Google Grupper understøtter ikke længere nye Usenet-opslag eller -abonnementer. Tidligere indhold er fortsat synligt.

Endnu en ulykkelig (eks-)Ferrariejer

24 visninger
Gå til det første ulæste opslag

Troels [around 9000]

ulæst,
9. okt. 2010, 15.55.1109.10.2010
til
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1077127/skjulte-milliondyr-ferrari-for-skat-i-et-halvt-aar/

Helt ærligt, nu må SKAT sgu styre sig. Janteloven lever! :-)

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Ivan Madsen

ulæst,
9. okt. 2010, 16.16.2909.10.2010
til
On Sat, 9 Oct 2010 21:55:11 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne...@computer.dk> wrote:

>http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1077127/skjulte-milliondyr-ferrari-for-skat-i-et-halvt-aar/
>
>Helt ærligt, nu må SKAT sgu styre sig. Janteloven lever! :-)

Så må SKAT sq også styre sig, når naboen lever af understøttelse og
tjener 100 k sort om året, eller??

Det er nøjagtig samme problem!

Troels [around 9000]

ulæst,
9. okt. 2010, 19.03.4109.10.2010
til
> Så må SKAT sq også styre sig, når naboen lever af understøttelse og
> tjener 100 k sort om året, eller??
> Det er nøjagtig samme problem!

Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair at
man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Henrik B.

ulæst,
9. okt. 2010, 19.41.5709.10.2010
til
> "Troels [around 9000]" skrev i meddelelsen

> Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair at
> man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Så må man(den) jo lade være med igen og igen, at ligge og køre rundt i den.
Reglerne på området er ganske klare...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Mcwm

ulæst,
9. okt. 2010, 19.50.2709.10.2010
til
Den 10-10-2010 01:03, Troels [around 9000] skrev:

> Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair
> at man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Lægger du dermed op til at ordningen skal være frivillig? Kan vi så ikke
lige tage samme model til øvrige skatter?

Der vil i givet fald ikke gå mange måneder, før du ikke vil kunne kende
det land du lever i!

Venligst
Mcwm

Finn Guldmann

ulæst,
9. okt. 2010, 20.05.2509.10.2010
til
> Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair
> at man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Sådan er det at leve og bo i Danmark.

Men mon SKAT har sikret sig at manden ikke har været ude og forsøge at
sælge bilen til andre? For det må man vel også leje prøveplader til?

Kan han få en eller anden mulig kunde til at stå frem (eller dokumentere
det på anden vis) for hver gang han har hentet prøveplader bør SKAT vel
egentlig stå med en dårlig sag.

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
10. okt. 2010, 01.52.3510.10.2010
til
"Troels [around 9000]" skriver:

> Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair at
> man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Det skal man også først, når man vil bruge den på offentlig vej. Der
bliver ikke opkrævet afgift af biler man holder på lukket område.

Klaus

Christian B. Andresen

ulæst,
10. okt. 2010, 04.06.2810.10.2010
til
On 10 Okt., 01:03, "Troels [around 9000]" <denne.fj...@computer.dk>
wrote:

> Ehm, han har købt og betalt bilen i udlandet. Jeg finder det ikke fair at
> man skal TVINGES til at betale den sygelige danske afgift på køretøjet.

Har hørt på vandrørene at det er samme roma familie som tidligere blev
taget i at forulykke med en Lamborghini i Nordsjælland, men om rørene
taler sandt vides ikke 100%....

--
Christian

fol...@rasmussen.dk

ulæst,
10. okt. 2010, 04.19.5610.10.2010
til

>--

Mine vandrør sender på samme frekvens.

--

Venlig hilsen
Folmer

AS

ulæst,
10. okt. 2010, 04.24.4610.10.2010
til

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Så må man(den) jo lade være med igen og igen, at ligge og køre rundt i
> den. Reglerne på området er ganske klare...

...og ikke menneskelige....

Christian B. Andresen

ulæst,
10. okt. 2010, 04.26.2010.10.2010
til
On 10 Okt., 10:19, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Mine vandrør sender på samme frekvens.

:-)

--
Christian

Christian B. Andresen

ulæst,
10. okt. 2010, 04.27.3310.10.2010
til

Så du synes det er helt i orden at man køber en dyr bil i udlandet og
så når man lige har lyst til en promenadetur på Strandvejen så lejer
man bare nogle prøveplader og cruiser afsted ?

--
Christian

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 04.50.3210.10.2010
til
> [...]

> så når man lige har lyst til en promenadetur på Strandvejen så lejer
> man bare nogle prøveplader og cruiser afsted ?

Hvorfor nøjes med promenadetur? Hvorfor ikke også en tur på familiebesøg,
hos tante Oda i Jylland?
Eller den årlige tur til Reviera'en?

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 04.51.4310.10.2010
til
> skrev i meddelelsen news:unt2b6ls17sshtks0...@4ax.com...

> Mine vandrør sender på samme frekvens.

*LOL*

Christian B. Andresen

ulæst,
10. okt. 2010, 04.53.0910.10.2010
til
On 10 Okt., 10:50, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Hvorfor nøjes med promenadetur? Hvorfor ikke også en tur på familiebesøg,
> hos tante Oda i Jylland?
> Eller den årlige tur til Reviera'en?

Nemlig.

Man skal overholde loven, også selv om man ikke synes om den eller
føler sig hævet over den (som den familie tilsyneladende gør).

--
Christian

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 05.07.1610.10.2010
til

Hvis politiet er villige til at udleje prøveplader, kan jeg ikke se
problemet.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

TDN

ulæst,
10. okt. 2010, 05.16.3410.10.2010
til

"Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

Nu er prøveplader ikke til at drøne rundt med, så købte vi alle nok en bil
uden afgift og hentede prøveplader. Jeg går udfra man skriver under på at de
kun skal bruges mellem hjem og værksted/synshal og retur.

Mvh.
Thomas

Christian B. Andresen

ulæst,
10. okt. 2010, 05.19.5610.10.2010
til

Det var de jo så heller ikke :-)

--
Christian

jan_stevns

ulæst,
10. okt. 2010, 06.10.2510.10.2010
til
"TDN" <tdnfje...@net.telenor.dk> skrev :

>Nu er prøveplader ikke til at drøne rundt med, så købte vi alle nok en bil
>uden afgift og hentede prøveplader. Jeg går udfra man skriver under på at de
>kun skal bruges mellem hjem og værksted/synshal og retur.

