Charlotte E.
unread,May 8, 2012, 3:40:26 PM5/8/12You do not have permission to delete messages in this group
Either email addresses are anonymous for this group or you need the view member email addresses permission to view the original message
to
Er det muligt, som regnearksfunktion (ikke macro), at lave en form for
=SUM() formel, der lægger talene sammen, som, hvis tallene var afrundet?
Lidt kryptisk spørgsmål, måske, så jeg prøver lige at forklare:
Hvis man laver en =SUM() med tallene 5,50 og 4,50 og -10,00 får man
summen 0.
Sætter man celleformateringen til at vise hele tal vil cellerne vise 6
og 5 og -10, hvilet lagt sammen giver 1, men da summen stadig regner med
de ikke-viste decimaler står der stadig nul i summen, og det vil se ud
som om, der er en regnefejl i SUM-cellen: 6+5-10=0.
Man kunne selvfølgelig sætte indstillingen 'Præcision som vist', men
dette er ikke den mest smarte metode, da man ofte ikke vil have dette i
hele regnearket.
Jeg tænkte, at man måske kunne lave en matriks-formel, der løb alle
cellerne i det angive område igennem og afrundede cellerne før de blev
lagt sammen?
Eller?
Er dette muligt?
CE