Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hvorfor er adresserede reklamer lovlige men mail med reklamer spam ?

22 views
Skip to first unread message

T-bone

unread,
May 23, 2012, 2:19:10 AM5/23/12
to
Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse. Jeg har
reklamer nej tak (det nye mærke) på og er på robinsonlisten og har hemmelig
adresse.

Men alligevel skal jeg belemres med Daells bolighus og andre tåbelige
firmaers reklamer.

Men hvorfor er det lovligt ? En adresseret reklame mail til min postkasse
er spam og firmaet kan straffes for det, men sender de adresseret spam via
post danmark må de godt ?
Er det fordi lovgivningen er ulogisk, eller er der en anden grund jeg ikke
kan se ?

Jeg boykotter selvfølgelig de fimaer der bruger adresserede reklamer, for
hvis de er nødt til at tvinge deres reklamer ned i forbrugerne må deres
varer være af meget ringe standard. Jeg har f.eks. fået adresseret mail fra
Aldi og Daells bolighus.
Jeg nedgør også deres varer og firmaer på trustpilot og andre steder,
ligeldes skriver jeg til fimaerne for at gøre dem opmærksom på deres brug af
adresserede reklamer har en negativ og ikke positiv virkning.

Reklamerne smider jeg så i postkassen med "modtagelse nægtet" i håb om at
det vil koste post danmark flere penge at frasortere reklamerne end de kan
tjene på ved at medvirke til at spamme postkasserne.

Hvis Post danmark stoppede med disse reklamer, så ville firmaerne skulle
finde adresserne og sende reklamerne til hver enkelt forbruger , det ville
nok blive dyrere og så ville den spam stoppe.

Husk at de adresserede reklamer kun er til for at ramme dem der er tilmeldt
Nej tak til reklamer, så med den ene hånd tilbyder Post Danmark forbrugerne
at undgå reklame mail, med den anden hånd tilbyder de firmaerne at levere
reklamer til de forbrugere der er tilmeldt ordningen.

Hvor er logikken ?
Hvor er politkerne ?
Hvor er forbrugerstyrelsen ?

Så min opfordring er at gøre som jeg, retur med motaglese nægtet og boykot
de firmaer der omgår Reklame Nej Tak på denne måde.

Ps. undskyld det sure opstød, men det er trættende at det er umiligt at
undgå disse reklamer.

Mvh
Tom


Message has been deleted

Bertel Lund Hansen

unread,
May 23, 2012, 5:36:40 AM5/23/12
to
T-bone skrev:

> Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse.

Men du skrev også:

> Hvis Post danmark stoppede med disse reklamer, så ville
> firmaerne skulle finde adresserne og sende reklamerne til hver
> enkelt forbruger

Nu skriver du at reklamerne ikke er adresserede. Hvad er rigtigt?

Krydspostet til: <news:dk.forbruger>,<news:dk.videnskab.jura>

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

John N. H.

unread,
May 23, 2012, 5:45:08 AM5/23/12
to
Den 23-05-2012 08:19, T-bone skrev:

> Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse. Jeg har
> reklamer nej tak (det nye mærke) på og er på robinsonlisten og har hemmelig
> adresse.

Adresserede reklamer er helt lovlige, så vidt jeg ved. Det ved du jo
godt, kan man se. Der er jo ikke noget nyt i, at ikke alle er enige i
landets love og regler.

> Jeg boykotter selvfølgelig de fimaer der bruger adresserede reklamer, for
> hvis de er nødt til at tvinge deres reklamer ned i forbrugerne må deres
> varer være af meget ringe standard. Jeg har f.eks. fået adresseret mail fra
> Aldi og Daells bolighus.

Du har sikkert på et tidspunkt været kunde hos dem, eller tilmeldt dig
nyhedsbreve el. lign. Henvend dig til firmaerne i en sober tone og
forklar dem problemet, så lytter de sikkert til dig. Ja, det skal de
faktisk. Du skal nok ikke begynde at kommentere virkningen af reklamer
eller deres forretningsmetoder i øvrigt, så gider de slet ikke læse det.
Kort og ligetil, frabed dig reklamen og intet andet.

> Jeg nedgør også deres varer og firmaer på trustpilot og andre steder,
> ligeldes skriver jeg til fimaerne for at gøre dem opmærksom på deres brug af
> adresserede reklamer har en negativ og ikke positiv virkning.

