Re: ip nat loopback med ZyXEL 2601HN

Axel Hammerschmidt

Niels Riis Ebbesen <in...@niels-ebbesen.net> wrote:

<snip>

> Jeg havde det samme problem på min gamle router, men der gik jeg ind
> via en TeleNet opkobling og i en menu indtastede jeg "ip nat loopback
> on" og slutte af med enter, er der nogen som har en idé til, hvordan
> jeg kan lave den samme øvelse i web-interfacet til en ZyXEL 2601HN
>
> Jeg har støvet alle menuerne i web-interfacet igennem, og jeg synes
> ikke jeg rigtig har kunnet finde nogen mulighed for noget med ip nat
> loopback.

Din nværende router har osse telnet til opsætning, men jeg ved ikke om
du kan få loopback. Du må ind med telnet og kigge efter.

<http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-go
dt-i-gang/router/Prestige-2601HN-F1/log-ind-paa-din-router/index.aspx>

Kort link:

<http://tinyurl.com/74gh9qt>

> Jeg har i øvrigt en mistanke om, at Telenor går ind i deres kunders
> routere, og laver nogle ændringer i firmwaren, kan det være rigtigt.
> Jeg vil jo mene, at selv om Telenor har leveret routeren, så har de
> ikke noget at gøre på den hardware som er placeret hos mig.

Derfor har jeg min egen router "bag" Telenors. Men den løsning hjælper
nok ikke på det problem du har nu.

--
Ikke ham på Facebook.
Message has been deleted

Axel Hammerschmidt

Niels Riis Ebbesen <in...@niels-ebbesen.net> wrote:

<snip>

> Det vil jo være vanvittigt med to routere efter hinanden, som begge
> står og bruger strøm, det koster nok også noget af båndbredden.

Jeg tror ikke det koster båndbredde. Jeg har overvejet at åbne for alt i
Telnors router, så al data sende frem og tilbage til min egen router.
Jeg vil tro, at Telenors router i så fald blot fungerer som modem og det
så bliver opsætningen i min egen router der bestemmer adgangen til mit
LAN.

Du kunne jo prøve.

Chano Andersen

Den 28/01/12 22.29, Niels Riis Ebbesen skrev:
> Password er tastet korrekt ind, men det vises ikke
>
> ===============================
> Last login: Sat Jan 28 16:52:08 on console
> nre-mp:~ nre$ telnet 10.0.0.1 23023
> Trying 10.0.0.1...
> Connected to 10.0.0.1.
> Escape character is '^]'.
>
> P-2601HN-F1 login: admin
> Password:
> No entry for terminal type "vt102";
> using dumb terminal settings.
> ZySH>
> ===============================

Hvad er det der er forkert der? Du har fået forbindelse til routerens
telnet (IKKE telEnet) interface, og den er klar til at modtage kommandoer.

Prøv at skrive help og trykke på enter, så burde den genre svare dig.

- Chano Andersen

Thomas S. Iversen

On 2012-01-29, Niels Riis Ebbesen <in...@niels-ebbesen.net> wrote:

Proev at skrive ? og tryk retur frem for skrive help og tryk retur.

og hvis alt andet glipper, saa proev manualen.

Thomas

Thomas S. Iversen

On 2012-01-29, Niels Riis Ebbesen <in...@niels-ebbesen.net> wrote:

skriv show ?<retur>
eller er det ? show<retur>

Den siger dine indtastninger er incomplete.

Jeg mener ogsaa du kan skrive
show<tab> eller
show<tab><tab>

Thomas