Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Weeeh, jeg var ude at køre i bil i går...

36 views
Skip to first unread message

nondes...@gmail.com

unread,
Mar 23, 2012, 8:08:59 AM3/23/12
to
For første gang i 4 år var jeg i går ude at køre i bil, ganske vist som bagsædepassagerer men alligevel.
Distancen var ganske vist kun 4,2 km, men det er 4 km længere end for 4 år siden, hvor jeg blev dårlig og fik panikangst allerede, da vi kørte ud fra parkeringspladsen.
Med tiden er det meningen, at vi vil prøve at øge distancen, så jeg stille og roligt vænner mig til livet udenfor igen.

Og hvem ved, måske kan jeg en skønne dag selv køre bilen, noget jeg ville have sværget på var umuligt for bare et halvt år siden.

Min hjertesygdom har jeg stadig, men jeg mærker sjældnere og sjældnere noget til den, og samtidigt med at jeg taber mig, får jeg også mere og mere gåpåmod og appetit på livet igen.

Jeg håber, at jeg senest i 2015 kan være rask nok til at tage en uddannelse, så jeg igen kan bidrage aktivt til samfundet. Hårdt fysisk og/eller stressfyldt arbejde kan jeg næppe tåle, så et specialarbejderjob er udelukket.

Hvorfor fortæller jeg alt dette?

Det gør jeg fordi, at jeg tidligere har siddet herinde og hældt vand ud af ørerne, da sygdommen nærmest invaliderede mig, men nu er der altså håb forude.

Mvh.
Thomas Jensen

Henrik B.

unread,
Mar 23, 2012, 9:21:58 AM3/23/12
to
> skrev i meddelelsen
> news:30536450.948.1332504539423.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbq18...
Stærkt kommet igen, Thomas! :o))

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Uffe Bærentsen

unread,
Mar 23, 2012, 11:11:08 AM3/23/12
to
Godt at se at du stadig er blandt os :-)
Har tænkt på om du mon eksisterede endnu.




--
Uffe Bærentsen

Tom

unread,
Mar 23, 2012, 12:00:51 PM3/23/12
to


<nondes...@gmail.com> wrote in message news:30536450.948.1332504539423.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbq18...

> Hvorfor fortæller jeg alt dette?
>
> Det gør jeg fordi, at jeg tidligere har siddet herinde og hældt vand ud af ørerne, da sygdommen nærmest invaliderede mig, men nu
> er der altså håb forude.

Dejligt at høre fra dig igen Thomas.
Jeg håber at det bliver ved med at gå fremad og at du en dag vil være at finde bag rattet igen.

--
Tom


Ivan Madsen

unread,
Mar 23, 2012, 12:04:22 PM3/23/12
to
On Fri, 23 Mar 2012 05:08:59 -0700 (PDT), nondes...@gmail.com
wrote:
Dejligt at høre fra dig igen - og så med den optimisme. Håber du
klarer den og selv kommer ud at køre igen.

Tænkte på dig en morgen hvor jeg fik en hilsen fra den der dims -
noget med skøjte rundt i badekarret på sæbeunderlag så pulsen røg helt
i top. Uhyggeligt som man kan gå i panik i den situation. Men selve
stødet fandt jeg ikke voldsomt - blev da stående, men lidt overrasket.

Klaus D. Mikkelsen

unread,
Mar 23, 2012, 12:46:06 PM3/23/12
to
nondes...@gmail.com skriver:
>
> men nu er der altså håb forude.

Fedt....

Som du ved, går mine tanker til dig et par gange om året, det er dejligt
at høre at du kommer igen!

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Min egen hjemmeside: http://www.moppe.dk
Forum om modeltog og tog i 1:1: http://www.baneforum.dk

Fister

unread,
Mar 24, 2012, 3:24:20 AM3/24/12
to
nondes...@gmail.com expressed precisely :
Hr. Jensen, I presume?
Sidder selv i samme klemme, på 20ende år, nu.
Jeg kan dog (kun) køre selv, eller som passager hvis jeg er fuld eller
medicineret nok.
Man finder en måde at komme gennem livet, alligevel.
Rart at høre fra dig.
Har du stadig Getzen?
Kai.


nondes...@gmail.com

unread,
Mar 24, 2012, 4:33:58 AM3/24/12
to
Næh, den har jeg ikke haft siden sommeren 2007. Nu har vi (min mor og jeg) en Hyundai Matrix på 5. år, som dog ikke har rundet 4.700 km endnu.
Men jeg håber da, at jeg med tiden kan blive rask nok til at få nogle flere km på tælleren.
Skulle alt gå, som jeg håber, så kommer jeg til at køre 25-30.000 km om året mellem Slagelse og Campus Roskilde i tre og et halvt år.
Så med Matrix'ens dårlige brædstoføkonomi og de stigende benzinpriser in mente, er det ikke utænkeligt, at jeg køber en dieselbil eller måske en Renault Zoe til den tid.

Men tiden må vise, hvor meget jeg kan klare. Foreløbigt har jeg nok i at blive rask nok til at kunne fungere normalt herhjemme.

"Ole Sørensen (ng@kunos.nu)"

unread,
Mar 26, 2012, 6:08:53 PM3/26/12
to
> Thomas Jensen

Som i "Jensen" før i tiden?