Man skriver under på de anvendes til det angivne formål :)

rubrik 4 er ret bredt formuleret
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=71585

1. Afprøvning og indstilling af nyt køretøj ved reparation

3. Demonstration for forhandlere

4. Demonstration eller prøve af køretøjer i anledning
af salg

5. Afhentning eller udbringning ved reparation eller
salg

6. Nødvendig kørsel til registrering eller godkendelse

7. Overførsel af køretøjer til anden forhandler, andet udsalgs- eller
udstillingssted eller lager

8. Kørsel med importeret køretøj fra grænse/havn til stedet hvor
køretøjet
skal registreres eller importørs adresse

9. Kørsel i forbindelse med fremstilling af reklamemateriale

10. Kortvarig kørsel i optog efter tilladelse fra politiet

11. Lejlighedsvis kørsel med veteranbil af tekniskhistoriske grunde

12. Deltagelse i motorløb på baner godkendt af politiet. (Husk at
medbringe
synsvirksomhedens godkendelse af af køretøjet til motorløb.)

--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 07.33.1910.10.2010
til

Så havde der jo ikke været noget at komme efter, medmindre manden kørte
rundt uden nummerplader.

AS

ulæst,
10. okt. 2010, 07.38.1410.10.2010

> Hvorfor nøjes med promenadetur? Hvorfor ikke også en tur på familiebesøg,
> hos tante Oda i Jylland?
> Eller den årlige tur til Reviera'en?

Hm... Hvorfor nej? Hvis en ham alene, men alle gøre på denne måde. Man kan
forholdsvis nemt fange en Ferrari, dog ikke muligt at fange alle 5000 Ford
Mondeo eller VW Passat :-) Nogen slags vote with your wallet.

Nej, jeg kan godt forstå hvordan det er lovmæssigt. Jeg mener mellem
linjerne, at situation skal vel revurderes, når verden er mere åben og
grænseløs i dag, end den var lige efter 2. verdens krig. Så længe man har
højeste skat i verden, højeste bilregistrerings afgift i verden (som til
sidst ender også i pris for materialer, transport, løn), man er også presset
at have den højeste produktionspris i verden. De allerstørste danske firma
bliver stadigvæk i DK, fordi de ikke betaler dansk skat. Hvad alt det
betyder for situation i international market, skal man ikke forklare?

\"@ <""redhat("@

ulæst,
10. okt. 2010, 08.00.2410.10.2010
til

Jo for politiet har ikke noget med prøvepladerne at gøre.

Den slags hører under SKAT - Det kære væsen.

Mikael

MVJ

ulæst,
10. okt. 2010, 08.10.1510.10.2010
til

> [...]
> uden afgift og hentede prøveplader. Jeg går udfra man skriver under på at
> de kun skal bruges mellem hjem og værksted/synshal og retur.

Når man er ude at se et dansk Rally - så kører næsten alle deltagerne da
rundt med prøveplader - og det er da ikke til og fra værksted ? Må de så det
?

Mogens

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 08.45.0210.10.2010
til
Den Sun, 10 Oct 2010 14:00:24 +0200 skrev \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk">:

> Jo for politiet har ikke noget med prøvepladerne at gøre.
>
> Den slags hører under SKAT - Det kære væsen.

Så bliver det jo endnu simplere.

Hvis Skat er vilige til at udleje prøveplader, kan jeg ikke se problemet.

Hvis Skat er utilfredse med at Skat lader folk leje prøveplader, kan de
jo bare henvende sig til Skat, og bede dem holde bedre styr på hvad Skat
udlejer prøveplader til :-)

Iøvrigt så er det da at tage røven på folk først at udleje prøveplader
til dem, og så bagefter straffe dem for at bruge dem.

KASO

ulæst,
10. okt. 2010, 08.56.3010.10.2010
til

"Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

De straffer folk for at bruge dem til noget andet, end det blev udlejet til.
Prøveplader er ikke bare "for sjov plader", men skal anvendes til helt
bestemte formål, som Tom har opremset. Overholder man ikke dette - så bliver
man straffet. Det er jo ikke så svært at forstå - eller er det?

Man kan også købe en kniv - det betyder ikke, at man må slå folk ihjel med
den.

KASO

ulæst,
10. okt. 2010, 08.59.5210.10.2010
til

<fol...@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Jo - det kan man da læse sig til. Det er en familie, der driver et helt
fantastisk givtigt rengøringsfirma i Helsingør (Lambo'en, og Ferrari'en er
angiveligt ikke de eneste biler i denne prisklasse, som familien har
stående) - og som truer pressen med bank, hvis de tager billeder. Det lyder
jo altsammen ganske troværdigt, lovlydigt - og som om de blot udsættes for
chikane af myndighederne......;-)

\"@ <""redhat("@

ulæst,
10. okt. 2010, 10.00.0610.10.2010
til

Nu hører du vel ikke til de få naive mennesker, der går og drømmer at
SKAT har styr på noget som helst, for så må jeg desværre skuffe dig.

Intelligensvæsener bliver sorteret fra, når SKAT holder ansættelsessamtaler.

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 10.09.5310.10.2010
til

Skat plejer nok at kunne finde ud af at kræve dokumentation, hvis man
skal have det mindste ud af dem.

> Prøveplader er ikke bare "for sjov plader", men skal anvendes til helt
> bestemte formål, som Tom har opremset. Overholder man ikke dette - så bliver
> man straffet. Det er jo ikke så svært at forstå - eller er det?

Så giv dem en bøde for ulovlig brug af prøveplader.

> Man kan også købe en kniv - det betyder ikke, at man må slå folk ihjel med
> den.

Har du nogensinde hørt om nogen der har købt en kniv, og så er blevet
pålagt at betale for et gevær fordi de brugte den til at slå folk ihjel
med?

Per Beer Hansen

ulæst,
10. okt. 2010, 12.01.1310.10.2010
til

"MVJ" <mogens...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Når man er ude at se et dansk Rally - så kører næsten alle deltagerne da
> rundt med prøveplader - og det er da ikke til og fra værksted ? Må de så
> det ?

Det er fuldt lovligt.
Se evt. de forskellige benyttelsesformer her:
http://www.skat.dk/blanketter/21069_MO57_AnsoegningOmLoeseProeveskilte.pdf
Motorsport er punkt 12.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Indlægget blev slettet

Troels [around 9000]

ulæst,
10. okt. 2010, 14.08.1110.10.2010
> [...]
> så når man lige har lyst til en promenadetur på Strandvejen så lejer
> man bare nogle prøveplader og cruiser afsted ?

Ja, der tegnes jo forsikring samtidigt med. Hvis man vil give 36500 om året
for prøveplader (100 kr/dag), hvorfor så ikke lade folk? Det er da dyrere
end forsikring og vægtafgift.

De kan få lov at trille i Tyskland uden den gudsjammerlige afgift...
Normalisering, NU.

