Den 28-05-2012 18:13, Per H. Kristensen skrev:
> Men man betaler ikke for at køre over Europabrücke. Man betaler for at
> bruge Motorvejen i Østrig samt visse pas.
> Man betaler for at køre på motorvejen over Brenner. Men Europabrücke er
> ikke inkluderet i dette betaleri - den kan man sagtens køre både over og
> under uden at betale :)
>
Skulle de mon havde fjernet betalingsstedet siden jeg var der sidst?
Sidst jeg kom der forbi skulle man i Østrig købe en vignet til sin
personbil som dækkede det meste af landet,
Dog skulle man betale for at køre over Europabroen. (Der kan være andre
stedet de kræver ekstra betaling, som jeg ikke er klar over.)
Med lastbil skal man have en boks i bilen. Den registreres hver gang man
kører igennem en portal. Lastbilerne skal ikke stoppe og betale ved
Europabroen, da deres system er så smart at de kan differentiere hvor
meget hver enkelt portal koster at køre igennem.
Ved passage af broen er betalingen mere end det dobbelte pr.
afstandsenhed en den er på resten af turen.
Før de fik opsat portalerne og vi skulle have bokse i bilerne skulle vi
betale et samlet beløb for den strækning vi skulle køre i landet.
En tur fra Kufstein til Innsbruck, og tilbage, kostede ca det samme som
en tur fra Innsbruck til Brennero.
I øvrigt gælder, både før og nu, at det koster dobbelt hvis man kørte
mellem 22:00 og 05:00.