On 19 Jan 2012 01:13:59 GMT, Jesper Lund wrote:
> Du stiller det forkerte spørgsmål.. Email softwaren er ikke særlig
> interessant, og du installerer faktisk allerede software på XXX.exe
> niveau når du bruger NemID Java appletten, altså uden email kryptering
> (pudsigt eftersom NemID jo blev markedsført på at der ikke skulle
> "installeres" noget, modsat den gamle signatur aka OCES 1).
Nemlig og jeg arbejder også på at sikre mig mod Java appletten. Dels vil
jeg sætte en Ubuntu op som ikke indeholder private datafiler, og så bruge
den til Nem-ID logins.
Dels vil jeg opsætte en virtuel og total strippet Windows i VirtualPC eller
VMware. Så skulle Java app'en ikke kunne stjæle noget af betydning :-)
> Det som giver sig ud for at være en uskyldig (signeret) Java applet er i
> virkeligheden en bootloader, som downloader native code til hhv. Windows,
> MacOS og Linux, og gemmer denne native code i GIF filer (derfor ser du
> ingen .exe filer).
Ja jeg har observeret at der oprettes to foldere i windowsbrugerprofilen
som hedder .oces og .oces2 med Java app´s og zippede konfigurationsfiler.
Samt 2 logfiler "danid.log" og "danid.log1" som ikke indeholder klartekst.
Hvis folderen .oces2 og filen danid.log slettes, vil de blive oprettet igen
når Nem-ID benyttes. Der overføres 6 java app´s til brugeren.
Hvilke andre steder placerer danid filer?
Jeg ser ingen giffer i .oces2 ?
> NemID trojaneren indsamler derefter oplysninger om din
> computer og sender dem til DanID, naturligvis uden dit samtykke.
Vi skal vel også over i de muligheder som Oracles Javaplatform giver
programmørerne.
1. Kan de optage skærmbillederne og sende dem
2. Kan de benytte webcam'en uden aktivitetslyset afslører det
3. Kan de stjæle enhver fil
4. Kan de stjæle alle tastaturinput og dermed brugerens password til Nem-ID
> Læs mere her
> <
http://www.version2.dk/artikel/danid-ja-vi-staar-bag-de-fire-skjulte-
> programfiler-i-nemid-32745>
>
> DanID vil ikke fortælle os hvad de indsamler af oplysninger
> <
http://www.version2.dk/artikel/frygter-hackere-danid-vil-ikke-loefte-
> sloeret-nemid-checksum-32910>
>
> Disse detaljer kom selvfølgelig *kun* frem fordi DanID blev afsløret med
> bukserne ned. DanID har hele tiden fortalt os at Java appletten skulle
> være signeret for at skrive til danid.log, hvilket er en noget lemfældig
> omgang med sandheden. NemID appletten skal være signeret for at fungere
> som bootloader, og have adgang til at indsamle oplysninger om din
> computer.
Det er udenfor enhver tvivl at Danid er rådne og fyldt med løgn.
Da magthaverne tvinger os til at bruge Nem-ID må vi bare indrette vores
computere således, at de oplysninger som danid´s trojanere stjæler, ikke er
kompromitterende på nogen måde.
Vil Java være mere restriktiv i Ubuntu ?
Hilsen John