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Hans Kjaergaard

ulæst,
10. okt. 2010, 14.23.2010.10.2010
til
On Sun, 10 Oct 2010 20:08:11 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne...@computer.dk> wrote:

>Ja, der tegnes jo forsikring samtidigt med. Hvis man vil give 36500 om året
>for prøveplader (100 kr/dag), hvorfor så ikke lade folk? Det er da dyrere
>end forsikring og vægtafgift.

Der mangler så reg. afgiften i dit regnskab, men det betyder nok ikke
noget, du ved, nordjysk afregning af moms og afgifter er jo
alternativ.

/Hans

MVJ

ulæst,
10. okt. 2010, 15.29.2010.10.2010
til
> Punkt 12.
>

> Volger
----------------------

Tak - så er det på plads !

Mogens

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 15.39.0410.10.2010
til
> [...]

> forholdsvis nemt fange en Ferrari, dog ikke muligt at fange alle 5000 Ford
> Mondeo eller VW Passat :-) Nogen slags vote with your wallet.

Absolut nej. Alle de "almindelige" biler skal også overholde lovgivningen.
Omvendt så har han jo valgt en bil, der bliver lagt mærke til og som let kan
huskes/genkendes. Derfor vil det også være lettere at huske at han allerede
har været 40 gange og hente prøveplader...

> Nej, jeg kan godt forstå hvordan det er lovmæssigt. Jeg mener mellem
> linjerne, at situation skal vel revurderes, når verden er mere åben og
> grænseløs i dag, end den var lige efter 2. verdens krig.

Har intet med grænser at gøre, men dansk lovgivning.

> Så længe man har højeste skat i verden,

Det har Danmark så heller ikke. Vi har rent faktisk kun 5. højest skattetryk
i Europa.

> højeste bilregistrerings afgift i verden (som til

Det har vi heller ikke...

Benny

ulæst,
10. okt. 2010, 15.41.1410.10.2010
til

Vi andre overholder også loven, og derfor er noboens kone stadig
levende :-(((((((

Benny

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 15.41.1610.10.2010
til
> "Kent Friis" skrev i meddelelsen

> Så giv dem en bøde for ulovlig brug af prøveplader.

Det har de jo netop også gjort i dette tilfælde... ;o))

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 15.43.0010.10.2010
til
> [...]

> lyder jo altsammen ganske troværdigt, lovlydigt - og som om de blot
> udsættes for chikane af myndighederne......;-)

Gør alle Roma'er ikke det - per automatik? :o)

Mogens (K)

ulæst,
10. okt. 2010, 15.46.4610.10.2010
til

> Det har Danmark så heller ikke. Vi har rent faktisk kun 5. højest
> skattetryk i Europa.

Nej - en søgning på google bekræfter, at DK har verdens højeste skattetryk.

> Det har vi heller ikke...

DK har iflg. FDM verdens højeste registreringsafgift:
www.fdm.dk/nyheder/fdm-mener-behov-ny-bilafgiftsmodel
"Det er et forslag, som FDM tager afstand fra, idet de nuværende bilejere i
forvejen har betalt verdens højeste registreringsafgift..."

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 15.59.5010.10.2010
til
Den Sun, 10 Oct 2010 21:41:16 +0200 skrev Henrik B.:

> Det har de jo netop også gjort i dette tilfælde... ;o))

Det bliver så bare ikke nævnt, fordi den totalt overskygges af det
enorme beløb der opkræves for bilen.

KASO

ulæst,
10. okt. 2010, 15.58.3010.10.2010
til

> Skat plejer nok at kunne finde ud af at kræve dokumentation, hvis man
> skal have det mindste ud af dem.

Du skriver under på anvendelsen. Anvender du dem til andet formål, har du
begået en strafbar handling. Længere er historien jo ikke.

> [...]
>
> Har du nogensinde hørt om nogen der har købt en kniv, og så er blevet
> pålagt at betale for et gevær fordi de brugte den til at slå folk ihjel

Du roder tingene sammen.

1: Prøvepladerne lejes under falske forudsætninger. Det er i sig selv
strafbart.
2: Da prøvepladerne ikke anvendes korrekt, er der reelt tale om dagligdags
kørsel i en uindregistreret bil - det medfører betaling af fuld afgift + en
bøde i samme størrelsesorden. Det er helt almindelig praksis for at forsøge
at snyde.

Kent Friis

ulæst,
10. okt. 2010, 16.09.2210.10.2010
til
Den Sun, 10 Oct 2010 21:58:30 +0200 skrev KASO:

> Du skriver under på anvendelsen. Anvender du dem til andet formål, har du
> begået en strafbar handling. Længere er historien jo ikke.

Jo historien er meget længere.

For oven i, er vedkommende blevet opkrævet en registreringsafgift, så
alle jantelovs-håndhæverne igen kan sove roligt om natten.

> Du roder tingene sammen.

Det var sg* da dig der begyndte at snakke om knive.

> 1: Prøvepladerne lejes under falske forudsætninger. Det er i sig selv
> strafbart.

Så giv ham en bøde for det, og bland bilen uden om.

> 2: Da prøvepladerne ikke anvendes korrekt, er der reelt tale om dagligdags
> kørsel i en uindregistreret bil

Han havde sg* nok ikke fået lov til at hente prøveplader hver dag, så
der er nok nærmere tale om meget mindre end dagligdags kørsel.

> - det medfører betaling af fuld afgift

På et fiktivt grundlag. Havde han ikke kunnet leje prøvepladerne, havde
han sikkert ikke købt bilen. Man straffer altså manden for at have
betalt MERE til statskassen (lejen af prøvepladerne), end han ellers
ville have gjort.

> + en bøde i samme størrelsesorden.

Så jantelovs-håndhæverne virkelig kan sove godt.

> Det er helt almindelig praksis for at forsøge
> at snyde.

Der er jo ikke nogen der er blevet snydt.

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 16.09.3310.10.2010
til
> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen

> Nej - en søgning på google bekræfter, at DK har verdens højeste
> skattetryk.

De nævnte i en TV-udsendelse forleden, at en nylig undersøgelse viste at vi
ikke kan prale af det...

> [...]
> "Det er et forslag, som FDM tager afstand fra, idet de nuværende bilejere
> i forvejen har betalt verdens højeste registreringsafgift..."

Nu stoler jeg ikke på FDM - de har en egen agenda med den udtalelse...

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 16.24.3410.10.2010
> [...]
> "Det er et forslag, som FDM tager afstand fra, idet de nuværende bilejere
> i forvejen har betalt verdens højeste registreringsafgift..."

Et par minutter på nettet gav følgende:

BMW 335i Coupé.
Pris i Danmark - 844.201,-
http://www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarsVip.aspx?NewCarID=251535

Pris i Singapore - 1.270.180,-
http://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_AD_pricelist.php?DID=4

Og der kan findes flere, sååeeehh.....

