke evigt.
>
> Det er en Turbo Diesel der går lidt over 20 km/l, så det er
> selvfølgelig minimum for den næste bil som så godt må være billigere i
> Grøn afgift / Vægtafgift

Masser af ideer til forslag men når du ikke vil fortælle om hvor langt
du har behov for at køre og hvor meget du har behov for at transportere,
samt hvor længe du forventer den næste ekvipage skal holde, så kan vi
ikke komme op med nogle bedre forslag.

Køb dig en Lupo 3L TDI eller Audi A2 1,2TDI - Du får ikke noget
turbodiesel der kan køre længere på literen eller er billigere i grøn
ejerafgift med mindre du er heldig at få fat i en nyere dieselbil med
partikelfilter.

/Lars
0 new messages