Det er en meget dårlig idé at nedgøre firmaerne på Trustpilot, hvis de
har fulgt reglerne. Hvis de ikke har, er det jo noget andet. Disse
steder på nettet, hvor man kan anmelde firmaer, skulle jo gerne være
pålidelige.

> Reklamerne smider jeg så i postkassen med "modtagelse nægtet" i håb om at
> det vil koste post danmark flere penge at frasortere reklamerne end de kan
> tjene på ved at medvirke til at spamme postkasserne.

Så skal alle andre være med til at betale, fordi du mener dig uretfærdig
behandlet? Så kan vi sende dig en venlig tanke, næste gang PostDanmark
drejer på porto-skruen.

> Husk at de adresserede reklamer kun er til for at ramme dem der er tilmeldt
> Nej tak til reklamer, så med den ene hånd tilbyder Post Danmark forbrugerne
> at undgå reklame mail, med den anden hånd tilbyder de firmaerne at levere
> reklamer til de forbrugere der er tilmeldt ordningen.

Det er ikke PostDanmark, der bestemmer, hvem der skal have adresseret post.

--
Med venlig hilsen
John N. H. ;-)

Herluf Holdt, 3140

unread,
May 23, 2012, 5:56:37 AM5/23/12
to
T-bone skrev:

> Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse.
> Jeg har reklamer nej tak (det nye mærke) på og er på
> robinsonlisten og har hemmelig adresse.
>
> Men alligevel skal jeg belemres med Daells bolighus og andre
> tåbelige firmaers reklamer.

Jeg er også på Robinsonlisten. Der bliver sat en 'bit' i
CPR-registeret, således at firmaer, som "Dallevalle",
kan se at de *ikke* må sende kataloger, m.m. til dig.

Jeg mener at det var bedre at de firmaer der køber
adgang til oplysninger om navn, alder og adresse i CPR,
slet ikke burde kunne se *noget som helst* om de
folk, der er på Robinsonlisten.

Her er et par links til reglerne fra Datatilsynet:
<
http://www.datatilsynet.dk/erhverv/markedsfoering/persondatalovens-markedsfoeringsregler/
>
<
http://www.datatilsynet.dk/erhverv/markedsfoering/robinsonlisten/
>

--
Herluf :·)

Hattener

unread,
May 23, 2012, 7:11:26 AM5/23/12
to

"John N. H." <fin...@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:4fbcb1a5$0$286$1472...@news.sunsite.dk...
Ikke korrekt,

Det er Post Danmark der leverer en ydelse, hvor man kan få sendt reklamer
via adresseret post til personer der både er tilmeldt Robinson listen og har
"Reklamer nej tak".

Så post danmark opfører sig ambivalent i denne sag. Som Tom har skrevet,
giver det ingen mening at Post Danmark giver dig et "Reklamer nej tak"
skilt, samtidig med at de omgår det ved at bruge "adresserede reklamer".

Så Post Danmark har absolut et forklaringsproblem.

Heldigvis har vi E-boks, Nets, GLS og andre metoder til ikke at bruge Post
Danmark.


Bertel Lund Hansen

unread,
May 23, 2012, 8:20:47 AM5/23/12
to
Hattener skrev:

> Det er Post Danmark der leverer en ydelse, hvor man kan få
> sendt reklamer via adresseret post til personer der både er
> tilmeldt Robinson listen og har "Reklamer nej tak".

Det er forkert. Selve reklamerne er ikke adresserede.

Derimod er Post Danmarks omslag en adresseret reklame, og den får
man uanset hvilket mærke man har på sin postkasse. Det er
ulovligt.

Post Danmark (eller andre) kan ikke ændre status på den post som
et firma beder dem om at dele ud.

Selv hvis de satte et klistermærke på hver enkelt reklamefolder,
ville det stadig ikke være adresseret post fordi det er
afsenderen alene der kan bestemme om posten skal sendes
adresseret eller ej. Man ville blot som modtager tro at den var
adresseret.

> Så post danmark opfører sig ambivalent i denne sag.

De opfører sig som nogle svin, men jeg synes det er forkert at
man putter sine uadresserede reklamer i en postkasse. De er
leveret som de skal efter loven. Derimod kan man godt putte
omslaget i postkassen. Det er kun Post Danmark der er ansvarlig
for det.

