Vis sti og filnavn i Word 2007?

Martin Ploug

Hej

Kan man få Word 2007 til automatisk at vise
og udskrive dokumentets sti - og filnavn - f.eks.
i en sidefod?
Hvordan?

I Word 2003 kan man gøre det ved i en sidefod
at indsætte en autotekst, der vist hedder sti - og filnavn.
Men den funktion er vist fjernet i 2007 versionen.

Nogle gange fatter jeg ikke, hvorfor Microsoft fjerner
sådan nogle funktioner.
Ja, jeg ved godt, at funktionen måske findes i OpenOffice
Writer, men nu ville jeg lige prøve det i Word 2007.

Tak. Mvh. Martin

Holst

Martin Ploug wrote:

> Kan man få Word 2007 til automatisk at vise
> og udskrive dokumentets sti - og filnavn - f.eks.
> i en sidefod?
> Hvordan?

Men kan i hvert fald indsætte filnavnet. Find det et eller andet sted
under Indsæt-fanen. Om den også kan klare stien, ved jeg ikke.

> [...]
> Men den funktion er vist fjernet i 2007 versionen.
>
> Nogle gange fatter jeg ikke, hvorfor Microsoft fjerner

Måske fordi dokumenter med filnavnet anført virker utroligt uprofessionelle.

Martin Ploug

"Holst" <news...@shelter.dk> skrev i meddelelsen

Hej

Ok tak, jeg må prøve mig lidt frem.

Mvh. Martin

Joergen Bondesen

Hej Martin.

Gå i sidehoved/fod - Design - Indsæt - Hurtig dele - Felter - Filename -
Indstillinger, sidste faneblad - vælg sti (/p) og så skulle den være hjemme.
Nåske skal print opsættes til at opdatere felter før print?

Jørgen Bondesen

"Martin Ploug" <mpl...@pc.dk> skrev i en meddelelse

fix

Det er da en meget uprofessionel vurdering!

men filnavnet indsættes (ofte i en standardskabelom i sidefod med små typer)
vedat indsætte en feltkode:
FILENAME \p \* Lower \* MERGEFORMAT

\p angiver de skal være med sti - \* Lower at det skal være små bogstaver

finn

Martin Ploug

Hej Jørgen

Tak for jeres løsningsforslag.
Jeg kan kun få den til at skrive filnavnet.

Mvh. Martin

"Joergen Bondesen" <bond...@cool.dk> skrev i meddelelsen

Joergen Bondesen

Hej Martin

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen.

Jeg har lige uddybet min vejledning, så prøv igen, hvis du har lyst.

Gå i sidehoved/fod - Design - Indsæt - Hurtig dele - Felter - Under
Feltnavne vælger du: 'Filename' - Nederst på dialogboksen er der en knap:
Feltkoder som du aktivere - Her vælger du knappen: 'Indstillinger' - Her
vælger du det andet faneblad: 'Feltspecifikke parametre' - Parameter: /p
markeres og knappen: *Føj til Felt' aktiveres. - ok - ok.
Du skal lige markerer feltet og taste på F9 for opdatering.

fix

> parametre' - Parameter: /p markeres og knappen: *Føj til Felt'
> aktiveres. - ok - ok. Du skal lige markerer feltet og taste på F9 for
> opdatering.

Det undrer mig MS laver parametre om i 2007.

Som jeg viste i mit indlæg, har de siden v.2 til og med 2003/XP brugt \p
???

finn

Martin Ploug

Tak for den uddybede vejleding.
Jeg har nu forsøgt et par gange, men jeg får
desværre fortsat kun vist filnavnet.
Kan der være noget jeg glemmer at slå til?
Jeg har prøvet at opdatere.
Når jeg vælger slår feltkoder til / fra står
der FILENAME \p i en Tuborg-klamme.

Kender I en en bog et hæfte eller en hjemmeside
I kan anbefale om avanceret brug af Word 2007?

Mvh. Martin

Martin Ploug

Hov, nu skete der noget.
Det vart vist fordi dokumentet ikke