KASO

ulæst,
10. okt. 2010, 16.34.2410.10.2010

> Jo historien er meget længere.
>
> For oven i, er vedkommende blevet opkrævet en registreringsafgift, så
> alle jantelovs-håndhæverne igen kan sove roligt om natten.

Hvad i h...... har overholdelse af gældende lovgivning med "jantelov" at
gøre?

Lovgivningen er ikke et frivilligt tilvalg.

> [...]
>
> Han havde sg* nok ikke fået lov til at hente prøveplader hver dag, så
> der er nok nærmere tale om meget mindre end dagligdags kørsel.

Læs nu sagen. Den startede jo netop fordi han hentede prøveplader i tide og
utide.

> [...]
> han sikkert ikke købt bilen. Man straffer altså manden for at have
> betalt MERE til statskassen (lejen af prøvepladerne), end han ellers

Mere??????? Hvad tror du lige registreringsafgiften på en Ferrari er?
Jeg kan betro dig, at det er en god sjat mere end lejen af prøveplader.
Dertil kommer forsikring, ejerafgift etc.
Det er jo registreringsafgiften, han har snydt med ikke at betale på en bil
hentet i Tyskland!!!!
Grundlaget er ikke fiktivt. Bruger man bilen til andre formål end dem, man
skriver under på, har man brugt bilen til hverdagskørsel - og det må man
ikke i en uindregistreret bil. Når der så yderligere ikke er betalt afgift
af bilen i DK - så bliver det ekstra dyrt.

> Så jantelovs-håndhæverne virkelig kan sove godt.

Næh - det er straffen for at snyde i skat. Dels som afstraffelse, dels som
præventiv effekt (dén del fattede han så ikke).

> Der er jo ikke nogen der er blevet snydt.

Hvis man kører i en bil i DK uden at betale afgift - så snyder man Staten -
dvs. alle os, der betaler vores skat. Jeg har intet med "jantelov" at gøre.

KASO

ulæst,
10. okt. 2010, 16.43.2510.10.2010
til

> Gør alle Roma'er ikke det - per automatik? :o)

"Ingen kommentar!" ;-)

Brian

ulæst,
10. okt. 2010, 17.10.1110.10.2010
til

> Pris i Singapore - 1.270.180,-
> http://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_AD_pricelist.php?DID=4

Du er sikker på at kursen ikke er i Sing dollar, og ikke US ?

Derudover er Singapore en jungle når det kommer til biler. At købe bilen er
det mindste... og "import" biler er meget dyrere, end de asiatiske mærker.

/Brian

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 17.21.0210.10.2010
til
> "Brian" skrev i meddelelsen

> Du er sikker på at kursen ikke er i Sing dollar, og ikke US ?

Det er selvfølgelig regnet ud efter Sing-dollar kurs.... ;o))

Brian

ulæst,
10. okt. 2010, 17.32.5510.10.2010
til

> Det er selvfølgelig regnet ud efter Sing-dollar kurs.... ;o))

Så har du da regnet forkert jvf. valutakurser.dk

Singapore er IMO et skidt eksempel - deres beskatning af biler er ikke lavet
udfra at få penge i kassen, men at holde trafikmængden nede.

/Brian

Henrik B.

ulæst,
10. okt. 2010, 17.55.2510.10.2010
til
> "Brian" skrev i meddelelsen

> Så har du da regnet forkert jvf. valutakurser.dk

Gu har jeg så! Jeg fik taget prisen for en Conv. Den korrekte pris i
Singapore er derfor: 954.480,-

> Singapore er IMO et skidt eksempel - deres beskatning af biler er ikke
> lavet udfra at få penge i kassen, men at holde trafikmængden nede.

Og? Årsagen er ligegyldig. Der erlande der har højere bilafgidter end DK -
dét var pointen...

Brian

ulæst,
10. okt. 2010, 18.14.0110.10.2010
til

> Og? Årsagen er ligegyldig. Der erlande der har højere bilafgidter end DK -
> dét var pointen...

Det ved jeg, men Singapore er det nemme kort at trække i den henseende. Det
er vel noget nær det eneste land i verden, hvor lige dén skat, ikke er der
af samme grund som de fleste (alle?) andre lande.
Derfor kan du heller ikke bare købe en bil og sætte plader på, men skal købe
en "licens" på auktion for at få den på gaden.

/Brian

Finn Guldmann

ulæst,
10. okt. 2010, 20.55.3610.10.2010
til
Den 10-10-2010 22:34, KASO skrev:
> Hvis man kører i en bil i DK uden at betale afgift - så snyder man
> Staten - dvs. alle os, der betaler vores skat. Jeg har intet med
> "jantelov" at gøre.

For at den så holder vand skal forholdet jo være det at manden havde
købt bilen under alle omstændigheder.

For hvis han ikke har det får staten jo ingen registreringsafgift.

Mogens (K)

ulæst,
11. okt. 2010, 00.16.2411.10.2010
til
"Brian" <n...@tak.du> skrev i meddelelsen

> [...]
> Derfor kan du heller ikke bare købe en bil og sætte plader på, men skal
> købe en "licens" på auktion for at få den på gaden.

He he Henrik, det er en ommer. Måske du i dette tilfælde skulle tage
udgangspunkt i % :o)

KASO

ulæst,
11. okt. 2010, 01.35.0311.10.2010
til

"Finn Guldmann" <n...@a.invalid> skrev i meddelelsen

Vrøvl!

Selv om man ikke ville have købt alle urene hos en urmager, er det stadig
ulovligt at stjæle dem!

Manden kører i bilen som om der var betalt afgift - ergo snyder han for
afgiften.

Christian B. Andresen

ulæst,
11. okt. 2010, 02.53.3711.10.2010
til
On 10 Okt., 14:59, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]

> jo altsammen ganske troværdigt, lovlydigt - og som om de blot udsættes for

Og det lyder da bestemt som en velintegreret familie som vi alle skal
være glade for er her, specielt Troels 9000 og Kent Friis........

Der kan forekomme ironi i ovenstående.

--
Christian

Christian B. Andresen

ulæst,
11. okt. 2010, 02.53.5911.10.2010
til

x2 :-)

--
Christian

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 03.11.2511.10.2010
til

"Mogens (K)" <nyhedsgru...@DETTEjubii.dk> wrote in message

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

Hvilke er 4 foran DK?

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 03.13.1911.10.2010
til

"Brian" <n...@tak.du> wrote in message

> Singapore er IMO et skidt eksempel - deres beskatning af biler er ikke
> lavet udfra at få penge i kassen, men at holde trafikmængden nede.