Man behøver ikke at gøre mig opmærksom på at der er to PD-omslag,
et med og et uden reklamer, for det er ikke rigtigt. Post Danmark
reklamerer for sig selv på dem begge to.

> Som Tom har skrevet, giver det ingen mening at Post Danmark
> giver dig et "Reklamer nej tak" skilt, samtidig med at de
> omgår det ved at bruge "adresserede reklamer".

Det kommer an på hvad man mener med mening. Det giver god mening
på bundlinjen.

Bertel Lund Hansen

unread,
May 23, 2012, 8:46:01 AM5/23/12
to
Rado skrev:

> PostDanmark er jo statsejet, og det er staten der lave lovene.

Velkommen til vor tid. Post Danmark er et privat firma.

Krydspostet til: <news:dk.forbruger>,<news:dk.videnskab.jura>

Henning

unread,
May 23, 2012, 8:56:24 AM5/23/12
to
On Wed, 23 May 2012 10:56:55 +0200, Rado <ra...@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>On Wed, 23 May 2012 08:19:10 +0200, "T-bone"
><st...@stegogfestforalle.dk> wrote:
>
>>Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse. Jeg har
>>reklamer nej tak (det nye mærke) på og er på robinsonlisten og har hemmelig
>>adresse.
>>
>>Men alligevel skal jeg belemres med Daells bolighus og andre tåbelige
>>firmaers reklamer.
>>
>>Men hvorfor er det lovligt ? En adresseret reklame mail til min postkasse
>>er spam og firmaet kan straffes for det, men sender de adresseret spam via
>>post danmark må de godt ?
>>Er det fordi lovgivningen er ulogisk, eller er der en anden grund jeg ikke
>>kan se ?
>
>PostDanmark er jo statsejet, og det er staten der lave lovene.

Den danske stat ejer kun 40% af aktierne i PostDanmark - Folketinget
laver lovene. Så din påstand holder ikke helt vand :-)
Message has been deleted
Message has been deleted

allan.ertman.larsen

unread,
May 23, 2012, 3:24:39 PM5/23/12
to
On 23 Maj, 19:48, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:
> On Wed, 23 May 2012 14:56:24 +0200, Henning <no.m...@all.invalid>
> wrote:
>
> >On Wed, 23 May 2012 10:56:55 +0200, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk>
> >wrote:
>
> >>PostDanmark er jo statsejet, og det er staten der lave lovene.
>
> >Den danske stat ejer kun 40% af aktierne i PostDanmark - Folketinget
> >laver lovene. Så din påstand holder ikke helt vand :-)
>
> Punkt 1 er er besvaret i anden post. Og folketinget er jo i realiteten
> staten, da det er dem der administerer den gennem lovene.
>
> --
> Rado
>
> "Materialism is the philosophy of the subject that forgets
> to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Bemærk! Forfatteren til dette indlæg har anmodet om, at det ikke
arkiveres. Dette indlæg vil blive fjernet fra Grupper om 6 dage (30
Maj, 19:42).

Fint at Google fjerner indlæg, men ezz.dk har allerede læst denne side
og kan læses der om et par dage. Og så står det der for evigt.

Bertel Lund Hansen

unread,
May 23, 2012, 5:26:06 PM5/23/12
to
Rado skrev:

>>Velkommen til vor tid. Post Danmark er et privat firma.

> Ikke længere, ifølge tråden her, der er fra 13. Feb 2012:

> "Jo, nu er PostDanmark statsejet igen.

Okay, jeg læste for hastigt (som om du skrev at det var et
(post)væsen). Men det er stadig et privat firma som staten blot
har aktier i. Det giver dem selvfølgelig en vis indflydelse på
generalforsamlingen og evt. bestyrelsen, men den daglige drift
drejer sig om at malke kunderne så meget som muligt.
Message has been deleted
Message has been deleted

K*T

unread,
May 24, 2012, 11:47:19 AM5/24/12
to
Adresserede reklamer adskiller sig ikke udadtil fra postkortet fra tante
Anna - så du kan jo ikke klandre PostDanmark for at afleverede adresserede
forsendelser. Som følge af brevhemmeligheden kender PD intet til indholdet
og vigtigheden for dig af en given (adresseret) forsendelse.

Du kan derimod have et ønske om, at der lovgives bedre mod virksomhederne
der afsender disse reklamer.



