Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

installer til applikation

2 views
Skip to first unread message

Brian Olesen

unread,
Sep 11, 2005, 6:22:36 PM9/11/05
to
Hejsa
Vi er en organisation uden særlig mange penge. :-)
Vi har fundet et godt danskudviklet freeware program, men ironisk nok er det
på engelsk. :-)

Men findes der et program, som gør det muligt at lave en automatisk
installer til denne her applikation?
Altså noget, der kan tage settings og regestreringsdatabase entries og det
hele med?

På forhånd tak.

Mvh. Brian


Bertel Brander

unread,
Sep 11, 2005, 6:48:03 PM9/11/05
to
Brian Olesen wrote:

> Vi har fundet et godt danskudviklet freeware program, men ironisk nok er det
> på engelsk. :-)

Jeg laver selv alle programmer på engelsk.

> Men findes der et program, som gør det muligt at lave en automatisk
> installer til denne her applikation?
> Altså noget, der kan tage settings og regestreringsdatabase entries og det
> hele med?

Måske:
http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Men I kunne jo spørge dem/den der har lavet programmet.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard
But it's mine - Bertel

Brian Elmegaard

unread,
Sep 12, 2005, 3:29:41 AM9/12/05
to
Bertel Brander <ber...@post4.tele.dk> writes:


> Måske:
> http://www.jrsoftware.org/isinfo.php

Det kan det, men wix (http://wix.sf.net) er mere moderne - forstået
som xml- og msi-baseret.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html
http://www.rugbyklubben-speed.dk

Brian Olesen

unread,
Sep 12, 2005, 6:54:28 AM9/12/05
to

"Brian Elmegaard" <br...@rkspeed-rugby.dk> skrev i en meddelelse
news:uu0gqe...@rkspeed-rugby.dk...

> Bertel Brander <ber...@post4.tele.dk> writes:
>
>
>> Måske:
>> http://www.jrsoftware.org/isinfo.php
>
> Det kan det, men wix (http://wix.sf.net) er mere moderne - forstået
> som xml- og msi-baseret.
>

Tak til Jer begge. Jeg kigger på, om jeg kan finde ud af det. :-))

Det ville nemlig være super fedt, hvis man kunne ændre forskelligt med noget
xml, så f.eks. brugerens login og den slags kommer med i scriptet.

Jeg takker for hjælpen! :-D

Mvh. Brian
Mvh. Brian


Brian Olesen

unread,
Sep 12, 2005, 7:15:08 AM9/12/05
to

Hejsa

>
> Det kan det, men wix (http://wix.sf.net) er mere moderne - forstået
> som xml- og msi-baseret.

Øv den forlanger Visual Studio, som jeg desværre ikke har.
Jeg kigger lidt på Bertils forslag så.

Mvh. Brian


Brian Elmegaard

unread,
Sep 12, 2005, 8:53:29 AM9/12/05
to
"Brian Olesen" <ingen-m...@kein-post.dk> writes:

> Øv den forlanger Visual Studio, som jeg desværre ikke har.
> Jeg kigger lidt på Bertils forslag så.

Hvorfor mener du det? Du henter wix, skriver en xml-fil og kører den
gennem candle og light som er compiler og linker for wix-filer. Det
hele er der.

Peter Lykkegaard

unread,
Sep 16, 2005, 3:22:46 AM9/16/05
to
"Brian Elmegaard" wrote

> Det kan det, men wix (http://wix.sf.net) er mere moderne - forstået
> som xml- og msi-baseret.
>

Hvad er moderne :-)

Wix er stadig et beta produkt hvor inno setup (IS) har været på markedet i
en del år og det er et stabilt produkt
IS tilbyder fuldt udbygget pascal scripting hvor man i [Code] sektionen
snildt kan interface fx libxml2

Mht til MSI så er der for og imod :-)
http://other.jrsoftware.org/tracker/view.php?id=133
Specielt delen mht ustabilitet er interessant
I den sidste ende kommer det an på hvad man har brug for

Jeg har brugt IS i en del år efterhånden og det overrasker stadig mht
fleksibilitet og "ease of use" :-)

- Peter


news.tele.dk

unread,
Sep 16, 2005, 10:55:17 AM9/16/05
to
Du kan da osse bare benytte Wise installer, der kan man tage et "snapshot"
før og efter installation, og derefter tilrette det.. ud af det får du en
msi pakke...

Hvis du skal bruge hjælp, er det bare at spørge!! :-)

Mvh Jens

"Brian Olesen" <ingen-m...@kein-post.dk> wrote in message
news:4324ae2f$0$79207$edfa...@dread11.news.tele.dk...

dk_sz

unread,
Sep 19, 2005, 8:52:31 AM9/19/05
to
> Jeg har brugt IS i en del år efterhånden og det overrasker stadig mht
> fleksibilitet og "ease of use" :-)

Samme her

mvh
Thomas


0 new messages