sikkerheden på denne side vurdering

Bjarne Østergård

Hej kunne godt tænænke mig at få vurderet sikkerheden på denne side her.
http://web01.gigasoft.dk/installer/Webdownloader.HTM
Kan kun køres af folk med en windows version 2000 eller nyere

Lidt praktiske oplysninger
Det er en ActiveX, den er certificeret så der er ingen risiko ved at køre
den
dem som kører den kan logge sig ind på servicessiderne og se deres
registrering
Og nej det er ingen reklame det er gratis
Til alle andre der gerne vil se hvad det er systemet kan er der en adresse
her

PS lad være med at ændre noget blort fordi i får adgang , for så kan alle
andre jo ikke komme til at se siderne.
Men prøv denne her side og se hvad det er systemet egentligt kan
De sider her er blog vores egne servicessider
Linket til siden er incl password og brugernavn:
http://www.gigasoft.dk/PCFinder/default.asp?PageID=50&Br=10&Ad=10
Klik på menuerne og se selv hvad et er vi snakker om

Og lad nu være med at ændre noget derinde med password og osv bare fordi i
kan.
Hvis i gør det er der jo ikke andre der kan se siderne

Mvh
Bjarne

Bjarne Østergård

wrote:

> Kan man ikke certificere en virus ActiveX?
Ikke annonymt
Så hvis vores ActiveX skulle indeholde noget negativt vil du altid via
certifikatet kunne se hvem der har lavet det.
Det er vel det der er ideen bag certificeringen
Mvh.
Bjarne

Jonathan Stein

"Bjarne Østergård" wrote:

> Det er en ActiveX, den er certificeret så der er ingen risiko ved at køre
> den

Endnu en gave til dem, der samler på BØ-citater.

> Og nej det er ingen reklame det er gratis

- og så to i samme indlæg!

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Jan

"Bjarne Østergård" <b...@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse
Hvad skulle der ske hvis jeg nu ville klikke på dit link?
Hvad er det for en sikkerhed jeg skulle teste?
Er det min sikkerhed eller din/dit firmas sikkerhed der
skal testes ?

Mvh
Jan

Alex Holst

"Bjarne Østergård" <b...@gigasoft.dk> wrote:
> Det er en ActiveX, den er certificeret så der er ingen risiko ved at
> køre den

Hvorfor mener du det?

Thomas Alexander Frederiksen

Bjarne Østergård wrote:

<snip>

> Ikke annonymt
> Så hvis vores ActiveX skulle indeholde noget negativt vil du
> altid via certifikatet kunne se hvem der har lavet det.
> Det er vel det der er ideen bag certificeringen

Kan man så ikke bare lave et falsk certifikat?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
http://linuxforum.dk - 5. og 6. marts 2004.

Bjarne Østergård

"Thomas Alexander Frederiksen" <use...@arkolog.dk> skrev i en meddelelse

> Bjarne Østergård wrote:
>
> <snip>

> Kan man så ikke bare lave et falsk certifikat?

Nej det kan man ikke

Mvh
Bjarne

Peter Mogensen

Alex Holst wrote:

> Hvorfor mener du det?

Tjae..

Iøvrigt vil jeg mene at ActiveX's sikkerhedsmodel er grundliggende
forfejlet. Det blev jo slået om som noget man skulle lave alskens smarte
små knapper i til web-sider.
Problemet er bare at sikkerheden baseres på at brugerne siger ja og nej
til hvem de stoler på. Jo mere udbredt ActiveX bliver jo flere af den
slags ting skal brugerne tage stilling til.
Til sidst ender der ligesom cookies - folk slår checkene fra og tillader
alt fordi det simplethen er for uoverskueligt andet.

Peter

Christian E. Lysel

In article <3f8713a1$0$29332$edfa...@dread15.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:
> [...]

?

Nogle af de certifikat underskrivere jeg har brugt har ikke altid
testet mine kunders oplysninger ordenligt. Dvs. det ville være
nemt at få en underskrevet signatur for fx et tilfældig firma
man ingen relation har til.

I nogle tilfælde var den eneste test et telefon opkald til
ansøgeren.

