Mandriva 2009.1 tilgængelig

Keld Jørn

mandriva 2009.1 er nu tilgængelig, fx fra
ftp://ftp.klid.dk/mandriva/official/iso/2009.1/
Der er bl.a en DVD til i586 arkitekturen, og en til Intel 64-bit
arkitektur.

Hvis man vil nøjes med at hente en CD skal man til dansk bruge
ftp://ftp.klid.dk/mandriva/official/iso/2009.1/mandriva-linux-one-2009.1-
KDE4-europe2-cdrom-i586.iso

God fornøjelse
Keld

"Keld J�rn Simonsen" skrev ...

> [...]

> Keld

<ftp://ftp.klid.dk/mandriva/official/iso/2009.1/mandriva-linux-one-2009.1-KDE4-europe2-cdrom-i586.iso>

(eller 10'ende fra neden p� listen i Link'et, 04/28/2009 09:36 732,954,624 )

With kind regards,
Last OUTPUT: 8762 <news:49fa0dfb$0$90264$1472...@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8763

Ole

Keld Jï¿œrn Simonsen skrev:

> mandriva 2009.1 er nu tilgï¿œngelig

Jeg har "abonnement" pᅵ Mandriva PowerPack og har nu to gange downloaded en
pwp 2009.1 iso med Ktorrent og brᅵndt pᅵ DVD med K3b. Alt lader til at
lykkes og installationen fra DVD'en slutter med et tillykke ... osv.

Nï¿œr jeg genstarter kï¿œrer det fint lige til den skal indlï¿œse den grafiske
brugerflade, sᅵ gᅵr maskinen tilsyneladende i stᅵ. Det er samme resultat,
hvad enten der er installeret med KDE eller Gnome.

Maskinen har fï¿œr kï¿œrt med Mandriva Linux pwp 2009.0

Hvad kan jeg gï¿œre?

--
i al fredsommelighed, Ole

Keld Jørn

Den Sun, 03 May 2009 19:26:33 +0200 skrev Ole:

> Jeg har "abonnement" på Mandriva PowerPack og har nu to gange downloaded
> en pwp 2009.1 iso med Ktorrent og brændt på DVD med K3b. Alt lader til

> at lykkes og installationen fra DVD'en slutter med et tillykke ... osv.
>

> Når jeg genstarter kører det fint lige til den skal indlæse den grafiske
> brugerflade, så går maskinen tilsyneladende i stå. Det er samme

> resultat, hvad enten der er installeret med KDE eller Gnome.
>

> Maskinen har før kørt med Mandriva Linux pwp 2009.0
>
> Hvad kan jeg gøre?

det lyder som om det er opsætningen af X.

Prøv at sige ctrl-alt-F2 når den går i sort, så skulle du få en terminal,
hvor du kan logge ind.

prøv så at køre mcc eller drakterm (tror jeg den hedderi mandriva, måske
hedder den "video" - det hedder den i pclinuxos) til at konfigurere din
skærm. Find den rigtige skærm, eller prøv med vesa-skærm under xorg

Eller prøv at finde din gamle konfiguration af X frem - den der virkede
fra /etc/X11/xorg.conf

Hilsen
keld

Lars Stokholm

Keld Jørn Simonsen wrote:
> Prøv at sige ctrl-alt-F2 når den går i sort, så skulle du få en terminal,
> hvor du kan logge ind.

Hvis computeren ser ud til at låse helt (hvis hverken keyboard eller mus
virker), har jeg et vildt skud i tågen, baseret på egne erfaringer: HAL
tjenesten skal køre inden X startes.

Nyere versioner af X bruger så vidt jeg er informeret evdev til at finde
keyboard og mus. Til det formål er HAL nødvendig.

Hvorfor HAL ikke skulle køre i en distribution som Mandrive kan jeg dog
ikke helt forstå, men jeg ville ikke tie, hvis det kunne hjælpe. :)