Knud






"T-bone" <st...@stegogfestforalle.dk> wrote in message
news:4fbc816d$0$56774$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Erik Olsen

unread,
May 24, 2012, 12:16:21 PM5/24/12
to
Rado wrote:

> Men deres overskud var faktisk kun på 300 millioner i 2012.

Øh, sært, for mig er 2012 ikke gået endnu.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Hattener

unread,
May 25, 2012, 2:08:36 AM5/25/12
to

"K*T" <k....@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4fbe5808$0$289$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
> Adresserede reklamer adskiller sig ikke udadtil fra postkortet fra tante
> Anna - så du kan jo ikke klandre PostDanmark for at afleverede adresserede
> forsendelser. > Knud
>

Det er ikke korrekt. Jeg tror du har misforstået hvad der menes adresserede
reklamer

Det er Post Danmark der leverer en ydelse , hvor de leverer reklamer til
kunder der har mærket "Nej Tak til reklamer" ved at bruge adresserede
reklamer !
Det er ikke firmaerne der sender dem direkte !

Du må selv have fået disse gule omslag fra Post Danmark som er fyldt med
reklamer.

Den eneste grund til at bruge adresserede reklamer er at Post Dnamark så kan
omgå deres eget mærke "Nej Tak til reklamer" og alligevel dele reklamer ud
til folk der ikke ønsker dem ,

Så det er absolut Post Danmark der er problemet.



Bertel Lund Hansen

unread,
May 25, 2012, 3:10:43 AM5/25/12
to
Hattener skrev:

> Det er Post Danmark der leverer en ydelse , hvor de leverer reklamer til
> kunder der har mærket "Nej Tak til reklamer" ved at bruge adresserede
> reklamer !

Det er forkert. Det er utroligt at det skal være så svært at
forstå.

Alene afsenderen kan bestemme om en reklame er adresseret eller
ej.

At PD laver et omslag, ændrer ikke status på de reklamer der
ligger indeni. De er altså uadresserede. Det ses af at de ikke
hver især er påført en adresse.

> Det er ikke firmaerne der sender dem direkte !

Jo. De sender dem blot ikke adresseret. Om de afleverer en stak
reklamer uden adresser på eller en stak med adresser på - begge
dele er lige direkte.

> Du må selv have fået disse gule omslag fra Post Danmark som er fyldt med
> reklamer.

Fyldt med reklamer - eller kun med reklamer for PD. *Det* er
nemlig en adresseret reklame, og den er PD ansvarlig for. Det er
ulovligt at vi får den slags.

> Den eneste grund til at bruge adresserede reklamer er at Post
> Dnamark så kan omgå deres eget mærke "Nej Tak til reklamer" og
> alligevel dele reklamer ud til folk der ikke ønsker dem ,

Jeg forstår ikke at vi (med nej tak) får de uadresserede
reklamer. Efter de gamle regler skulle de deles ud - med eller
uden reklameomslag. Men jeg mener at vi er blevet lovet at det
skulle ophøre.

Selv får jeg kun det som lokale bude bliver betalt for at putte i
folks postkasser, og der går halve år imellem at jeg ser sådan
noget.

Jeg tror at det er mangelfuld intern kommunikation i PD visse
steder i landet der gør at man ikke kan blive fri for
uadresserede reklamer.

I stedet for at lave nålestiksangreb på enkelte postbude (ved at
putte reklamerne tilbage i postkassen), skulle man tage kontakt
til ledelsen af posthuset og spørge om hvad der egentlig foregår.

> Så det er absolut Post Danmark der er problemet.

Ikke kun. Hvis firmaerne holdt op med at spamme, ville problemet
forsvinde.

Og helt overordnet:
Vi kommer aldrig af med reklameproblemer før folk holder op med
at falde for deres vrøvl.

Hattener

unread,
May 25, 2012, 4:13:47 AM5/25/12
to

"Bertel Lund Hansen" <kanon...@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:4fbf3040$0$290$1472...@news.sunsite.dk...
Men hvilken lov giver Post Danmark lov til at bruge beskyttede adresser til
at levere disse reklamer.

Firmaerne vil jo ikke kunne sende reklame til en beskyttet adresse, når de
ikke kan få adressen oplyst. Men Post Damark kan godt sende adresserede
reklamer til personer med beskyttet adresse.