Det er trivielt i Danmark at route telefon trafik til et
andet nr., så denne test er intet værd.

Herefter blev det underskrevet cerifikat sendt til ansøgerens
email adresse, hvis domain skulle ejes at ansøgte.

Det er også trivielt at købe et domain og udfylde ejeren til
at være en anden.

På det tidspunkt er det for sent.

> Nej det kan man ikke

Bevis det :)

Modbeviset har jeg lige her,
http://www.securityfocus.com/archive/1/286290/2002-07-31/2002-08-06/0

Min browser er af Microsoft pre-konfigureret med 120 forskellige
rod-certifikater...stoler du på dem alle?

Alex Holst

Peter Mogensen <apm-at-mu...@nospam.no> wrote:

> Tjae..
>
> Iøvrigt vil jeg mene at ActiveX's sikkerhedsmodel er grundliggende
> forfejlet.

Hmpf. Nu skulle jeg lige lokke Bjarne laengere ud hvor han slet ikke kan
bunde og nu oedelaegger du det. Kvajechokoladeplade! (Jeg har selv
rigeligt med oel.)

Sonny T. Larsen

On Fri, 10 Oct 2003 22:46:47 +0200, Alex Holst wrote:

> Hmpf. Nu skulle jeg lige lokke Bjarne laengere ud hvor han slet ikke kan
> bunde og nu oedelaegger du det. Kvajechokoladeplade! (Jeg har selv
> rigeligt med oel.)

Bjarnes udgydelser er efterhånden end ikke en lille plade mørk chokolade værd,
han vil som sædvanligt blot have en (gratis) sikkerhedsvurdering og en del,
også gratis, omtale/reklame.

Medieluder og/eller narrehat er mit bud.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Kasper Dupont

Jonathan Stein wrote:

> Endnu en gave til dem, der samler på BØ-citater.

Endnu et til samlingen, jeg snart skal have
sat pænt op et sted på den her side:

http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/

For sending spam use mailto:aaa...@daimi.au.dk
Their business was zero and it was shrinking.

Christian Andersen

Christian E. Lysel wrote:

> Det er trivielt i Danmark at route telefon trafik til et
> andet nr.

Bevis?

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Kasper Dupont

"Bjarne Østergård" wrote:

> Linket til siden er incl password og brugernavn:
> http://www.gigasoft.dk/PCFinder/default.asp?PageID=50&Br=10&Ad=10
> Klik på menuerne og se selv hvad et er vi snakker om

Det mest interessante jeg ser på den side er IP adressen på
en maskine, hvor ejeren tilsyneladende har glemt at slå IIS
fra. Desuden spekulerer jeg på, om der bliver lavet korrekt
validering af input i URLen.

Og forresten glem pcfinder:

Martin Schultz

"Bjarne Østergård" <b...@gigasoft.dk> writes:

Forlert. Der var tidligere i år nogle der fik lavet et certifikat som
microsoft til sig selv.

Martin

Christian E. Lysel

In article <bm8qhn$eft$1...@charybdis.vof.dk>, Christian Andersen wrote:
> Bevis?

Læs Asbjørns indlæg.

Christian E. Lysel

In article <i12govs3tfe1a6ou9...@news.sunsite.dk>, Asbjorn Hojmark wrote:
> Men det er formentlig ikke særlig svært at få en telemedarbejder
> til at sætte en viderestilling på et nummer, fx under påskud af

Det tager 5 min.

> at man har en defekt central eller noget i den stil. Det er dog

Eller en defekt fax. Hvilket var grunden til jeg "opdagede" svagheden.
I et tilligere selskab var vores fax i Sjælland gået død, og vi fik den
viderestillet i løbet af 5 min til Jylland.
Selskabet i Sjælland havde (på det tidspunkt) ingen relationer til firmaet i Jylland.

Vi ringede 80808080, og klagede vores nød, og blev omstillet til viderestillingen.
Her oplyste vi vores ønske om viderstilling fra A til B, hun spurgte derefter om
navn og telefon nr. som jeg ringede fra.

> svært at gøre uopdaget.

uopdaget?

