Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Salg af bulgarsk bil i Danmark

0 views
Skip to first unread message

b...@familiendudek.dk

unread,
May 21, 2008, 11:11:06 AM5/21/08
to
Hey

Vi bor i Bulgarien og har købt en Passat fra 2005 med 5000km på bagen!
Bilen er med fuldt læder, tiptronic og er som ny. Vi har snakket om
mulighederne for at sælge den til Danmark til en privat om f.eks. et
par år. Hvad er der af muligheder? Skal man så betale afgift? Er der
nogle tricks? Kan vi selv importere den og undgå høje afgifter for
derefter at sælge den??

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Anders Majland

unread,
May 21, 2008, 11:20:51 AM5/21/08
to
>Vi bor i Bulgarien og har købt en Passat fra 2005 med 5000km på bagen!
>Bilen er med fuldt læder, tiptronic og er som ny. Vi har snakket om
>mulighederne for at sælge den til Danmark til en privat om f.eks. et
>par år. Hvad er der af muligheder? Skal man så betale afgift? Er der
>nogle tricks? Kan vi selv importere den og undgå høje afgifter for
>derefter at sælge den??

Afgiften er der ikke nogen måder at slippe for ... Men der har tidligere
været en regel der gjorde at man slap for told af bilen hvis man medtog den
som rejsegods når man flyttede til Danmark. Det er der måske stadig ?

På skats hjemmeside er der rimeligt gode forklaringer af hvordan en brugt
bil skal afgiftes ...

Men når i engang når dertil at i måske vil sælge den. Så er et bare at
udfylde en blanket og sende til skat for at forespørge på afgiften. Er den
helt hen i vejret så sælg lokalt ...

sidse

unread,
May 21, 2008, 2:11:50 PM5/21/08
to

<b...@familiendudek.dk> wrote in message
news:34ae0d9c-f080-4881...@2g2000hsn.googlegroups.com...
Hey

Skrot den der passat, dem kører der i tusindvis af både i Danmark og i
udlandet, tag meget hellere din Lada Niva med hjem, det er en bil med sjæl
og som folk vender sig om efter på gaden.

Henrik
www.ha-ts.dk

Anders Majland

unread,
May 21, 2008, 4:55:09 PM5/21/08
to
> Skrot den der passat, dem kører der i tusindvis af både i Danmark og i
> udlandet, tag meget hellere din Lada Niva med hjem, det er en bil med sjæl
> og som folk vender sig om efter på gaden.

Jeg sad også og tænkte på hvad afgiften mon ville være på en gammel velholdt
en :-)

Jeg har ikke kørt niva siden moskva i 1994 så hukommelsen er nok ved at være
lidt farvet ...

0 new messages