Betyder det så ikke at man kan bede Post Danmark sende trussel breve til sin
EKS, selvom hun har beskyttet adresse ?

Beskyttelsen må vel gælde for alle.




Bertel Lund Hansen

unread,
May 25, 2012, 5:00:16 AM5/25/12
to
Hattener skrev:

> Men hvilken lov giver Post Danmark lov til at bruge beskyttede adresser til
> at levere disse reklamer.

Det er indlysende at PD har lov til at levere post til en adresse
- beskyttet eller ej. Ellers kan man jo aldrig modtage nogen
forsendelser.

Jeg kender ikke den præcise lov.

> Betyder det så ikke at man kan bede Post Danmark sende trussel
> breve til sin EKS, selvom hun har beskyttet adresse ?

Hvordan skulle den anmodning lyde?

Send venligst vedlagte brev til Dorte Mikkelsen som har
beskyttet adresse.

Tror du det ville blive afleveret?

Herluf Holdt, 3140

unread,
May 25, 2012, 6:56:28 AM5/25/12
to
Bertel Lund Hansen skrev:
> Hattener skrev:
>
>> Men hvilken lov giver Post Danmark lov til at bruge
>> beskyttede adresser til at levere disse reklamer.
>
> Det er indlysende at PD har lov til at levere post til en
> adresse - beskyttet eller ej. Ellers kan man jo aldrig modtage
> nogen forsendelser.
>
> Jeg kender ikke den præcise lov.

"Beskyttede adresser", står der noget om i CPR-lovens
§ 28 om adressebeskyttelse.

På Forbrugerombudsmandens hjemmeside kan man læse
om "nej tak"-ordningerne for adresseløse forsendelser:

<
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Kampagner-om-markedsfoering/adresselosforsendelser
>
<
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Kampagner-om-markedsfoering/adresselosforsendelser/adminnejtak
>

> Krydspostet til: <news:dk.forbruger>,<news:dk.videnskab.jura>

--
Herluf :·)

Hekatombe

unread,
May 25, 2012, 7:16:58 AM5/25/12
to
Den 25-05-2012 09:10, Bertel Lund Hansen skrev:
> Jeg forstår ikke at vi (med nej tak) får de uadresserede
> reklamer. Efter de gamle regler skulle de deles ud - med eller
> uden reklameomslag. Men jeg mener at vi er blevet lovet at det
> skulle ophøre.
>
> Selv får jeg kun det som lokale bude bliver betalt for at putte i
> folks postkasser, og der går halve år imellem at jeg ser sådan
> noget.
>
> Jeg tror at det er mangelfuld intern kommunikation i PD visse
> steder i landet der gør at man ikke kan blive fri for
> uadresserede reklamer.

Hvad mener du lige med det? Om og hvad du får i "Med Rundt" har ikke ret
meget at gøre med de lokale bude. "Med Rundt" bliver pakket centralt,
vist nok på de 3 brevcentre. Hvis man er registeret som "Nej tak", så
burde der enten ikke være et omslag eller der burde være det specielle
"Nej tak"-omslag.

> I stedet for at lave nålestiksangreb på enkelte postbude (ved at
> putte reklamerne tilbage i postkassen), skulle man tage kontakt
> til ledelsen af posthuset og spørge om hvad der egentlig foregår.

Smid følgende søgeord ind i google: kundeservice post danmark
Så kan man hurtigt finde 3 måder man kan kontakte PDK på (via telefon,
email og brev)...

Bertel Lund Hansen

unread,
May 25, 2012, 7:46:33 AM5/25/12
to
Herluf Holdt, 3140 skrev:

> På Forbrugerombudsmandens hjemmeside kan man læse
> om "nej tak"-ordningerne for adresseløse forsendelser:

Det fremgår klart at man skal kunne blive helt fri for
adresseløse reklamer. Der står også hvor man kan klage.

