Jeg er meget glad for min Punto JTD fra 2002 - kører i praksis 22-25
km/l. Men de der er til salg har gået lige så langt som min, nemlig
300+, og så er det altså lidt af en lodseddel.
Jeg så fornylig en årgang 2000 der kunne erhverves for 20000 nysynet.
Hvis tandremmen er skiftet og koblingen i orden skulle den vel kunne
køre 2 år uden de store problemer. Bare den får en pot olie for hver
20000 og en tandrem for hver 100000.
Og med den alder er det ikke en racerbil ;-)
Andre bud er at finde noget med Citroen/Peugeots 90/110 HK 2.0 HDi.
Den er ikke rigtig til at slå ihjel - til gengæld er resten af bilerne
ofte problematisk.
TDI fra VW kan være interessant, men det bliver nogle gamle potter til
35000.
Kan du finde en lille benziner indenfor budgettet der ikke har gået
for langt kan det være en løsning. Men glem alt om kraftoverskud.