Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Uheldig oplevelse med Bodum Fyrkat grill

31 views
Skip to first unread message

Per Jensen

unread,
May 21, 2012, 1:51:33 PM5/21/12
to
Hej.

Vi har i husstanden en miniature-grill fra Bodum, model Fyrkat.

Den har vi haft i 2 sæsoner, og da det nu var grillvejr idag, har jeg
hentet den frem fra skuret. Den har overvintret med et sæt kul vi ikke
fik brugt sidste år, dem smed jeg ud, da de nok har trukket fugt (de
resterende kul opbevares indendørs)

Til min store overraskelse er adskillige af de lameller kul-risten er
opbygget af, rustet igennem, simpelthen gennemtærret.

Kan man forvente det af sådan et dyrt produkt ? Genererer afbrændingen
af kul nogle ætsende forbindelser der kan være skyld i at det er ædt
igennem ?

Vi har desværre ikke kvitteringen på grillen mere, men jeg overvejer om
jeg skulle tage kontakt til Bodum og klage over den ringe holdbarhed.
Den annonceres trods alt som om at den er med rustfri rist.
Materialetykkelsen er ca. 4mm på de lameller der er rustet op. Under
lamellerne er der en skålformet plade der holder på asken, den er også
hullet som en si fordi at den er rustet igennem.

// Per.

Maria Frederiksen

unread,
May 21, 2012, 3:20:25 PM5/21/12
to
>Den har vi haft i 2 sæsoner, og da det nu var grillvejr idag, har jeg
>hentet den frem fra skuret. Den har overvintret med et sæt kul vi ikke fik
>brugt sidste år, dem smed jeg ud, da de nok har trukket fugt

Ja, og ødelagt dine riste. Der skal ikke mange salte i kullene til at tærre
rustfrit stål op i løbet af kort tid.

Mvh Maria

>> Eque <<

unread,
May 21, 2012, 4:09:36 PM5/21/12
to
Så køber man bare en HELT NY OG FIN GRILL.
De koster ikke alverden.


"Maria Frederiksen" <m...@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:4fba957a$0$301$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

Per Jensen

unread,
May 21, 2012, 6:38:11 PM5/21/12
to
Godt, så har jeg lært dét ;-)

Jeg ser om jeg ikke kan finde noget stål og så lige få svejst en ny rist
sammen.

// Per.

Max

unread,
May 22, 2012, 1:31:50 AM5/22/12
to
Hej Per

> Jeg ser om jeg ikke kan finde noget stål og så lige få svejst en ny
> rist sammen.


Og så lad være med at efterlade afbrændte kul og briketter i den.

--
Mvh Max


Per Jensen

unread,
May 23, 2012, 6:19:34 AM5/23/12
to
Den 22/05/12 07.31, Max skrev:
Will do ;-)

// Per.

0 new messages