Krydspostet til: <news:dk.forbruger>,<news:dk.videnskab.jura>

--

Hattener

unread,
May 25, 2012, 8:51:00 AM5/25/12
to

"Bertel Lund Hansen" <kanon...@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:4fbf70e7$0$290$1472...@news.sunsite.dk...
Dette var ikke om adresseløse, men de reklamer posten aflevere i et
adresseret omslag, og dem skal man åbenbart have tvunget ned i halsen


Hattener

unread,
May 25, 2012, 8:52:21 AM5/25/12
to

"Hekatombe" <heckn...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4fbf6a29$0$304$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
>
>> I stedet for at lave nålestiksangreb på enkelte postbude (ved at
>> putte reklamerne tilbage i postkassen), skulle man tage kontakt
>> til ledelsen af posthuset og spørge om hvad der egentlig foregår.
>
> Smid følgende søgeord ind i google: kundeservice post danmark
> Så kan man hurtigt finde 3 måder man kan kontakte PDK på (via telefon,
> email og brev)...

Post Danmark vil ikke undlade at smide adresserede reklamer ind, jeg har
selv kontaktet dem flere gange.



Hekatombe

unread,
May 25, 2012, 8:57:33 AM5/25/12
to
Taler du om adresseret reklamer eller om de reklamer som er i "Med Rundt"?

Bertel Lund Hansen

unread,
May 25, 2012, 9:30:52 AM5/25/12
to
Hattener skrev:

> Dette var ikke om adresseløse, men de reklamer posten aflevere i et
> adresseret omslag, og dem skal man åbenbart have tvunget ned i halsen

Vi tager den lige en gang til for prins Knud:

Reklamer uden påtrykte eller påklistrede adresser er adresseløse
- uanset hvordan PD behandler dem.

John

unread,
May 25, 2012, 10:15:24 PM5/25/12
to
Mange aner ikke robinsonlisten findes og slet ikke at de har pligt til
at checke om man står der.
Alternativt kan man jo altid hævne sig ved at tilmelde dem til en masse
nyhedsbreve hehe.

John

Den 23-05-2012 08:19, T-bone skrev:

Bertel Lund Hansen

unread,
May 26, 2012, 12:59:34 AM5/26/12
to
John skrev:

> Mange aner ikke robinsonlisten findes og slet ikke at de har pligt til
> at checke om man st�r der.
> Alternativt kan man jo altid h�vne sig ved at tilmelde dem til en masse
> nyhedsbreve hehe.

Derved accepterer man den slags.

KL

unread,
May 26, 2012, 4:57:54 AM5/26/12
to
"Rado" <ra...@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
news:cd4pr75p8dgcmidnj...@4ax.com...
> On Wed, 23 May 2012 08:19:10 +0200, "T-bone"
> <st...@stegogfestforalle.dk> wrote:
>
>>Jeg har igen fået disse adresserede reklamer i min postkasse. Jeg har
>>reklamer nej tak (det nye mærke) på og er på robinsonlisten og har hemmelig
>>adresse.
>>
>>Men alligevel skal jeg belemres med Daells bolighus og andre tåbelige
>>firmaers reklamer.
>>
>>Men hvorfor er det lovligt ? En adresseret reklame mail til min postkasse
>>er spam og firmaet kan straffes for det, men sender de adresseret spam via
>>post danmark må de godt ?
>>Er det fordi lovgivningen er ulogisk, eller er der en anden grund jeg ikke
>>kan se ?
>
> PostDanmark er jo statsejet, og det er staten der lave lovene.
>
Og hvem ejer staten?

> Og lovgiving skal ikke nødvendigvis være logisk, giver den penge i
> kassen eller repræsenterer den lovgivernes personlige holdninger og
> interesser er logik ofte mindre vigtigt.
>
> At alkohol endnu ikke er blevet forbudt skyldes hovedsagelig at 90% af
> politikerne (og 90% af de der stemmer på dem) selv drikker
> alkohol. De penge der kommer ind via afgifter kanaliseres videre til
> sundhedsvæsenet hvor de bruges til behandling af alkoholskader (hver
> 4, hospitalsindlæggelse er alkoholrelateret...).
>
> Man vil forbyde at kvinder sælger deres krop (prostitution) mens man
> samtidig tvinger arbejdsløse til at sælge deres krop (dvs. alle andre
> dele af den end det der sidder mellem storetæerne) til den nærmeste
> arbejdsgiver der kan bruge dem, uanset om de kan lide arbejdet eller
> ej.
>
> Fedtafgiften var totalt hul i hovedet ifølge diverse eksperter, og den
> forventede effekt der var grundlaget for den udeblev. Men den er er
> stadig, og bliver næppe fjernet igen, for den giver mange penge i
> kassen.
>
> Find selv på flere.
>
> Logik, sagde manden, lo og gik... ;-)

Erik Olsen

unread,
May 26, 2012, 7:11:05 AM5/26/12
to
Bertel Lund Hansen wrote:
> John skrev:
>
>> Mange aner ikke robinsonlisten findes og slet ikke at de har pligt
>> til at checke om man står der.
>> Alternativt kan man jo altid hævne sig ved at tilmelde dem til en
>> masse nyhedsbreve hehe.
>
> Derved accepterer man den slags.