Når man beder om det skal man oplyse:

telefon man ringer fra og sit navn.

Det første kan være en mobil man har "fundet", eller
en linie man låner fra en tilfældig abonnent (der er
ingen sikkerhed hos almindelige abonnenter), det
næste kan slåes op på degulesider.

Nummeret der viderstilles til er dog sværer. Man kan igen
være en abonnent på ferie man "låner" linien fra.

Hvad i telenettet ville kunne pege på mig?

Bertel Lund Hansen

Christian E. Lysel skrev:

>Vi ringede 80808080, og klagede vores nød, og blev omstillet til viderestillingen.
>Her oplyste vi vores ønske om viderstilling fra A til B, hun spurgte derefter om
>navn og telefon nr. som jeg ringede fra.

Mon ikke hun kunne se på sin skærm at telefonnummeret hørte
sammen med faxnummeret?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Christian E. Lysel

In article <814govs6j3ai42q0v...@news.stofanet.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:

> Mon ikke hun kunne se på sin skærm at telefonnummeret hørte
> sammen med faxnummeret?

Jeg ringede ikke fra fax nummeret, men fra en tilfældig sonofon mobil

Christian Andersen

Christian E. Lysel wrote:

> Læs Asbjørns indlæg.

Et enkeltstående tilfælde vil jeg ikke godtage som gældende generelt.

Bevares, det kan da godt være at det virkelig ER så let, men så tror jeg
lige jeg vil have en del andre eksempler før jeg godtager at det er
trivielt let generelt.

Christian E. Lysel

In article <r37gov42d23pkps7m...@news.sunsite.dk>, Asbjorn Hojmark wrote:

> Viderestillingen vil blive opdaget. Jeg forholdt mig ikke til, om
> det var nemt eller svært at afsløre, hvem der har fået lavet den.

Er man rigtig snu, etablere man et nyt opkald (evt. til et sekundært nr.
til "offret") når man modtager et opkald...herved kan man lytte med på
linien.

Men det begynder at kræve en del af "offrets" konfiguration.

Ovenstående kan fx også gentages med analoge modem forbindelser, hvis
"offret" har en dial-in pool med flere nummere.

Christian E. Lysel

In article <bma0af$tbr$1...@charybdis.vof.dk>, Christian Andersen wrote:
> lige jeg vil have en del andre eksempler før jeg godtager at det er
> trivielt let generelt.

godtager?

Thor Larholm

"Bjarne Østergård" <b...@gigasoft.dk> wrote in message

> Hej kunne godt tænænke mig at få vurderet sikkerheden på denne side her.
> http://web01.gigasoft.dk/installer/Webdownloader.HTM

Der er masser af sikkerhedsfirmaer der gerne vil teste dine produkter og
webservere for sikkerhedproblemer, for en pris. Hvad med at kontakte en af
disse, istedet for konstant at bede om gratis sikkerhedsvurderinger og
konceptanalyser her i gruppen?

Der er en grund til at dybdegående og seriøse sikkerhedsanalyser koster penge,
de tager tid og dedikation.

> Det er en ActiveX, den er certificeret så der er ingen risiko ved at køre
> den

Her er vi uenige.

> Og nej det er ingen reklame det er gratis

Her er vi også uenige.

--
Regards
Thor Larholm

Bertel Lund Hansen

Christian E. Lysel skrev:

>godtager?

Det betyder "accepterer". Vi har også udtrykket "at tage noget
for gode varer".

Christian E. Lysel

In article <la1iov8j87gttgf9v...@news.stofanet.dk>, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det betyder "accepterer". Vi har også udtrykket "at tage noget
> for gode varer".

Undrede mig over formuleringen, da det er en standard service,
og de har en afdelingen der håndtere denne ydelse.

Endvidere kan det også slåes til hvis man har adgang til "offret"s kobber,
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4539_294693

Hvis man har adgang til "offret"s post kan det ændres via,
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4539_5697

Christian Andersen

Christian E. Lysel wrote:

> Undrede mig over formuleringen, da det er en standard service,
> og de har en afdelingen der håndtere denne ydelse.

