JACOB JENSEN (registered design) ALARM CLOCK

Axel Hammerschmidt

"Tillykke med dit nye JACOB JENSEN (R) Ur."

"Uret er designet i Danmark af Jacob Jensen, hvis produkter har vundet
international anerkendelse for originalt, enkelt og klassisk design.
Jacob Jensen har modtaget mere end 100 priser fra hele verden, og 19 af
hans produkter indgår i Design Study Collection og Design Collection på
museum of Modern Art i New York" - står der i brochuren.

Sammen med et JACOB JENSEN (R) termometer og et JACOB JENSEN (R)
barometer er de monteret på en JACOB JENSEN (R) fod - som kom med
sidstnævnte - med et par JACOB JENSEN (R) "mounting plates". Hele
herligheden var en julegave fra min bedre halvdels arbejdsplads (har dog
ligget uberørt hen i nogle år) og blev så samlet og stillet op her i
sommer.

Nu skal det være, vi skal gå fra sommertid.

Roder lidt og finder så vejledningen frem. Indstilling af tid.

"Tryk på TIME RESET tasten i mere end 2 sekunder. Anvend en spids
genstand, f.eks en kuglepen. Tasten findes på urets bagside."

På urets bagside? Men bagsiden er dækket af een af de før nævnte JACOB
JENSEN (R) mounting plates. Hvordan kommer jeg ind til TIME RESET tasten?

Skille lortet ad igen, selvfølgelig. Danish Design!

Den ryger ned på genbrugsstationen, sammen med JACOB JENSEN (R)
barometeret med JACOB JENSEN (R) fod og JACOB JENSEN (R) termometeret
senest den 30. marts 2008.

--
Oops!... I did it again

Morten

Axel Hammerschmidt wrote:

Ved ikke rigtigt helt hvad du vil med dit indlæg, men har dog en
fornemmelse... Kunne du ikke bare sige det mere lige ud?

> [...]
> JENSEN (R) mounting plates. Hvordan kommer jeg ind til TIME RESET tasten?
>
> Skille lortet ad igen, selvfølgelig. Danish Design!

Nu er design og teknisk kvalitet jo ikke nødvendigvis to ting, der
følges ad, jeg vil sige snarere reglen er tværtimod!
Og det gælder ikke kun i DK. Skulle ikke undre mig hvis Jacob Jensen har
nøjes med at lave det ydre design med vægt på forsiden og så har nogle
kinesere fået til opgave at lave resten som de lyster og billigst
muligt. Velkommen til køb-og-smidvæk-samfundet.

> Den ryger ned på genbrugsstationen, sammen med JACOB JENSEN (R)
> barometeret med JACOB JENSEN (R) fod og JACOB JENSEN (R) termometeret
> senest den 30. marts 2008.

I dk.marked.privat med den eller send den til mig såfremt den er pæn og
uden alt for mange ridser ;)

Mvh
Morten

Max

Hej Morten

> Nu er design og teknisk kvalitet jo ikke nødvendigvis to ting, der
> følges ad, jeg vil sige snarere reglen er tværtimod!

Nej, og praktisk behøver det heller ikke at være, det behøver
heller ikke være gennemtænkt, det får man en hel masse at
vide om hvis man spørger brandsårseksperterne om.

--
Mvh Max

Axel Hammerschmidt

Morten <tilt_...@hotmail.com> wrote in

<snip>

> Nu er design og teknisk kvalitet jo ikke nødvendigvis to ting, der
> følges ad, jeg vil sige snarere reglen er tværtimod!

Her er det såmen bare (for)brugervenlighed.

<znip>

> I dk.marked.privat med den eller send den til mig såfremt den er pæn
> og uden alt for mange ridser ;)

JACOB JENSEN (R) ville jeg da ikke drømme om at udsætte andre for!

Morten

Axel Hammerschmidt wrote:
> Morten <tilt_...@hotmail.com> wrote in
>
> <snip>

> Her er det såmen bare (for)brugervenlighed.

Sorry, jeg læste dækket som brækket, der er jo en lille forskel :) Men
vil dog også vove at påstå det også gælder for (for)brugervenlighed.

Da jeg skulle bruge noget mere bestik var det også en kamp at finde
noget som 1. kniven med rimelighed kan skære, dvs. have hakker uden de
er rent kosmetiske, uden dog at være en grilkniv. 2. gaflen have
forholdvis lange og tynde tænder så den kan holde maden fast i stedet
for at hakke den over. 3. Ikke have greb formet som tynde spisepinde. Og
selvsagt uden det koster 200 kr. pr. par kniv/gaffel.

> JACOB JENSEN (R) ville jeg da ikke drømme om at udsætte andre for!

hehe :)

Mvh
Morten

Jørgen Grandt

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Den ryger ned på genbrugsstationen, sammen med JACOB JENSEN (R)
> barometeret med JACOB JENSEN (R) fod og JACOB JENSEN (R) termometeret
> senest den 30. marts 2008.

Skal det forstås sådan at du ikke er særlig begejstret for de omtalte
produkter?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Axel Hammerschmidt

Jørgen Grandt <Unsta...@Cable.dk> wrote:

> Skal det forstås sådan at du ikke er særlig begejstret for de omtalte
> produkter?

De var gratis, men er for besværlige. Displayet er mørkt og uden egen
belysning. Det er blitzen der oplyser tallene i billede 1:

<http://inet.uni2.dk/~axelh/1_Front.jpg>

<http://inet.uni2.dk/~axelh/2_Back.jpg>

<http://inet.uni2.dk/~axelh/3_Parts.jpg>

<http://inet.uni2.dk/~axelh/4_TimeReset.jpg>

På billede 4 ser man, at Time Reset knappen, der sidder inde til venstre
på CE skiltet, er kommet til at sidde inde bag monteringspladen. De to
huller til venstre og højre på billede 4 passer med tappene, som man
lige kan se noget af foroven i billede 3.

Han kunne i det mindste ha' skåret et lille hul i pladen ud for reset
knappen. Nu er man nød til at skille det ad to gange om året for at
komme til reset knappen for at kunne stille uret til/fra sommertid.

Monteringsanordningerne er osse helt Storm-P-agtige.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Kenneth

"Axel Hammerschmidt" <hl...@hotmail.com> wrote in message

> Han kunne i det mindste ha' skåret et lille hul i pladen ud for reset
> knappen. Nu er man nød til at skille det ad to gange om året for at
> komme til reset knappen for at kunne stille uret til/fra sommertid.

Enig med dig i at der burde have været lavet et hul der.

Det burde dog være meget nemt selv at lave et, så man er fri
for at skulle skille det ad.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Herluf Holdt, 3140

> [...]

> til/fra sommertid.
>
> Monteringsanordningerne er osse helt Storm-P-agtige.

Efter din beskrivelse at dømme er dette produkt et godt
eksempel på en ægte DBAI (*)

(*) DBAI = Designed By An Idiot.

--
Herluf :·)