Ikke kun accepterer man det, man fremmer også tankeløs og nærmest
ondskabsfuld opførsel.

Det synes jeg vi har alt for meget af i dagens Danmark.

Hattener

unread,
May 29, 2012, 2:08:57 AM5/29/12
to

"Hekatombe" <heckn...@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4fbf81bc$0$276$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
:

> > Taler du om adresseret reklamer eller om de reklamer som er i "Med
> > Rundt"?

"Med rundt"

Som forbruger er jeg ligeglad med at min adresse ikke står på reklamen, men
på omslaget. Resultatet er stadig at jeg får reklamer selvom jeg har "Nej
Tak skiltet" på postkassen.

Og det er Post Danmark der leverer denne ydelse og fastlægger reglerne for
denne, derfor er det helt op at smide disse reklamer i postkassen med
modtagelse nægtet.

https://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/Med-rundt-1.pdf



Jørgen Nielsen

unread,
May 29, 2012, 6:46:55 AM5/29/12
to
Hattener skrev den 29-05-2012:
> Som forbruger er jeg ligeglad med at min adresse ikke står på reklamen, men
> på omslaget. Resultatet er stadig at jeg får reklamer selvom jeg har "Nej Tak
> skiltet" på postkassen.

Så må der jo være noget helt galt med din registreringen hos
postvæsnet, for jeg mener ikke detreklamebundt bliver pakket til dig
hvis du er korrekt registreret.

Er der noget med at du har fået et nyt "Nej tak skilt" omkring nytår,
og var der et svarkort med som skulle returneres?

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]


Hattener

unread,
May 29, 2012, 7:02:39 AM5/29/12
to

"Jørgen Nielsen" <nosp...@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.eafe7dc52...@get2net.dk...
Ja, det er sat på og svar returneret.



Jørgen Nielsen

unread,
May 29, 2012, 7:11:19 AM5/29/12
to
Hattener skrev den 29-05-2012:
> "Jørgen Nielsen" <nosp...@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.eafe7dc52...@get2net.dk...
>> Hattener skrev den 29-05-2012:
>>> Som forbruger er jeg ligeglad med at min adresse ikke står på reklamen,
>>> men på omslaget. Resultatet er stadig at jeg får reklamer selvom jeg har
>>> "Nej Tak skiltet" på postkassen.
>>
>> Så må der jo være noget helt galt med din registreringen hos postvæsnet,
>> for jeg mener ikke detreklamebundt bliver pakket til dig hvis du er korrekt
>> registreret.
>>
>> Er der noget med at du har fået et nyt "Nej tak skilt" omkring nytår, og
>> var der et svarkort med som skulle returneres?
>
> Ja, det er sat på og svar returneret.

Hvis du har du været fri for reklamerne indtil du fik nyt "Nej tak
skilt", så kan det vel tyde på at dit svarkort er blvet væk eller
forkert registreret.

Løsninngen er sikkert at lave en helt ny registrering.

Hekatombe

unread,
May 29, 2012, 7:13:13 AM5/29/12
to
"Reklamer - nej tak" ordningen består af to ting:
Et klistermærke og en Database over de tilmeldte adresser.
Hvis du har klistermærket, men du ikke står i databasen, så vil du
forsat modtage reklamer fra Post Danmark.

Sådan som jeg ser det, kan du enten registre dig igen, så burde
reklamerne forsvinde efter et lille stykke tid (jeg er ikke sikker på
hvor lang tid det tager før de registre det):
[http://postdanmark.dk/da/Privat/Selvbetjening/Reklamer%20Nej%20tak/Sider/ReklamerNejtak.aspx]

Eller du kan klage til Post Danmark, gør dem opmærksom på at du modtager
deres reklamer ved en fejl:
[http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Om-Forbrugerombudsmanden/Kampagner-om-markedsfoering/adresselosforsendelser/adminnejtak]
0 new messages