For andre end den den retmæssige ejer, din flueknepper!

> Endvidere kan det også slåes til hvis man har adgang til "offret"s kobber,
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4539_294693

Jeg vil ikke betegne adgang til offerets kobber som trivielt let. Man
skal bevæge sig fysisk ud til "offerets" boks.

> Hvis man har adgang til "offret"s post kan det ændres via,
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4539_5697

Heller ikke trivielt let.

Povl H. Pedersen

On 2003-10-10,
> [...]
> http://web01.gigasoft.dk/installer/Webdownloader.HTM
> Kan kun køres af folk med en windows version 2000 eller nyere

Siden er simpel, men det er ikke problemet.

Din webserver er fejlkonfigureret, og sender oplysninger
om intern infrastruktur ud på nettet:

Deruover bruger du ny og uprovet teknologi:
Server: Microsoft-IIS/6.0
MicrosoftOfficeWebServer: 5.0_Pub

Og en simpel test med nmap viser at du er komplet clueless når det
kommer til at sætte servere på Internet.

Jeg kan kun anbefale at du hyrer en konsulent 1 dags tid, samt 1-2
dage til at undervise dig.

Jeg onsker ikke at bruge mere tid på at komme ind, men maskinen er
helt blotlagt og åben for onde hackere som jeg kan se det.

> [...]

> Og nej det er ingen reklame det er gratis

> Til alle andre der gerne vil se hvad det er systemet kan er der en adresse

Det eneste en signatur på en ActiveX kontrol siger er, at du har
hast $150 til et certifikat.

> [...]

> kan.
> Hvis i gør det er der jo ikke andre der kan se siderne

Så megen glæde skal du ikke have af os her. Vil du have lavet en
penetration test, så må du betale.

Christian E. Lysel

In article <bmb6ka$gam$1...@charybdis.vof.dk>, Christian Andersen wrote:
> For andre end den den retmæssige ejer, din flueknepper!

Det kan jeg ikke godtage :)

> Jeg vil ikke betegne adgang til offerets kobber som trivielt let. Man

Hvem har sagt det?

Jeg siger det er trivielt at route telefon opkaldt fra et punkt
til et andet.

Dette er en gratis service TDC tilbyder, hvilket er godt når man
står med en defekt FAX eller en defekt FAX linie, i en afdeling,
men har en FAX der virker fint i anden afdeling.

Men desværrer kræver det ikke de store "social enginering" evner,
at misbruge denne service.

Om du vil godtage hvad jeg skriver, er op til dig selv, det
vil jeg ikke blande mig i.

Jeg ser blot brugen af certifikater som spild af tid og penge, da
der er for mange cerfitifikat udstedere, som kan lave for
mange fejl.

Nogle af disse fejl er at certifikatets ejer ikke bliver undersøgt
ordenligt...

I nogle tilfælde er det blot en undersøgelse som kan omgåes
ved at viderstille en telefon.
Denne test mener jeg er nem at omgåes.

> Heller ikke trivielt let.

Hvem har sagt det?

Dette er blot to andre måder.

Kasper Dupont

Kasper Dupont wrote:

> Det mest interessante jeg ser på den side er IP adressen på
> en maskine, hvor ejeren tilsyneladende har glemt at slå IIS
> fra.

Jeg har sidenhen opdaget noget meget mere interessant. Den
pågældende IP adresse står i min logfil tilbage fra april!

Der fandtes dengang et mirror af:
http://www.daimi.au.dk/~kasperd/pcfinder/

Det pågældende mirror har jeg godt nok aldrig nævnt her i
gruppen, den eneste, der har fået URLen af mig er Bo
Balschmidt.

Betyder det, at det første Bo gjorde efter at have kigget
på den URL, han modtog fra mig, var at sende den videre
til Bjarne?

Og forresten har Bjarne været inde og kigge på F&Ps email
adresser to gange i går: http://tinyurl.com/bqcx

I mellemtiden er der dukket en IP adresse mere op på den
nævnte side, nu står der både 80.62.111.30 og
80.161.56.156. Hvem der ejer sidstnævnte adresse har jeg
ingen anelse om.