"Brian Vestergaard" skrev
> Det er moren til passageren med kørekort, som ejer bilen, og har lånt den
> til sin søn...
>> Måske der er en bøde på vej til ejeren af bilen.
> Og det er så minimums taksten på 1000kr. ?
Ja hvis den kommer.
Jeg synes det er en lidt underlig sag.
Den logiske udvikling ville være.
Først bliver bilen stoppet, føreren viser sig ikke at have kørekort, bilen
har han lånt siger han.
Du må ikke køre videre,
næh men det kan min kammerat her ved siden af,
har han kørekort?
Ja.
Hvorfor kører han så ikke?
Fordi jeg lige skulle prøve.
Er det hans bil?
Nej.
Jeg tjekket lige hvem der ejer bilen, og om den er efterlyst.
Til kammeraten, må jeg se dit kørekort?
Hmm, jeg kan se du hedder det samme som ejeren af bilen
Ja det er min mors
Så har du lånt af din mor og givet din kammerat lov at køre?
Ja.
Så langt er den åbenbart ikke kommet, så måske har betjenten bare skrevet
føreren og ikke bekymret sig om hvem der har udlånt den.
Omvendt må moren jo have fået noget at vide, og sønnen er næppe feset hjem
til mor og fortalt noget.
mvh
Alex Christensen