Indtryk, at det samme er her :-)

Henrik B.

ulæst,
11. okt. 2010, 03.14.3011.10.2010
til
> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen

> He he Henrik, det er en ommer. Måske du i dette tilfælde skulle tage
> udgangspunkt i % :o)

Fordi jeg har vist at jeg har ret? Det tror jeg ikke. Der er tale om en
listepris, kontra en dansk listepris.

Henrik B.

ulæst,
11. okt. 2010, 03.15.1211.10.2010
til
> "AS" skrev i meddelelsen

> Hvilke er 4 foran DK?

Fisk. Det nævnte de ikke...

Anders Majland

ulæst,
11. okt. 2010, 03.36.3911.10.2010
til
> For at den så holder vand skal forholdet jo være det at manden havde købt
> bilen under alle omstændigheder.
>
> For hvis han ikke har det får staten jo ingen registreringsafgift.

Hvad koster sådan en ferrari i tyskland ? En million kr ?
Havde han købt bil for en million med afgift i dk ville han jo have bidraget
et ganske anseligt beløb til den fælles kasse - men selvfølgelig langt fra
de 1,8 millioner som skat kræver ...

Med det afgiftniveau vi har på biler er jeg enig i at man er nødt til at slå
hårdt ned på dem der misbruger det. Uanset om det er falske proforma
addresser i sverige/tyskland, kørsel på "lånte" nummerplader fra en gammel
spand eller som her misbrug af prøveplader.

Kald det bare jantelov - Jeg synes skattetrykket er højt nok og alt andet
lige betyder andres snyd at jeg skal betale en større del af gildet. Også
derfor jeg værdsætter når andre bruger formuer på dyre danske indregistrede
biler - størstedelen lander jo i afgifter i statskassen :-)

/A

Christian B. Andresen

ulæst,
11. okt. 2010, 03.58.2011.10.2010
til
On 11 Okt., 09:36, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> addresser i sverige/tyskland, kørsel på "lånte" nummerplader fra en gammel
> spand eller som her misbrug af prøveplader.

Helt enig.

> [...]
> derfor jeg værdsætter når andre bruger formuer på dyre danske indregistrede
> biler - størstedelen lander jo i afgifter i statskassen :-)

Nemlig :-)

--
Christian

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 05.32.3111.10.2010
til

"KASO" <S...@nospam.invalid> wrote in message

> Hvis man kører i en bil i DK uden at betale afgift - så snyder man
> Staten - dvs. alle os, der betaler vores skat. Jeg har intet med
> "jantelov" at gøre.

Lov om afgift er IMHO direkte baseret på jantelov.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 05.42.2111.10.2010
til
Den 11-10-2010 07:35, KASO skrev:
> Vrøvl!
> Selv om man ikke ville have købt alle urene hos en urmager, er det
> stadig ulovligt at stjæle dem!

Æbler&pære.

Manden har jo ikke stjålet nogen bil.

> Manden kører i bilen som om der var betalt afgift - ergo snyder han for
> afgiften.

Hvis det nu viser sig at manden har købt bilen med videresalg for øje,
og at han, hver eneste gang han har hentet prøveplader til den, har haft
en mulig kunde at vise den frem for? Hvor står vi så?

Bilen er jo ikke ligefrem en "stangvare", så det kan jo godt være at der
er en del som er interesseret, men som trækker sig når de finder ud af
hvad det vil komme til at koste dem.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 05.59.5011.10.2010
til
Den 11-10-2010 09:36, Anders Majland skrev:
> [...]
> bidraget et ganske anseligt beløb til den fælles kasse - men
> selvfølgelig langt fra de 1,8 millioner som skat kræver ...

Hvis han nu har hentet bilen hjem for at sælge den videre, og derfor
aldrig har haft intentioner om selv at indregistrere den, vil det jo
ikke være fra ham staten tjente de mange penge i afgift.

For mig at se er det her et offentlig cirkus, hvor SKAT farer ud med bål
og brand overfor indehaveren af en meget dyr bil der ikke er betalt
afgift af.

Noget med at stor medieværdi, hvor de kan stå frem og sige "Se vi gør
noget ved sagerne."

Nu er det jo SKAT i den ene ende af den sag, så der vil jo nok blive
brugt 'omvendt bevisbyrde', så manden skal bevise sin uskyld i stedet
for at SKAT skal bevise hans skyld.

Men med almindelige retssikkerhedsprincipper behøver manden blot at stå
frem i retten og hævde at han har holdt sig indenfor de grænser der er
for brug af prøveplader. Og så skal det være SKAT der stiller med bevis
for at det ikke passer. Og kan de ikke det bør de tabe.

> [...]
> addresser i sverige/tyskland, kørsel på "lånte" nummerplader fra en
> gammel spand eller som her misbrug af prøveplader.

Falske adresser og "lånte" nummerplader er jeg enig i skal koste. Men er
vi sikker på at der, her, er tale om misbrug af prøveplader? Har vi
andet på det end SKAT's påstand om det?

> [...]
> gildet. Også derfor jeg værdsætter når andre bruger formuer på dyre
> danske indregistrede biler - størstedelen lander jo i afgifter i

Vi er da enig om at hvis manden beviseligt blot at kørt rundt i bilen
for sin egen skyld (blot for at blære sig) bør han også sættes til at
betale fuld afgift. Men er vi sikker på det er tilfældet, og kan SKAT
bevise det?

Leo Jensen

ulæst,
11. okt. 2010, 06.21.0011.10.2010
til

Om man blærer sig er vel ikke en særligt objektiv parameter at vurdere
snyderiet ud fra. Skulle det have været lovligt, hvis han havde kørt
Volvo, Opel eller noget andet, som man ikke kan blære sig med ??

Jeg synes det er fint at systemet bliver udfordret med denne slags
sager. En løsning kunne være 'dagsplader' i stil med prøvepladerne,
men helt uden deres restriktioner.
De skulle så prissættes fornftigt i forhold til at betale fuld afgift
af bilen, eksempelvis til 1% af den aktuelle afgift. Så kan man man
køre ganske lovligt uden at blive flået helt, mens prisen samtidig er
så tilpas høj, at Suzukiejerne ikke får ondt i de anale regioner.

MVH Leo

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 06.31.1311.10.2010
til

"Leo Jensen" <leo....@gmail.com> wrote in message

______________

En mellemløsning, men bedre end ingenting.

KASO

ulæst,
11. okt. 2010, 06.38.0811.10.2010

> Æbler&pære.
>
> Manden har jo ikke stjålet nogen bil.

Nej - men han har snydt for afgiften.

> Hvis det nu viser sig at manden har købt bilen med videresalg for øje, og
> at han, hver eneste gang han har hentet prøveplader til den, har haft en
> mulig kunde at vise den frem for? Hvor står vi så?