Det er sgu godt at høre :)

mvh

Ole

nondes...@gmail.com

unread,
Mar 28, 2012, 1:39:25 AM3/28/12
to
Ja, guilty as charged. ;-)

nondes...@gmail.com

unread,
May 14, 2012, 6:05:02 AM5/14/12
to
Så er jeg næsten lige kommet hjem fra en smuttur på ca. 18 km, hvoraf jeg selv kørte de første 9 km.
Det gik som en leg på trods af, at jeg dels aldrig har kørt bilen før, og dels ikke har siddet bag rattet i snart 6 år.
Jeg huskede både at blinke af og orientere mig inden drej om hjørner, så det sidder simpelthen dybt i én.
Det jeg nok havde frygtet mest var, om jeg ville komme til at give for meget gas ved igangsætning eller for lidt, så motoren ville stalle, men det gik fint.

Så Hyundai Matrix'en skal nok snart ud at køre igen, men det trænger den nok også til, idet den kun har kørt 4815 km på 4 år og 7 måneder.

Men jeg skal nok stadig have min mor med som co-driver i den første tid, men bare det at kunne sætte sig ud i bilen og køre en tur, er også et kæmpe skridt for mig.

Klaus D. Mikkelsen

unread,
May 15, 2012, 12:20:38 AM5/15/12
to
nondes...@gmail.com skriver:
>
> Så er jeg næsten lige kommet hjem fra en smuttur på ca. 18 km, hvoraf
> jeg selv kørte de første 9 km.

Fedt - det går da fremad.

Kunne se at du skrev inde på EB omkring benzinpriser. Der var en del der
ikek helt kunne forstå dit lave benzinforbrug ;-)

nondes...@gmail.com

unread,
Jun 15, 2012, 11:33:18 AM6/15/12
to
Tjah, træerne voksede ikke ind i himlen alligevel, så efter et par tilbagefald under de seneste køreture, og min mors stigende ulyst til at køre bil, gør at bilen bliver solgt inden for den næste måneds tid.
Dermed er jeg færdig i trafikken for denne gang, og jeg tvivler faktisk på, at jeg nogensinde ønsker at sætte mig bag rattet igen.

Tidligere kørte jeg gerne et par hundrede km bare for køreturens skyld, nu ønsker jeg, at man ligesom i Star Trek kunne beame fra sted til sted.

Og når jeg ikke længere ser bilen som et interessant og nyttigt redskab, er der dybest set heller ingen grund til at hænge herinde længere, så jeg siger farvel og tak for denne gang.

Thomas Jensen aka Non-Desperado aka Hr. Jensen

Tom

unread,
Jun 15, 2012, 5:28:29 PM6/15/12
to


<nondes...@gmail.com> wrote in message news:9a27ce00-102d-433b...@googlegroups.com...
ØV,

Men jeg ønsker dig alligevel alt mulig godt for fremtiden. Var hyggeligt :-)

--
Tom


Klaus D. Mikkelsen

unread,
Jun 15, 2012, 5:32:28 PM6/15/12
to
nondes...@gmail.com skriver:
>
> Og når jeg ikke længere ser bilen som et interessant og nyttigt
> redskab, er der dybest set heller ingen grund til at hænge herinde
> længere, så jeg siger farvel og tak for denne gang.

Pjat, her er der både hundehoveder og hængerøve og der er ingen der er
tvunget til at have bil.

Ivan Madsen

unread,
Jun 15, 2012, 7:21:37 PM6/15/12
to
On Fri, 15 Jun 2012 08:33:18 -0700 (PDT), nondes...@gmail.com
wrote:
Hej, Thomas

Du kan jo nok ikke nære dig for at læse med alligevel. Jeg er meget
ked af at høre, du ikke forventer at komme til at køre mere - trist.
Men lad os nu alligevel høre et pip en gang imellem, så vi stadig ved
du holder øje med forttosserne, midtbaneegoisterne og de evigt
rethavende lastbiler. (den sidste for at vække Finn og Folmer - for
naturligvis findes der skurke i alle lejre i trafikken)

fol...@rasmussen.dk

unread,
Jun 16, 2012, 4:32:04 AM6/16/12
to
>--

Ifølge sagnet vågner Holger Danske først op, når Danmark virkelig er
på rø...!

Det samme agter jeg at gøre. :o)))

Dem det var sjovest at drille ar fundet andre græsgange. ;-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Tom

unread,
Jun 16, 2012, 12:26:24 PM6/16/12
to


<fol...@rasmussen.dk> wrote in message news:psgot79qlap02vte0...@4ax.com...
>
> Ifølge sagnet vågner Holger Danske først op, når Danmark virkelig er
> på rø...!
>
> Det samme agter jeg at gøre. :o)))

som Niels Hausgaard siger.....Holger er jo temmelig gammel og har siddet i den kolde kælder i mange år. Har du nogensinde set en
gammel mand springe op som en fjeder når han har siddet på en kold bænk så længe.....Niels mener ikke at Holger springer så meget
som vi gør os håb om :)))

--
Tom


Mcwm

unread,
Jun 16, 2012, 3:51:48 PM6/16/12
to
Den 16-06-2012 18:26, Tom < skrev:
> Niels mener ikke at Holger springer så meget som vi gør os håb om

Ca lige så hurtigt som en 3.500Kg-bisse efter en del år på r*ven.. ;-)

Venligst
Mcwm
0 new messages