Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Iran hackede dansk it trafik

2 views
Skip to first unread message

Wrigsted

unread,
Dec 20, 2011, 2:14:44 AM12/20/11
to
Goggles Eric Schmidt nævner i dette interview at Iran har hacket sig
ind på dansk data trafik!
Ca. 0:34 inde i klippet. http://youtu.be/ihy3bZX8t4k
Det er nyt for mig er der andre der har hørt om det før?
Jeg har forhørt mig på andre forumer men der er ikke rigtig nogle der
har noget info eller kommentare, så nu prøver jeg her.

/john

unread,
Dec 23, 2011, 12:00:03 AM12/23/11
to
"Wrigsted" <ubi...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er nyt for mig er der andre der har hørt om det før?

Tjoh - så'n da:

"Historien om at Iran skulle have overtaget den danske internet-trafik er
opsigtsvækkende. ComON har talt med Thomas Kristmar, der er chef for den
statslige varslingstjeneste for internet-trusler, GovCERT. Han afviser at
den danske internet-trafik er blevet sendt til Iran.

"Vi har undersøgt det og konklusionen er, at Eric Schmidt har taget fejl af
Danmark og et andet europæisk land," fortæller han"

"Eric Schmidt henviser muligvis til sommerens angreb mod den hollandske
certifikat-udsteder Diginotar":

http://www.comon.dk/art/205110/eric-schmidt-iran-kaprede-dansk-internet-trafik

/john

/john

unread,
Dec 23, 2011, 1:10:16 PM12/23/11
to
"Wrigsted" <ubi...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> er der andre der har hørt om det før?

Relateret:

"cyber surveillance equipment manufactured by Hod-Hasharon based Allot
Communications Ltd was shipped to Tehran through a Denmark-based
distributor":

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4165821,00.html

/john

/john

unread,
Dec 23, 2011, 1:19:17 PM12/23/11
to
"Wrigsted" <ubi...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> er der andre der har hørt om det før?

Relateret:

"The Israeli company shipped its Internet- monitoring equipment to a
distributor in Denmark":
http://mobile.bloomberg.com/news/2011-12-23/israel-didn-t-know-high-tech-gear-was-sent-to-iran-via-denmark?category=%2F

http://www.allot.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Allot_Communications

/john

/john

unread,
Dec 23, 2011, 2:34:30 PM12/23/11
to
"Wrigsted" <ubi...@gmail.com> skrev i meddelelsen

> er der andre der har hørt om det før?

"Workers at that company, RanTek A/S, repackaged the gear and shipped it to
Iran, according to four former employees of Allot and RanTek. The shipments
were legal under Danish law":
http://mobile.bloomberg.com/news/2011-12-23/israel-didn-t-know-high-tech-gear-was-sent-to-iran-via-denmark?category=

"Allot Communications Ltd, sent the surveillance equipment to a Danish
distributor, RanTek A/S, which repackaged the gear and shipped it to Iran":
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/report-israeli-company-sold-surveillance-equipment-to-iran-1.403107

"Welcome to RanTek A/S- A Value Creating Distributor":
http://www.rantek.dk/

/john

0 new messages