I fantasiens verden..... ;-)

> Bilen er jo ikke ligefrem en "stangvare", så det kan jo godt være at der
> er en del som er interesseret, men som trækker sig når de finder ud af
> hvad det vil komme til at koste dem.

Hvis man er køber til en Ferrari - så kender man godt prisen.

Jeg forstår ikke alle disse "hvad nu hvis" - manden har igennem længere tid
dagligt kørt i bilen. Han har snydt samfundet - dig og mig - for millioner -
så hvorfor forsøge at finde en masse undskyldninger for ham?

At bilen endnu ikke har været involveret i uheld med mindreårige bag rattet
(som en af familiens øvrige biler), kan vi så bare glæde os over.

Christian B. Andresen

ulæst,
11. okt. 2010, 06.45.3911.10.2010
til
On 11 Okt., 12:38, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> At bilen endnu ikke har været involveret i uheld med mindreårige bag rattet
> (som en af familiens øvrige biler), kan vi så bare glæde os over.

> [...]

11. okt. 2010, 08.20.4911.10.2010
til

"AS" <n...@mail.com> skrev i meddelelsen

Hvorfor?

Så er indkomstskat også baseret på jantelov.

At såvel skat som afgift er for høj - det er der ingen tvivl om, men der
skal jo penge til at drive samfundet, og så nytter det ikke noget, at nogen
forsøger at unddrage sig. At familien generelt lader til at have et
anstrengt forhold til lovgivningen gør det jo ikke bedre.

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 08.55.4011.10.2010

> [...]
> nogen forsøger at unddrage sig. At familien generelt lader til at have et
> anstrengt forhold til lovgivningen gør det jo ikke bedre.

Jeg mener ikke, at ejeren af bilen er bare ret ifølge loven. Jeg snakker om
noget helt andet, bare ved denne lejlighed. Indkomstskat er noget efter den
samme princip, men den højeste er vel en del under 100%. Når man har betalt
skat, for resterende del skal man også betale afgift op til 180%, hvis man
køber en bil. Ifølge data, samlet af en eller anden firma, folk i Danmark er
"muligvis den mest lykkelige" i verden. Er det ikke mirakel n.8? Man kan vel
sagtens hæve skat endnu mere, ikke? :-)

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.02.3111.10.2010
til

Ja, man får faktisk den opfattelse at der er to grupper der konkurrerer
- den ene sætter bilafgifterne og benzinafgifterne op for at få folk
til at tage toget, og så sætter den anden gruppe billetprisen op,
lukker billetsalg og nedlægger jernbane for at få folk til at lade
være.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.13.5211.10.2010
til
Den Sun, 10 Oct 2010 22:34:24 +0200 skrev KASO:

> "Kent Friis" <nos...@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad i h...... har overholdelse af gældende lovgivning med "jantelov" at
> gøre?
>
> Lovgivningen er ikke et frivilligt tilvalg.

At hele årsagen til at manden skal betale registreringsafgift af en
bil han aldrig ville have indregistreret, er at nogen får ondt i røven
over at han kører rundt i en Ferrari en gang i mellem.

>>> 1: Prøvepladerne lejes under falske forudsætninger. Det er i sig selv

> Læs nu sagen. Den startede jo netop fordi han hentede prøveplader i tide og
> utide.

Sikkert hver anden weekend eller sådan noget. Han har sg* ikke stået
dernede hver dag, så havde han ikke fået lov.

> Mere??????? Hvad tror du lige registreringsafgiften på en Ferrari er?
> Jeg kan betro dig, at det er en god sjat mere end lejen af prøveplader.

Netop. MERE.

Fordi jantelovs-forkæmperne har ondt i røven over at han har betalt
for prøveplader til en Ferrari, i stedet for at køre i Golf'en (eller
hvad han nu har haft som hverdagsbil), skal han betale et millionbeløb
MERE end hvad han allerede har betalt for prøvepladerne.

Havde han nu holdt sig til at køre i Golf'en, som Hr. og Fru
Leverpostej, ville han ikke skulle betale nogen af delene.

> Dertil kommer forsikring, ejerafgift etc.
> Det er jo registreringsafgiften, han har snydt med ikke at betale på en bil
> hentet i Tyskland!!!!

Og det ville han heller ikke have gjort hvis han havde ladet være med
at køre rundt i en Ferrari.

> Grundlaget er ikke fiktivt.

Jo. Jeg betaler ikke registreringsafgift af en Ferrari. Han har ikke
betalt registreringsafgift af en Ferrari. Ingen af os har ønske om
at indregistrere en Ferrari.

Men fordi jantelovs-håndhæverne har fået ondt i Røven over at han har
kørt lidt rundt i en, skal han betale for en "vare" han aldrig har
bestilt.

> [...]
> ikke i en uindregistreret bil. Når der så yderligere ikke er betalt afgift
> af bilen i DK - så bliver det ekstra dyrt.

At du remser op hvor tåbeligt reglerne er skruet sammen, gør det ikke
mindre tåbeligt.

> Næh - det er straffen for at snyde i skat.

Hvis han havde kørt i Mondeo'en, havde han betalt endnu mindre. Hans
"snyd" består altså i at betale EKSTRA til statskassen (lejen af
prøveplader).

Det får jantelovs-tilhængerne så ondt i røven over, og derfor skal han
betale registreringsafgift af en bil han ikke har indregistreret.

> Hvis man kører i en bil i DK uden at betale afgift - så snyder man Staten -
> dvs. alle os, der betaler vores skat. Jeg har intet med "jantelov" at gøre.

Jo, du synes det er at snyde at manden har en bil du ikke har råd til.

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.24.5311.10.2010
til
Den Mon, 11 Oct 2010 12:38:08 +0200 skrev KASO:

> "Finn Guldmann" <n...@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej - men han har snydt for afgiften.

Kun fordi jantelovs-tilhængerne føler at det er snyd han kører rundt i
en Ferrari.

> Hvis man er køber til en Ferrari - så kender man godt prisen.

Jeg havde faktisk kig på en (brugt) Ferrari for en del år siden. Den
stod hos en lokal dansk brugtvognsforhandler, og selvom prisen var i
overkanten af mit budget, var det stadig noget jeg overvejede. Den havde
dog lige en alvorlig mangel, at det ikke var en targa-model.

Jeg nåede dog ikke så vidt som en prøvetur, jeg checkede den på nettet,
og lige inden jeg lukkede browseren så jeg teksten "uden afgift". Nu
ved jeg så godt at afgiften ligger på den forkerte side af 250%, så
det projekt blev droppet. Du skal ikke forvente det er alle der lige
drøner hjem for at checke en bil på nettet, eller for den sags skyld
aner at afgiften er så stor en del af prisen.

