IP/Port routning.

Martin [TMM]

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave "noget" der kan manipulere med localhost på
en lokalmaskine, så man kan connecte til en fjernmaskine, ved at skrive
localhost:port.
Det er en intern LAN-IP jeg vil gøre det til, og det burde kunne lade sig
gøre.

Mit scenarie er at jeg har et program der kun kan connecte til sig selv, dvs
localhost 127.0.0.1. Porten kan jeg heldigvis selv vælge. Jeg ville så gerne
at jeg connectede til localhost:port, og at mit script/program eller hvad
det måtte være, "route" dette til en anden ip.

Jeg har fundet noget jeg måske tror kan gøre tricket. Det er unix2tcp, men
mit problem er bare at jeg gerne vil gøre på en mips-arkitektur, og det er
ikke lykkedes mig at finde unix2tcp til andet end x86.
Det jeg har at gøre med på mips-maskinen er busybox-1.01.

Jeg havde håbet på at kunne bruge iptables, men det ser ikke ud til at jeg
har muligheden, desværre.

Kernen er en 2.6.12, hvis det har betydning for hvad der kan bruges til
formålet.

Håber at nogle har en ide, da jeg synes at jeg er løbet tør for måder at
søge på google på.

Mvh
Martin

Thorbjørn Ravn Andersen

Martin [TMM] skrev:

> [...]
> at jeg connectede til localhost:port, og at mit script/program eller hvad
> det måtte være, "route" dette til en anden ip.

Ingen ssh? Det er ellers dejligt nemt.

Ellers kig på http://sourceforge.net/projects/portfwd/ - det foresvæver
mig det er samme program som jeg har brugt engang til netop det formål.

> Jeg har fundet noget jeg måske tror kan gøre tricket. Det er unix2tcp, men
> mit problem er bare at jeg gerne vil gøre på en mips-arkitektur, og det er
> ikke lykkedes mig at finde unix2tcp til andet end x86.

Det lyder som om du skal købe en billig udviklingsmaskine - de sælges
for få hundrede kroner under betegnelsen "trådløs router" :)

/Thorbjørn

jos

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
du kan ikke finde enten "localhost" eller "127.0.0.1" i programmet og
patche?

finn

Jesper Poulsen

MSOE kan ikke svare direkte på et andet indlæg skrevet i MSOE? :-)

Jesper Poulsen

Michael Zedeler

Martin [TMM] wrote:
> [...]
> at jeg connectede til localhost:port, og at mit script/program eller hvad
> det måtte være, "route" dette til en anden ip.

Start med at kigge på netcat (et meget overset værktøj der kan løse et
hav af den slags problemer). Hvis det er noget der skal køre over
nettet, så indholdet bør krypteres, så erstat med ssh (se -L og -R -
flagene).

Mvh. Michael.

Thorbjørn Ravn Andersen

jos skrev:

Næh, jeg har ikke Martins program ved hånden.

/Thorbjørn

Martin [TMM]

Hej

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Ingen ssh? Det er ellers dejligt nemt.

Enig, men desværre ikke en mulighed. (Så vidt jeg har fået fundet frem til)

> Ellers kig på http://sourceforge.net/projects/portfwd/ - det
> foresvæver mig det er samme program som jeg har brugt engang til
> netop det formål.

Mange tak, det ser ud til at det noget i den stil jeg skal bruge. Det vil
jeg tage et nærmere kig på.

Mvh
Martin

Martin [TMM]

Hej

Michael Zedeler wrote:
> [...]
> hav af den slags problemer). Hvis det er noget der skal køre over
> nettet, så indholdet bør krypteres, så erstat med ssh (se -L og -R -

Det vil jeg prøve at kigge på. Trafikken er kun på mit eget interne net, så
det gør ikke så meget om det er krypteret eller ej.
Tak for henledningen.

Mvh
Martin

Kent Friis

Den Sun, 12 Oct 2008 17:54:42 +0200 skrev Martin [TMM]:
> [...]
> Det jeg har at gøre med på mips-maskinen er busybox-1.01.
>
> Jeg havde håbet på at kunne bruge iptables, men det ser ikke ud til at jeg

Din iptables supporterer ikke DNAT?

Mvh
Kent

... for katten.

Martin [TMM]

Hej igen

Michael Zedeler wrote:
> Start med at kigge på netcat (et meget overset værktøj der kan løse et
> hav af den slags problemer).

Jeg har fået kradset et lille netcat-script ned, som der ser ud til at gøre
tricket for mig.
Tak for hintet.

Mvh
Martin