> Jeg forstår ikke alle disse "hvad nu hvis" - manden har igennem længere tid
> dagligt kørt i bilen. Han har snydt samfundet - dig og mig - for millioner -

Fiktive millioner.

> så hvorfor forsøge at finde en masse undskyldninger for ham?

Fordi vi ikke alle er lige så jantelovs-fikserede som dig. Lad dog
manden køre i Ferrari'en, det skader jo ikke andet end status-værdien
af naboens Mercedes.

TL

ulæst,
11. okt. 2010, 12.28.1211.10.2010
til

Så når en håndværker maler et hus "uden regning", så er staten heller
ikke gået glip af moms og skat. Måske ville huset ikke være blevet
malet, hvis der skulle betales skat.

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.30.0511.10.2010
til

Hvor meget mindre ville du have betalt i skat, hvis manden havde ladet
være med at købe Ferrari'en, og bare kørt rundt i Mondeo'en (eller hvad
han nu har til hverdag), i stedet for?

Det er netop der janteloven kommer ind. Manden kører rundt i en bil
han sandsynligvis aldrig har haft råd til at betale afgift af, og
derfor aldrig ville have købt hvis det var 100% efter bogen. Han har
ikke snydt for en krone i skat, for alternativet - at lade være med
at køre i en Ferrari - koster ikke noget.

De eneste der kan føle sig snydt er dem der ikke har råd til en Ferrari,
og derfor IKKE kører i en.

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.34.3011.10.2010
til

1% er højt. Hvis afgiften skal deles ud over 10 år, giver det 10 dage
man kan køre om året.

Hvis målet er at undgå snyd, skal der flere dage til.

Brian

ulæst,
11. okt. 2010, 12.40.3011.10.2010
til

> Fordi jeg har vist at jeg har ret? Det tror jeg ikke. Der er tale om en

> listepris, kontra en dansk listepris.

Men det starter vel egentlig med at handle om selve registreringsafgiftens
størrelse ?

Såvidt jeg husker, er det i Singapore 150% af bilens værdi.

/Brian

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 12.44.3411.10.2010
til

Hvad med gør det selv folk? Hvorfor har I ikke ondt i røven over dem?
De "snyder" da statskassen for lige så mange penge.

Er det ikke netop fordi det slet ikke handler om statskassen, men om
at få noget billigere end vi andre kan få det?

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
11. okt. 2010, 12.45.0311.10.2010
til
Kent Friis skriver:

> Kun fordi jantelovs-tilhængerne føler at det er snyd han kører rundt i
> en Ferrari.

Min far kører ikke længere så meget i hans Mazda Demio, er det snyd at
han sælger den og køber en uden afgift og kører rundt i den - med
prøveplader på - de få gange han har brug for det?

Klaus

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 13.05.5611.10.2010
til
Den Mon, 11 Oct 2010 18:45:03 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> han sælger den og køber en uden afgift og kører rundt i den - med
> prøveplader på - de få gange han har brug for det?

Det ville da være rimeligt at lave en reel mulighed for det.

Jeg har selv samme problem med knallerten, dog med forsikringen i
stedet for afgiften. Det giver ingen mening at jeg giver mange gange
mere for forsikringen end jeg gør for benzinen.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 13.15.3911.10.2010
til
Den 11-10-2010 12:21, Leo Jensen skrev:
> Om man blærer sig er vel ikke en særligt objektiv parameter at vurdere
> snyderiet ud fra. Skulle det have været lovligt, hvis han havde kørt
> Volvo, Opel eller noget andet, som man ikke kan blære sig med ??

Hvilken bil det handler om betyder nok mest for mediebevågenheden.

Jeg er ikke mere naiv end at jeg tror på at den side af sagen har SKAT
også med i betragtningerne om hvem de går efter og hvem de ikke går efter.

> [...]
> køre ganske lovligt uden at blive flået helt, mens prisen samtidig er
> så tilpas høj, at Suzukiejerne ikke får ondt i de anale regioner.

Din idé er måske ikke den dårligste.

Hvis vi modificerer den lidt, så udregningen bliver at man tager
registreringsafgiften plus forsikring i et år, og deler det med 365. Og
lader det være dagsprisen for "dagspladerne", kunne det måske få folk
til at købe lidt nyere biler end dem de køber nu.

Der skulle naturligvis et rimeligt administrationsgebyr på også. Men når
man så havde betalt for "dagsplader" 365 gange skulle man kunne
omregistrerer bilen til almindelige plader uden yderligere
registreringsafgift.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 13.22.3811.10.2010
til
Den 11-10-2010 12:38, KASO skrev:
> Nej - men han har snydt for afgiften.

Har han? Har du konkrete beviser for at der er foregået snyd? At SKAT
påstår det og at medierne skriver det er heldigvis ikke automatisk det
samme som at det også er rigtig.

> I fantasiens verden..... ;-)

Mon det er fordi du ikke kan lide tanken at den skal dømmes som fantasi?

> [...]
> At bilen endnu ikke har været involveret i uheld med mindreårige bag
> rattet (som en af familiens øvrige biler), kan vi så bare glæde os over.

Hvis du har en konkret viden og indsigt i sagen der er mere omfattende
end den SKAT og medierne beskriver må du da godt indvie vi andre i det.

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 13.26.0011.10.2010
til

Se nu begynder det jo at lyde interessant.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 13.26.1611.10.2010
til
Den 11-10-2010 18:45, Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Min far kører ikke længere så meget i hans Mazda Demio, er det snyd at
> han sælger den og køber en uden afgift og kører rundt i den - med
> prøveplader på - de få gange han har brug for det?

Hvis han bruger prøvepladerne indenfor det de er beregnet til er det
ikke snyd.

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 13.33.4611.10.2010
til
Den 11-10-2010 18:28, TL skrev:
> Så når en håndværker maler et hus "uden regning", så er staten heller
> ikke gået glip af moms og skat. Måske ville huset ikke være blevet
> malet, hvis der skulle betales skat.

Kan man købe "prøveplader" til maling af sit hus?

Nej vel? Så den sammenligning holder ikke så godt. ;-)

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 13.44.2311.10.2010
til

> Hvis man er køber til en Ferrari - så kender man godt prisen.

Det sker ind imellem at en bilforhandler holder et arrangement med
"kom ind og prøv den nye..." Tror du de spørger om man rent faktisk
har råd til - eller i sinde - at købe bilen, inden man får lov at prøve
den?

TL

ulæst,
11. okt. 2010, 14.58.4711.10.2010
til
On 11 Oct 2010 16:44:34 GMT, in dk.fritid.bil Kent Friis
<nos...@nospam.invalid> wrote:

Det handler om, at hvis nogen ikke betaler deres afgifter, så skal vi
andre betale for dem.

TL

ulæst,
11. okt. 2010, 14.59.4011.10.2010
til

Det var jo ikke det, der var dit argument:

jan_stevns

ulæst,
11. okt. 2010, 15.15.5311.10.2010
til
TL <tl...@roadrunner.com> skrev :

>Det handler om, at hvis nogen ikke betaler deres afgifter, så skal vi
>andre betale for dem.

Undskyld, men *det* *der* er noget sludder ...

Hvis bilen aldrig har været tænkt registreret på danske plader, og
heller ikke er blevet det - hvad er det så lige for en afgift andre
skal "hjælpe med til at betale" ?

SKAT har i denne sag, givet sig selv et seriøst problem.

--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 16.03.1911.10.2010
til

Han betale for nummerpladerne, det gør jeg ikke engang. Jeg betaler
altså mindre end han gjorde, og dermed skal du jo betale mere for mig
end for ham.

Er det det du er utilfreds med?

Eller er det i virkeligheden at han kørte rundt i en Ferrari og jeg
ikke gør?

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
11. okt. 2010, 16.15.2111.10.2010
til
Kent Friis skriver:

> Det ville da være rimeligt at lave en reel mulighed for det.

Golfen kører kun 21.500 km årligt (den har lige haft fødselsdag),
ville det være i orden at jeg kørte alle km på prøveplader, frem for
at få den indregistreret?

Det koster 100 kr om dagen at få prøveklistermærker. Det vil sige for
36.500 kr om året i "prøvepladeafgift" - eller 146.100 på fire år
ville det være rimeligt at jeg ikke betalte indregistreringsafgift af
min bil, men blot kørte på prøveplader......

Leo Jensen

ulæst,
11. okt. 2010, 16.23.4411.10.2010
til

Jeg skriver også eksempelvis 1%. Om det skal være 0.37% eller noget
andet vil jeg ikke argumentere for, men det skal trods alt være så
dyrt at man ikke pr automatik vælger en-dagsregistrering af
specialbiler. Måske man kunne bruge systemet til at afdrage på
afgiften, så man efter tur nummer 100 (eller 270) kunne sætte plader
på. Så er pengene da ikke spildt.
1% ville betyde, at man kunne køre Bugatti Veyron for måske 100.000 kr
om dagen og en gammel Lotus Europa eller en 10 år gammel sports-MC for
måske 500 kr. Jeg tror egentlig ikke at 100.000 kr for Veyron'en i en
dag er dyrt i forhold til hvad den ellers koster at bruge, hvis man
ikke bare tøffer rundt i den...

Leo

> Mvh
> Kent
> --
> "The Brothers are History"- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Kent Friis

ulæst,
11. okt. 2010, 16.25.3111.10.2010
til
Den Mon, 11 Oct 2010 22:15:21 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> ville det være rimeligt at jeg ikke betalte indregistreringsafgift af
> min bil, men blot kørte på prøveplader......

Og om 20 år, når bilen er ved at være klar til at blive skrottet, ville
du (sammen med eventuelle andre ejere) have betalt 730.000.

Er du sikker på at det er skattevæsnet der bliver snydt i den handel?

Finn Guldmann

ulæst,
11. okt. 2010, 16.35.0811.10.2010
til
Den 11-10-2010 20:59, TL skrev:
> Det var jo ikke det, der var dit argument:

Jamen for at din sammenligning holder skulle det at få malet huset, af
en fuldt betalt håndværker, jo være en pligt. Er det det?

Du sammenligner æbler med pærer. Og det kommer der sjældent noget
brugbart ud af.

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
11. okt. 2010, 16.52.0211.10.2010
til
Kent Friis skriver:

> Og om 20 år, når bilen er ved at være klar til at blive skrottet, ville
> du (sammen med eventuelle andre ejere) have betalt 730.000.
>
> Er du sikker på at det er skattevæsnet der bliver snydt i den handel?

Du ser ikke det store perspektiv. En Farrari der koster 3,4 mill på
danske plader, efter 20 år har den stadigvæk kun kostet 730.000 kr i
afgift (med mindre at nogen vælger at betale afgift, når den er 10 år
gammel), mod de 1,8 mill den koster i afgift i dag.

Tallene er fra den aktuelle sag.

\"@ <""redhat("@

ulæst,
11. okt. 2010, 17.01.4111.10.2010
til

300.000,- i sparet afgift har efter 20 år en forrentet slutværdi, på
795.989,- med en rente på 5% p.a. (Så har vi lånt pengene til en god
rente). Læg dertil 20 års sparet forsikring 20 x 10.000,- = 200.000,-
(Høj forsikringspris? Ja men 18-årige Brian må jo også gerne være med).
Samlet 995.989,- eller med andre ord en ekstraomkostning på 265.989,-,
eller 13.300,- kr pr år man ikke snyder.

Og så har vi jo ikke taget højde for at man ved at snyde, kan undlade at
betale når man holder 3 ugers ferie under sydens sol for sine sparede
penge 21 dage om året (21 dage * 100 kr * 20 år =42.000,-).

Hele fidusen ved dagsbetaling er jo netop, at du ikke behøver betale for
de dage du ikke bruger bilen.

Jeg kan kun se at SKAT taber penge på den handel.

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
11. okt. 2010, 17.03.0911.10.2010
til
Leo Jensen skriver:

> [...]
> måske 500 kr. Jeg tror egentlig ikke at 100.000 kr for Veyron'en i en
> dag er dyrt i forhold til hvad den ellers koster at bruge, hvis man

Når der nu åbenbart i forvejen fuskes med reglerne, hvad hindrer så
Veyron ejeren i at have en Fiat Punto han køber klistermærker til og
så sætter dem på Veyronen?

Brian

ulæst,
11. okt. 2010, 17.09.0311.10.2010
> [...]

> Og om 20 år, når bilen er ved at være klar til at blive skrottet, ville
> du (sammen med eventuelle andre ejere) have betalt 730.000.

Ville man virkelig køre på prøveplader hver dag i 20 år, ville det ikke tage
længe før det første kloge hoved havde regnet ud at det er en skidt
forretning - dumt eksempel.

> Er du sikker på at det er skattevæsnet der bliver snydt i den handel?

Nej, det er samfundet, ikke SKAT.

/Brian

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 17.28.0411.10.2010
til

"TL" <tl...@roadrunner.com> wrote in message

Hm.m.. Er der nogen, som kunne betale afgift for mig? Nu kan jeg lige se
flere mænd, der står op :-)

AS

ulæst,
11. okt. 2010, 17.37.1611.10.2010